IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

No en oo kyllä ihan vakuuttunu sen hoitsun jutuista: se sano myös että niin sullahan oli toi pregnyl kans että kyllähän sekin saattaa siellä näkyä!! Hei siit on 17pv ku pistin sen ja en kyl kehdannu sanoa sille että kuvitteletko etten mä oo sen häipymistä jo testannu aiemmin:ROFLMAO::ROFLMAO::whistle:
 
Hitsit Mari ku sulla on kuumottavat paikat! Joku siellä on ainakin yrittänyt tarttua, toivotaan että digikin heräisi!!:)

Mandala älä ota stressiä diigistä sulla vasta aikaiset piinapäivät vaikka hcg olikin hyvin noussut! Kyllä se 3+ sieltä lähipäivinä napsahtaa (y)

Kyytiläinen haettu ja mut saa laittaa piinailijoihin jos Mandala päivität enää tällä puolen: testipäivä 1.10.
Toiveet on taas NIIN korkeella!
 
Mandala mulla digi ei mennyt ihan tarkkaan oikeiden viikkojen kanssa, joten eiköhän se 3+ sieltä tule ❤ Ja ne unet on ihan hirveitä, kun niitä lähtee analysoimaan. Oikeastihan ne tulee sieltä oman mielen syövereistä, joten kaikki viivat ja testit pyörii siellä koko ajan.

Mari itse testasin vaikka kuinka monella testillä ja aina ne näytti erilaiselta. Tuoresirrosta sain elämäni ensimmäisen viivan paikan, en edes haamua vaan haalean viivan, verikoe taas näytti alle 2. Liekö siinä jokin yritys ollut ei tiedetä. Joku joskus mulle näissä sanoi, että varaudu pahimpaan mutta toivo parasta! Voimia viikonloppuun! Tiedän niin tuon tunteen.

Henrietalle tarrasukkia ja paljon! ❤
 
Yritykseksihän tämä nyt jäi..aamun pc antoi viivaa kyllä mutta kovat kivut alkoi yöllä ja nyt myös jo vuotoa..

Kiitos kaikille tuesta ja parempaa onnea muille!! Otan pikku breikin nyt palstailusta mutta palailen pian katselemaan mitä muille kuuluu..
 
Mari iso voimarutistus! Mutta jos näin on niin toivottavasti pystyt vielä löytämään voimaa siitä että yritystä on ollut!!

Nans hieno tulos! Toivottavasti mahdollisimman moni on hengissä vielä siirtopäivänä!

Lottainen mä oon joskus myös löytänyt oikein extra kipeän kohdan pistolle ja kyllä nipannut inhasti!! Nyt jouduin pistämään kahta eri lääkettä (gonal-F ja jarruna Cetrotide) päivittäin suurimmaksi osaksi aikaa tässä tokassa munisten kasvattelussa niin kyllä oli olo kuin neulatyynyllä :D
 
Mari, olet ajatuksissa. Kyllä tästä(kin) selvitään *rutistus*

Nans, toivotaan et mahollisimman hyvä "saalis". Mulla ekassa ja toiseksi ainoassa punktiossa punktoitiin 22 munista, ICSattiin kaikki mut 10 hedelmöittyi, mut näistä 10 vaan 4 sitten lopun viimein oli kasvanut ja jakaantunut kauniisti --> yksi siirtoon ja kolme pakkaseen. Me saatiin tietää lopullisesta saldosta vasta sitten kun mentiin tuoresiirtoon. Mut jos saitte 9 pakkaseen niin VAU! :)
 
Voi Mari!:( Voimahali täältäkin. Kyllä se vuoto aina kolahtaa niin kovaa ja syvälle ytimeen.

Juu Mandala mullakin alkaa jarrun piikitys tossa maanantaina, että neulatyynyä saa täälläkin leikkiä :ROFLMAO:

Hyvää viikonloppua kaikille!:)
 
Mandala, ja muut, punktioon asti ei päästä koska lääkkeillä/pistoksilla ei enää ole vastetta munasarjoihini.

Tätä ennen Väestöliiton klinikalla ne aikailivat vuoden ivf:ään ryhtymisen kanssa. Hormoniarvoni (fsh) olivat jo siellä hoidot aloittaessani hälyttävästi koholla, mutta siitä huolimatta mut pistettiin vain yrittämään luomusti. Vuoden aikana tehtiin vain yksi "hoito" (inseminaation yritys), joka oli aivan liian mieto tilanteeseeni, jossa hormoniarvot olivat hälyttävän koholla.

Lääkärillä ei siellä ollut mitään asiantuntemusta siitä, miten munasarjojen hiipumisesta kärsivää potilasta pitäisi lapsettomuuden suhteen hoitaa. Aikailu sai aikaan sen, että jään nyt todennäköisesti lapsettomaksi.

Vuoden aikana kiertoni hiipui todella epäsäännölliseksi ja nyt taistellaan aikaa vastaan tuolla toisella yksityisellä klinikalla, johon vaihdoimme. Siellä ivf:ää lähdettiin yrittämään heti, mutta kuten sanottu, se ei enää onnistu. Toki vielä yritetään eri lääkeyhdistelmillä.

Mutta en voi suositella kenellekään Väestöliittoa ja kehotan välttämään tuota klinikkaa. Yksityisiä lapsettomuusklnikoita ei valvota riittävästi ja niiden hoito on kokemukseni mukaan hyvin vaihtelevaa.

En seuraa enää tätä keskustelua, otan etäisyyttä näihin asioihin. Hyvää jatkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mari, pahoittelut ettei onnistunut!! Oot ajatuksissa, voimia teille!

Jee, Nans! Hyvältä saldolta kuulostaa (y)

Veeralle tsemppiä, ikävä tilanne teillä. Toivottavasti saatte tavalla tai toisella nyytin syliin. Tota väestöliittoa piti kommentoida että ootko missä klinikalla? Mä oon helsingissä ja oon ainakin ollut tyytyväinen hoitoon mutta tosi inhottavaa jos aikailtu ja nyt mahdollisuudet huonot.

Piinapäivä nro 4 alkamassa eikä oo sen ihmeempiä oloja. Siirtopäivän vatsa oli sillai kipeä ja perjantaina sekä lauantaina ajoittain vihlas ikävästi esim. Jos nousi tuolilta nopeesti. Mä en luota oloihin ollenkaan, viime siirrossa kesäkuussa olin aika varma että tärpännyt kun oli just kaikenmaailman oireita mutaa puhdas nega.
Testit jo huutaa mua kaapissa mutta yritän sinnitellä pp 9 asti, silloin mulla näyttänyt jos raskaus alkanut.
 
  • Tykkää
Reactions: nans
Veeralle voimia täältäkin, ei ole ollenkaan helppo tilanne ja ymmärrän jos et jaksa täällä roikkua.:(

Henrieta-lle nyt vain pitkiä hermoja, varmaan ihan mieletöntä kropan analysointia. Mulla ainakin tulee olemaan, tiedän jo nyt!:ROFLMAO:

Nans pääsee huomenna siirtoon! IIK!(y)

Mulla on menossa KP6 eli viides piikityspäivä. Mulla on nyt jo vatsa turvoksissa ja jännittää tän päivän ultra. Mä niin pelkään että mitä jos niitä muniksia kehittyy ihan liikaa.:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: nans
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # yli 2v. yhteensä # ensimmäinen # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/2.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # suoraan 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
Aanis
# 2013 # toinen #epäsäännöllinen kierto/myöhäinen ovis # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:
Henrietta - testipäivä 1.10.

Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2014: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Henrietta jee sullakin piinikset vaan etenee tasaisen tappavaa vauhtia! (y)
Joo noi olot on kyllä mullakin ihan turhaa pohdittavaa koska siitä viime kerran kemiallisesta eikä tästäkään nyt ole mitenkään päässy oireilla 'juhlimaan'. Siis jos ei menkat ois myöhässä eikä ois hoidoissa niin ei kyllä oikeasti mistään kunnolla tajuaisi että mitään on meneillään. Sen takia varmasti tullut niiden testienkin kanssa suhattua vähän liiaksikin.. :rolleyes:

Lottaiselle tsemppiä ultraan, toivotaan ettei hirmu rynnistystä ole sun munikset tehnyt vaan sellasta just sopivaa!

Nans:lle tsemit siirtoon myös, kohta täällä taas piinaillaan sitten porukalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: nans
Pakkohan sitä oli vielä kerran tulla tänne vilkaisemaan...
Kiitos kaikille tsempistä.

Kyllä, oltiin Helsingin Väestöliiton klinikalla. Asioin siellä useammankin lääkärin kanssa (en aina saanut aikaa "omalta" lääkäriltä), ja loppuvaikutelmani on se, että klinikan hoidoissa ei ole mitään kokonaissuunnittelua. Eri lääkärit kommentoivat toisiaan täysin ristiin. Koska olin "oman" lääkärini näkemysten armoilla, ja kuvittelin olevani luotettavissa käsissä, oli lopputulema tämä, että viimeiset hedelmälliset kuukaudet tärvättiin siellä jahkailuun. Jos sen sijaan olisin ollut jonkun toisen klinikan lääkärin potilaana, näin ei olisi ehkä käynyt.

Mielestäni yksityisiä lapsettomuusklinikoita pitäisi valvoa tarkemmin. Etenkin vaikeissa tapauksissa pitäisi olla useampi lääkäri arvioimassa tilannetta, ettei potilas olisi vain yhden lääkärin näkemysten armoilla, etenkään jos ko. lääkärillä ei ole riittävästi asiantuntemusta häntä hoitamaan. Näiden asioiden arvioimisen ei pitäisi olla potilaan vastuulla, vaan hänen pitäisi voida luottaa siihen, että on tilanteen tasalla olevan lääkärin käsissä.
 
Iltaa taloon! Tänään tuli hartaasti odotettu kutsu uudelle IVF-kierrokselle. Neljäs kerta toden sanoo. :D
Lääkitys on sama kuin viimeksi, eli Synarela ja Gonal-F. Jälkimmäinen isommalla annostuksella vain.

Me ollaan tämän projektin vuoksi lykätty häitä jo vuoden verran, joten nyt päätettiin, että jos ei tästä kerrasta tärppää, odotetaan suosiolla siihen, että häät on juhlittu. Tietääkö joku, miten tämä vaikuttaa jonottamiseen? Pitäisikö meidän olla jonkinlaisessa valmiudessa että pysytään jonossa, vai onko ihan ok pitää 10 kk taukoa ja ilmoittautua sitten?
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Mandala
Onnea pussipiru uuteen hoitoon vihdoin pääsystä!! :) Eikös se niin mene että sitten kun menkat alkaa ja itse on valmis hoitoon niin sitten vain soittaa sinne aikaa varatakseen? Voithan aina varmistaa sen sieltä ettei tule mitään väärinkäsityksiä. Tsemppiä!

Lottainen hyvältä kuulostaa sun rakkuloiden kanssa!! (y) Oi hitsi kohta sinäkin pääset sitten piinailemaan :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hei! Varmaan vuoden verran olen palstaa sivusta seuraillut, mutta nyt lähinnä tuo Lottaisen niin sama aikataulu saa lopulta ihan kirjoittamaankin..
Ollaan vähän päällä kolmekymppisiä ja ehkäisy lopetetty kolme ja puolivuotta sitten. Lapsettomuus hoidot/tutkimukset aloitettu noin 2 vuotta sitten. Mitään syytä ei ole löytynyt, vähän lyhyehko on luteaali vaihe/ovis vähän myöhäinen (minun mielestä) joskus tiputtelua ja hieman epäsäännöllinen kierto.. Mutta siis ekaks ovulaatio induktiot ja inssit jne. Vajaa vuosi sitten eka IVF pitkällä kaavalla tulos 8 joista 6 kypsää 5 hedelmöittyi, vika ei selvinnyt keväällä sulotuksesta. Kesän söin "varuilta" primolutia että kiero tasainen.
Mutta nyt siis toinen kiekka menossa lyhyenä, isommilla annoksilla nyt mennyt puregon 2x225 ja 3x200 + 1 orgalutra ja kohta eka uä ja pe toka, alkuviikosta punktio.. ollaan julkisella, täällä ei ole onneksi mitään jonoja vaan aika sujuvaa toiminta..
Sori romaanihan tästä tuli vaikka yritin niin lyhkäsesti.. :)

Tsemppiä kaikille hoidon/kierron vaiheesta riippumatta.
 

Yhteistyössä