IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Moikka,

Ultrassa käyty: Vasemmalta löytyi 5 rakkulaa (suurimmat (2kpl) 13-14mm), oikealta 9 rakkulaa (suurimmat 2kpl 15-16), limakalvo 7,5. Ja joku Anti Muller 5 piste jotain? Se on kuulemma tosi hyvä?

Kaikki näytti siis varsin lupaavalta, mutta noiden useiden pienien rakkuloiden kypsyttämiseen mulle määrättiin vielä Gonal-F (kp 9 ja 10) ja irrotuspiikiksi Ovitrelle. Ja sitten punktion jälkeen vielä luget. Että en mä ihan niin helpolla niiden piikkien kanssa päässytkään :D

Tänään mulle vasta sanottiin siitä vedenjuonnista : / Ei kyllä ainakaan vielä näyttänyt miltään hyperiltä...

Perjantaina olisi sitten punktio ja keskiviikkona mahdollisesti haetaan kyytiläinen matkaan, jos on jotain haettavaa :)

Ehkä mä selviän tosta punktiosta kuitenkin hengissä, oottehan tekin kaikki muutkin siitä selvinneet :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyperistä: Itse en ole kokenut, mutta täällä keskusteluissa on kyllä useampikin (taitavat monet vaan olla jo raskaana ja muilla palstoilla, jos vaivaa niin käykää huhuilemassa IVF/ICSI plussanneiden ketjussa, varmaan mieluusti vastaavat). Ainakin alkupuolella Läiti sai jonku hyperin, punktion ja siirron välillä, mutta pääsi kuitenkin siirtoon ja plussasi. Oisko Ricardina saanut jossain vaiheessa .. en muista.. Ja Eukolla ainakin jäi siirto välistä hyperin takia (oisko tämä tapahtunut lokakuussa..?), vaikka muistaakseni hän itse ei tuntenut oloaan huonoksi. Mullekaan ei ole koskaan puhuttu mitään veden juonnista, enkä kyllä vettä juonutkaan, sen enempää ku normaalisti (juon normaalistikki tosi vähän, noin litran päivässä, josta puolet kahvia..tiedän..ryhdistäydyn heti ensi-hoidossa). Silloin tyhjennettiin 11 rakkulaa, jomotteli jo ennen punktiota ja pari päivää punktion jälkeen, vaikka fiilis oli sangen turpea, ja itse huomasi peilistä pullottavan mahan, niin en usko että vieras silmä vaatteiden alta huomasi mitään. Salaan asiaa koko työyhteisöltäni ja koska sairaslomalapussa on vaan kait joku "koodi", ei suoranaista syytä, niin kukaan ei tiedä. Mullakin sattui punktio perjantaiksi, niin maanantaina olin mainiossa työkunnossa, mitä nyt kävin tunnin lounastauolla hakemassa kyytiläisen (onneksi on klinikka samassa kaupungissa).

Tervetuloa uudet, Onnea Deja vuoden ensimmäisestä plussasta!!
 
Heippa kaikille :) tervetuloa uusille ja onnittelut tällä välin plussanneille. Olen käynyt teidän kuulumisia lukemassa, kirjoittelusta olen pitänyt taukoa, että on saanut edes pikkasen ekan ivf:n tuoresiirron epäonnistuttua hengähtää. Oli kyllä ihanaa kun ei tarvinnut pitkästä aikaa mitään itseensä pistää, en edes tienny mikä kierronpäivä on menossa. Nyt on primolut kuuri syöty ja vuotoa odotellessa, että sais toivottavasti meidän ainokaisen pakkas ukon kyytiin. Hirveitä toiveita ei ole, en uskalla edes toivoa, että alkio selviytyy sulatuksesta. Kauhistuttaa jo etukäteen jos joutuu toista ivf kauan jonottelemaan.
 
Punktio takana ja hieman vähemmän tuli soluja kuin olin toivonut. 12 kerätystä follista kahdeksassa oli solu sisällä. Toivottavasti kuitenkin laatu olisi hyvä ja loppuviikosta päästäisiin siirtoon ja vaikka pakkaseenkin jotain.

