IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ai joo ja vielä tuosta lääkekierron pas:sta ja Pregnyl/Gonapeptyl/Ovitrelle tukihoidosta (meillä käytännössä vain Pregnyl ja Ovirelle)...huomasin että meilläkin on nyt keväällä alettu sitä käyttämään niissä tapauksissa, joilla aiemmissa lääkepasseissa on alkanut tiputtelu lääkkeistä huolimatta ennen hcg-labraa. Se on toiminut tiputtelun suhteen toivotulla tavalla. Muissa tapauksissa lääkepassien Pregnyl/Ovitrelle-tukihoitoa ei pidetä tieteellisesti perusteltuna eikä sitä meillä käytetä.
 
Pitkästä aikaa palstalla vierailen.
Täytyy sen verran sanoa tänne, että liputan kyllä gonapeptylin puolesta.
2 vuotta sitten tuoresiirrossa pistin sen, kun alkio oli 6pv (siirtopäivänä alkio 3 pv). Tulos oppi juuri kävelemään ja heiluu tuossa nenän edessä <3 Nyt pari vkoa sitten lääkkeellisen PAS:n(estradot + lugesteron) yhteyteen pyysin TAYSiltä saman, koska siitä oli niin hyvä "tuntuma". ja kappas... plussa tuli tälläkin kertaa.
Minulla alhainen AMH ja tooodella ohut limakalvo sekä 40v ikää. Miehellä käytännössä täysin liikkumattomat siittiöt. Laps.hoitotaustaa 5 vuotta (1 inssi, 1 ivt ja 3 ICSIä plus lukemattomia PAS -siirtoja) ennen esikoista. Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Darni, en ole töissä lauantaina niin en pääse tulosta tsekkaamaan ja haluan katsoa sen itse enkä kysyä kollegalta. Eli jos käyn labrassa la niin näen tuloksen vasta ma. Siksi tässä nyt soudan ja huopaan että käynkö jo huomenna vai annanko menkoille mahdollisuuden alkaa vielä viikonloppuna ja kävisin sitten vasta maanantaina. Ja voihan nyt toki olla että alan vuotamaan tänään/yöllä, sitten ainakin sen negan voisi huomenna tarkistaa. Itse mieluummin odottaisin niin että vuoto on joko alkanut tai sitten ihan kunnolla myöhässä ennen verikoetta. No huomenna näkee mihin päädyn, aamulla pitää labrassa käydä jos tuloksen haluan nähdä ennen kotiin lähtöä.

Toive, hienon määrän saivat soluja!!

Hautomolle onnea plussasta! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Nyt vielä verikoekin vahvisti sen että en ole raskaana. Pettymys tuli ja meni ja nyt suuntaan ajatukset kesäksi ihan muuhun. Päätimme pitää hoitotaukoa ja varmaan elokuussa aletaan miettimään seuraavaa passia. Tämä alkuvuosi ja kevät on ollut mustaa/harmaata/pettymyksiä täynnä joten toivon että tästä alkaisi vähän iloisempi kausi. Sain uuden työn josta olen tosi iloinen ja kesäkin tulollaan. Tauon aikana yritän muutaman kilonkin karistaa, tuota ylipainoa kun jonkin verran on. Jos nyt keskittyisi itseensä ja hyvinvointiin ja laitan vauva-ajatukset taka-alalle. Helpommin sanottu kuin tehty :) Mutta älkää deletoiko minua kokonaan listoilta. Palailen tänne elokuussa uusissa voimissa :) Hyvää kesää ja plussa tsemppejä!!!
 
Miten te ketkä ootte saanu tukilääkkeitä kiinnitykseen, niin ootteko kaikki yksityisellä. Naikkarilla Helsingissä ei saa mitään, ainoastaan luget+progynova, ei siis mitään tukilääkkeitä. Mulla kumminki nyt tässä kierroksessa jo 7pas eikä edes yritystä kiinnittyä, mutta eivät siellä ota kantaa.. päätettiin nyt että kun 2 huurunenää on siirretty mitkä vielä pakkasessa on siirrytään yksityiselle, en vaan oo päättänyt mihin mennään, suosituksia?
Testipäivä siis 17.6 jos joku vois päivittää en uskalla koskea tohon listaa, näin puhelimella.

Aattelin ihan huvikseeen aamulla jo testata vaikkakin pp3, mut malttamaton ku on ni minkäs tekee :po_O:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
adelmiina, Mun kokemuksen mukaan Hesan naikkari on jäänyt pahasti jälkeen. En tykännyt yhtään. Nykyään olen KYS:llä, jossa on kaikki uudet systeemit käytössä ja yksilöllisesti mietitään kunkin kohdalle sopiva hoitomuoto jne. Ja tosiaan siellä on Gonapeptyl tukilääkkeenä käytössä.
 
