IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Toivotaan parasta Vilijonkka!! Jotkuthan vuotavat saavikaupalla ja silti pienellä kaikki hyvin! Voimia epätietoisuuteen!

Flow, sinnekkin tsemppiä että viivan haalenemine johtuisis vain eri testistä eikä muusta!! (y)

Uusille tervetuloa!!

Mulla eka ultra viikon päästä keskiviikkona, sillon jo kp 16 mutta en usko että ovis sillon vielä mennyt, pitää ruveta viikonloppuna testailemaan. Toivottavasti nyt ovisplussa hymiö pärähtää, testejä sekä tikkuja että hymiö oon tilannu roppakaupalla niin voin testailla rauhassa aamuin illoin :) Aina ne toiveet nostaa päätään että kyllä me nyt jo onnistutaan! ( ja sitten joutuu pettymään.)
 
Henrietta niinhän se näissä hommissa menee, toive on niin hiton ärsyttävä kumppani.. toivotaan, että siellä hymiö tällä kertaa kurkkii testistä niin ei mene tämä kierto hukkaan! (y)

Dana vaikka mun raskaus olikin ilmeisesti siis vain kemiallinen niin kyllä siinä viikon aikana tuli laskettu aika kurkattua yms joten voin kuvitella, että jos samoissa hoidoissa vielä ensi keväänä pyöritään niin varmaan katkerana kyllä huhtkikuun puolessa välissä mietin mitä olisi voinut olla.

hannuliinin pääkuvaukseen tsempit!

Mites flow:n testailut siellä edistyy??

Viljonkan verikokeen kuulumisia kyllä jännään aivan hulluna täällä!!!

Tervetuloa Aanis! Kyllä tuosta 10:stä solusta varmasti pakkaseenkin asti saadaan, toivon näin! monen päivän viljely teidän alkioille tehdän? Tsempit!
 
Täällä testi paljon haaleempi kuin se sunnuntain testi. Juuri ja juuri nähtävä viiva.. Taisi olla vain joku hipaisu.. En tiiä... surullinen olo kun luuli että vihdoin onnistuttiin.
Aattelin kuitenki tehä digin huomenna että mitä se sanoo... No positiivista on se että tiedän sen olevan ees jollain tasolla mahdollista, siis kiinnitrymisen.
Mutta eipä niitä alkiota enää oo pakkasessa että pitää miettiä lähteekö yksityiselle vai miten. Tai siis onko rahaa siihen kun on kuitenkin paljon kalliimpaa kuin julkisella...
 
Mandala: ylihuomenna on siirto niin viljely 3 päivää ilmeisestikin. 8 oli hedelmöittynyt, joista yks heikon näköinen. Eli saa nähdä kuinka käy. Haluaisin uskaltaa lujasti toivoa ja uskoa et onnistuu, mut sit pelkää pettymystä. Vaikeeta :unsure:
 
Pyydän heti kättelyssä anteeksi mahdollista huonoa kielenkäyttöä ja omassa navassa pyörimistä. Oikeastaan tämä vuodatus ei edes kuulu tänne, mutta kun ei taida lapsettomuushoidoista plussan saaneille olla omaa aktiivista keskustelua, niin 'oksennan' tämän tänne. Tuonne odotuspuolelle mikä huhtikuun hurmurit -ryhmään en koe kuuluvani, kun siellä vähän vahingossa tulee kolmas lapsi yk kakkosella..

PRKLE!! Löysässä hirressä roikkuminen jatkuu mun osalta. Kävin tänään verikokeessa ja iltapäivällä soitin klinikalle (en halunnut puhelimella kirjoittaa ja oli pakko käydä koiran kanssa tuulettumassa, mikä ei ehkä näy tekstistä) eli sen vuoksi info vasta nyt. Hoitaja heti kysyi että onko vuoto jatkunut, onko runsasta ja onko kipuja. Sen jälkeen kertoi, että hcg oli reilut 9000 eli viitearvojen sisällä (7000-20000 muistaakseni), mutta alapäässä. Nyt siis pitää katsoa mihin tilanne etenee. Jos ei tule muutoksia, niin ens ke on varhaisultra. Jos tulee kipuja tai vuoto muuttuu runsaammaksi, niin mahdollisesti perjantaina jo ultra. Lääkkeet jatkuu normaalisti ja nyt vaan odotellaan...

