IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mari eikös se pregnyl ole jo poistunut sun kehosta aikoja sitten ettei se pysty haamuilemaan enää sun tikuissa? Mä oon ite PC testeistä kyllä melkein eniten tykännyt enkä usko että ne haamua pukkaa ilman syytä! Tsemppiä (y)
 
Joo, pregnylistä on nyt 15 vrk joten ei pitäs näkyä, mutta ehkä se vaan antaa jotain viivanpaikkaa/haamua turhaan..ei oo kyllä ennen mulle antanut..mutta joka tapauksessa pitäs sen nyt jo enemmän näkyä jos jotain olis oikeesti tekeillä..

Siinä vielä kuvasaastetta..sori, tää on viiminen, jos vielä jatkan niin siirryn tonne himotestaajien puolelle sori:sick:

http://aijaa.com/TBJD3y
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mä voisin liittyä mukaan kun käyn täällä kuitenkin jatkuvasti muiden juttuja lukemassa. Onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille muille!

Meillä yritys aloitettiin syksyllä 2012. Plussa tuli jo toisella yrityksellä, mutta se meni kesken joskus 5-7 viikolla. Tutkimuksiin naistenklinikalle päästiin siitä reilun vuoden päästä. Diagnoosina selittämätön. Clomit, piikitykset ja 3 inseminaatiota kokeiltu. IVF-jonoon päästiin huhtikuussa. Tänä kesänä tuli taas luomuplussa. Kuukautiset tuli normaalisti, joten tajusin tehdä raskaustestin vasta 5. raskausviikolla, kun edellisestä keskenmenosta tuttu tiputtelu alkoi. Hormoniarvoja seurattiin mahdollisen kohdunulkoisen pelossa, mutta lopulta tyhjennysvuoto alkoi itsestään 7. viikolla. Aikalailla samalla tavalla kuin edelliselläkin kerralla lukuunottamatta noita "valekuukautisia".

Viime viikolla oltiin vihdoin IVF-suunnittelukäynnillä. AMH-oli sen verran korkea, että meille suositeltiin lyhyttä hoitoa. Kierrot mulla on välillä todella epäsäännölliset, mutta PCO:ta ei silti ole/pystytty diagnosoimaan. Lokakuun kuukautisten alettua soitan klinikalle ja silloin se hoitomuoto lyödään vasta lukkoon, jos siis ylipäänsä mahdumme silloin hoitoihin. Jännää! Jotenkin sitä vaan jaksaa uskoa, että vihdoin IVF:llä voisi onnistua.

Mari kyllä mäkin tossa jonkinlaisen viivan näen... :)
 
Tervetuloa Suvipilvi! aikamoinen matka teilläkin takana luomuplussineen päivineen. Toivottavasti pysyvä plussa tulee sitten IVF:n kautta :)

Mari ihan selvä viivanen siellä on!! ei mua ainakaan haittaisi täällä tihrustella viivasia, ne on aina niin ihania katsella :love:
Enkä usko pätkääkään, että se on pregnyl kyseessä enää, joten nyt meni jännäksi (y)
 
Tsemppiä Marille, kyllä se siitä vahvistuu!

Meillä edessä siis 1.IVF:n 2 PAS nyt, ja kierto myöhästyi juuri sen verran, että alkionsiirto menee valmiiksi anotun lomaviikon jatkoksi, ja jouduin heti loman päälle anomaan yhden vapaapäivän. Nolostus...

Tehdään lääkkeelliseen kiertoon, kylkiäisenä kortisoni. Näissä kahdessa aiemmassa, sen enempää tuore- kuin pakastesiirrossakaan ei ole ollut haamun haamua kertaakaan, joten saa nähdä kuinka nyt käy!
 
grey harmi että ei osunut lomalle, mutta minkäs kropalle voi, joten tsemppiä ihan hirmusti siirtoon ja oikein mukavata lomaa (y)

Mari mä itse inhoan rfsu testejä, ne antoi tosi typeriä hailuroita viimeksi verrattuna PC testeihin. Jospa ne menkat ei kuitenkaan alkaisi, ja saisit vaikka uuteen PC testiin vielä kuitenkin jotain? toivottavasti!!!
 
Voi harmi Mari!!!:( Mut oliko niin et vuoto ei kuitenkaan oo alkanut..?

Grey heh, ei kysellyt kierto koska vietät loman? Mullahan kans teki kierto temppujaan kun oikein odottelin ja mietin jo aikataulut päässäni valmiiks..:D

Oudon kierron alun vuoksi sovittiin Dextran kanssa, että aloitankin menopurin vasta tänään. Jee! Nyt kaikki onni kehiin.
Toivottavasti ei tule hyperiä, mulla kun oli jo luomukierrossa munarakkuloita 20+28..:alien:
 
Ei oo mitään vuotoa ollut vielä..kai mä sen digin teen kuitenkin huomenna ennen ku lopetan lääkkeet. Noita pc en enää tee kun antaa niita turhia haamuja näköjään..Virallinen testipäivä La (eli 14vrk siirrosta)

Katotaan lähetäänkö vielä loppuvuodesta yrittämään, lääkekatto täynnä eli sen puolesta vois vielä yhden katsoa..ei vaan jaksas lainkaan. Mutta katotaan mitä lääkäritkin sanoo. Pitkään kaavaan en missään nimessä enää aio lähteä.

Toiv sulle olis Grey apua tosta kortsonista!! Ainoa huono puoli siinä on että sitten kukkuu 4-5 aikaan hereille joka yö..minä ainakin nyt molemmilla kerroilla kun sitä syönyt.

Ohoh, ompas Lottainen sulla hyvät "varastot"! Toiv ekassa ultrassa näyttää sopivan maltilliselta!
 
Viimeksi muokattu:
Mari mä olen itse vähän sillä kannalla nyt kun molemmat kaavat kokeillut, että se pitkä kaava on kyllä turha, meidän klinikkakaan ei sitä tee ollenkaan. Siinä keinotekoisesti tehdään mahdollisimman paljon niitä munasoluja ja on sitten sitä hyperin vaaraa yms eikä ole hirveän luonnollista.
Tällä kertaa kun mulle tehtiin lyhyt kaava niin ekassa ultrassa katsottiin että oli yhteensä 15 pientä munista kasvamassa kierron alussa ja niitä sitten lähdettiin vaan kasvattelemaan ja boostaamaan gonal-f:llä ja samat 15kpl sitten punktiossakin kerättiin. Voisin kuvitella, että mulla vaikutti myös munisten laatuun sitä kautta.

Mä oon kuullut, että PC voisi antaa turhaa viivanpaikkaa, mutta haamuja en kyllä pysty uskomaan että ne pyhästä hengestä taikoisi. Eli uskon kyllä että sulla jotain on (tai on ollut) meneillään siellä. Ja onhan tässä vielä toivoa niin kauan kun menkat ei ala!!

Lottainen hui miten sulla noin paljon niitä luomusti kasvaa? :O onneksi sullekaan ei tehdä pitkää kaavaa koska dextralla olet niin pysyy varmasti kurissa sitten tuo mutta voipi olla vähän ahdas olo tuolla alamahalla sitten juuri ennen punktiota. Mulla ekassa punktiossa kerättiin 10+10 ja sitä edeltävä sisäultra oli todella inhan tuntuinen.
Mutta jos nyt kävisi niin että hyperi tulee niin älä ole huolissasi/harmissasi tuoresiirron menettämisestä, koska PAS:it kuulemma natsaa paremmin anyways :) Mutta sitä ennen iloista munisten ja limakalvon kasvattelua :LOL:
 
No juu, aika huimat määrät oli. Sitä tässä tosiaan jännittääkin, hyperin riskiä sekä jos ei tuoresiirtoon päästä. Kyllähän sitä tottakai toivois että päästäis heti yrittää loppuun asti niin sanotusti, kuin taas joutua odottelemaan. En oo ostellut vielä kuin ekat lääkkeetkin, kun Niklas sanoi että katsotaan ekassa ultrassa maanantaina, miten munikset käyttäytyy.
Jännitän tosiaan myös, kuinka ahtaalta tulee tuntumaan. Ja tuon tuloksen jälkeen en enää yhtään ihmettele, miksi oviksen tienoilla olen ollut niin kipeä alavatsalta.
Ja sit vielä et miten määrä/laatu kohtaavat..

Mari älä heitä vielä toivoa menemään, kaikki on vielä mahdollista jos ei ole vuotoakaan ja virallinen testipäivä lauantaina!:)
 
Mandala: mulla tosin tullu lievä hyper molemmilla tavoilla..mutta ymmärrän että haluttiin nyt kokeilla samalla setillä kun viimeks koska silloin saatiin ekaa kertaa raskaus alulle..mutta en kyllä enää halua, fyysisesti ja henkisesti niin paljon rankempaa, etenkin kun on nii järjetön määrä jo hoitoja takana. Eli sen on sitten lyhyt kaava tai ei mitään..jotenki tuntuu muutenkin että kun tää koko touhu on niin arpapeliä miten käy vaikka millä kaavalla/lääkkeillä menisi!

En mä kyllä usko tähän mahkuun enää lainkaan kun miettii kuinka monilla ja millä arvoilla (etenkin sulla Mandala!:whistle:) tässä kohtaa näkyy jo..
 
Mari32, samaa mieltä kun muutkin, en vielä luopuis toivosta.. sullahan on siirretty tosi nuori alkio jos 1 päivänen ja viralliseen testiin on vielä aikaa. Noi rfsu:t näyttää mitään vasta tosi myöhään ja muistaakseni liuskojen herkkyys oo niinkin heikko ku 50 yksikköö. Siis tosi epäherkkiä. Ja noi PC:t ei turhaan mitään haamuja näytä, eikä yleensä edes roskishaamuja. Negasiirroissa ne on mulla ollu kyllä täysin negoja eikä niihin jälkeenpäinkään mitään kummaa oo tullu.
Onko sulla PC:n ovisliuskoja? Niihin mä oon aina ekana saanu tummunutta viivaa näkyviin ;)
Tsemppiä, toivottavasti sitä loppuvuoden hoitoo ei nyt kuitenkaan tarttis miettiäkään.
 
Ahaa,..onko se rfsu:n puikkotesti (vai oliko siinä peräti 20?) vai onko ne uudistanu liuskansa.. joskus kun paketissa ei vielä lukenu mitään ja kysyin valmistajalta niin vastas ton 50.. mut hyvähän se sit on jos ois nykyään herkistäny niitä :) eipä ne tosin silti vieläkään yhtä herkiltä vaikuta kun PC.. vaikka eiks noissakin oo se sama 25.
 
Se on niin kauhean yksilöllistä miten ne testit missäkin vaiheessa näyttää, että ei oikeasti kannattaisi verrata eri ihmisten tuloksia. Hyvähän se on sanoa näin, vaikka kyllä itsekin vertasin ja googlailin aivan liikaa näitä asioita :oops:.
Mäkin oikeasti mietin jo että jos tää on joku rypäleraskaus tms mikä nostaa hCG:t todella korkealle ilmeisesti (joo-o kannattaa googlailla kaikkea järkevää :rolleyes:) jne, joten sitä ei tässä vaiheessa ollenkaan tiedä miksi just mulla nousi niin korkealle niin aikaseen.

Mä oikeasti myös kurkkaisin mitä ovisliuska sanoo ;)
Mä olen nyt pari viime kertaa niillä aloittanut eka myös, lähinnä just kun lukenut sydämen niin tekevän :D Ja nyt esim pp5 se oli aika hailu mutta kuitenkin ihan selvä, sellanen ei-todellakaan-loppukierron-ovisviiva.
 
Juu onhan se yksilöllistä..mutta kyllähän te/me kaikki tietää miten epäuskosta se on kyl pieni mitätön oljenkorsi jäljellä ja lähinnäkin vaan #%ituttaa sekin että sellasessa pari päivää vielä pakostakin tarrautuu..se on jännä vaikka ns ei usko pätkääkään nii ei sitä mahda sille mitää että silti toivoo kun teoriassa mahkua on,vaikka niin pieni toivo onkin eikä haluis siihen tarrautua..on tää touhua :cry:
 
Mari32, I feel you todellakin. Negatiivinen on joka kerta aivan hirveä läiskäisy vasten kasvoja. Aina sitä kuitenkin salaa antaa toivon itää, vaikka kuinka realisti yrittääkin olla. Varsinkin kun testit vielä niitä toiveita tukee.

Ainakin itsellä se pettymys lientyy päivissä, ja nyt oon kuin mummo lumessa menossa kohti seuraavaa PAS:a jo, eteenpäin mars (y)

Sehän tässä vielä puuttuu että kortisonipöllyt vie unet, jotenkin tuntuu että elämä antaa vähän liikaa tässä hetkessä kannettavaksi. Mut mielialaan voi onneksi yrittää vaikuttaa, ei jää tuleen makaamaan. Sinänsä sääli, että hoitojen aikana tissuttelu on ainakin mulla kehoitettu pitämään minimissä, parit lasit punkkua tuntuisi juuri nyt todella relaksoivalta saunan jälkeen, kun mieskin on palaamassa työmatkalta ...:whistle:
 
Mä olen nyt kyllä tässä kierrossa tissutellut olutta ja viiniä siellä täällä just ennen siirtoakin ilman huolehtimista asiasta varsinkin kun se ekan onnistumisen harmitus sai kaipaamaan rentoutumista alkoholin muodossa vähän. Ja lääkäri sanoi nyt siirtopäivänä että lasi viiniä sitten tänään, niin join kaksi hyvän kokoista lasia :oops: joten jos se oikeasti rentouttaa sua niin Go For it, sanon mää!
 
Sepäs se onkin, että nää vikat päivät on sitä odottelua että sais sitten rypeä aen paskan pois ja jatkaa taas eteenpäin..

Mä en käytä alkoholia juuri lainkaan nykyään, kerran pari vuodessa..(ei siis liity tähän yritykseen mitenkään, en vaan "tykkää" )mutta jos käyttäsin niin varmasti ne pari voisin ottaa piiniksilläkin, en usko että sellasesta todellakaan mitään haittaa on, eli ota ihan rauhassa vaan lasi tai kaks! Ja jotkuthan sitä jopa "suosittelee"

Niin noista ovistesteistä, joskus niitä käyttäny tässä kohdin mutta mulla useim nousee lh kierron lopussa sen verta etten niillä nyt kiusaa itteäni koska ei "kerro" mitään mun kohdalla..
 

Yhteistyössä