IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulle sanottiin aikanaan ekoissa tutkimuksissa, ettei hoidossa olevan vajaatoiminnan pitäisi haitata. Mulla löytyi tutkimuksista vasta-aineita, minkä takia kortisooni ollut jokaisessa siirrossa mukana ja kait se monesti määrätäänkin tueksi. Internetistä löytyy aika paljon aiheeseen liittyen. Olen hakenut nyt tulevaa siirtoa varten ison kasan vitamiineja ja hivenaineita kiinnittymistä tukemaan, kun jossain sitä suositeltiin vajaille:)
 
Mulla ei ole ikinä testattu vasta-aineita lapsettomuushoidoissa. Kettu, onko ne samoja kuin esim. allergiatesteissä IGe- vasta-aineet mitä tutkitaan? kun googlaa, olen löytänyt puhuttavan vain kilpparin vasta-aineista tai spermassa olevista vasta-aineista. Mutta missään ei kerrota mitä vasta-aineita ne ovat nimeltään. Mulla on aiemmin testattu IGe ja se pyörii ihan hurjissa luvuissa.
Mulla myös kunnon arsenaali hivenaineita ja vitamiineja käytössä

Jasmina: toivottavasti sulla riitää, että lääkitys on kohillaan!
 
Mulle tehtiin yksityisellä kaikki mahdolliset, yritän katsoa, josko ymmärrän noista papereista jotain. Samalla mulla löydettiin joku altistava tekijä muillekin autoimmuunisairauksille. Endo on ilmeisesti yksi niistä, esim. Sokeria pitää jatkossa seurata vähän tarkemmin.

Aika monilla pelkkä thyroxin riittää tai sit kortisoonilla vahvistettuna, eli positiivisin mielin kannattaa aloittaa hoidot:)

Epätoivoista yritystä: mitäs kaikkea nappailet hoitojen tukena:LOL:
 
Mulla ei ole ikinä testattu vasta-aineita lapsettomuushoidoissa. Kettu, onko ne samoja kuin esim. allergiatesteissä IGe- vasta-aineet mitä tutkitaan? kun googlaa, olen löytänyt puhuttavan vain kilpparin vasta-aineista tai spermassa olevista vasta-aineista. Mutta missään ei kerrota mitä vasta-aineita ne ovat nimeltään.

Mulla on katottu kilpirauhasvasta-aineista ainakin T3V.. ja muita ollu keliakia ja hyytymistekijät.
 
En ehtinyt toivottaa onnea punktioon menijöille. Toivottavasti kaikki mennyt hyvin.

Pupuskalle piti kertoa, että multa punktoitiin 63 follia, kylläkin vain noin kahdessakymmenessä oli munasolu. Selvisin hengissä ja ainakin sain riittävästi lääkettä. Olivat kyllä tyksissä silloin huolissaan, mutta kaikki meni hyvin ja toivuin nopeasti. Punktiopäivän ilta oli helvetillistä ja seuraava päivä vielä vähän, mutta sitten jo menin töihin.

On: ultrassa käyty. Mun limis oli 8 mm, ei ole koskaan ollut näin hyvä, JEE! Keskiviikkona siirto ja testi 11.11 jos kaikki menee hyvin.
 
Vihdoin kotona!
Punktio oli ihan ok, aika paljon joutu lisäilee lääkettä kun olin valmiiksi niin kipeä.
Sit toimenpiteen jälkeen alkoikin niin kovat tuskat et pumppas mut täyteen kaikkia mahdollisia lääkkeitä buranasta tramaliin. Toimenpide oli siis 7.30 mut vasta 11 uskalsi lähteä kotiin. Yhä kivuissa ja lääkkeistä tositosi huono olo.
Kaiken keskellä en tajunnut enkä kysellyt mikä oli punktoitu rakkulamäärä, mut 14 munasolua löytyi.
Huomenna soittavat et miten hedelmöitty ja sit jos kaikki menee hyvin niin lauantaina on blaston siirto. Testipäivä kerrottiin jo ja se tulee olemaan 11.11.

Nyt lepäämään lämpöpussin kanssa kipuja ja pahoinvointia pois.
 
Onnea punktioihin ja Lottainen toivottavasti mahd moni nyt kasvaa blastoksi!

Viljonkka jee! Mikä kp sul olikaan ja oliko tää lääkkeellä? Peukut!

On: limisultra perjantaina. Evvk. Ei oikeasti ikinä oo tuntunut näin ahdistavalle koko hoitokierto..
 
Pitkästä aikaa taas linjoilla. Olen tipahtanut kärryiltä keskusteluista enkä jaksa kaikkia alkaa selailemaan. Sen verran kuitenkin tiedän, että täältä on raskautunut porukkaa nyt kesän ja syksyn aikana: kaikille teille isot onnittelut (y)

Meillä on siis takana kaksi ICSIä, viimeisin tehtiin kesäkuussa, ja siitä tuli nega ja yksi alkio on pakkasessa. (Ensimmäisestä hoidosta ei jäänyt pakkaseen mitään, vain se yksi tuoresiirron alkio, toisessa hoidossa yksi tuoresiirto ja yksi pakkaseen)
Piti odotella näin pitkälle syksyyn, koska mulla todettiin Papassa muutoksia ja piti käydä LOOP-hoidossa ja odotella sen vastaus. Koska sieltä nyt tuli muutama viikko sitten vastaukset, joiden mukaan ei ole estettä jatkaa hoitoja, on mulla PAS marraskuussa :)
Perjantaina on ultra, ja sitten toivottavasti ensi viikolla päästään siirtoon.

PASseja läpikäyneiltä kysyisin, että onko teillä minkälainen kokemus siitä, että kuinka todennäköistä on että alkio kestää sulatuksen? Meillä kun ei ole kuin tuo yksi ainokainen siellä, niin toki mietityttää että jos ei selviäkään sulatuksesta...
 
Jee vilijonkka mahtavaa kun pääsette siirtoon!! Moniko päiväisiä sulla alkiot olikaan?

Toivottavasti lottaisella mahdollisimman moni kehittyy blastoksi! Tsemppiä odotteluun! !

Mites pupuskalla??

Hilppa
mitä tuo loop hoito on? Mutta kiva että pääsette jatkamaan hoitoja!
Meillä viimeksi pakkasessa oli muistaakseni 5 tai 6 alkiota (en pysy aina ihan mukana :whistle:) niin kaks niistä oli sulatuksen jälkeen sellasia jotka ei ollu enää siirto kelpoisia.
 
Tervetuloa takaisin Hilippa! tuohon PAS kysymykseen täytyy omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että vaihtelee TODELLA paljon paikoittain. Laskin nimittäin, että Naistenklinikalla sulatuksiin kuoli 50% mun alkioista :unsure: Ja sitten kun vaihdettiin kesällä yksityiselle niin heidän laskennallinen prosenttimäärä on yli 90% mitkä heillä selviää sulatuksesta, koska on jotain uudempaa pakastamisen huipputekniikkaa.

Ilmeisesti naistenklinikalla käytetään jotain vanhaa pakastustekniikkaa, ja mun nykyisen klinikan mukaan se on erittäin huono blastoille erityisesti. Noh ilmankos se naikkarin pakastimen viiminen, mikä oli blasto, ei selvinnyt sulatuksesta siellä...

Viljonkka jee sun limis, wau! mä olen itse miettinyt, että se voi kai elää aikalailla se paksuus eri kierroissa. Mullakin kun sitä ongelmaa oli yhdessä vaiheessa, mutta sitten parani klinikkaa vaihtaessa. Tsemppiä siirtoon <3

Lottaisen masulle pikaista paranemista! aika samoissa olet kun minä. Mulla kerättiin 13 munasolua (15 rakkulaa). Niistä saatiin 5 blastoa, joista 2 kuudennen päivän hitaampaa blastoa. Tuntui eka todella pieneltä määrältä tuo, varsinkin kun naikkarilla mulla tuoresiirron jälkeen meni muistaakseni 12 vielä pakkaseen. Mutt ne olikin 2 päiväisiä. Mulla dextralla oli kaikki 10 hedelmöittynyttä hengissä vielä kolmantena päivänä, mutta sen jälkeen se kato kävi.
Toivotaan hurjan hyvää blasto saldoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hei. Hengissä ollaan Nukutuksessa tehtiin, munasarjojen paikat olivat vaihtuneet. Rakkuloita oli valtavan paljon, mutta munasoluja "vaan" 22 kpl. Toivottavasti hyviä ja hedelmöittyminen sujuu. Nyt vähän nesteytystä suoraan suoneen ja tunnin päästä kotiin. Aivan eri olo kuin eilen. Kiitos myötäelämisestä!
 
Pupuska tuohan on iso määrä soluja, kyllä varmasti niistä muodostuu monen monta alkiota! moni päiväisenä sulla siirretään/pakastetaan?

Lottainen tarkistin juuri omadextran ja ei siellä lukenut noin yksityiskohtasia tietoja.
 
Papuska , hui! Toivottavasti tulee hyviä siirrettäviä :)!

Hilippa. Meilläkin on yksi ainoa pakkasessa. Ulos tullut blasto. Toi Mandalan kirjoittama "uusi pakastus" on käsittääkseni ns vitrifiointi jolloin pakastus tehdään ns todella nopeasti. Aikaisemmin pakastus oli hitaampi prosessi. Blastot pääsääntöisesti ovat niitä "parhaiksi" valikoituneita eikä etenkään yksityiset klinikat pakasta yhtään heikompia. Biologi joka on ollut Taysissa töissä sanoi ett julkisen luokituskriteerit on löyhempää . Meillä pakastus ei käsittääkseni ole tehty millään vitrifioinneilla mutta toivottavasti blasto selviää. Joskus kahdenkin paikan biologit sanoi että yleensä ne mitkä ei selviä sulatuksesta ei monesti myöskään aikaansaa hyvää raskautta. Kaksi-kolmepv alkiot voi olla olevinaan hyviä mutta kato käy juuri 4.pv jälkeen koska alkion oma perimä alkaa jyrätä. Klinikat ovat luopumassa pikkuhiljaa noista varhaisista siirroista koska tulokset on parempia kum alkioita katsotaan pitkään vaikka näennäisesti tuntuu että kato on suuri. Mutta henk koht olen sitä mieltä että en halua maksaa turhista siirroista ja elättää toiveita.
No okei. Meillä oli olevinaan hyvät blastot (2) mutta kumpikaan ei tarttunut. Ja huonommilla on raskaus alkanu. Eli tiedä niistä sitte..
 
Joo kyllähän mäkin mietin, että jos sulatukseen kuolee niin ei välttämättä olisi ollut elinkelpoinen muutenkaan, ehkä? mulla meni tosiaan ylipäätään luotto kaksipäiväisiin sen vuoden aikana.

VAIKKAKIN mietin, että ei se nyt luulisi olevan kaksipäiväisyyden tai pakastuksen/sulatuksen vika pelkästään... Että voiko tosiaan olla niin että seitsemästä siirretystä alkiosta ei yksikään ollut elinkelpoinen?? kun ei mitään pienintäkään yritystä ollut silloin. Tai no enhän mä koskaan saanut verikokeiden tuloksista arvoa tietää, aina vaan sanottiin, että on negatiivinen.
 
Onnea pupuskalle ja lottaiselle hyvistä munasolumääristä!

Kettu, normi folaatin, e-vitamiinin ja ubikinonin lisäksi olen ottanut d-vitamiinia, magnesiumia, sinkkiä, seleeniä ja berberiiniä. On vitamiinit jotain vaikuttaneet, kun kaikki alkiot ovat jakautuneet liiankin nopeasti. Sekin taitaa olla yhtä huono juttu kuin liian hitaasti jakautuvat alkiot.. Mutta näitä autoimmuunisairauksia hillitäkseni olen alunperin lähtenyt hivenaineita ja vitamiineja syömään. Kun mikään muu lääke kuin kortisoni ei näihin auta, on pakko keksiä apua muualta. Kortisonia kun ei voi loppuelämää käyttää.

Vilijonkka, onnea siirtoon!
 
Mandala: nykyään ovat naikkarillakin myöntäneet, että blastoviljely on järkevämpää ja ovatkin aloittaneet vuoden alusta pitkät viljelyt. Toisaalta lääkäri kertoi, ettei blastoviljely ole paljoa alkioiden määrää kuitenkaan vähentänyt. Tätä vähän ihmettelin. En ehtinyt tuohon blastoviljelyyn, kun viimeisin punktio tehtiin viime vuoden puolella. Harmittaa, kun tässä iässä ei ole oikein aikaa turhille siirroille ja kohta tässä alkaa olla liian vanha adoptioonkin.
 
Epätoivoista Yritystä, mielenkiintoista tietää. Mä olin heidän asiakas vielä tämän vuoden kesään asti ja siinä pakastimen alkaessa tyhjenemään lääkäri kysyi fiiliksistä yms. Ja sanoin silloin , että mulla on vähän huono fiilis niistä kaksipäiväisistä, että paljon turhia siirtoja varmasti tehty. He sanoivat, että voisi sitten vaikka seuraavaan hoitorundiin kokeilla pitkää viljelyä.

Jotenkin en kyllä usko ollenkaan tuota, ettei blastoksi viljely heillä muka aiheuta alkioissa katoa. Sehän on vain aivan normaalia, että kaikki alkiot ei yksinkertaisesti selviä sinne asti.
Mulla se yksi blasto naikkarilla oli sen takia vaan kun yhtä PAS:ia varten sulatettiin kahden alkion olki, joista molemmat selviytyi hengissä ja toinen jatkoviljeltiin blastoksi. Blastovaiheen saavutettuaan se sitten pakastettiin, ja taas sulatettiin uudestaan seuraavaa siirtoa varten. Mutta se oli jätetty seurantaan ja pakastettu taas uudelleen. Sitten enää sitä seuraavaa sulatusta se ei ollut kestänyt. Ehkä siinäkin oli syy ettei viimeiseen siirtoon enää päästy :D
 

Yhteistyössä