IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hertta2015 voi jännitys! Hyvältä vaikuttaa! Toivottavasti tulee hyvät tulokset kokeesta :)

Ja kiitos myötäelämisestä Jännää ja Nenna. :)

Tänään odottelen veritestin tulosta, joka varmaankin vahvistaa sen kemiallisen. Ehkäpä siellä jotain jämää olisi siellä veressä raskaushormonia.
Aamulla vielä toiveikkaana laitoin lugen, mut eilen jätin ostamatta niitä lisää, kun huomasin,e ttä vähissä ovat.

Minulla kun ei ole pakastealkioiden siirrosta mitään kokemusta, niin osaatteko joku kertoa miten se homma menee?
Milloin tehdään lääkkeelliseen kiertoon ja siis voiko lääkkeenä käyttää esim clomia, joka joskus minulla toimii ja saa oviksen aikaan?
Olen nimittäin huolissani siitä, että en ehdi enää kevään aikana passiin, jos ei jo seuraavaan voitaisi sellaista tehdä. Ja kun meidän poli menee kiinni toukokuun alkupuolelta heinäkuun loppuun, niin tulee niin kamalan pitkä sulku siihen väliin. Haluaisin jotain kuitenkin tapahtuvan vielä ennen syksyä :/

Nyt pitäisi kestää odottaa sinne soittoajalle.. Vielä KOLME PITKÄÄ TUNTIA ja sittenkin se saattaa kestää, että sieltä saa vastauksen.
 
Riimini voi eii :( onpa inhottavaa jos annetaan toivoa ja otetaankin pois :hug:

Jännää mulla on yksi tuollainen aivan kauhea rakko täysi- kokemus. Jouduin myös itse käydä tyhjentämässä vähän ennen toimenpidettä hoitajan neuvosta, koska olin siis ihan räjähtämäisillään. Sitten oli vielä jotain ongelmia ultraavan laitteen kanssa ja joutuivat painamaan todella kovaa ja pitkään, että löytyi ruudulle kuva, jotta alkio pystyttiin siirtämään. Meilläkin oli ajat vielä 20min myöhässä silloin...
Tämän jälkeen vannotin etten niin paljoa enää juo vettä vaan tyhjempikin rakko saa kyllä luvan riittää. Ja niin se on riittänytkin. Turha sitä on kärsiä aivan kohtuuttomasti rakko täynnä kun ei ole AIVAN pakko, kuten ei ilmeisesti olekaan.

Olen tainnut unohtaa toivottaa uudet tervetulleeksi myös tässä. Joten tervetuloa, toivottavasti vierailu on lyhyt täällä ;)
 
Olisi itsekkin kiva kuulla miten tuo PAS toimii, te joilla siitä kokemusta. Pitääkö tulla oma välivuoto ensin? On vaan sellainen mutu tuntuma että siihen joudun..

Mandala Joo, siis ihan kauheaa kun meinaa räjähtää. Oon juonu ku hullu sen hyperin eston takia :p Mahto ihmisiä odotustilassa naurattaa, ku menin köyryssä ovelle hoitajan luo ja siitä vessaan ja suorana takas.. :LOL: Onhan sitä tullut insseissäkin hypättyä ja siinä pitää olla se rakko ja täysi, muttei näin täysi oo ollutkaan..en tainnut kyllä ajatella :headwall:

RiiMini
Totta kai kanssasisaria jännitetää yhdessä :flower: Kumpa nyt suostuisivat tekemään yksi Pas sulle ennen lomia. Luulisi. onhan tässä vielä aikaa Toukokuulle. Mäkin toivon jos tästä ei tärppää, että saisin kans Pas hoidon ennen kesää. Hengittele syvään!

Omasta napasesta: Siis voi että nää luget.. Tää elämä on nyt yhtä valko töhnää 4.3. asti. Mulla on viel iso annos 3 aamulla ja kolme illalla. Edellisetkää ei oo poistunu, ku uutta jo pitäis tunkea. :headwall: Aivan järkyttävä väsy noista tulee, vissiinkin sivuoire. Ku laitoin aamulla. Nukuin puol tuntia sen jälkeen:O
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
RiiMini, harmillinen käänne.. :hug: mut onneks teillä on nyt pakkasessakin jotain!
Pas voidaan siis tehdä lääkkeellisesti, eli kasvatetaan limakalvoa estrogeenilla tarvittava aika ja ovulaatiota ei sillon tarvi tulla. Jos taas tehdään luomukiertoon (tai ovulaatiolääkeavuilla), on tikutettava ovulaatiota, jotta siirtoaika selviää. Siirto tehdään sitten alkion iän mukaan. Huono puoli tässä tietenkin että se aika saattaa mennä viikonlopulle, jollonka monetkaan paikat ei oo edes auki, ja kierto menee hukkaan. Jonkin verran tätä ilmeisesti voidaan säätää myös pregnylillä.

Hertta2015, toivotaan parasta!

Mulla punktioissa on tehty aina samoin, tippaletku käsivarteen ja puudutteet alapäähän. Ei se niin kauheeta oo miltä ehkä kuulostaa, ja tosi nopeesti koko homma on tehty.

Mulla ei rakko oo ollu aina läheskään täynnä (kerrankin olin unohtanu sen kokonaan, mutta onneks en ihan juuri ollu käyny vessas), hyvin on silti sujunu ja nähty laittaa alkiot. Oon sit vaan käyny tyhjentään hiukan jos alkanu tuntuun räjähtävältä. Mut varmaan riippuu yksilöllisestä anatomiastakin, missä asennossa kohtu on jne.

Oon kans miettiny viime aikojen ja muutenkin jatkuvien epäonnistumisten jälkeen lahjamunasoluja, mutta ei se vaan oo alkanu tuntuun omalta vaihtoehdolta.. kun nyt on jo lahjasiittiöt käytössä niin lapselle ei ois edes se toinen puoli itestä tuttua. Se ois sitten kokonaan vieras lapsi mullekin. Enkä halua muiden lapsia vaan omia...:ashamed: Oishan se toisaalta houkuttavaa kokeilla onnistuisko nuorilla ja terveillä munasoluilla, ja katuisinko joskus vaihdevuosissa jos jättäsin sen kortin kattomatta. Se viime kesänen raskaus anto sitä uskoo että tuskin mun kohdussa sit isompaa vikaa on, ettäkö siitä ois kiinni. Mutta ehkä se on kuitenkin osattava jossain vaiheessa luovuttaa ja antaa olla jos omilla ei vaan enää tuu mitään.. kyllähän sitä on vähän alkanu pelkään millonka joku muu (siis lääkäri) sanoo että tässä ei oo enää mitään järkee, nyt ollaan tehty kaikki voitava sun auttamiseks eikä tän enempään pystytä....tajua lopettaa jo toi turha tappelu tuulimyllyjä vastaan :( joo, että terve vaan ja hyvää loppuelämää sitten, koita keksiä jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa.

(lisäys) Ainiin, ja ihan tossa synkistellessä unohtu mainita, tänään siis ovisplussa eli siirtoo yritetään sitten ens viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Minä tein päätöksen, että jos kävisi niin, että päästään passiin ennen kesää ja pakkanen tyhjenee, niin me mennään kesällä yksityiselle yhteen hoitoon. Lääkekatto on jo täynnä, joten lääkkeet saan edukkaasti ja tuossa kuulin, että icsin hinta yksityisellä olisi ehkä siedettävissä summissa.

Kohta alkaa soittoaika.. nyt pitäisi sitten vaan päästä läpi, että saan tulokset verikokeesta.
 
risukasa Jos ja kun tohon pas: n joudutaan, niin toiv. Olisipa tuo tapa, ettei tarttis sitä ovista tikuttaa. Kumpaa ne mielummin käyttää, tai tapauskohtaisesti?
Jep, meillä päin ei tehdä viikonlopuisin mitään hoitoja julkisella.

Hienoa--Pääset sitten piinailemaan uudestaan. =)

Kyllä tää on tällästä ylä ja alamäkeä. Tunteitten kanssa. Nyt oon yrittäny hokee ittelleni, et muutama ivf hoito kokeillaan, ja jos ei kuulu saa olla. Jatkan elämää ja alistun. Lainaan sitten sukulaisten lapsia. Ja hankin koiria kaveriksi.
RiiMini Kyllä uskon vahvasti että pääset ennen kesää, eikai se niin pitkä väli voi olla, tai mistä sitä tosiaan tietää. Kyllä varmaa jotai tarttumista, kun viivojakin tuli,eikös se niin ollut? mahdollisuuksia varmasti on tärppiin.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Saitteko te muut housun nappeja kii, miten pian punktion jälkeen?
Mä oon joko :
A) Lihonnut vatsasta tai
B) Turvonnut hoidoista ja lääkkeistä.
c) Molempia
ja kestikö turvotus ihan sen kaks viikkoa tai onko teillä ollu ihan normi mahat ;) ?

Farkut ei mee ollenkaa kii, eikä ulkoilu housut. nappi pitää olla auki. Tekis mieli jo hakea jotku mamma housut nii pysyis ylhäällä. Eikä ois nii sullottu olo, muttei oikein vielä kehtaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Meillä siis yritykset aloitettu 8/2011, toista yritetään (eka luomu) ja toistaiseksi selittämättömäksi jäänyt miksi näin. 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.


Tänään kävinkin ultrassa ja edellinen lääkäri oli puhunut omiaan. Kertoi siis, että punktio tehdään pelkässä paikallispuudutuksessa, vaikka eihän se niin mene. :headwall: Olitte siis enemmän oikeassa kun tuo lääkäri, kiitos ;) Yleensä en jännitä juuri mitään ja alalla olen muutenkin. Tottunut ilmeisesti hoitamaan vain muiden terveyttä :whistle:

Vähän huolestuneelta lääkäri vaikutti kyllä, mulla viisi piikkiä Gonalia takana tuolla 112.5 annoksella ja molemmilta puolilta ainakin 10 munarakkulaa löytyi. Sunnuntaille asti jatkuu piikit ja tänään alkoi tuo Orgalutran kaveriksi. Sunnuntaina illalla Pregnyl 3000IU ja tiistaina ensi viikolla sitten tuo punktio. Kuulemma hyperi on tulossa joka tapauksessa, 27.2. ois tuoresiirto, mutta varoiteltiin jo etukäteen, että pakastetaan kaikki mitä saadaan. Saa nähdä miten käy.
Miten teillä tuo hyperi on alkanut oireilla?

Omasta navasta kaikki, tuntuu etten osaa ottaa kantaa vielä, kun en tiedä näistä asioista kovin paljon. :rolleyes:
 
Jännää Varmaankin se on yksilöllistä tilanteen mukaan, mutta julkisella kai suositaan enssijalla lääkkeellistä jollei sille oo estettäkään just sen takia että siirtoajassa voidaan joustaa tarpeen mukaan. Mulla limis kasvaa suht nihkeesti zumenonilla, viimeks tälläsessä päästiin siirtään vasta "kp26" (varsinaista kiertoohan ei noilla lääkkeeillä olekaan) ja siks luomukierrot. Sittemmin oon yksityisellä saanu ite valita kummanlaisen haluan.
Lääkepassin jälkeen sitten myös jos raskaus alkaa, se on useamman viikon lääkkeiden (estrogeenin ja lugen) varassa, koska omaa keltarauhasta ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Jaahas. Tulos tuli.
hCG oli 17 eli jotain yritystä, muttei tarpeeksi. Vielä pitää kuitenkin ensiviikolla käydä kontrollissa, mutta eiköhän se ollut nyt tässä.

Huhtikuussa päästäneen passiin, jos vaan saan lääkkeet kohdilleen ja vuodot tulemaan!
Heti alkoi hyvällä mielellä jännittää!

Minulle voisi päivittää

Plussanneet Helmikuu
RiiMini (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14

ja

RiiMini huhtikuu PAS (luomukiertoon)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
epplu Eihän sitä kestäisi jos pelkkä puudutus..luulisin.. Sulla kuitenkin kans aika pieni annos tota gonalia. mulla oli pistokset 125 ja sit tippui 100. Voishan ne tiputtaa pistosmäärää jos pelkää hyperiä? Miksi ne sanoo, että varma hyperi??? :O Mullakin oli 38 rakkulaa ennen punktioon menoa ja 13 oli sitten tulos kun pienensivät tuo pisto annos. Punktiossa totes ettei kaikki ees lopulta kypsyneet, onneksi, muttei mulle ole tullut tietääkseni hyperi. Muistat vain juoda sen 3-4l( vettä vichyä keittoja mehuja ) ennen ja jälkeen punktion!!

Nyt vaan hörppimään juotavaa! ettei tuu se hyperi! ja tsemppiä kasvatteluun!

Hyperissä vatsa vissiin kova kenties turvonnut, varmaan kovat kivut, paino voi nousta nopeasti, etkä saa hengitettyä normaalisti. Lisätkää tai korjatkaa te muut viisaammat ;)
 
Viimeksi muokattu:
risukasa selvä pyy. nyt olen valistuneempi ;) Kiitos!
Mäkin oon nyt täs tuoresiirrossa kaks viikkoa lugen kanssa menee melkein 3 pkt/30kpl laatikkoa. Onko se pas :issa sitten vielä pidempi? Kävin äskön apteekissa hakee lugeja lisää.. kuinka paljon te ootte laitellu ? Munsta toi 3 aamulla ja 3 illalla on paljon. Alapää ui mömmössä ja sinne pitäis lisää tunkea NICE. : / Apteekissakin se vähän ihmetteli, ettei edellisetkään ehdi sulaa alta pois, mut meinas jos se sit vaan tarvii olla niin.
 
Viimeksi muokattu:
RiiMini Hienoo. hienoo.. Ajattelinkin että kyl nyt yks pas pitäis ehtiä. Ja kiinnitys yritystäkin oli, Sulla on kyllä varmasti hyvä mahdollisuus vielä raskautua. Näin ajattelisin. Osaakohan ne päätellä missä sitten kiikasti tällä kerralla? jos tarvii joku annostus muuttaa tai vaihtaa tms.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on luget alotettu näissä viime passeissa 2 päivää ennen siirtoo, oiskohan se lääkkeellisessä ollu et ois pitäny alottaa jo 4 päivää aiemmin (ja tosiaan se isompi annos, 2x 3 100mg palloo), mut olin tajunnu ton väärin ja alotin siinäkin 2 päivää ennen.. ei kuitenkaan estäny siirtoo. Ja sit lääkepassissa tosiaan jatketaan siitä sen 2 viikkoo testiin saakka. Yksityisellä vielä käsketty varmisteleen negaa sinne pp16 saakka. Punktiokierroissa ollu vahvemmat luget, 200mg ja niitä yks pallero 3x päivässä. No tahmaahan ne silti, ei kai sille oikein mitään voi. Jotkut kai on saanu luvan ottaa suun kautta mut en tiä vaikuttaako sit tehoon jotenkin..?
 
Viimeksi muokattu:
risukasa Mulla luget100mg, ja käskettii ottaa vasta eka annos tuoressiirto ilalla. Eli en ennen punktioo käyttänyt ollenkaan, enkä sen jälkee parina päivänä. lisäys: okei, sulla oli sama annos.

Luin että se on tehokkaampi vaikutus kun laitetaan alapään kautta ja, että juuri IVF hoidoissa yleensä ne laitetaan alapäähän. Molempia tapoja voi vissiin käyttää, mutta alateitse käytettynä tehokkain imeytyminen.

Muoks. Hyväpä tietää tuokin et varmistaa viel pp16 testin. Ilmeisesti luget sitten voi häiritä tulosta? tai?
 
Viimeksi muokattu:
Hertalle onnittelut!!

Jännää luget ei vaikuta mitenkään raskaustestin tulokseen mutta lääkkeellisessä pasissa niitä ei saa lopettaa ennen kun varma negasta koska oma keho ei tuota sitä hormonia mitä siinä on niin raskaus menee kesken! Lääkkeellisessä pasissahan noita lugeja käytetään raskauden alkaessa aina jonnekkin raskausviikoille 8-10 asti annosta pienentäen. Pitkä aika olla mömmöt pöksyissä =) Mulla ollu lääkkeellisissä paseissa sama annos 300mgx2.

Oon ymmärtäny että jos nainen ovuloi normaalisti eikä kierron kanssa ongelmia niin mieluummin tavallinen pas niin hormonit ja keho pääsee toimimaan luonnollisella tavalla. Mulla ei oo ollu ongelmaa noissa mutta ite halusin syksyn pasit lääkkeellisesti ku pelkäsin et jos kierrot venyy yms. ja mä luulen että se oli omalla kohdallani huono asia eli jos pasiin vielä joudutaan niin haluun luonnolliseen kiertoon.

Höh, RiiMini ettei onnistunut!
 
Henrietta Ahaa. Voi ei, ihanaa tosiaan pitkä aika mömmöillä :p.
No mun kohdalla tarkoittaisi varmaan tavallinen pas..kenties, mut kaippa ne viisaammat lääkärit päättää. Pelkään kyl et mitä oma kierto on tän kaiken jälkeen, jos menee nyt negana.
Onko täs riski saada joku tulehdus alapäähän ku on siteissä kaks viikkoa ?
 
Ja vielä tarkistin että julkisen lääkepassissakin oli käytössä ne vahvemmat luget 3x200mg ja punktioissa muistaakseni just noin että vasta siirrosta alotettiin. Sillon on tosin siirretty 2 päiväsiä eli 2 päivää punktiosta, et riippuisko siitäkin sitten..
No mä oon yrittäny tunkee niitä isoimpia lönttejä takasin sisään, ja antanu muuten loppumömmöjen koppuroitua kalsareihin, liian tuskaa ois hautoo 2 viikkoo hikisissä siteissä! Km ja tyhjennyksen jälkeenhän sitä tavaraa alkutulvan jälkeen valu hiljalleen kolmatta viikkoo et oli pakko pitää ainakin phs ärsyttävän pitkään. Lugen kokkareet sentään jää sinne housuun ettei tuu läpi niinkun veret..

Hieno tulos, onnea Hertta!!
 
Viimeksi muokattu:
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu[/B ]# 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Huhtikuu
PAS:
Riimini (luonnollinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
RiiMini 18.2. (1.ICSI)
Retikka 20.2. (1.ICSI)
Nenna81 20.2 (1. IVF 1.PAS)
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Apua kauheasti tekstiä, vaikka olin käymättä täällä vain yhden päivän.

Hertta: Onnea :) Ihanaa, että plussasit.

RiiMini: Voi miten julmaa, että oli vain kiinnittymisyritys

Retikka: Joo muistat oikein, meillä on luovutetut siittiöt käytössä. Mun miehelle se on ollut ihan luonteva vaihtoehto eikä oikeastaan ollenkaan hankala. Mä jossain vaiheessa sitä oikein kovaakin murehdin kun olisin halunnut tietysti miehen rakkaita piirteitä eteenpäin. Tuntui olevan mulle jopa vähän vaikeampaa kuin miehelle (mieheni vain totesi, että naiset saa kyllä draaman mistä vaan aikaiseksi). Mutta näillä mennään. Mun mies on siis tietänyt teinistä asti, että on pieni mahdollisuus siihen ettei tule siittiöitä ollenkaan. Mehän ei niitä sitten lähdetty edes kiveskudoksesta etsimään kun spermassa ei ollut yhtään siittiötä niin ikäänkuin tyydyimme siihen ja lähdimme suoraan luovutettujen siittiöiden linjalle.

Neiti: Oon huojentunut, että kaikki on hyvin :)

Mulla on huomenna heti aikaisin aamulla punktio ja jännitän taas ihan kamalasti. Se ei viimeksi sattunut, tunsin vain pienen piston puudutuspiikistä ja sitten paineen tunnetta. Mutta pelkään, että nyt se sattuu enemmän. Oon ollut enemmän ja eritavalla kipeä nyt ennen punktiota. Mulla on irroitukseen Gonapeptyl ja heti sen piston jälkeen kaikki pahimmat kivut munasarjoista loppui, onkohan se ihan normaalia? Hermostuttaa niin, että mitenköhän oikein nukun yöllä. Puuh puuh. Olen mielessäni ajatellut, että jos saadaan 7 munasolua ja yksi blasto, olen siihen tyytyväinen, olis niin julmetun kiva onnistua...
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu[/B ]# 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Helmikuu
Piikit ja punktiot:
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
Untuvikko80 Progynova, Menopur, Orgalutran, Dexametson, Lutinus. Punktio vko9.
epplu 1.IVF, Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl, punktio 24.2.
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS? (Tuoresiirtoon ei päästy hypeririskin vuoksi)
Mandala 1.IVF 3.PAS
Sofi12 2.ivf 2.PAS
Nenna81 1.IVF 2.PAS (Luonnolliseen kiertoon, Lutinus käytössä)
Huhtikuu
PAS:
Riimini (luonnollinen kierto)

Piinailijat: :snotty:
Retikka 20.2. (1.ICSI)
Timjami77 3.3. (4.ICSI)
Jännää 4.3. (1. IVF)

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Negaahan se näytti kuten odottaa saattoi. Toivottavasti menkat alkais äkkiä että pääsisi soittamaan polille aikaa. Pistin itteni alustavasti maaliskuun pas:iin, mutta saa nähdä miten käy.

Oli puhetta tuosta luonnollisesta ja lääkkeellisestä kierrosta. Täälläpäin hoitaja antoi toimintaohjeet kierron säännöllisyyden mukaan. Jos kierto on suht säännöllinen niin tehdään luonnolliseen kiertoon. Itellä vaihteluväli on viimevuodet ollut 28-34pv (joskus aiemmin jopa yli 50pv).
 
Hertalle paljon onnea ja tarrasukkia!!

Nenna :( onpa kuiva meininki taas kun niin monta piinailijaa ja sitte myös liian monta negaa :/ noh toivottavasti kohta plussa-aalto alkaisi pyyhkäistä täältä jengiä oikein urakalla :heart:

Viivalle tsemppiä punktioon, toivon hurjasti sullekin hyvää saalista!
 

Yhteistyössä