Aiempien pettymysten jälkeen ei haluaisi odottaa liikoja, mutta tunnustan laskeskeelleni jo tästä hoidosta mahdollisen lasketun ajan... No jospa nyt kuitenkin yrittäisi pari seuraavaa viikkoa pitää jalat maassa ja ajatukset jossain ihan muissa sfääreissä. Silti sormet ja varpaat ristissä ;)
 
Fibbis, tuohan on ihan hyvä määrä ja prosenttuaallisesti hyvin soluja :) Mikä vointi sinulla on? Miten punktio meni?

Mua alkoi eilen pyörryttämään aika kovin, jouduin lähtemään töistäkin aiemmin pois :/ Onneksi tänään on vapaapäivä, jospa se olo tästä kohentuisi. Tissit on aika kipeät, ei tiedä, että miten päin pystyisi nukkumaan. Mä taidan olla aika herkkä noille hormoneille :/

Mitä teillä on ollut nuo AMH- arvot?
 
Tämänkertainen punktio oli tähänastisista ylivoimaisesti ikävin :( Mietin jälkikäteen kun oli eri lääkäri, että voiko toinen olla jotenkin "kovakouraisempi" kuin toinen vai oliko munarakkulat vain jotenkin herkempiä tällä kertaa. Aiemmin kerroin, että ekat punktiot vain vähän nippailivat, niin tällä kertaa muutaman kerran ihan kunnolla sattui. Sain kyllä sitten lisää kipulääkettä ja homma oli aika nopeasti kuitenkin ohi, mutta vähän kurjalta tuntui jälkikäteen. Toivottavasti en nyt säikyttele teitä ensimmäiseen punktioon menijöitä. Ekat kerrat kuitenkin olleet käytännössä kivuttomia, joten tämä oli toivottavasti vain poikkeus.

Tuosta amh-arvosta...minulla se mitattiin yli vuosi sitten ja oli silloin jo tosi alhainen 0,4 eli reservit ovat tosi vähissä. Tulin kyllä reilu vuosi sitten luomusti raskaaksi, mutta se meni sitten kesken. Sen jälkeen päädyttiinkin ivf-hoitoihin, jos tällä keinoin saataisiin joku hyvä solu vielä taiottua joukosta esiin :) FSH on onneksi hyvä eli kroppa kuitenkin tukee raskautta, mutta olen lukenut, että ensimmäisenä heikkeneekin juuri tuo amh-arvo.

Biologi soitti tänään, että 5 solua on hedelmöittynyt hyvin. Kunpa nyt jatkaisivat hyvinä. Voi tätä kasvavaa jännitystä.
 
CAFE LATTE mä elän ovulaation aikoja kierrossa, eli reilun parin viikon päästä pitäs alkaa tapahtua! Ovulaatio ei tässä pariskunnassa enää aiheuta juurikaan erikoistoimenpiteitä..

Mikäs toi AMH arvo on? Mulla oli verikokeet normaalit, joten en ttiedä koko arvosta mitään? Näköjään sitä on perillä vaan niistä asioista jotka itellä on pielessä..

Hyvä tulos FIBBIS ja zempit punktioihin! Kyllä niistä selviää :)
 
Tuo amh on anti-muller hormoni ja arvo kertoo munasarjojen tilanteesta. Muistaakseni lääkäri sanoi silloin kun se minulta mitattiin, että raja-arvo on 1 eli olisi hyvä olla vähintään sen. Oma 0,4 on jo tosi alhainen ja 0,2 käsittääkseni viittaa jo alkaviin vaihdevuosiin. Eli kun on alhainen arvo, niin munasoluja kehittyy vähemmän eikä laatukaan sitten ole enää kovin hyvä. Mutta toisaalta 0,2 arvoillakin on lapsia saatu eikä se tarvitse kuin sen yhden hyvän vaikka olisi reservit kuinka vähissä.

Minulle siis lääkäri suositteli juuri alhaisesta arvosta johtuen suoraan ivf-hoitoja.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa

Olen lueskellut ketjua ja ollut taka-alalla parisen nyt kuukautta. Lokakuussa oli ensimmäinen IVF, josta yksi alkio siirtoon eikä pakkaseen saatu mitään. Siitä puhdas nega. Nyt olisi seuraavasta alkavasta kierrosta (varmaan alkaa noin 3-4 viikon päästä) tarkoitus tehdä toinen IVF.

