IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

nans, mä sain punktiossa sen verran hyvät lääkkeet suoneen että menin ihan kanttu vei koko punktion ajaksi, vaikkakin muista silti toimenpiteen sattuneen. Virkostuminen tapahtui kyllä sitten 2 h seurannassa, mutta alavatsa oli kuin joku olisi siihen potkinut, että suosittelen lämpimästi oman kullan silitteylä ja taksia :)

Oon kyllä kateellisena lukenut myös muunlaisia kertomuksia, että ei juuri tuntunut, mutta mä en ollut niin onnekas :)
 
Tervetuloa Lottainen! :) teilläkin pikkukakkosta varten kuljettu pitkä tie. Hyvän klinikkavalinnan olette tehneet (y) tsemppiä tulevaan, nyt ainakin alkaa tapahtumaan!

Jännä miten eri käytäntöjä on tuossa punktion jälkeisessä tilanteessa. Mä en olisi molemmissa eri paikoissa päässyt tyyliin ovesta ulos ilman hakijaa ja kotona vahtijaa. Mutta onneksi sulla on tukiverkosto valmiustilassa :)
 
Punktio takana..kannatti pitkittää vielä se pari päivää, pienet oli spurtannu hyvin ja saalis olis odotettua paljon parempi 13 solua!! (3 oikealta vaan mutta 10 vasemmalta). Osa on varmasti raakoja ja osa liian kypsiä mutta nyt uskaltaa vähän jo toivoa että siirtoon päästäisi..(meillähän kova kato aina tässä kohtaan käy. )huomen aamulla sitten selviää mikä tilanne ja millom mahd siirto. Ihama lääkäri sano että jos siltä näyttää niin kyllä hän voi sen tulla La siirtämään vaikkei niin uleensä tehdäkkään..voi kumpa yksi sintti edes saatas matkaan!! Itse punktio meni pitkän kaavan mukaan ja jouduttiin pitään (vessa)breikki välissä mutta hengissä ollaan

Sori omanapanen postaus, lueskelen muut myöhemmin! Mutta flow'lle, vilojonkalle ja sydänyölle, jotka superpiinassa olleet nii eritys terkut ja voimia!
Sori typot, vähän pöllyssä vieläkin:whistle:
 
Täällä oli maanantaina 1.ivf punktio ja kivuton kokemus oli. Lääkkeet humahti nuppiin niin, että tuntui vaan sellaista tönimistä munasarjojen kohdalla. 13 rakkulaa punktoitiin. Pari panadolia otin punktiopäivänä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut. Mulla ei juurikaan ole ollut turvottelua vaan enempi sellaista jomottelua ja arkuutta alavatsalla.

Lottainen tervetuloa :) meillä myös yksi luomulapsi ja toista ollaan toivottu pari vuotta. Ollaan selittämättömiä eli ilmeisesti kerran sit ollu tähdet oikeessa asennossa, kun lapsi saatiin :)

Tänään oli alkion siirto. Top-alkio, 8 soluinen siirrettiin. Mutta suurin pettymys oli, että vain yksi hyvälaatuinen meni pakkaseen. Loput viisi oli surkeita ja lähteneet väärin jakautumaan. Ottaa päähän :( mut minkäs teet. Lääkäri ja biologi sanoi, et tommonen on tavallista ja usein käy näin. Ja kun musta tuntuu, et 8 hedelmöittyneestä lopputuloksena 2 on vaan pettymys. Noh, nyt sitten rukoillaan jumalia tai jotain ja toivotaan parasta. Gonapeptylin pistän vielä ja sit se on siinä. Hermoja raastavaa! Miten muuten pp päivät lasketaan? Tänään pp0?
 
Mari jee, hyvältä kuulostaa solujen määrä!!! nyt vielä vaan kaikki sormet ja varpaat ristiin, että tulee monta sopivan kypsää solua ja mahdottoman monta alkiota :love:

Aanis onnea kyytiläisestä! :) nyt vaan mahdottomasti niitä kuuluisia tarrasukkia ja vauvaliimaa niin jaksaisi siellä köllötellä pitkälle ensi vuoteen. Ja tosiaan tänään on sinulle siis pp0. Kylmiä hermoja toivottelen myös piinailuun ;)
Harmi että niin moni alkio tippui pois matkan varrelta, mutta sille ei voi enää mitään, joten jospa auttaisi ajatusten siirto sitten tulevaan. Onko sulla milloin testipäivä?
 
