IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Sarah: Vau, ihmeellistä!!! Varovaiset onnittelut täältä :heart:

Mandala: Ihan samoja fiiliksiä, tuolla alakerrassa on ihan hiljaista, mitään ei tapahdu yhtä elohiirtä lukuunottamatta (kirjoitan tuohon alemmas siitä enemmän).

Ovalia: Iso rutistus :hug: Oliko tämä siis teidän viimeinen hoito?

Kiitos avusta ihanat! Hain nyt aamulla lugeja ja laitoin yhden sijasta kaksi.

Ja sitten näistä piinapäivistä. Mä oon jo menettänyt toivoni:
Inseiminaatioissa tostui sellainen jännä juttu aina viikko itse inseminaation jälkeen. Kohtu alkoi 'krampata' ja teki sellaisen pienen elohiiren. Ja aina samaan aikaa, viikko inseminaatiosta ja negatiiviseen tulokseenhan ne päättyivät. Eilen kävi nyt sitten samalla tavalla. Se sama elohiiri oli muutaman sekunnin läsnä. Tunnistin sen ja muistin, että näin kävi kaikissa inseminaatioissakin. Olen tietenkin tulkinnut sen niin, että kohtu pyristeli irti alkion, joka yritti kiinnittyä. Näin. Lopputulos on arvattu. Tiedän, että on aikaista päätellä mitään, mutta miten ihmeessä se sama elohiiri voi ilmaantua kaikissa hoitokierroissa juuri kiinnittymisen aikaan? Kun muulloin en sellaista tunne.

:(
 
Voi Stella :hug: Niin ymmärrän tuon sun pettymyksen :( onneksi kuitenkin kaikissa rakkuloissa oli solu! Uskon, että saatte alkion siirtoon. Mitä oon näistä hoidoista lueskellu, niin näyttää että 1/3 tai jopa 2/3 munasoluista saadaan alkioiksi asti, eli toivon, että tekin saisitte sen ainakin yhen! Ja niin kuin sanoit, ens kerralla sitten lääkkeet saadaan kohilleen, jos sellainen tulee. Väestöliitolla pääsette varmasti ainakin mahd. pian yrittään uudelleen. Hang in there, tiedän tuon tulosten odottamisen tuskan :)

Ovalia olen pahoillani :(

Sarah vau, oispa kyse siitä parhaimmasta! Äkkiä lisää testausta :)

Luis, jospa se elohiiri oiskin kiinnittyminen? Aikasemmin vaan sitte vuotanut pois limakalvo-ongelman takia, ja nyt kun on limakalvoon lääkkeet niin pysyiskin kyydissä? Älä vielä vaivu epätoivoon, vaikka tiedän kyllä kuinka helppo sinne on vaipua!
 
Mielen on vetänyt matalaksi myös mukava puhelu julkiselta puolelta, jonka sain vähän sen jälkeen kun ilmoitin meidät jonoon uudelleen. Eivät kuulemma tee meille enää julkisella hoitoja eli mars yksityiselle. Aivan järkyttynyt olin, koska luulin että tuon 3 ivf:ää saa yrittää julkisella lasta kohden. Vaan sepäs olikin yhteensä. Miehelle valitin sitäkin, että lääkäri lupasi siirtopäivänä meille vielä seuraavan kierroksen niin nyt sitten vedettiinkin matto alta :mad:
Meille sanottiin myös alkuvuodesta passissa, että ensimmäinen lapsi nollaa hoidot ja saadaan kolme uutta hoitoa. Väestöliitolta kyllä sanoivat, että Oys laskee kaikki hoidot yhteen. Todella typerää, jos ei siellä edes kaikki hoitavat ihmiset tunne käytäntöjä ja lupailevat turhia.
 
Meille sanottiin OYS:ssa että kolme ivf hoitoa, kaksi synnytykseen johtanutta raskautta ja 45 vuoden ikä ovat rajat.

Sarah Josko se ois kuitenkin nyt sitä itseään, uutta testiä tekemään. Peukut pystyssä!