On alkanut hurjasti pelottaa, että tämä toinenkin IVF onnistuu. Ehkä sen takia, että kolmanteen ei ole varmaan lähitulevaisuudessa varaa sillä määräaikainen työsopimukseni päättyy toukokuussa ja jatkosta ei ole mitään tietoa. Hyvällä onnella voisi jotain jatkoa saadakin, mutta se on ika epätodennäköistä. (Julkinen ei meitä hoida)

AMH-arvosta voisin kysyä kun siitä nyt on ollut keskustelua. Onko kenelläkään kokemusta korkeasta AMH-arvosta? Viitearvon rajathan ovat siis 1-10 ja itsellä oli vuosi sitten mitattaessa AMH 21. Lääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu, mutta ilmeisesti PCO.tyyppisistä munasarjoista. Kun oli ensimmäinen IVF niin n. 10 rakkualsta tuli 20 munasolua, joten soluja on mutta laatu ei tasaista. Olisikohan tähän mitään kikkakolmosia olemassa, ei varmaankaan....
 
Fibbis, oletko saanut jo kyytiläisen matkaan? =)

viiva84 en tiedä, että mitä tuo korkea AMH-arvo merkitsee? Minulla oli se jotain 5.3 tms ja lääkäri arvioi, että vaihdevuodet alkavat n.+50vuotiaana.

Eilen laitoin irrotuspiikin ja huomenna olisi sitten punktio aamulla :ashamed: Olen tässä ollut 2-3 viikkoa flunssassa, mies myös. Toivottavasti sillä ei ole kauheasti vaikutusta siittiöihin, vaikka miehellä on kyllä ne aina olleet todella hyvät. Mies ei myöskään uskaltanut tänään vielä aloittaa antibioottien syömistä alkavaan poskiontelotulehdukseen, koska niiden vaikutusta siittiöihin ei tiedetä..
Mahaa vihloo, pistää, kiristää, turvottaa ja mua edelleenkin vähän pyörryttää. Toivottavasti kaikki menee huomenna hyvin, enkä paljon kipuilisi, jotta pääsisisin viikonlopuksi töihin. Meillä kun on aika tärkeä asiakashankinta-tapahtuma silloin :ashamed:
 
Hei kaikille ja tervetuloo uusille! Ja onnittelut täältä eteenpäin päässeille..

Cafe Latte Mun muistaakseni sellanen hiukan alle sentin on ihanne eli joku 8-9mm, mutta millejä tärkeempi on hyvä kolmikerrosrakenne. Minimi mitta kuitenkin 6mm. Ei mielellään paljoa yli sentin, liian paksukin ois ilmeisesti jotenkin huono.
En muista mitä punktioissa on ollu mutta runsaammat vuodot ainakin ollu niiden jälkeen. Luomusti ollu folli-uä:ssä yleensä sellanen 8,5mm. Siirtovaiheessahan se onkin alkanu jo tiivistyä eikä kuulema kannata edes mittailla enää, kun joskus kysyin.

Mulla ei oo kai koskaan mitattu tota AMH:ta.. enpä tiedä haluisinko edes tietää sitä.. endokin jo pilaamassa niitä soluja ihan riittävästi.

Mulla tänään kp1 (alkoi vuotaa jo eilen illalla, mutta vasta tästä päivästä lasketaan, kun vuoto alkoi ilta 6 jälkeen) ja vihdoin taas yritetään siirtoo tähän kiertoon. O-tikutusta viikon päästä viikonlopusta alkaen ja sitten uä. Kammottaa jo valmiiks että jotain menee kuitenki pieleen, jos ajotus osuukin kohdilleen ja limakalvo ym. ois ok muuten niin kumpikaan blasto ei selviä sulatuksesta tms. No, eipä voi muuta ku ottaa se mitä annetaan. Tässä on vaan jonkun julman kohtalon armoilla joka käänteessä, ite voi vaan mennä virran mukana. Niinkun joku pelinappula.

Toivottavasti tää alkanu vuosi ois meille kaikille parempi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Bonniemoi 1/2011...ensimmäinen..1. ivf/1.pas...PCOS

Cafe Latte..2010..1.yht...selittämätön..1.IVF/1CS1 01/15
Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Fibbis...01/2014...ensimmäinen...selittämätön (ikä)...3. ivf (puregon, orgalutran, pregnyl, lugesteron, gonapeptyl

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Hedelmiina...2013...esikoinen...ovul.+si ittiöt...1. IVF/ICSI 01/15...Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl

Henrietta...8/12,ensimmäinen...siittiöt... 2.icsi.