Heippa. Täs olis uus tulokas ryhmään... seuraillut oon pitkään teidän keskusteluja ja vihdoin uskaltautui mukaan. Kun tuntuu että vaikka ystävät tukee niin ei sitä kukaan muu ymmärrä kuinka hermoja raastavaa nää hoidot on. Varsinkin kun parhaat ystävät raskaana tai toinen synnytti juuri pari viikkoa sitten... vaikka kuinka onnellinen olen heidän puolestaan pienestä kummipojasta niin pieni kateus on...

Siis vähän taustatietoa... Mieheni kanssa 14vuotta ilman ehkäisyä nyt viimeiset kolme vuotta hoidoissa kaiken muun kokeilun jälkeen ensimmäinen ivf oli toukokuussa mistä munasoluja tuli 24 josta 14 tyhjää ja 10 hedelmöitty mutta vai yksi jakautui alkioksi mikä siirrettiin ja odotukset oli korkeat ja ennen testi päivää ensimmäisen 14vuoden aikana sanoin miehelle että nyt tärppäsi ja seuraavana päivänä tultiin todella lujaa taivasta alas kun soitto tuli ja negatiivinen oli... ja töissäkin kun oli ni aikamoinen romahdus kävi... mitä en koskaan voinut kuvitella... itkukin tuli mitä vuosiin ei ole tapahtunut...
No nyt kesätauon jälkeen alkoi uusi hoito tehtiin mikrohedelmöityksellä... tuli 11 ja 5 lähti pakkaseen ja 5 jäi vielä kaappiin ja tosiaan 8 soluisia oli 6 ja yksi on nyt matkassa ja huomenna verikokeissa ja vasta ma soittaa tuloksen... naistenklinikalla ollaan hoidoissa. Nyt taas vaan pää tuntuu hajoo van ku mitä ihmeellisimpiä oireita on... pää taitaa tehä kepposen ja en uskalla tehdä kotitestiä, en vielä halua pettyä... oho tulipa tekstiä... sorry... pieni avautuminen...

Tsemppiä ihan hirveesti kaikille ja niin toivon että kaikilla onnistuu koska itse tietää kuinka pahalta tuntuu kun sitä lasta vaan ei tule vaikka mitä tekis...
 
Ja just huomasin että kirjotusvirheitä vaikka kuinka paljon... sorry koittakaa saada selvää...tekstinsyöttö temppuilee... niin ja sen verran punktiosta et mulla molemmat kerrat todella kivuliasta koska kuulemma toinen munasarja vaikeassa paikassa ja lääkärikin oli ihan pulassa kun ei sinne meinannut päästä... sielä huudettiin ja lujaa....
 
iinukka lämpimästi tervetuloa tänne! :) toivon todellakin, että verikokeen tulokset on positiiviset tällä kertaa, olet kohtuuttoman paljon joutunut jo kokemaan tämän asian saralla! Ja oikeaan paikkaan olet tullut: täällä nimenomaan saa avautua ilman sensuuria :)
Onneksi sentään edes saivat lääkityksen kohdalleen, että alkioita on tullut paremmin tällä kertaa (y)
 
iinukka teilläpäs on pitkö historia, kauan olette kyllä ilman hoitoja jaksaneet yrittää, itse olin vuoden kohdalla jo hermoraunio :D Toivottavasti ivf tois sen toivotun tuloksen.

Mari toivottavasti mahdollisimman moni selviää jonkun verranhan on varaa käydä katoa onneksi :)

Toivotaan että Aanis tämä pysyy mukana ja pakkasessa olevaa ei edes tarvitse kuin ehkä sisarusta varten :D
Kuinkahan yleistämuuten on että samasta erästä onnistuttais saamaan sisaruksiakin..
En oo moneen päivää osannu mitään kirjottaa vaikka lukemassa olen käyny.. Tosiaan kaks päiväsiä meillä meni pakkaseen joku oli sitä kysynyt :) ja nyt tietenki pelkää että oisko pitemmässä viljelyssä sitten huomattu että kaikki kupsahtaa..No vielä näyttää hyvältä joten kai pitää vaan ajatella positiivisesti :) Vuoto alko jo 5 päivää punktiosta, ensin mietin voiko niin ian alkaa vai onko jotain punktiosta johtuvaa vuotoa, mutta ihan normi menkoilta tää on näyttäny, hieman kipuja ja maanantaina yks jäätävä yhtäkkinen kipukohtaus vasemmalla puolen säteili jalkaanki ja tuntu et kuoleeko tässä jo :confused: mutta panadol ja kauratyyny vei sitten kuitenkin kivun eikä ole enää uusia kipuja tuntunut. Muutenkaan hyperin oireita ei onneksi ole ollut.
Eipähän ole niin pitkä aika pas:iin kuhan tää kierto ei venyis, mihin mulla on kyllä taipumusta :/
Rfsu:n raskaustestejä aina haukutaan ja itsekkin ainokaisen turhan haamun/viivanpaikan olen niillä saanut nii miten on ovulaatiotestien laita? Prismassa katoin että aika edullsia ostetaanpas ja kotona vasta tajusin että onkohan ne mistään kotosin..
 
Kiitokset tsempistä.
Onkos täällä tällä hetkellä muita piinailijoita mun lisäksi?
Ja kuinka teidän miehenne ottavat kaiken vastaan?
Mulla luojalle kiitos on todella ihanasti tukena vaikkakin näkee että kärsii yhtä paljon mutta jaksaa silti tsemppaaa ja lohduttaa...
 
Kiia siis oikeastiko alkoi menkat jo?? :( kaksi päiväiset voisi kuvitella kiinnittyvänkin vasta pp5 joten todella kurjaa jos on jo menkat olleet. En halua mahd turhaa toivoa tahallani herättää mutta entä jos sittenkin? Oletko kotona testiä miettinyt tehdä? Vai mones piinapäivä tämä sinulla on?

En ole noita kaupan ovistestejä itse käyttänyt. Aina tilannut netistä myös luomuyrittämisen aikoihin. Silloin arvoin liuskojen kanssa. Kun IVF alkoi niin klinikka sanoi että clearblue testiä pitää käyttää joihin hymynaama tulee. Itse tykkäsin siitä ettei tarvinnut arpoa viivan vahvuuksia.

Iinukka jos kaikki menee hyvin niin huomenna saat minusta piinailukaverin :) mulla tämän tokan IVF:n eka PAS. Neljä blastoa on pakkasessa, pelottaa hiukan monta sinne jää huomisen jälkeen.
 
Hei vähän jännää... nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn et kaikki menee hyvin...
Toivotaan ettei itsellä kerkee menkat alkaa kun koko ajan sellanen juiliminen vatsassa on... yöllä heräsin siihen että nyt valahti housuun ja aivan paniikissa juoksin vessaan.. mutta ei mitään muuta kun vähän lugea tuli ulos...:)
 
Olen jo pitkään seurannut tätä keskustelua, mutten ole vielä kirjoitellut mitään :) Ensimmäinen lapsi on ollut toiveissa pian kaksi vuotta. Olin hiljattain ensimmäisessä punktiossa, josta saatiin 10 munasolua. Niistä 8 hedelmöittyi ja 4 jatkoi blastoiksi asti. Kaikki blastot ovat nyt pakkasessa, tuoresiirtoa ei tehty. Blastojen määrään tuosta solumäärästä olemme kyllä hyvinkin tyytyväisiä, mutta laatu jäi mietityttämään. Ei olisi pitäny kysyä laaduista mitään, koska tieto lisää tuskaa! Mutta haluan aina onkia kaiken mahdollisen tiedon.. Laadut olivat sellaisia, että numerot kirjainten edessä olivat ihan hyvät, mutta kirjaimet kaikissa luokkaa CC, CD tai DC :/ Onneksi kuitenkaan missään alkiossa ei ollu molemmat kirjaimet D:tä ja se oli kuulemma positiivinen asia. Labrassa kyllä yritettiin rauhoitella, että kyseisellä klinikalla arvostelu on tiukkaa ja A on harvinainen eikä B:kään mikään kovin yleinen. Ja arvostelu olisi lähinnä suuntaa antava, eikä lopulta kerro koko totuutta. DD alkioillakin on raskauduttu. Mutta en sit tiedä, halusiko hoitaja vain antaa mulle turhaa toivoa eikä viitsinyt siinä enempää pahoittaa mun mieltä..

Mandala Olen kanssasi samalla klinikalla kuin sinä, mutta eri lääkärillä. Onko Eero Varila puhunut sinulle pakkasessa olevien blastojen raskaustodennäköisyyksistä mitään? Sinulla laatuluokat ovat kyllä parempia kuin minulla, joten suoraan ei voi varmaan verrata. Pitäisiköhän sitä itsekin käydä Eeron vastaanotolla ihan vain keskustelemassa ja kyselemässä kaikkea :) Niin moni on netissä kehunut häntä asiantuntevaksi ja mukavaksi lääkäriksi.
 
Viljanokka niin tiedän tunteesi, omassa navassa oli tuo sama pelko alusta asti, mutta koska mitään vuotoa ei ollut, niin käskettiin vain rauhoittumaan. Lopulta sitten rv9+0 menin omakustanteisesti ultraan, missä todettiin pienen sydämen ja kasvun pysähtyneen rv7+3 muistaakseni. Verikokeen testipäivänä PP12 tulos näytti 77, digitestit kuitenkin menivät rinnan viikkojen kanssa ja vasta varhaisultrissa (toinen oma ja toinen Naikkarin) todettiin kehityksen laahavan n.viikon jäljessä. Mutta mitään kontrolleja ei määrätty, vaikka niitä kysyin lukuisia kertoja. En ollut luulosairas kkm ajatuksieni kanssa, vaan oikeasti niin kävi. Ketuttaa suuresti eri hoitajien ja lääkärien asenne sekä neuvolan asenne. Kun tiedetään, että miten pitkät tuskat meillä täällä on hoitojen ja yritysten takana, niin luulisi olevan lempeämpiä. Uuden passin suunnittelukäynnillä lääkärikin vain kuivasti totesi minulle, että parempi onni ensi kerralla. Jep.

Sori avautuminen, olen vaan niin kypsä siihen piittaamattomuuteen. Ja siihen, että jätetään yksin näiden asioiden kanssa. Jos et osaa pyytää apua, kukaan ei sitä tarjoa. Onneksi te naiset olette täällä ja täältä olen saanut paljon apuja sekä viisaita vinkkejä! <3
 
Kiitos kaikki ihananaiset naiset tsempeistä ja myötäelämisestä. :love: Tämä ketju on kyllä kultaakin kalliimpi vertaistuki. Ja mikä ihaninta, että täällä jaksetaan myötäelää eikä koskaan arvostella (mitä näyttää tällä hetkellä olevan muutamassa muussa ketjussa tuolla vauvakuume/odotuspuolella).

Edelleen pyörin täällä omassa navassa.. Tiistaina vuotoa oli ainoastaan aamulla ja eilen ei yhtään. No tietysti tämä meidän kaikkien tuntema TOIVO taas nosti päätään. Tänään töissäkään ei vuotanut, kunnes lähdin ajalemaan kotiin ja tuli tosi outo olo. Oksetti ja samaa aikaa mahaa juili menkkamaisesti. Kotiin päästyä sitten taas kirkasta veristä vuotoa ja tällä kertaa mielestäni runsaasti ja oli ehkä jotain pieniä hyytymiäkin :devil:. Huomenna yritän heti aamulla saada jonkun klinakalta kiinni tai sitten menen jonnekin muualle ultraan. En kykene odottamaan ens keskiviikkoon, en millään. Tällä hetkellä haluan vain ja ainoastaan tietää, että missä mennään.
 
Voi Vilijonkka! Toivottavasti pääset huomenna jo johkin ultrasn, eihän tuossa ole mitään järkeä enää jos joutuisit vaan miettimään ja pelkäämään.:(
Voimia kaikkeen mitä nyt käyt läpi!

Maljakko, olen myös samalla klinikalla ja lääkärini niklas selitti, että heillä on suomen kehittyinen pakastustekniikka, että passista on samat prosentilliset mahdollisuudet kuin tuoresiirrossa.
Koska sinulle tehdään pas?
 
Mandala Testipäivä ois 16.9. Mut eiköhän tossa ens viikolla heti Pregnylin haihduttua ala tikkuun pissiminen ;) pelkään et vuoto alkaa Lugeista huolimatta. Luteaalivaihe ollu aina 10-12 pvä, enkä tähän mennessä ole inssien jälkeenkään ikinä päässy viralliseen testipäivään asti.

Vilijonkka inhottava ja hermoja raastava tilanne. Olisin samassa tilanteessa myös hulluna huolesta ja kävelisin mihin vaan ultraan. Toivotaan, että huomenna saat vastauksia.

Joku kyseli täällä miten puoliso on jaksanut hoidot. Meillä aluksi mies oli sitä mieltä, et mitään ei vialla kun yks lapsi jo on. No sit kun siittiöissä oli vaihtelua, niin alkoi olla enempi mukana. Alkuun ei halunnut ivfää, mut kun tylyt onnistumisprosentit luomutärpille selvisi, niin haluttiin tää tie katsoa. Mies ei juuri stressaa mistään, eikä murehdi tulevaa. Mut kuitenkin huomaan, et miettii asioita.

Kuinka paljon ootte muuten kertoneet lähipiirille hoidoista? Meillä mun lähimmät ystävät tietää. Mies ei halua kenellekään kertoa. Välit vanhempiin on läheiset, mut tän alueen asioista ei olla koskaan keskusteltu. Muutaman kerran äitini on vihjaillut et koskas tulee toinen, mut yllättävän rauhassa saatu olla kyselyiltä. Kunnes sit tänään äitini sanoi, et ethän sit vielä laita niitä lastenvaunuja eteenpäin, hmmm... Teki mieli avautua :mad:
 
Moikka taas...
Me ollaan aika avoimesti puhuttu hoidoista lähipiirille varsinkin ekalla hoitkerralla... töissäkin melkein kaikki tiesi (osittain kun pomo siitä kailotti :( ) mut tosiaan kun ekahoitokerta epäonnistui niin kyllä kadutti kun siitä oltiin puhuttu kun kaikki kyseli ja oli itsekin ihan hajalla ja kaikki oli niin pahoillaan joten nyt ei olla hirveen monelle puhuttu koska jos epäonnistuu jälleen ei tarvitse selitellä jokapuolelle...:)

Ja tsemppiiiiiiiiiii viljonkalle että kaikki olis hyvin....♡
 
Vilijonkalle haleja pattitilanteeseen! Tiedän tunteen, ite ramppasin aiemmin kerran viikossa yksityisellä ns. korvienväliultrassa vuodon takia normiraskaudessa ja tiputtelun takia keskenmenossa. Toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia!! Toivotaan parasta!!

Mari32, sullahan munikset teki oivan spurtin :) pidän peukkuja hedelmöittymiselle ja mahd. pienelle kadolle.

Mandalalle peukut pystyssä huomista varten! Olin ma aivan paiseessa, että eihän kukaan vaan soita huonoja uutisia..

Uusille tervetuloa! :) Toivottavasti tämä tie on lyhyt..

Veerako kyseli parisuhteesta? Meillä vuorotellen mielensäpahoitusta pöljistä asioista. Eilen mies totesi, että taitaa mun hormonit vaikuttaa nyt häneen ;)

On: pp3. 5vrk blasto selvisi sulatuksesta kuulemma erinomaisesti. Tukilääkkeet jatkuu. Testipvä 11.9 (kääk, wtc-pvä). Testit tilattu ja tajusin, että tukilääkkeenä ovitrelle joka toinen pvä 250IU joten koskas testaan.. Huvikseni kokeilin, niin eipä näy eilisillan pistos enää/vielä tikussa. Tänään/eilen menkkajomottelua, rintojen turvottelua, palelua, superväsymystä ja vessassa ramppaamista, närästystä. Hyvin todennäköistä, että ihan ite kehirelly oireet ;)

Nyt taitaakin olla monta piinailijaa syyskuussa?? :)
 

Yhteistyössä