Miten te ketkä ootte saanu tukilääkkeitä kiinnitykseen, niin ootteko kaikki yksityisellä. Naikkarilla Helsingissä ei saa mitään, ainoastaan luget+progynova, ei siis mitään tukilääkkeitä. Mulla kumminki nyt tässä kierroksessa jo 7pas eikä edes yritystä kiinnittyä, mutta eivät siellä ota kantaa.. päätettiin nyt että kun 2 huurunenää on siirretty mitkä vielä pakkasessa on siirrytään yksityiselle, en vaan oo päättänyt mihin mennään, suosituksia?
Testipäivä siis 17.6 jos joku vois päivittää en uskalla koskea tohon listaa, näin puhelimella.

Aattelin ihan huvikseeen aamulla jo testata vaikkakin pp3, mut malttamaton ku on ni minkäs tekee :po_O:whistle:
Onko sulla ollu pitkiä kaavoja joista ois jääny yli synarelaa? Sehän ajaa samaa asiaa kun gonapeptyl.. joillain siis käytetty sitä vastaavasti eli kun alkio 6pv molempiin sieraimiin 1 suihkaus ;)
Jotain kortisonitabujakin taitaa saada vielä ilman reseptiä..? Minidisperiiniä voi tehdä normi disperiinistä kun puolittaa tarpeeks monesti (muistaakseni 50mg).
Lisäks ite oon ottanu magnesiumia ja e-vitamiinia noin 200mg muutamia päiviä siirtojen jälkeen.
 
Onko sulla ollu pitkiä kaavoja joista ois jääny yli synarelaa? Sehän ajaa samaa asiaa kun gonapeptyl.. joillain siis käytetty sitä vastaavasti eli kun alkio 6pv molempiin sieraimiin 1 suihkaus ;)
Jotain kortisonitabujakin taitaa saada vielä ilman reseptiä..? Minidisperiiniä voi tehdä normi disperiinistä kun puolittaa tarpeeks monesti (muistaakseni 50mg).
Lisäks ite oon ottanu magnesiumia ja e-vitamiinia noin 200mg muutamia päiviä siirtojen jälkeen.
Kiitos vinkeistä, pitääki kaivaa synarelat esiin seuraavaa kiertoa varten, muutkin tarpeelliset löytyy.. voishan sitä vielä tehä pikku iltacoctailin ;)
 
:oops:
En oo.päässy tänne kirjottelee,jotenkin jumissa koko laitos :D plussasin siis,ja pp 13 saadusa verikokeessa arvo 515 muistaakseni,sanoi vaan jotta on positiivinen,ei mitään onko arvo hyvä vai huono...mutta näillä mennään :)
 
Onnea paljon piipa
Lullaby
muistatko yhtään mitä kortisonia saa ilman resua? Oon yrittänyt ettii mut en löydä(n)
Joo, niitä oli joskus aiemmin sellasia dexametasoni käärmetabletteja, mut sit ne katos myynnistä jostain syystä.. Nykysin taitaa olla vaan se kyypakkaus eli hydrokortisonitabletit, ajaisko ne yhtään samaa asiaa..? Ite varmaankin kokeilisin niitä jos muitakaan en ois saanu.
https://www.yliopistonapteekki.fi/kyypakkaus-50-mg-tabletti-3-fol-6741.html
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Testailiko adelmiina tänään?
Mites Cherry ?
Kiitti kortisoni vinkistä, milloin sitä kuuluu ottaa ja millä annoksella?
Mä tein tänäänkin pc:n liuskan ja viivaahan siinä näkyy. On kyllä Ovitrelle viiva mut ihmetyttää kun toissapäivänä viimeksi oli ihan valkonen. Alku viikosta alkaa kunnon testailut:)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mulle on klinikalla neuvottu että gonapeptylin voi pistää vielä 7.päivänäkin, jos 6.na on unohtunu. Eli marrasmai, jos sulla ei oo ollu gonapeptyliä mutta synarelajämiä on niin siitä vaan suihkimaan :)
Ite oon niitä vitamiineja ym. jatkanu aina varhaistestiin saakka, eli blastojen kanssa 5-6 päivää siirron jälkeen. Ja mitä vielä unohtu aiemmin mainita, viime siirrossa (luomukiertopas, josta siis onnistunu lopputulos) oli myös lisänä ubiqinonit ja gelee royale, joita söin jostain kierron alkupäivistä lähtien.

Mulla oli kortisonia (prednisolonia) virallisesti määrättynä siirtopäivästä testiin, mutta niitä on erilaisia annoksia ja mm. sitäkin tuli myöhemin kokeiltua että alotusannos oli isompi ja alotin aiemmin.
Tuolla erilaisia annoksia ja alotuksia...
http://kaksplus.fi/threads/kortisoni.2188454/
ja tosiaan hyvä muistaa, että kortisonia ei saa lopettaa sillee yhtäkkiä vaan muutamana päivänä vähentäen annosta pikku hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni, paussilla täällä, heinäkuussa sitten neljäs ICSI. Oli helpompi tämä tm, mut on ollut niin paljon kiireitä, ettei oo ehtinyt kunnolla surra.
Nyt Suomeen noin kuukaudeksi, osa töitä, osa lomaa. Jospa se auttaisi.
Kaikille, Helsingissä on ESHRE meeting heinäkuun alussa. Itse menen työn puolesta, voin kertoa uudet tuulet sen jälkeen ja jakaa tietoa eri asioista (saa laittaa kiinnostuksen kohteesta). Ja jos joku on paikalla myös, niin priva viestiä jos haluaa tavata, mielellään juttelen kohtalotoverin kanssa.
Tsemppiä naiset! Darni, viivoja toivon sinulle!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Roxanne
Piipalle onnittelut! :)

Cherrypie joko on jotain uutisia?? Olen malttamaton!

Nyt onkin satanut paljon "puolestapuhujia" gonapeptylille joten jossei sitä automatic tuu niin taidanpa pyytää sen kuitenkin. Ehkä parempi mieli sitten itellä että tässä lääkkellisessä pas:issa on sitten kaikki keinot käytössä! Aika matalee kontrolli uä:hän, vasta ens keskiviikkona kuulee miten zumenon on toiminut ja miten jatketaan.. Huoh!
 
Lullaby ei ole harmi kyllä Synarelaa ja en saanut gonapeptyliä vaikka pyysin :( Seuraavaan hoitoon vaadin kyllä, tai tehdään itseasiassa varmaan muutenkin pitkällä kaavalla kun lyhyellä tuli niin kovin laiha saalis. Täytyy vaan toivoa että kiinnittyisi ilman apuja tällä kertaa. Hitsi, olen syönyt alkukierron gelee royalea mutta lopetin just siirtopäivänä. Olen syönyt mammavitskuja kyllä ja lisäksi omega 3-kapseleita.

CherryPie85 Paljon onnea, ihanaa! :love:

ON. Maltoin olla testailematta tänään, eilen ei näkynyt enää yhtään Ovitrelle-viivaa testissä. Oireita on todella vähän, vähemmän kuin mitä negakierroissa tähän mennessä. Tisseissä ei paljon mitään, vähän aamulla ja illalla aristaa mut päivän aikana ei yhtään. Eilen oli kyllä kova päänsärky, mutta mulla tulee usein hedaria luteaalivaiheessa. Jano koko ajan ja vessassa ramppaan koko ajan, myös yöllä, mutta sitä on ollut kyllä negakierroissakin. Tänään juilii alavatsalla jonnii verran, jospa siellä oltais asettumassa aloilleen? :love: Toisaalta kyllä tää viikko on ollut niin järkyttävän stressaava että ihme jos mikään kiinnittyy...
 
Piipa, paljon onnea! Saatiin samalla kesäkuun plussatili auki, jee (y)
Toive*, olipa hieno saalis teillä. Ja CherryPie, ihan mahtava uutinen. Onnitteluhalaukset teille kaikille!

Bridge, kiva kuulla sinusta. Mikä tuo ESHRE oikein on, kiinnostaisi kuulla lisää siitä? Kovasti onnea uuteen yritykseen sitten heinäkuussa!

ON: Tänään ultrassa näytti edelleen hyvältä ja punktiopäiväksi varmistui ensi viikon tiistai. Yritän kumminkin hillitä omia odotuksiani, ettei taas tarttisi pudota korkealta. Jännittää nähdä, tuoko pitkä kaava ja uusi lääkitys yhtään parempaa laatua kuin edellisillä kerroilla... :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Onnea Piipa ja cherrypie nyt ainakin ilmeisesti viimeiseksi plussanneista. Muillekin toki onnea, jotka ovat menneet ohi!

Täällä kolmas kierto menossa keskenmenon jälkeen. Sopivasti oli julkiselle suunnittelukäynti 2vkoa vuodosta niin nähtiin et kohtu oli hyvin tyhjentyny. Yrittänyt pysyä täältä pois kun on niin turhauttavaa tää tympeä odottelu!! Oviksesta on nyt viikko..en osaa olla tikuttamattakaan, vaikka näillä simpoilla lottovoittoa tässä metsästetään. Elokuussa varmaan kesätauon takia tositoimiin..nyt yritetään nauttia lomasta ja ajatella kaikkea muuta!

Siidalle piti vielä erikseen muistaa sanoa, että olen kovin pahoillani tapahtuneesta..halaus! Yhtäaikaa suunnilleen plussattiin ja näin kävi kummallakin. :(

Kaikille toivon sydämestäni onnistumista!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73

Yhteistyössä