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progestan

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15. ...elonva, puregon, pregnyl+luget

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Sofi12...2. lapsi...johtimet...1. IVF...

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron





Piinailijat

Fibbis 22.1.


Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, olen selannut keskusteluanne ja nyt päätin liittyä mukaan :)

Lyhyesti vähän meistä, olemme alle 30 -vuotias pari Helsingistä ja lasta toivottu 2010/2011 alkaen. Lapsettomuushoidoissa vuodesta 2012. Lapsettomuuden syynä PCOS. Hoidot meillä julkisella aloitettu viidella clomikierrolla. Tämän jälkeen viidellä ovulaation induktiolla (gonal-f, ovitrelle) ja inseminaatiolla. Ensimmäinen ivf kierto elokuussa 2014 muutettiin inseminaatioksi vain yhden rupun kasvaessa. Lokakuussa uusi tujumpi annos ja punktiossa 24 munarakkulaa, joista saatiin 20 munasolua, joista meillä nyt pakkasessa 13 alkiota. Tuoresiirtoa ei tehty gonapeptyl irrotuspiikin vuoksi.

Maanantaina ensimmäinen pas, kunhan sulatuksesta selvitään.. jaiks. Lähinnä huolestuttaa miten selviän siitä romahduksesta taas kerran. Ajoittain on uitu aika syvissä vesissä, eikä tilannetta ole auttanut jatkuvat pettymykset hoitohenkilökunnan varovaisuuden kanssa.

Onko teillä poppaskonsteja mulle siirron jälkeiseen piinailuun? Ihmisenä olen rationaalinen, nyt vaan tuntuu että kaipaan kaikki mahdolliset konstit, jotta on edes sellainen olo että teen kiinnittymisen eteen jotain. Greippimehut ja punkut jo löytyy.

Pinon jatkoksi Bonniemoi 1/2011...ensimmäinen..1. ivf/1.pas...PCOS
 
Risukasa kiva kuulla, että olet vihdoin päässyt km-jälkihässäkästä eroon ja pääset PAS:iin käsiksi! kauheasti tsemppiä sulatukseen :)

Tervetuloa Bonniemoi! Olen kuullut joidenkin käyvän akupunktiossa hoitojen aikana, itse olen ollut sen suhteen saamaton. Punkku/miniaspiriinit oli viime PAS:ssa käytössä ja myös pupuiltiin töiden jälkeen siirtopäivänä. Joku täällä kertoi lukeneensa tutkimuksesta, että siittiöt tekisi hyvää siirron jälkeen. Kuulostaahan se järkeenkäyvältä kun niitä siittiöitä siellä uiskentelisi luomustikin :D
Sen enempää en sitten itse tehnytkään asian eteen kun en itse jaksanut kaiken maailman luontaistuotteita käydä hankkimassa.
Tsemppiä sinullekin PAS:iin kovasti! Sullahan on sitten työsarkaa siellä pakkasessa oikein urakalla! Melkein saman verran meni itselläkin ekan tuoresiirron jälkeen pakkaseen ja nyt on ensi kuussa kolmas PAS edessä. Onneksi mun aivot on tuunautuneet PAS:seista jotenkin vähemmän toiveikkaiksi, joten ne menee ja tulee vaan tollai ohimennen.
 
Tervetuloa Bonniemoi :) Teilläkin jo pitkä matka takana, toivotaan, että tämä kierto nyt toisi sen onnen :heart: Lisäsin sinut listalle. Mitään poppaskonsteja minulla ei ole tiedossa, että miten kiinnittymmistä voisi edesauttaa, samaa itse kohta piinailen :whistle: Onko siirrettäville alkioille tehty lyhyt vai pitkäviljely?
 
Hei Mandala, kiitos tsempistä ja pupuiluvinkistä, tuosta en ollutkaaan tiennyt. Saako miniaspiriinia ottaa itsekseen vai pitääkö kysyä lääkäriltä?

Monet valaa uskoa enemmän tuoresiirtoihin, onko niissä jotenkin parempi onnistumisprosentti (itse en ole ainakana löytänyt)? Olen ymmärtänyt, että ivf hoidon onnistumis prosentti 30-40 tulee hoitokokonaisuudesta, jossa on passit mukana ja siksi yhden passin siirto on onnistumisprosenteiltaan vaan 20 %. Valaiskaa hölmistynyttä, onko siis tuoresiirrolla paremmat mahdollisuudet? Elän jotenkin hassusti näissä prosenteissa nyt kiinni.

Toisaalta jos on niin hyvä, etten tiennyt sitä syksyllä. Olisin romahtanut entisestään, kun ei päästy tuoresiirtoon nuoremman lääkärin määrättyä gonapeptyliä. (kokeneempi lääkäri arvioi punktiossa, ettei gonapeptyliä olisi tarvinnut käyttää tilanteessani ja siirtoon olisi päästyilman tätä )

Mulle ne tyypit pakkasessa on jo iso askel eteenpäin, pidemmällä kun aiemmin. Siksi varmaan iloitsen noista pakasteista ja saatan luulla liikoja :D

Cafe Latte Ymmärtääkseni lyhyt. Tyypit meni nelisoluisina pakkaseen. Naistenklinikalla ei saa näihin hirveästi tietoa. Soluista kysyessäni kerrottiin vaan kaikkien olevan top-alkioita/hyviä alkioita, mutta sen tarkempia luokituksia tai solumääriä en ole saanut :( Kuulemma eivät edes pakasta huonompia...
 
Viimeksi muokattu:
Neiti, niin mulle perusteltiin sitä, ettei siirtoa tehty. Gonapeptyl määrättiin hyperin vaarassa, käyttävät sitä kuulemma naikkarilla todella harvoin. Sitten punktio päivänä kertoivat, ettei siirtoa voida tehdä koska gonapeptyl.. tiedä näistä nyt sitten.
 
Kiitos Mandala :) jaksamista sinne välikierrolle..

Mullakin on kyllä toi gonapeptyl ollu parissa siirrossa nimenomaan kiinnittymisen tukena, otettu siis siirron jälkeen..?
Lisäks kokeiltu minidisperiinit ja kortisonit. Hoitokierroissa syön e-vitamiinilisää ja siirron jälkeen magnesiumia. Muutenkin jatkuvasti monivitamiinia. Jos ei edellinen ois kiinnittyny niin seuraavaks ois mietitty varmaan limakalvoraapasua ja hyaluronanhappoa.
Greippimehut oon jättäny kauppaan kun ei sitä vakituista kotiluomuyritystä oo enää aikoihin ollukaan eikä lääkkeiden kans viitti juoda. Mullahan on myös thyroxiini jatkuvana. Punaviiniä voinu ottaa lasillisen tai pari jos on jossain tarjolla.
 
Kyydissä on! :) Ja pari alkiota jäi vielä jatkoviljelyyn jos niistä olisi pakastettaviksi.

Tervetuloa uusille! Toivotaan, että Uusi Vuosi toisi uudet positiiviset tuulet ja päästäisiin hoitokokemusten lisäksi jakamaan paljon hyviä uutisia.

Minäkin jäin miettimään tuota Bonniemoin Gonapeptyl asiaa. Olen ymmärtänyt, että sitä käytetään sekä irroituspiikkinä, että kiinnittymisen tukemiseen. Minä sain nyt tuoresiirrossa mukaani Gonapeptylpiikin, jonka pistän sunnuntaina. Mutta sinun tapauksessasi tuohon voi ehkä liittyä muutakin tai olisiko kyse esim. lääkeyhdistelmästä, että gonapeptyl ei olisi tarkoitettu niiden lääkkeiden kanssa jota olet saanut. Mene ja tiedä. Huomaan itsestäni sen, että tässä hoitojen kuluessa tulee luettua kamalan paljon kaikista lääkkeistä ja niiden vaikutuksista ja välillä miettii päänsä puhki, että kuuluuko tämän ja tuon nyt olla näin.

Cafe Latte, tuosta limiksen paksuudesta en tiedä muuta kuin, että minulla se oli ultrapäivänä 9mm joka oli kuulemma hyvä.

Olisitko lisännyt minutkin vielä listalle?
Fibbis...01/2014...ensimmäinen...selittämätön (ikä)...3. ivf (puregon, orgalutran, pregnyl, lugesteron, gonapeptyl)

Ja sitten voisi lisätä myös piinailijoihin
Fibbis 22.1.

Ja ihan hurjasti Cafe Latelle myös tsemppiä punktioon, hyvin se menee ja viikonloppuna on varmasti jo paljon parempi olo. Huomisilta kannattaa varata tosiaan ihan pelkkään lepäilyyn. Minullakin oli punktiopäivänä armoton flunssa mikä vähän kurjisti tilannetta, mutta tuleepahan levättyä sitten senkin edestä.