Ovalia Älä heitä toivoa ennenkuin vuoto alkaa. Voihan olla että sulla erittyy nyt eri tavalla raskaushormonia :hug: Samoin Luis, kuten joku sanoi, voihan olla että liittyy kiinnittymiseen mutta aiemmin on vaan vuotanut pois. Tsempit molemmille!


pp6 täälläkin eikä minkäänlaisia tuntemuksia. Mies joutuu lähtemään sunnuntaina kahdeksi viikoksi toiselle paikkakunnalle, joten taidanpa pp9 kokeilla testata näyttääkö mitään. Inhottavaa jäädä yksin piinailemaan, mutta ei voi mitään.
 
Kiitti Mandala, Eukko, Läiti, Ullariikka & Lauriska =)

Hyviä uutisia sainkin, sillä kaikki kolme olivat hedelmöityneet! Toivottavasti eivät enää kuukahda! Ai että jännittää! Mikä tahansa voi vielä mennä pieleen. Siirto on kuitenkin näillä näkymin huomenna klo 9.

Sarah: Varovaiset onnittelut! :flower:

Meillekin sanottiin, että yhteensä joko kolme ivf -hoitoa tai kaksi lasta on mahdollista saada julkisella.

Voi ovalia :hug: Toivottavasti olisi vaan liian aikaista vielä testata.

Onko kenenkään muun miehellä ollut paljon vaihtelua siittiötilanteessa? Eilen oli todellinen yllätys kun siittiömäärä oli 46 milj/ml kun se oli eka inssissä 15 milj/ml ja viimeisessä inssissä 2milj/ml. Juu, toki siinä voi vaihtelua olla, mutta että näin paljon :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä hyvä tella eiköhän se siirto ole kuules teilläkin edessä! Tsempit :heart:

Kyllä tuo seuraava PAS pitää ottaa vähän totisemmin. Nytkin unohdin kellon muistutuksesta huolimatta ottaa taas lutinuksen klo 10, otin sitten klo 13 :stick: Kissa raukka kipeänä ollut niin sähellän täällä kotona. Olin ajatellut myös, että miniaspiriinia syön joka päivä, no en ole sitäkään muistanut kuin pari kertaa. Ja se akupunktio tyyppikään ei sitten vastannut puhelimeen eikä meiliin, joten sekin unohtui. Missä mun pää oikein on :D

Sarah tulehan kertomaan miten homma etenee siellä, jännään hurjasti sun puolesta!
 
Stella: Ihanaa, että ovat hedelmöittyneet kaikki :) Siittiöiden vaihtelusta, no siis meillähän ei ole ihan omat siittiöt käytössä, mutta on ollut sama luovuttaja tässä jo vuoden ajan. Siittiöt määrät ovat pienimmillään olleet 2 milj./ml ja suurimmillaan 79 milj./ml. Lääkärin mukaan normaalia vaihtelua, koska näytteenannossakin on välillä eroavaisuuksia, jotka vaikuttavat (en tajunnut miten, mutta ehkä en siksi kun en ole mies).

Ovalia: Voi miten harmi, toivotaan vielä että tulos muuttuisi :hug:

Luis: Piinaillaan ihan samassa ja samanlaisia tunteita. Toivon menettämisestä. Mä luulen, että se kuuluu asiaan.

Sarah: Jännää on.... :)

Tsemppiä muille piinailijoille :) Jonkun meistä täytyy plussata nyt :) Mielellään mahdollisimman monen.
 
Hei pitkästä aikaa!

Minäkin voisin nyt aktivoitua, kun oma hoitokierto lähtee käyntiin alle viikon päästä maanantaina. Kolmen kuukauden odottelu meni lopulta varsin nopeasti työ- ja harrastuskiireissä. Teki ihan hyvää omalle päänupillekin keskittyä välillä vaan ihan kaikkeen muuhun kuin tähän vauvaprojektiin, vaikka ei sitä tietenkään kokonaan pystynyt unohtamaan...
:)

Tässä vielä mun tiedot listalle: Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.