Oma tulkinta:
- vuoto ei muutu runsaaksi lugesteronien vuoksi (ei ole koskaan vuotanut läpi ja uskon, että ne pitää vuodon pois)
- mitä on runsas vuoto?? Vuoto on kuitenkin kirkasta ja sitä tulee, mutta ehkä pikkuhousun suojalla selviäisi sen vuoksi että käyn paniikin omaisesti tunnin välein vessassa katsomassa, että vuodanko. Joo ja nukun yöt muovipussin päällä, jos kuitenkin sattuu holahtamaan..
- kivut? miten tulkitaan... jotain pientä menkkajomotusta ja outoa tunnetta vatsalla, mutta voi olla yhtä hyvin raskausoire. Ota tästäkin nyt sitten selvää.
- hcg:n pitäisi olla jotain 16 000, jos laskee siitä pp14 250 arvosta että tuplaantuis joka toinen päivä. Eli kesken on mennyt.
- kysyin vielä, että on arvo jotenkin hälyyttävä, niin hoitaja sanoi että vähän siellä ala-rajoilla ja tietty kun on vuotoakin, niin voi oikeastaan tapahtua mitä vain. Ai jaa... ihan kun en olisi tätä asiaa nyt muutamia päiviä pohtinut, kun mun mielestä kirkas verinen vuoto ei voi olla ok.
- miksi ei oteta uutta verikoetta, josta näkis onko arvo noussut? Tämän unohdin sekavuuksissani kysyä. Lähinnä hoitaja vain selitti, että loppuviikosta tehtävä ultra ei välttämättä vielä kerro mitään kun on niin aikainen vaihe. Pitäisi olla viikolla 7 ennen luotettavaa ultraa.
- miksi ei nyt voitu vaan todeta tämän menneen kesken, ettei tule taas turhia toiveita...?

T. Raskaana oleva, mutta hyvin todennäköisesti jo keskenmenon saanut seuraavan piiiiiiiitkän viikon. Piinapäivät ei ole siis mitään tähän....

Kiitos ja anteeksi. Nyt sain pahan olon puserrettua johonkin.

ps. flow, voi ei. Toivottavasti ei ollut siinä, mutta jos oli niin kovasti jaksamisia.
 
Viljonkan kuulumisia kovastin odotan, onko vielä asukki matkassa vai ei? Meidän lopullinen hoidon aikataulu selviää, kun varmistuu muuttaako tyksin naistenpoli vai ei, mut perjantaina hoitaja puhus jotain viikosta 42 tai 43 et mahtaako olla sillo jo punktio ja siirto vai mitä..
 
Ai niin... jatkuu vielä

- 'raskausoireet' jatkuu > ajoittain etova olo ja tissit kipeät. No niin tietysti, kun raskaushormonia on vielä noin paljon veressä.
- ja uus finnikin pukkas leukaan, niin kuin silloin 'auvoisessa alkuraskaudessa'. Toki voi yhtä hyvin johtua hormonitason noususta tai laskusta.

Kyllä tää on vaikeaa!!
 
Moikka!

Pakko oli tulla kertomaan oma kokemukseni lähinnä Vilijonkalle. Olen siis kaksi lasta hoidoilla saanut, mutta silti en pääse näistä lapsettomuuspalstoista eroon ja lueskelen säännöllisen epäsäännöllisesti edelleen :whistle:

Kuopuksen raskauden alussa itselläni alkoi myös voimakas verinen vuoto aika pian plussaamisen jälkeen. Voimakkaat menkkamaiset kivut edelsivät tätä vuotoa. Kipujen alettua holahti tosiaan kunnolla verta pönttöön ja olin varma että tässä tämä oli. Vuoto oli pelkkää verta, ei rämmäleitä joukossa. Odottelin samoin kuin sä, että koska sieltä se loput valuu ulos. Kipuja ja veristä vuotoa jatkui, ei joka päivä välttämättä, mutta joka toinen nyt ainakin. Hcg:n mukaan olin edelleen kuitenkin raskaana. Varhaisultrassa todettiin hematooma kohdussa, mikä aiheutti tämän vuodon. Sikiöllä kaikki kunnossa. Vuotelin lopulta noin vkolle 10 saakka, sitten loppui. Vkon 12 ultrassa hematoomaa ei enää näkynyt. Runsaasta vuodosta huolimatta siis raskaus sujui ongelmitta loppuun saakka! Toivon todella, että näin myös sulla :)
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja Mandala
Viljonkka voi helvetti mikä tilanne!! Hurjan iso voimarutistus sinne, en voi edes kuvitella mitä joudut nyt käymään läpi!! :unsure: Toivon niin paljon että hormoni jatkaa nousuaan ja vuodot loppuu! Voimia :love:
Ainiin piti myös lisätä että todellakin saat (ja pitää) tulla tänne avautumaan aina kun siltä tuntuu. Sitä varten täällä ollaan.

Veera sinullekin voimia! Tämä on rankka polku kuljettavaksi... Oletteko harkinneet luovutettuja soluja jos omia ei kasva enää tarpeeksi?
Toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin!

Flow miten siellä menee?
 