Ensi viikolla meitä onkin sitten ainakin kolme piinailijaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Cafe Latte:
Mua jännittää sun puolesta huominen ;). Kun tiedän, että suunnilleen parin viikon päästä olen itsekin tuossa vaiheessa, voin vain kuvitella, kuinka jännittävää sinulla nyt on. Ja jännitys ei taida hellittää hetkeen. Toivotan kovasti tsemppiä!

Minutkin voisi päivittää seuraavaan listaan (jos joku ihanainen osaa sellaisen taas tehdä):

Hedelmiina...2013...esikoinen...ovul.+siittiöt...1. IVF/ICSI 01/15...Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl

Monentenako kiertopäivänä teillä on ollu punktio?
 
Kiitos FIBBIS AMH-infosta! Ja zemppiä piinailuun 8) nyt se onnistuu!

Mullekin sanottiin limakalvosta että 8-12 mm on optimaalinen. Paksummassa kuulemma on riski, että irtoaa ennen aikojaan. Punktio tehtiin mulle 14. Päivänä. Enpä tiedä miten paljon se punktiopäivä vaihtelee eri kerroilla. Kohtahan se nähdään..

Jes, RISUKASA!! Aika moinen syksy sulla ollut. Näytä meille mistä plussaa ;)

VIIVA Kiva kuulla susta! Mulla on tismalleen sama tunne ku sulla, nyt toisen ICSIn lähestyessä. Olin niin luottavainen, että tällä menetelmällä se onnistuu ja sitten kun ekll yrittämäll ei edes ollut lähellä, niin nyt jotenki puoliks mielissään lykkää tätä toista kierrosta, kun entä jos taas menee kaikki pieleen.. Haluais lykätä niitä huonoja uutisia ja etenkin sitä lopullista uutista, jos käykin ilmi, että meidän tilanteessa mikään ei auta. Vähän ahdistaakin. MITEN TE ICSI/IVF konkarit saatte rohkaistua mielenne?

Ja CAFE LATTE (tykkään jotenki sun nimimerkistä :) ) hyvää punktiota! Mulle jäi siit punktiopäivästä hyvä fiilis! Pidän peukkuja hyväkle saaliille!
 
Bonniemoi todella jännän kuuloista myös minun korvaan tuo sinun tarinasi. Olen itse myös naikkarilla nimittäin. Mua ultranneet lääkärit ovat olleet jo vähän vanhempia kylläkin, mutta mun tuorehoidossa ei käytetty gonapeptyliä ollenkaan. Mulla oli pitkässä kaavassa synarela, gonal-f, ovitrelle irrotuspiikkinä ja lutinus aina tukemaan.

Ja tosiaan 2 päiväisiä alkioita naikkarilla siirretään. Tosin mulla toinen sulatetuista jatkoviljeltiin blastoksi (onnistuneesti jeee :D ) viimeksi, koska he ovat todella paljon vastaan kahden alkion samanaikaista siirtoa, jotenjatkoviljely sielläkn sitten näköjään onnistuu.
Nyt kun kolme siirtoa tehty naikkarilla niin olen kyllä sitä mieltä, että sieltä ei ihan älyttömästi tietoa irtoa kylläkään. Esim siitä mun amh arvostakaan ei sanottu muuta kuin, että on 'maltillinen' (enkä koskaan tajunnut kysyä tarkemmin). Viime puheluakin varten piti erikseen ensin pyytää heitä kaivamaan tieto siitä jatkoviljellystä alkiosta, että oliko jaksanut blastoksi vai kuukahtanut. Mutta mulle toisaalta tietyllä tapaa ehkä sopii, ettei ole liian paljon yksityiskohtia sekoittamassa päätä, tukee enemmän sitä sellaista "äääh en jaksa stressaa" - mentaliteettia :D vaikka kyllähän nämä kolme epäonnistunutta siirtoa pistää mietityttämään aina vähän jälkikäteen, että miksi ei hyvistä lähtökohdista huolimatta (hyvä lääkevaste, siittiöt yms kaikki), ei onnistu.

Cafe Lattelle minultakin punktiotsempit! ja Fibbikselle onnea kyytiläisestä :)

Ja kaikille ihanaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä