IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Timjami77, punktio saa arvosanaksi täyden kympin. Ei pienintäkään nipistystä operaation aikana tai sen jälkeen. Täysin kivuttomana loikin sieltä kotiin. :) Hedelmöittymisessä oli ongelmia, mutta pääsin kuitenkin tuoresiirtoon maanantaina. Nyt sitten kuitenkin unohdin kivuttomana juoda maanantaista lähtien riittävästi ja lievä hyperi oireilee. Huomiseen asti saan kokeilla parantaa oloa juomisella ja levolla, aamulla on lähdettävä ultraan, jos ei helpota. Istun just töissä housut auki ja jyväpussi vatsalla.

Mä jättäydyin taustalle keskustelusta lähinnä sen takia, että huomaan itsessäni todella synkkiä piirteitä, kun annan itseni vajota liian syvälle näihin keskusteluihin. Pakko yrittää pitää etäisyyttä ja pitää elämä pyörimässä jonkun muun kuin lapsettomuuden ympärillä. Mä teen kaiken täysillä tai en ollenkaan ja näissä keskusteluissa pyöriminen saa mut unohtamaan kaiken kivan elämästä... On vain lapsettomuus.
Kyllä mä kuitenkin täällä taustalla lurkin verikokeeseen asti.. :)
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu:
Piikit ja punktiot:
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu:
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Sofi12 2.ivf 2.PAS

Piinailijat: :snotty:
RiiMini 18.2. (1.ICSI)
Retikka 20.2. (1.ICSI)
Nenna81 20.2 (1. IVF 1.PAS)
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kyytiläisestä Neiti. ja onneksi kaikki oli hyvin.. Jotenkin tuli sellainen kuva, että punktiossa olis joku menny huonosti, mutta onneksi näin ei ollut..:)

Ja mä tykkään tuosta Neitin. väsäämästä listasta, mutta en jaksanut kovin pitkällisesti katsoa, että mitä päivitettää, joten jos arvon kanssasisaret laitatte punaisella korjaukset, niin homma hoituu..:)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Jess!! Elonmerkkejä NEITIstä!! Miten voit?!! :hug:

Tervetuloa Laura ja Epplu.

Tinjami pidetään peukkua ja onnea pakkasihmeestä! :flower: Ja Riimini!! Pidetään peukkuja, että verikoe antaa hyvän tuloksen ja tuo haalistuminen testissä johtuis aivan jostain muista asioista.

Siittiöongelmista.. Ootteko Tinjami koskaan miettinyt luovutettuja siittiöitä? Lauran kanssa sama tilanne meillä myös, että viimeinen ICSI näillä eväillä meneillään. Meillä vasta toinen, mutta lääkäri ei ole ihan hirveästi toivoa antanut. Ja taas on nega testattu. 4kpl 4-soluista pakkasessa, mutta viimekierroksella jo kaikki solut kuoli 3+ päiväisinä, myös pakastetut 3 kpl, eikä PASiin päästy. Voihan sitä ihmeitä toivoa, mutta tässä hoidossa sperman laatu huonointa ever, eikä yhtään normaalimuotoista ICSIttäväksi. Vaikka luovutetuilla siittiöillä se lapsi olisikin yhtä omani kuin mieheni kanssa saatu, niin en ehkä ole vielä valmis luovutetuilla siittiöillä kokeilemaan. Eniten pelottaa ehkä se, että jos mies ei tunnekaan lasta omakseen. Ajatus vieraan miehen lapsesta ottaa vähän koville. Eipä taida mieskään olla ajatukseen valmis.. Ainakaan vielä. Miten teillä? Ja Viiva84, teillä oli ne luovutetut siittiöt käytössä! Jaksatko kertoa keskellä hoitoa meille, että miten sun mies otti asian ja miten itse ajattelet? Ja kestikö prosessoida ajatusta, että lapsella ei ehkä koskaan ole isänsä silmiä tai varpaita?

Itellä alkaa kyllä hymy hyytyä..
 
Joo, anteeksi väärinkäsityksestä. :kiss:
Mä itseasiassa poistin itseni jo 2 päivää ennen punktiota listalta ja jäin vetämään henkeä.

Ja hei, lisää hyviä uutisia: tuoresiirron lisäksi sain 2 alkiota pakkaseen. :heart:
Ei se nyt mikään täydellinen suoritus 19 follista, 10 solusta ja neljästä kypsästä solusta ole, mutta siedettävä ja parempi kuin viimeksi (jolloin saatiin vain tuoresiirron alkio).
IVF vaihtui ICSI:in ja hyvä niin, kun silläkään ei kaikki hedelmöittyneet.
Edelleen on mysteeri, miksi kroppa kasvattaa nätisti 19-20 follia, mutta sieltä on löytynyt vain 2-4 kypsää solua.
 
Neiti. huh! Onneksi ei ollut mitään vakavaa :) Ja tsemppiä piinaan !

Omassa navassa tapahtuu negatiivisia asioita, kun digitesti tervehti tänäaamuna tuloksella EI RASKAANA.
Eli taisi jäädä kemialliseksi se. :(
Nyt odottelen vielä veritestin tuloksen ja sitten passin suunnitteluun.
 
Tänään sitten tuoresiirto..Kyytiläinen haettu ja piinapäivät alkaa :heart:KIITOS ihana Sofi12, kun heitit munt jo tuonne piinailijoihin.. Patsuli Tsempit tulevaan punktio päivään, ollaan hengessä mukana, Muista juoda juoda ja juoda, ennen ja jälkeen, niin kuin joku viisas on neuvonut..täällä. Hengissä selviät, äkkiä ohi ja tosiaan ei oikein voi munasoluille mitään, sitä ei kannata murehtia. Päivä kerrallaan. Oli luksusta nauttia aamupalaa sen jälkeen, kun oli ollu paastolla.

Kuulumiset täältä: tai ehkä oon ja vähän liian usein kuuluvilla, :whistle: mut mua jotenkin lohduttaa vaikka elämä ei kokonaan pyörikkään hoitojen ympärillä, saada jakaa tuntemuksia ja purkaa mieltään, ja etten ole yksin ongelmani kanssa ja kun saa niin paljon kannustusta:heart:.

Vähän päästän ****** ääniä tuoresiirrosta. Join litran vettä ennen siirtoa, ja olin jo räjähtämäisilläni odotustilassa, olivat tietty pikkusen viel myöhässä tärisin ja puuskutin penkissä (kaamee hätä)..Sain onneksi mennä liruttaa vähän pois ennen, kuin aloittivat. Olisin pissinyt alleni. Hannuliini (Se oli se sama vaalea pitkähiuksinen, tyly nainen joka teki siirto. Kova ja tyly oli puheissaan ) Hoitaja sanoi, että hyvin oli silti rakossa pissaa (sori kaikki näitä pissa juttuja:ashamed:) vaikka vähän kävin päästämässä pois.

No tää lääkäri sit totee et kaks he yritti hedelmöittää toinen ei hedelmöittynyt ja toinen hitaasti, jakautunut vaan kahteen soluun et ei oo mikään priima alkio. Tuli siin vaihees olo et voi kiitos ja kaunis et negaa sit vaa odottaa.. Pakkasessa loput 11 munista No kuulemma on Muoks. kahdesti jakautuneesta alkiosta tärpänny, mut taitaa olla huono mahis :'( Näin mukava päivä täällä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Neiti Hyvä että kuuluu hyviä uutisia, luultiin täällä, että ois jotain todella sattunut.
Lääkäri puhu just tänää: että jos maha rupee turpoo ja lievää hyperiä tms. on todennäköisesti raskaana.
Kiva kuulla että punktio sujui kivuttomasti. Mä oon jo kolmatta päivää vihlaisujen armoilla ja yölläkin heräsin kun sattuu. Tarrautumisia sinulle!!
RiiMini Voi kökkö :hug:haleja kovasti, pää pystyyn ja uusi yritys. Mä tuun varmaan pian perästä.
 
Viimeksi muokattu:
Minut voisi pistää tuohon kasaan: Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys: Piikit ja hoidot siis kesken

Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus,


Tänään nahkaan Menopuria 8.piikki illasta. Jännittää, miltä perjantain ultra näyttää ja sattuuko punktio jo maanantaille. Iiks! Olot voivat melko tukalat olla jo viikonloppuna, koska nyt jo selvästi turvottaa ja tuntuu, että tuolla mahassa kyllä tapahtuu jotain.

Toivottavasti mahdollisemman monella nyt tärppää ja saadaan plussauutisia! Ja hyperit tai lievät sellaiset eivät pääse iskemään porukkaan.
 
jännää tyksin polilla on tasan kaks lääkäriä, joista pidän ja tää kolmas ei oo niin mun suosikki..
mulla tähystys lähestyy vauhdilla, maanantain jälkeen ollaan ehkä viisaampia, mut yhtää oi-hoitoa en oo enää valmis käymään läpi et nyt saa alkaa jotain tapahtumaan..
 
Neiti onneksi kaikki on hyvin, tsempit piinailuun. Samoin Jännää älä vielä heitä kirvestä kaivoon.

Vaikka mikäpäs sitä on itte sanomaan. PP 12, DPO 15 menossa ja negaa näyttää. Oireita ei oo minkäänlaisia. Siinä mielessä Lutinus sopii paremmin kuin Lugesteron että näistä ei tuu sivuoireita. Jos ei lasketa tuota vv hulahtelua. Noh, pari päivää ja saa testata digillä ja jatkaa hoitoja eteenpäin. Menkkojen ois oman kierron mukaan pitäny alkaa tänään, mutta ei oo minkäänlaisia viitteitä siihen suuntaan. Lugeista vuoto alko tuoresiirrossa jo pp9. Odottavat varmaan Lutinuksen lopettamista.
 
hannuliini Jep. Mä taidan olla samalla linjalla. Tykkäsin siitä miehestä, sen kanssa oikeesti pysty keskustelee ja kysyy ehkä typeriäkin kysymyksiä. ja puhui nätisti. Ja nyt viimeks oli joku tumma lyhyt hiuksinen silmälasipäinen ihan ok, (ei Varpu, jolla lyhyet hiukset ja silmälasit myös) Muut on ollu tylyjä, melkein loukkaantuneita kun jotain nätisti kysyy ja töksäyttää huonot asiat naamalle. Onneks osaa asennoitua ettei ota itseensä. Suuri osa hoitajistakin on ollut aivan ihania, ja symppis on se hoitaja joka ottaa vastaan siinä kopissa. Sanoi että osa tulee niin tutuksi, et ois kivaa kun kuulis miten menee.:heart:
Toivottavasti sinut saadaan pian kuntoon ja hoidot pääsee alkamaan. Kerro sitten kuka sinut tähystää? Oiskohan se kiva mies? Milloin sun tähystyspäivä olikaan?
Nenna 81 En kai..mut tuli kyl aika surkea olo kun töksäyttävä lääkäri sanoi et on nii hidas ja surkee alkio:headwall: et katotaa nyt, hän sanoi. No ainakin oon niin jalat maassa ja jo nyt varustautuu pahimpaan, etten ainaskaan pety. Kiitos kuitenkin toivonkipinästä.
Jahaps sit humauttelee pöksyyn noita Lugeja :headwall:, aina jotain hauskaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai tehdään, mut ei tyksissä, kun niin pitkät jonot siellä.. salossa tehdään kun kuuluu tyksin alle. mä en varmaan koskaan totu noihin tyksin reissuihin, aina kun siellä naistenpolilla odotan niin pariin kertaa tulee vessassa käytyä ja aina kun odottaa et onko ajat ajallaan ja kun tajuaa et ovat myöhässä niin kyl siin pulssi vähän nousee jännityksestä..
 
hannuliini ok, pakkaa olee lyhyt muisti, etten aina muista noita hoito päiviä kullakin. Jospa salo onkin mukavampi paikka, eivät siellä hoida lapsettomuushoitoja?

Hoitoon pääsy Ajat on kyl tyks: ssä aina ollu myöhässä (siis lääkärit on myöhässä), ainakin mulle on päässy niin käymään. Ajattelin just siinä odotuspenkillä kärvistellessäni, et tämmöiset rakko täysi potilaat sais kyl ottaa ajallaan..ja kaikki tänään kävi wc ssä ja mä katoin kateellisena, kun piti tulla rakko täynnä.. Täs arvostaa arkisia asioita ihan eri kantilta. Jopa wc käyntiä arvostaa :LOL:

Muoks. sama mulla, aina jännittää, etenkin sitä kuka ottaa vastaan. Vaikka hoidon kulun jo tietäisikin.
 
Viimeksi muokattu:
mä asun ite aika lailla turun kupeessa et tyksiin mulla on lyheempi matka kuin saloon, mies otti maanantain vapaaksi töistä niin on sitten mun kuskina.. ja oon myös töissä niin et kun on joutunut käymään kesken päivän niin mul menee joku 15min jos löytää heti parkkipaikan..
 
Kiitos mukaan pääsystä. :)

Pakko kysyä näin alkuun kun punktioita useammalla ollut lähiaikoina, ootteko saaneet suonensisäisesti kipulääkettä/rauhoittavaa, vai onko toimenpide tehty paikallispuudutuksessa? Meidän lääkäri sanoi, että punktio tehdään paikallispuudutuksessa ja oon jo nyt ihan hermoheikko. Kipua en pelkää mutta se tilanne jännittää.
Yksityisellä puolella tehdään tuo punktio ensi viikolla.
 
epplu Ensin panadol 1g ,sit kanyyli käteen ja siitä kipulääkettä/rauhoittavaa suoneen. puudutuspiikki emättimeen tai kohdunkaula se taisi olla.. molemmille puolille. Ja sitten kipulääkettä. Vasen meni loistavasti. oikea puoli sattui, siis se itse punktio toimenpide ja paikat sattuu vielä näin kolmen päivän päästäkin, vaikka en ole kovin kipuherkkä. Mulla tääl julkisella, tyksissä, sairaalassa hoito. Toisilla nuo lääkkeet menee päähän ja jalkoihin, eikä tunnu mitää. Kysyivät jopa jos haluan nukutuksen, mutten halunnut. Kai tekijästä ja kiinni- Kyllä selviät siitä ja lääkettä panadol saa ottaa kotona. Tsemppiä kovasti nopeasti se on loppujen lopuksi ohi!
 
Viimeksi muokattu:
Olen kahdella yksityisellä ollut Helsingissä ja molemmissa paikallispuudutus kohdunkaulan molemmille puolille sekä tippana käteen sekä rauhoittavaa että kipulääkettä. Mulla meni nyt 4.icsissä pelkkä kipulääke minimiannoksella ja sekin tuntui humahduksena päässä, mutta reippaasti enemmän olisin saanut kumpaa tahansa. Hetkellistä kipua kestän, mutta en noita pään sekoittavia mömmöjä.

Se näyttää olevan ihan ihmisestä kiinni miltä tuntuu, mulla toimii kun höpisen ääneen kaikenlaista ja kyselen hoitajalta asioista ja toistelen mielessäni hammasta purren että "tää on epämiellyttävää" ja "tää nyt on tätä". Koko toimitus on lyhyt epämiellyttävä aika, yksittäinen puudutuspiikin tai neulanpiston hetkellinen kipu, mutta esim. se kohdunkaulan avaustarkistus vai mikä lie sattui mulla enemmän. Neitikin tuossa juuri kommentoi että punktio meni ihan helpolla.
 
Jännitys senkun kasvaa... Haaleaa viivaa pukannut edelleen sen pp6 jälkeen aina tänne pp10 saakka. On se vähän vahvistunut, mutta ei paljoa. Tänään kuitenkin CB:n digitaalinen testi näytti 'raskaana 1-2'. Juuri kävin verikokeissa, huomiseksi oli luvattu puhelinaikaa minulle, mutta uskaltaisinkohan jo tänään ip:llä soitella tulosten perään? Voi kenkku, jos nyt onkin kyseessä kemiallinen tai kohdunulkoinen! :( Rinnat on edelleen arat, ei kuitenkaan mitenkään ennenkuulumattoman. Tänään lorahti myös valkovuotoa alkkareihin, tietysti luulin heti, että menkat sieltä alkoivat. Voi hitsiläinen. Normaalin kierron mukaan laskien menkkojen pitäisi alkaakin tässä kierrossa vasta sunnuntaina, joten vielähän ne ehtii sieltä hyvin alkaa. Kääk.
 
Viimeksi muokattu:
Retikka, ei mennä luovutettuihin siittiöihin, kun meillä on uusperheessä jo lapsia. Nyt oltais haluttu se yhteinen ja ikioma, jota ei tarvitse luovuttaa pois exille. Paljon tähän sekundäärisen lapsettomuuteen on liittynyt uusperheeseen tottumista, on pitänyt luovuttaa haaveet ydinperheestä, haaveet siitä että vain me kasvatetaan lapsen arvomaailmaa, eikä tarvitse nähdä exien arvojen seuraamuksia (tai piirteitä) lapsissa, oppia elämään ne tyhjät päivät kun kaikki lapset on exillä ja me istutaan kaksistaan tyhjässä talossa ihmettelemässä miten tyhjää elämä on ja olo kuin 45-50-vuotiaalla..
 

Yhteistyössä