Tsemppiä Aanis! Toivottavasti mahdollisimman moni selviää!
Veeralle halaus! Rankkaahan tämä on. Haluaisin silti uskoa ihmeisiin ja ajatella että aina on toivoa. Ehkä tästä kaikesta sillä tavalla selviää
Voimia sinulle!
Vilijonkalla raastava tilanne. Voin vain kuvitella... Voimia sinnekin. Toivottavasti kaikki on kunnossa vuodosta huolimatta
Ihmettelen kyllä miksei hoitaja itse ehdottanut uutta verikoetta??

Ilta pissasta tein testin ja sama hailakka viiva siihen tulee... Kai sen pitäisi vahvistua jos olisi kaikki ok.. Mies haki mulle digin niin teen sen aamulla. Vaikka turhaa kai se on.
 
Täällä PAS:sta 8 päivää. En edes tiedä miten nämä asiat lasketaan: onko nyt pp8? Vai vaikuttaako alkion ikä, 2 päiväisenä pakastettiin ja sulatuksen jälkeen siirto 1 vrk:n jälkeen?

Ohjeena olisi tehdä raskaustesti 13 vrk siirrosta seerumista eli 7.9 mutta taidan testata kotitestillä perjantaina eli 10 pv siirrosta.

Aikaisemmin minulle on tehty vain 1 tuoresiirto, jonka jälkeen puhdas negatiivinen tiputti kyllä syvälle pessimismin kuoppaan. Ainoa ero tuohon kiertoon tällä hetkellä vaikuttaa olevan menkkatyyppisten kipujen puuttuminen, joita viimeksi taisi jo tähän aikaan olla. Tai on mulla kai jotain tuntemuksia kun niitä koko ajan tarkkailen, mutta ei mielestäni mitään sellaista selkeämpää.

Toivo on kyllä viheliäinen; se perjantain testi tuntuu lähinnä inhottavalta tehdä, koska siihen asti uskaltaa haaveilla.
 
Flow toivotaan parasta ja pelätään pahinta, eikös se näin mene. Tsemppiä!

Grey ne pp:t eli piinäpäivät lasketaan niin, että siirtopäivä on pp0. Siihen laskemiseen ei vaikuta alkion ikä. Alkion ikä toki vaikuttaa siihen milloin alkio mahdollisesti kiinnittyy. Eli 5 päiväinen alkio voi kiinnittyä jo seuraavana päivänä siirrosta, mutta maksimissaan neljä päivää siirron jälkeen. 2 ja 3 päiväiset tietysti myöhemmin,
Pidetään toivoa yllä, että siellä olisi pieni alkio tarrannut kiinni lujaa sun kohtuun! :love: ja kylmiä hermoja toivottelen myös testausta odottaessa, tiedän miten karseaa se on odottaa sitä päivää jolloin kaikki unelmat kyseisestä kierrosta voi taas mahdollisesti romahtaa.

Noista luovutetuista soluista. Mä olen itse jokseenkin vastaan asiaa. Tai no, helppohan se nyt vielä on olla kun omia alkioita on saatu pakkaseen asti vielä. Mutta ei se mitenkään pois suljettu ole, että jos nämä meidän alkiot on vain niin huonoja, ettei raskaus ala niin sitten on rankat pohdinnat edessä.
Kuitenkaan mä en ikinä halua adoptiota enkä sijaisvanhemmuutta, koska mulle se lapsen saaminen tarkoittaa sitä, että se on osa minua ja osa miestäni ja että olen kokenut raskauden itse. Sen takia niitä luovutettuja solujakin vastaan hankaan tällä hetkellä. En tiedä siis onko lapsen saaminen mulle NIIN elämän tärkeä asia, että sen takia ottaisin "jonkun muun" lapsen, jossa tunnistaisin vain vähän jotain tuttuja piirteitä. Kuulostaa varmasti karulta mutta näin ne ajatukset mun päässä on järjestynyt.
 
Parin viikon piina edessä ennen kuvausta ja vielä siitä viikon piina eli 3 viikkoa joutuu vielä odottamaan.. Onko muilla joskus ollut kokemuksia tosta kohonneesta prolaktiinista? Lähinnä alkanut mietityttämään se et voiko se estää kaiken tän etteivät alkio kiinnity kohtuun tai sen ettei munasoluja kasva.. Ja suurin toive on se et kun lääkäri soittaa niin se olis oikeesti kiinnostunut tästä ongelmasta kun tuolta polilta löytyy yks lääkäri joka on sellainen kiitos ja hei tyyppinen et paljon ei ehdi ja pysty kysellä asioista..
 
Vihdoinkin hoitokierto alkoi! Huomenna alkaa ihkaensimmäinen Menopur (150IU)-piikittely ja maanantaina kohti ekaa ultraa.

Tsemppiä Grey piinailuun!

Ja iso hatunnosto kaikille sukusolujen lahjoittajille! Tekevät tosi tärkeää hommaa :) Jos mahdollisuus saada ainoa lapsi olisi vain käyttämällä lahjamuniksia, niin todellakin tarttuisin oljenkorteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Joo todellakin arvostan kaikkia luovuttajia, tieto siitä että omaa dna:ta voi olla monissa eri lapsissa mitä ei koskaan näe voi olla iso joillekin, joillekin taas ei.
Mietin itse, että jos joskus raskaudun enkä enempää lapsia halua mutta pakkasessa olisi tavaraa niin luovuttaisinko ne eteenpäin lahja-alkio hoitoihin. Noh siis iän puolesta tuskin niitä edes huolittaisiin, mutta jos huolittaisiin niin voisin antaakin.

En itse myöskään pidä mitenkään huonona asiana käyttää lahjasoluja, en todellakaan, mutta se vaan ei tällä hetkellä ole itselle sopiva vaihtoehto.

nans onnea munisten kasvatteluun! :)
 
Toivottavasti se Läiti siellä kasvattelee masua :)

nans
onhan sinulla mukana saattaja punktiosta lähtiessä: oma mies tai kaveri tms?

Siis se punktion jälkeinen kipu vaihtelee tapauskohtaisesti varmasti todella paljon. Itsellä alkoi olla maha jo toooodella kipeä vielä naistenklinikan sängyssä maatessa ennen kuin sain luvan lähteä kotiin; se heidän käyttämä fentanyyli lakkaa tosi nopeasti vaikuttamasta. Autossa istuessa jokainen pienikin tömpsy sattui mahaa ja halusin vain vaakatasoon kotiin äkkiä. Mutta tosiaan pyörtyminen ei ollut edes lähellä :) et varmasti pääse edes lähtemään klinikalta jos olisi pyörtymisvaaraa.
Toisaalta nykyiseltä klinikalta lähtiessä pörräsin suoraan punktiosta lähtiessä ruokakaupassa ilman mitään ongelmia enkä ollut ollenkaan kipeä edes senkään jälkeen kun tiesin, että emättimeen laitetut puudutteet oli pakosti jo poistuneet elimistöstä.
 
Heippa!
Jälleen uusi hoitoihin menijä ilmottautuu. Olen taustaillut jonkun aikaa, nyt uskaltaudun mukaan.
Meillä on luomulapsi ja nyt 4 vuotta yritetty toista. Kyllästyimme julkisen puolen hitauteen ja järjettömiin hoitomuotoihin, niin siirryimme yksityiselle (Dextra Lapsettomuusklinikka, lääkäri Niklas Simberg).
Ensin piti julkisella laihduttaa älyttömästi että edes tutkittiin, sit todettiin et toinen munatorvi tukossa ja sanottiin suoraan et luultavasti vain ivf toimii, silti söin viime joulukuusta asti clomeja joka toiseen kiertoon.
Dextralla käydessämme lääkärikin ihmetteli ääneen, että clomiko se munatorven avaa jne. Hoito, eli ivf alkaa heti seuraavasta kierrosta, nyt ollaan jo onneksi vähän yli puolivälin tätä kiertoa. Alku-ultrassa lääkäri totesi että mulla on huima määrä munarakkuloita noin jo luomuna munasarjoissa, että varovaisia pitää kuulemma olla. Huoh kuinka, kuten varmaan kaikki täällä tietää, tahtomattaankin sitä puskee tähän ekaan "radikaaliin" hoitoonsa niin paljon toiveita ja jännitystä, vaikka yrittää pitää jalat turvallisesti maassa.
Lääkkeet mitä etukäteen määrätty ja tsekkaillaan sit ultrien ja vasteiden mukaan: Menopur 1200IU, Orgalutran, Gonapeptyl, Pregnyl ja Lutinus.


Olen kyllä jännityksellä seuraillut teidän vaiheitanne.
Viljonkalla on kyllä ihan helvetillinen tilanne, suoraan sanottuna. Nuo kaikki kysymykset ja asiat puolesta ja vastaan pyörisivät varmaan omassakin päässä. Ihan älyttömästi tsemiä sulle.❤

On tää aikamoista.

Luovutetut solut.. Mä olisin itse valmis ottamaan kaiken avun minkä saan, jos ei olis tuota luomuihmetta. (Ainiin, munatorvi kuulemma tukkeutunut synnytyskomplikaatioiden ja infektion myötä)
Olin siis jo ajatellut vaihtoehdot adoptioon asti.
Mutta kuten joku sanoi, nää on asioita joissa vain oma sydän ratkaisee, ei muiden mielipiteet.:)
 

Yhteistyössä