Henrietta taisi kysellä miehestä johtuvista syistä hoitoon menevien tietoja. Meillä tosiaan ongelmana on siittiöiden vähäisyys ja epämuodostuneisuus, mutta mitään varsinaista syytä siihen ei tutkimuksissa löytynyt, joten ei miehelle mitään hoitojakaan tarjottu. Näin kai se useimmiten menee, ettei mitään selvää syytä siittiöiden huonolaatuisuuteen löydy. Meilläkään mies ei tupakoi, harrastaa säännöllisesti liikuntaa, ei ole ylipainoa jne. Taitaa vaan tuo ikä (yli 40 v) tehdä jo tepposensa hänellekin...


Tsemppiä kaikille piinailijoille ja isot onnenhalaukset jo plussanneille - toivottavasti tullaan kaikki pian perässä!
 
Onnea matkaan Kaisla :)

Mua on tässä löhiaikoina ruvennu jotenkin pelottamaan että entä jos tuleva vauva ei oo terve? Tai jotenkin kun on suurempi riski kaikkiin häiriöihin. Tietenkin ihan luomusti voi sattua myös mitä tahansa mutta mulle tulis syyllinen olo jos vauvalla kaikki ei olis hyvin. Tällästä kevyttä illan pohdintaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
ovalia minä testasin pp9 aivan puhtaan negan. Aloin vuotaa aivan kunnolla pp12 ja vuodin viikon ja nyt sitten pari viikkoa siitä tuhruvuodon takia tein testin ja plussasin. Voi olla että plussa ois näkyny jo oikeana testipäivänä, mutta verenvuoto oli niin massiivista, että ajattelin automaattisesti koko homman olleen sitten tässä.

Eukko oletpa saanu paskaa kohtelua hoitopaikassasi. Täytynee sanoa, että itsekin asioin kyseisessä paikassa ja kohtelu on sanalla sanoen vaihtelevaa. Pääasiassa hyvää, mutta juuri siellä minäkin pahoitin mieleni. Makasin tavara paljaana pöydällä niin lääkäri alkaa tivaamaan, että mitä minä siellä edes teen, kun kerran kuitenkin olen saanut yhden lapsen ja kaksi keskenmenoa.

solujen laadusta oli ollut puhetta... jos tänne kyytiin on nyt joku tarttunut niin ei ollut lähtötilanteessa mikään priimakaveri. 3 soluinen kaksi päivää viljelty solu x2 nakattiin tuonne kyytiin. Mitään ei siis koskaan ole saatu pakkaseen vaikka soluja on kerätty kaikilla kolmella kerralla reilusti yli kymmenen.

Lutinukset ja polkupyöräily eivät muuten sovi yhteen. Ennen vuotoa fillaroin muksua päiväkotiin pari kertaa ja ai saakeli, että hiersi se nappula tuonne sisuksiin!

Pääsin kuin pääsinkin oysin soittoajalla läpi ja sain asiani toimitettua vaikka olin töissä ja pomolta piilossa täytyy asia hoitaa... Eivät antaneet labra-aikaa vaan totesivat että ultralla nyt oikeastaan nähdään mikä on tilanne. Päätin sitten osallistua yhteen tutkimukseen, jonka tiimoilta tehdään muistaakseni 5 ultraa ennen viikkoa 12. Ensimmäinen aika on jo ens tiistaille eli ainakin sinne saakka saan tehdä itseäni hulluksi. Toki kyllähän se piina jatkuu monta kuukautta vielä vaikka siellä kyytiläinen olisikin. Tuli nimittäin kesällä tuuletettua alkuraskautta melko lujaa.... sitten tultiinkin alas kovaa ja korkealta kun raskaus meni kesken.
 
1


Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Läiti... 09/11...2.....PCO....1.IVF/1.PAS 10/14...Progynova,Luget

Retikka...2012...1...siittiöt...1.ICSI, 1.PAS 10/14...estrogeeni. Luget

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF 10/14...Supercur,Puregon, Pregnyl, Luget

Ricardina 11/2013....1..... PCO........ 1.IVF/1.PAS 09/14...... Clomifen, Puregon, Orgalutran, Luget, Gonapeptyl

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/1PAS 10/14

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

Havina ... 2/2013...esikoinen toiveissa...siittiöt...1.ICSI/1.PAS 10/2014... Luget.

Mari32..esikoinen..siittiöt..3.ICSI 10-11/2014..pitkä kaava..Synarela/ Menopur/luget

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Stella......7/2012.......1.......endo, hypotyreoosi, siittiöt?......1.IVF/ICSI?......Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl/Pregnyl, Lugesteron

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

EukkoI....11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... ICSI....Suprecur/Puregon

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet..3 .IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron


Henrietta-...08/2012....Esikoinen...siittiöt....1.icsin 2.pas.....Progynova+lugesteron

Astrea... 11/10... 1. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Gonal-f, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

hiippis81 ...3. Selittämätön..pas luonnonkiertoon

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Gonapeptyl, Lugesteron

Kaisla78...01/2013...1...siittiöt..IVF/ICSI... Decapeptyl, Puregon, Gonadotrophine, Lugesteron.


Piinailijat

Mandala 28.10/29.10
Nenna81 30.10
Viiva84 31.10
Luis 31.10
Läiti 3.11
Henrietta- 4.11
Lauriska 5.11
StellaI 8.11

Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto(km vk5?)

Elokuu 2014

Läiti 1.IVF tuoresiirto(ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto(km)



PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA:flower:

Jos mahdollista,ilmoittakaan plussauksen jälkeisistä tapahtumista.
mm.keskenmeno,kohdunulkoinen,milloin laskettuaika,syntyikö poika vai tyttö ja milloin.
Näin saadaan seurattua millaisia tuloksia ryhmässä tulee
 
Viimeksi muokattu:
Hei Kaisla ja Mari! :wave: ja oikein paljon tsemppiä uuteen hoitorundiin :)

Nyt kyllä ärsyttää tänään jotenkin ihan täysii, kaikki. Herännyt kai väärällä jalalla, väsyttää ja vtuttaa urakalla. Alaselkää jomottaa, niskat jumissa (niskat melkein aina tosin, office work gogo). Sitten kun ei ole mitään toiveita onnistumiselle tässä nyt tällä hetkellä eikä paljoa muuten tullut ajateltua asiaa niin sitten näen raskausunia tietysti öisin :stick: Näin unta että menkat oli alkanut ja silti tuli positiivinen testitulos, varmaan tuo Sarahin tilanne mennyt alitajuntaan tms :D Että tälaista täällä pp7.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Mandala: Sama täällä! Olen yleensä aika tasainen ihminen, mutta nyt aivan hermona ja pelkään, että tiuskaisen kohta viattomille ihmisille päin naamaa ei mistään. Hermo niin kireällä, että ihan joku pieni juttu voi kohta laukaista hermoromahduksen.

Sarah: Tsemppiä edelleen siis piinailuun. Pidän kovasti peukkuja, että ultrassa näkyisi jotain ihanaa :heart:

Henrietta: Samoja ajatuksia täällä. Jotenkin se johtuu itsellä siitä, että kun raskaus yritetään väkisin saada alkamaan, niin jokuhan on silloin pielessä.

Kaislalle tsemppiä tulevaan hoitoon! =)

Viiva: Onko mitään tuntemuksia? Millainen alkio teille siirretiinkään? =)

Nenna: Oletkin jo kahdehdittavan pitkällä piinailussa. Ihan sama täällä, ei mitään oireita. Tilasin tarkoituksella vasta eilen testejä ja neljän päivän toimitusajalla, etten rupea niiden kanssa hermoilemaan jo tällä viikolla. Maanantaina olisi pp 7, mutta meille siirrettiin se blasto eli silloin voisi laskea jo dpo 12 ehkä?

Täällä epätoivo edelleen läsnä. Kun ei satu tissit, ei alavatsa ja mielikään ei ole herkkä, vaan ainostaan hermostunut ja stressaantunut. Ts. se on kyllä räjähdysherkkä.

Se elohiiri, mistä kirjoittelin voisi olla hyväkin merkki ellei se olisi toistunut inseiminaatioissakin. Kun niissä insseissäkin saatiin hormoneilla pysymään mun vuodot pois. Siis ihan minimiannoksella FSH:ta kasvoi aina pari follia ja limiskin pysyi paikoillaan. IVF:ssä ei siis ymmärretty sitä, miksi mun limis vuoti pois vaikka oli viisinkertainen annos FSH:ta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Tuosta tulevan lapsen ongelmista, meille lääkäri sanoi suunnittelukäynnillä että kaikkien tutkimusten perusteella tällä hetkellä voidaan sanoa, että ihan yhtä terveitä lapsia tulee IVF/ICSI hoidoilla kuin luomusti. Ainoastaan on hieman havaittu eroa syntymäkokoon ja lasketun ajan täsmällisyyteen liittyen. Eli IVF lapset kuulemma suuremmalla todennäköisyydellä syntyy noin 5 päivää ennen laskettua aikaa ja hieman pienemmän kokoisina. Sitten taas PAS lapset suuremmalla todennäköisyydellä ovat hieman isompia syntyessään. Muuten todennäköisyydet ongelmille on samaa luokkaa kuin luomuraskaudessa. Itse haluan ainakin uskoa tähän.
 
Stella: Tänään kun kello löi 9, ajattelin sinua. Ja toivoin, että pääsitte siirtoon.

Luis: Meille siirrettiin blastokysti maanantaina enkä voi uskoa, että on vasta pp3. Rasittavan hitaasti tämä aika tässä kuluu.

Itse yritän ottaa rauhallisesti ja suurella tyyneydellä tämän piinailun, mutta eihän se nyt mitenkään onnistu. Iltaisin huomaan googlettelevani, että miten todennäköisesti blastokystisiirto onnistuu ja kaikkea muuta ihan turhaan. Teoriassa meidän blastokystin olisi jo pitänyt kiinnittyä tai tehdä siellä kaivantojaan. Toivotaan, että näin on.
 
Mandala: Kiitos rauhoittavasta tiedosta!

Viiva: Me mennään tosiaankin sitten ihan samoissa. Meillekin siirrettiin maanantaina blasto ja olen kanssa lueskellut, että olisi jo pitänyt kiinnittyä, jos kiinnittyy. Harmittaa niin kovasti, ettei ole ollut mitään tuntemuksia, eikä muutenkaan ole mitään oireita. Olisi edes ne tissit arat, mutta ei :headwall: Onko sulla ollut mitään, mitä olisit voinut rekisteröidä?`

Ja tosiaan...vasta pp 3!!! Miten ihmeessä!?! Maanantaista on jo pieni ikuisuus :O
 
Viimeksi muokattu:
Luis ja Mandala Itellä oli myös tässä pari päivää hermo todella kireellä. Onneksi oon ollu ny vapaalla niin ainoo reppana joka tästä on kärsinyt on mies. Tänään vointi ok.

Piti sitten mennä tekemään raskaustesti ihan jo senkin vuoksi että näkyykö toi pregnyl viel testissä. Puhdasta negaa näytti. Onpahan jotain mihin verrata jatkossa :rolleyes: Nännien arkuus on tänään kadonnut (alkoi siis jo siinä vaiheessa kun sumut lopetettiin) eikä oo mitään oireita. Eilen vielä tuikki (ajoittain) hieman alaselkään menkkamaisesti. Menkkatuntemukset mulla aina alkaneet joko menkkojen alakmispäivänä tai edellisenä päivänä. Voihan tietty olla ettei sekään mitään merkaa, vaan voi johtua ihan vaan hoidostakin.

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Tuntuu ettei se H-hetki koskaan tule, vaikka päivä päivältä läheneekin.
 
Stella, aivan mahtavaa, että kaikki kolme hedelmöittyivät! Teillä on selvästi jotain supersoluja :) Toivottavasti siirtokin meni hyvin!

Yritän kovasti olla kauheesti miettimättä tuntemuksiani. Oon huomannu, että tuun vaan hulluksi jos alan spekuloimaan. Toki jos mitään oireita ei ala tuntua, niin varmasti usko onnistumiseen romahtaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että alkuraskauden oireet/oirettomuus on niin yksilökohtaista eikä mikään tarkoita mitään :) Varsinkaan kun on näitä tukilääkkeitä mukana.

Tuikkasin tänään Gonapeptylin. Aika paljon oli piikissä kyllä nestettä ja kirvelikin. Mutta toivottavasti oli viimenen piikki vähään aikaan :) Huomasin eilen illalla, että miniaspiriinit, mitä oon nyt pari päivää syöny, on vanhentunut jo huhtikuussa :/ Heti alko huolettaan, että kuin iso merkitys sillä nyt on, mut ehkä ei niin iso, kun alkio ei ole vielä kiinnittynyt ja kai vanhoissa lääkkeissäkin on vielä jonkun verran ytyä jäljellä.. Onneksi kuitenkin huomasin nyt! Vaikka eihän sitä tiedä mikä merkitys tuolla lääkkeellä ees on, mutta eipähän tarvi sitten jossitella..
 
Hei! Vihdoin saan minäkin liittyä tähän ketjuun. Eli olen 26v, mies 30. Yritys aloitettu 10/12. Selittämätön lapsettomuus, pco-maiset munasarjat. Yksi biokemiallinen raskaus luomusti 4/14. Ivf-jonossa aikaa kului 8kk ja nyt vihdoin päästään tositoimiin. Meillä lyhyt kaava, illalla alotan gonal f-pistokset. Jännittää kovasti tämä hoitorumba ja sen tuoma tulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Luis
Lauriska: Mistä syystä sulle on nuo miniaspiriinit määrätty? Alan itse olla aika vakuuttunut siitä (tai katsotaan nyt ensi viikkoon ja testipäivään), että meillä ei se kiinnittyminen onnistu. Oon miettinyt noita verijuttujakin, kun mummuni on tällä hetkellä sairaalassa, kun verenohennuslääke oli ollut liian pienellä annoksella ja nyt sitä on nosteltu. Että voisiko suvussa olla jotain hyytymistekijöitä?

reason: Tervetuloa joukkoon ja tsemppiä ensimmäiseen hoitoon! :)
 
Viimeksi muokattu:
reason tervetuloa :wave: ja paljon tsemppiä tulevaan :)

Mä olen joskus silloin luomuyrityksen aikaan lukenut, että miniaspiriini on hyvä kun ohentaa verta, että lisäisikö se sitten verenkiertoa (kohdussakin). Samaa ajaa pieni lasi viiniä esim ovulaation jälkeen mitä jotkut kokeilee.
Lääkkeethän ei kai sillai huonoksi mene päiväyksen jälkeenkään, vaan teho mun ymmärryksen mukaan laskee jos jotain.

Ja joo turhahan sitä on itsekään spekuloida oireita tai mun tapauksessa nyt oireettomuutta, kun en ole koskaan ollut raskaana.
Mutta viimeksi ekassa hoidossa vaan jotenkin sopivasti vajaan viikon jälkeen siirrosta tuli rinnat kipeiksi (ei normaalia mulle) ja muuta pientä siihen päälle, ja erityisesti sitten kun kaikki se häipyi kuin tuhka tuuleen muutaman päivän päästä, niin oletin että oli yrittänyt kiinnittyä muttei pysynyt. Nyt kun ei sitten tässä PAS:ssa ole samoja tuntemuksia niin oletan ettei ole edes koettanut kiinnittyä. Mietin että testaisinko kotona ennen pp12 verikoetta. Periaatteessa varmaan turhaa koska alkoi viimeksikin tiputtelemaan pp11 lutinuksen läpi jolloin jätin iltatukilääkkeen ottamatta ja hanat aukesi verikoepäivänä pp12.
 
Viimeksi muokattu:
Luis,mulle aspiriinit määräsi meidän Väestöliiton lääkäri, kun katsoi mun verikokeiden tuloksia. Hemoglobiini kuulemma komea (eli korkea, 140) ja trombosyytitkin ylärajoilla. Mulla on kuulemma paksu veri, mikä tosiaan voi vaikuttaa kohdun verenkiertoon. Myös kaksi alkuraskauden keskenmenoa taustalla, liekö silläkin ollut vaikutusta.. Mutta jos epäilee, että itsellä tämä voisi auttaa, niin se on helppo ja halpa kokeilla, toki varmaan on hyvä kysäistä omalta lääkäriltä mielipidettä. Minun käsittääkseni myös nuo akupunktiot ynnä muut tähtää kohdun verenkierron parantamiseen.

Reason, tervetuloa!
 
Luis, onnea siirtoon pääsystä! Ja älä flunssasta ole huolissasi, ei yskiminen sitä alkioo karkuun saa lähtemään :)

Risukasa, nuo ajatukset on niin tuttuja vaikka en raskaana ole ollutkaan! Jotenkin jäi mieleen et itellä ois pitänyt muksun syntyä marraskuussa, jos ois heti piakkoin alkanut yrittämisen jälkeen raskaus. Sen sijaan et ois nyt tulossa ne yksvee-synttärit, ni katonki kun neljän opiskelukaverin maha kasvaa :eek: Ei mee tasan nallekarkit.

Sarah85, jättitsempit sinne ja tarrasukkia! Voi kun ylläri tois teille vauvan yheksän kuukauden päästä ja välttysitte yksityiselle siirtymsieltä :) Mut aika outoo et eka lääkäri lupailee hoitoja ja sit peruuvat!

StellaI, meillä on ollut siittiötiheydessä vaihtelua, mutta mitään lukuja en muista. Meillä "syy" siis siittiöissä ja siksi lääkäri tuota vaihtelua ihmetteli. Vissiin normaalia, mutta mietityttää toki... Esimerkiksi kova kuume saattaa vaikuttaa siten et kolmen kuukauden päästä näyte ois huonompi (siittiöiden kypsyminen kestää kolme kuukautta ja liian kuumassa ne ei välttis kehity, luulisin.)

Henrietta-, sulla tosiaan ollut tuollaista kevyttä pohdintaa :D Kyllä se on itseänikin mietityttänyt ja jotenkin on herkkä lapsen terveyteen liittyville asioille, kun on niin kauan koko lasta toisvonut. Meinaan vaan et tulis ehkä erityislapsen kohdalla sellanen olo et miks mulle sattuu aina kaikki, jos ymmärrät mitä tarkoitan... Mut itse hoitoihinhan liittyvä riski on aika pieni :)
 
Viiva & Lauriska Kiitos ihanat :heart: :heart:

Päästiin me siirtoon! Kaksi murusta siirrettiin kyytiin :heart: Lääkäri meinasi, että toista ei kannata alkaa pakastamaan, joten päädyttiin siirtämään molemmat. Meillä on semmonen tunne, että toinen tarraa kiinni. Toivottavasti ollaan oikeassa! Jos ei, niin rymähdetään tosi korkealta alas. Mutta se on sen ajan murhe. Nyt oon viikolla 2 raskaana :D

Isot tsempit piinailijoille! :heart: Toivottavasti plussia alkaa ropisemaan!

Piinailijoihin voisin liittyä minäkin. Klinikan antama testipäivä on 8.11 eli vasta pp16. Laitetaan tuo virallinen päivä nyt kuitenkin, vaikka en varmasti malta olla sinne asti testaamatta. Ja sitäpaitsi, jos tämä ei onnistu nyt, niin onhan uusi kiertokin ehtinyt jo siihen mennessä alkaa.

reason: Tervetuloa! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä