IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Omaa napaa: Olen aina tähän asti luottanut pregcheckin testeihin, mutta nyt ne on kyllä osoittautunut tosi huonoiksi (olisko vaan joku erä??). Siis olen saanut niillä tosi hailakkaa haamua ja eilen jopa vaalenevaa lauantain testiin verrattuna. Ja olen vlopun aikana tehnyt noita testejä valehtelematta ainakin kahdeksan... o_O:whistle:. Eilen heitin sitten jo hanskat tiskiin koko jutun suhteen ja totesin, että tämä oli kemiallinen.
Mutta tänään aamulla apteekin testi näyttää tältä aijaa.com/M1yNC8 :).
Mulla aikaisemmin pc:t ollut huomattavasti vahvempia ja apteekin haaleaa haamua, mutta nyt ei. Outoa o_O. Ehkä siis onkin vielä toivoa..

Maljakko mulla oli pp6 ihan negatiivinen ja vasta pp8 näkyi ihan hentoa haamua. Mulla tosin 3-päivöinen alkio, mutta kyllä kaikki on vielä mahdollista. Ymmärrän kyllä epätoivon tunteen... Itse kun olen tässä just elänyt sellaista vuoristorataa. Tsemppiä kovasti (y)
Hieno viiva toivon mukaan tämä on se pysyvä plussa. Meillä lapsettomuushoidot takanapäin sängyssä tuhisee meidän kohta puoli vuotiaat kaksoset "tuhti ja "viuhti."
 
Vilijonkka, Hienoa, varovaiset onnittelut :)

Kiitos kaikille tsemppiviesteistä! Voi kun olisikin niin, että One stepit on huonoja tai aloitin liian aikaisin. Taidanpa pitää pari päivää taukoa testaamisesta (se on ainakin tavoite;)) ja hakea seuraavaksi apteekista testejä. Joo itsensä kiduttamista oli kyllä ruveta tekemään testejä näin aikaisin, mutta toisaalta se mahdollinen nega testipäivänä ei tule sitten ihan kertarysäyksellä kun on jo vähän varustautunut siihen.
 
Onnea viivoista, vau.. (y)
Mulla ei oo kyllä mitään valittamista niistä one stepeistä.. tai siis on toki kun ei niihin melkein koskaan tuu kahta viivaa! :D Mutta siis kyllä ne mulle on sen kakskin vilauttanut niissä kemiallisissa vaikka vuoto jo oli alkanut vahvistui ihan selkeäksi kunnes haalistui pois, mut näky siis jotain kuitenkin viikon vaikka aloin vuotaa ennen testipäivää..
AJ:lle voimia ja stemppiä nyt oman voinnin kohentamiseen se on tärkeää! Koita nauttia talvesta ja joulun ajasta. Mutta ilman muuta olen tervetullut takaisin, tosin niin toivon etten itse täällä sit enää notku, mut joo.. tod.näk roikun.
Mulle siirtopäiväksi varmistui ma 5.12. Olis kyllä kai ti mennyt kun eka laskeskeli, mut kun sanoin et se on itsenäisyyspäivä niin oli et aah, no ma sit.. hmm.. Kaiken jälkeen nyt viimein sain kun sainkin se kortisonin (vaikka olin päättänyt et en ees enää suotta pyydä, mut sit veilä kun olin jo lähössä ni kysyin kuitenkin) Mutta siis ekaksi taas kerran luennoi siitä et kun se on niin selvästi todistettu että siitä ei ole hyötyä jne..??? en tajuu, miks kaikkialla muualla on muu linja..lopulta sano et no voihan hän sen kirjottaa, ei haittaakaan ole.. no ei nyt sit ihan hirveesti fiiliksiä nostata, kun vielä lopuks sano et ei sit kannata turhaa kuvitella et se jotain auttas.. jep. Eipä siis kovin suuren ole edelleenkään odotukset.. Akupuktiossa käyn pe vielä jotain taikoja koittaa, et jos ei nyt niin ei sit varmaan koskaan..
 
Hienoja viivoja @kuuru ja @Vilijonkka_ !! :):love:

PP6: Päivien kuluminen tuntuu tuskallisen hitaalta! Vointi on onneksi parantunut huomattavasti, joten töihinkin pystyin eilen palaamaan. Auttaa ajan kulumisessa huomattavasti. Voinnin parantuminen oikeastaan keikahti eilen oireiden puuttumiseen. Yritän tyynnytellä itseäni, mutta pelko hiipii mieleen väkisinkin (n) Kuinka kauan arvelette Pregnyl 1500iu:n näkyvän testeissä? Yritän kovasti pinnistellä, etten ala testaamaan liian aikaisin...
 
Kuuru, näyttää hienolta!!! :)

Jantzu, täällä vasta pp4 ja aika tosiaankin matelee. Mun pitäis To mennä töihin. Toivottavasti onnistuu.

Tänään tuikkkaan Gonapeptylin. Vaikka mulle pitäminen on helppoa, eikä tuota mitään ongelmaa, niin nyt ei tän olon takia yhtään kiinnostaisi pistää enää mitään.
Mun yleiskunto on romahtanut tosi alas, ei meinaa jaksaa mitään tehdä. Aamulla on pahaolo kun nousee ja alavatsa kipeä. Alkaa jo ahdistaa tämä olo. Melkein ois itkun paikka. Pessimisti kurkkailee ja vaikka kuinka aattelen että ei tässä nyt vielä hätää, jos tämä ei onnistu, niin katsotaan eteenpäin, niin silti pelottaa se tilanne kun negaa pamahtaa. Mun sisäinen pessimisti ajattelee että koska tyttö tuli ekalla siirrolla, niin ei tämä toinen voi tulla. Johan tilastotkin sotii vastaan.

Onneksi Joulu on tulossa, sitä aikaa rakastan ja se nostaa sitten ylös suosta.
 
Kuuru komia viiva noilla päivillä. Hieno homma (y).

Aj jaksamista sinulle.

Domi toivotaan, että löydät jostain positiivisen ja luottavaisen mielen.

Kiva, että hannuliini vielä muistit. Onnittelut sulle tuplista :):).
Niin se vaan menee että toiset plussaa, nauttii raskausajasta ja saapi vielä nyytin/nyytit kotio. Tässä kohtaa tuntuu lähes mahdottomalta, mutta ehkä joskus...

Voi tätä vuoristorataa... digin tulos raskaana 1-2 viikkoa (olisin odottanut 2-3 vkoa) ja kyllä viivat edelleen ajankohtaan nähden aika vaaleita. Huomenna verikoe...
Pelottaa!! Tulos varmaan jotain 50 hujakoilla, ainakin alle 100. Kemiallisen vielä jaksaisin, kun siitä toipuminen yleisesti nopeaa mutta jos taas tuulimuna, niin saatan kyllä tipahtaa. Viimeksi vuoto kesti 3 kk ja toipuminen vielä kauemman!! Vitsit kun osaisi olla optimistinen..
 
kuurulla hieno viiva! :)

Domin kanssa päästään samaan aikaan piinailemaan tosin mulla alkionsiirto tulis torstaille ku eilen ei täysin topannut ideaa tuoresiirrosta. ku saatto olla et itse sen aiheutin ku en levännyt. ja kortisonit minäkin tähän kertaan saan tueksi! :)

Jännää vaikka ollaan yksityisellä toisessa kaupungissa hoidoissa niin molemmilla kerroilla mitä oon käynyt tän ivf takia seurannassa on ollut pkks lääkärit joilla kävin hyperin takia kekus sairaalassa ja muistivatki vielä :D
 
Pitihän se minunkin äsken tehdä viikkonäyttö testi, johon tuli raskaana 1-2vkoa. Pitäisiköhän sen näyttää jo enemmän,vai? Mä en noviisina tiedä näistä testeitä mitään Mikähän noissa viikkonäyttöisissä on herkkyys?
 
kuurulla hieno viiva! :)

Domin kanssa päästään samaan aikaan piinailemaan tosin mulla alkionsiirto tulis torstaille ku eilen ei täysin topannut ideaa tuoresiirrosta. ku saatto olla et itse sen aiheutin ku en levännyt. ja kortisonit minäkin tähän kertaan saan tueksi! :)

Jännää vaikka ollaan yksityisellä toisessa kaupungissa hoidoissa niin molemmilla kerroilla mitä oon käynyt tän ivf takia seurannassa on ollut pkks lääkärit joilla kävin hyperin takia kekus sairaalassa ja muistivatki vielä :D
Minulla tässä 3 siirrossa mukana kortisoni. Näyttäis tärpänneen
 
Jantzu mulla on näkynyt Pregnyl 1500IU peräti 5 päivää testissä, vaikka klinikankin mukaan olisi pitänyt näkyä 3-4 päivää. Olen kuullut että joillakin näkyy jopa viikon, mutta se on kai jo aika harvinaista.

Täällä on kirves jo aika pitkälti kaivossa, hailura on viiva vaikka jo pp11, eli pelkkä Pregnyl siellä näkyy. Mitään oireita ei ole, ajoittaisia menkkakramppeja lukuunottamatta. Eilen tiputteli taas vähän pinkkiä, ja vaikka se nyt on toistaiseksi rauhoittunut, niin eiköhän se vaan ole lääkkeet jotka pitää vuotoa poissa.

kuurulle onnea! Kortisoni mullakin tässä hoidossa mukana, mutta eipä näytä olleen mulle siitä apua.
 
Vilijonkka mulla siis Pregnyl-tuki 1500IU joka toinen päivä, eli älä vielä heitä kirvestä kaivoon :) Viime hoidossa näkyi siis tuo Pregnyl vielä viidentenä päivänä aika vahvasti, mutta kuudentena päivänä lähti viivat haalistumaan.

Mulla siis näin haalea viiva vaikka on jo pp11:

http://aijaa.com/yEcCkv

Edellinen Pregnyl siis sunnuntaina 27. päivä. Eli mulla alkaa olla aika varma tämä epäonnistuminen (jälleen kerran), mutta älkää te muut luovuttako vielä!

Ovistesti mulla oli aika vahva positiivinen eilen noin tunnin pidätyksellä, eli menkat alkaa olla ihan nurkan takana. Mulla siis usein nousee LH-taso juuri ennen menkkoja ja antaa plussaa ovistestiin. Raskaudesta se ei vielä kertaakaan ole mun kohdalla siis kertonut.
 
Eihän tuo viivanpaikka ole vaan ihan punainen haamu :)

Ja noista digeistä että se 2-3 raja on jossain lueteltu olevan ABOUT 200 mutta en tiedä onko niin koska ainakaan se 3+ raja ei todellakaan ole 2000 mitä myös näkee usein kerrottavan. Esim 4000 hCG tuloksellakin on saatu vielä 2-3 tuloksia digiin.
 
Voi kanssasisaret...Te tulette mun kanssa vielä hulluksi, tiedän. Anteeksi. Olen aika vakuuttunut, että pian pitää hakeutua hoitoon. Siis tämä on ihan hullua pelleilyä testien kanssa. Tunteet vetää ihan edes-takas...
Tänään aamulla digi näytti liian vähän ja koko päivä meni synkistelyssä. Sain ehkä 7 tunnin aikana tehtyä 3 tunnin hommat töissä, muuten vain googlettelin jos jollakin hakusanalla mielenrauhaa :eek:. No töistä tullessa uudet testit kehiin, apteekin oma & pc > molempiin selkeä viiva, vaikka ei yhtä vahva kuin kontrolli. Eli sinänsä tilanne pitäis olla hyvä, mutta mutta.. Missä olis myytävänä mielenrauhaa???
Auttaisko lasten joululauluesitys kirkossa... kokeilen sitä tänään :p. Huomenna aamulla veritesti ja piiiiiitkä päivä ennen tuloksen kuulemista. Ja mitä sen jälkeen? Sitten vasta se h****tti alkaakin. Mutta jos tulos ok, niin lupaan säästää teidät ja siirtyä panikointini kanssa tuonne plussanneiden ketjuun (vielä luonto ei anna periksi... sieltä kuitenkin jo tultu maitojunalla takaisin).

marrasmai mun mielestä tuo olis jotain muuta kuin pregnyl-haamu (selkeä viiva), mutta mullahan ei tuota tukea ole ollut, niin en uskalla hehkuttaa.

Naanaa juu, lugeista saa mukavasti raskauspahoinvoinnin oireita... yritä sitten olla piinailematta, kun lääkkeet tekee samoja juttuja kuin onnistuminen.
 
Jantzu mulla on näkynyt Pregnyl 1500IU peräti 5 päivää testissä, vaikka klinikankin mukaan olisi pitänyt näkyä 3-4 päivää. Olen kuullut että joillakin näkyy jopa viikon, mutta se on kai jo aika harvinaista.

Täällä on kirves jo aika pitkälti kaivossa, hailura on viiva vaikka jo pp11, eli pelkkä Pregnyl siellä näkyy. Mitään oireita ei ole, ajoittaisia menkkakramppeja lukuunottamatta. Eilen tiputteli taas vähän pinkkiä, ja vaikka se nyt on toistaiseksi rauhoittunut, niin eiköhän se vaan ole lääkkeet jotka pitää vuotoa poissa.

kuurulle onnea! Kortisoni mullakin tässä hoidossa mukana, mutta eipä näytä olleen mulle siitä apua.
Joo,siis tarkennettunamulla tässä 3 siirrossa kortisoni+Disperin yhdistelmä. Minä uskon kohdallani tuohon kombinaatioon.. ☺
 
Onnea Vilijonkka ja muut plussaajat :love: Marrasmai peukut pystyssä!

Vipe, meillä aloitettiin kortisoni kaksi päivää ennen punktiota isolla (20mg) annoksella, eli kuusi päivää ennen siirtoa. Annosta on pienennetty pikkuhiljaa. Disperiiriä 100mg punktion jälkeen. Nyt rv 10 ja kortisonia menee vielä tämä viikko joka toinen päivä ja sitten se on loppu. Disperiini loppui viikko sitten. Lutinusta menee vielä tämän viikon kerran päivässä.
 
Hei taas, vähän kiirettä pidellyt ettei ole ehtinyt edes palstailla

Roxanne tämä hoito tehtiin kokonaan Pergoveriksellä, kun aikaisemmat kaksi (jotka meni ihan pipariksi) aloitettiin Elonvalla ja jatkettiin Pergoveriksellä. Lisäksi tässä oli mukana ubikinoni 400 mg ja DHEA, jälkimmäinen tosin oli mukana jo kahdessa edellisessä. Ai niin, söin myös myo-inositolia, joka tosin sekin oli mukana jo edellisellä kierroksella. Noudatin myös vähähiilihydraattista ruokavaliota reilun kuukauden ennen punktiota ja kävin kerran akupunktiossa. Kaava on itse asiassa sama (ilman noita lisäravinteita ja ruokavalioita) kuin yksityisen ekassa hoidossa, josta saatiin kolme siirrettävää blastoa. Tiedä sitten onko näistä kikoista ollut hyötyä, vai onko kyse vain tuurista, mutta kyllä sitä kaikenlaista tekee mieli kokeilla :).

AJ, ymmärrän niin hyvin. Kuudetta IVF:ää tahkotessa ei vain mitenkään pysty samaistumaan alkutaipaleella olevien tilanteeseen saati tukemaan parin epäonnistuneen siirron jälkeisessä tuskassa. En myöskään tarkoita pahalla, mutta oma tilanne nyt vaan on niin eri. Toivotan sinulle oikein rauhallista ja levollista joulun aikaa. Nauti tauosta ja yritä olla miettimättä jatkoa vielä. Anna mielen levätä.

Vilijonkka, kyllä se plussa on! Nyt vain malttia :)

Marrasmaille vielä peukut pystyssä, että jos kuitenkin...

Naanaa, mustakin tuntuu että lugeista tulee etovaa oloa. Ja mahanippailuja. Siksi en uskokaan näin monen siirron kokemuksella enää mihinkään oireisiin ennen testipäivää :)

Meillä oli tänään siirto ja saatiin kyytiin huippualkio. Me, huippualkio! Ja pakkaseen kaksi yhtä hienoa blastoa! Ihan uskomatonta. Näin pitkään on tahkottu, eikä ikinä olla saatu huippualkioita aikaiseksi, aina ei ole tullut edes siirrettävää. Nyt on oikeesti toiveet korkealla.

Tukena luget, kortisoni ja klexane. Huomenna pistän vielä Gonapeptylin. Tästä se piina taas alkaa :). En aio testata ennen kuin vasta päivän tai korkeintaan pari ennen virallista testipäivää. Nyt raskaana ennen kuin toisin todistetaan.
 
Onnea onnea huippualkiosta Kesäheinä!!Sen kanssa on hyvä jatkaa. :)

Nyt jännätään Vilijonkan veritestin tulosta, mutta kyllähän se plussa on. ;)

Minä koitan välttää testailua kans sinne lähelle testipäivää. Ennen sitä pitää testata, että ehtii sitten kerätä itsensä työpaikan pikkujouluja ja viikonlopun koiranäyttelyä varten. Mutta mahdollisimman pitkälle, siis yritän. Yritys ainakin kova.

Nyt on pp5 ja kuvotukset ainakin toistaiseksi ohi. Eilen ne alkoi aamusta ja jatkui iltaan saakka. Toivottavasti luge ei antaisi niitä nyt enää. Eilen illalla olo oli sellainen että pelkäsin jo että pitää mennä lääkäriin, kun viimeksi oma lääkäri pelotteli tulehduksella joka voi tulla toimenpiteestä kuin toimenpiteestä, Oli pientä lämpöä, jalkoja ja käsiä särki ja pahaolo ja väsymys oli todella kova. Lisäksi mulla tuo vasen puoli on selkeästi kipeä ja olen jonkun lihaksen saanut jumiin sieltä suunnalta kun jalka ei noussut eilen vielä yhtään. Kipu oli niin järkyttävä. Piti aina käsin nostaa jalkaa. Nyt jalka nousee jo 10 cm, eli parempaan mennään. Muutenkin olo sellainen että ehkä sitä huomenna sitten töihin pystyisi. Jos ei muuta niin makaan sohvalla aina tunnin välein. :D

Tsemppiä tähän päivään ihan kaikille!

Lumisin terveisin Naanaa
 
Hei!

Pyydän anteeksi,jos kysymyksilläni (näin alkutaipaleella)pahoitin jonkun mielen Se ei ollut tarkoitus. Meistä jokainen,oli sitten alkua, tai jo pidempään hoitoa tarponeena,tarvitsee tukea ja on hienoa palsta, jossa voi huoliaan purkaa.
Mie siirryn toisaalle,kun testi (vaikka aikaset pp:t vasta)on plussaa.

Hyvää jatkoa ja olette supernaisia kaikki! ❤
 
Kuuru älä pahoita mieltäsi, tämä on juuri se palsta, jossa saa kysellä. Täällä myötäeletään ja tsempataan toisia ja toivotaan, ettei kukaan joudu täällä pitkään pyörimään. Pitkään näitä hoitoja läpikäyneenä vaan joskus tuntuu, että muut menee ohi... Ja siis en halua olla katkera, mutta välillä on ihan tosissaan harmittanut muiden plussat. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei niistä saa täällä iloita. Silloin on parempi itse tutkailla omaa tilannetta ja sitä kuinka paljon on voimavaroja myötäelää muiden tilanteita (juuri kuten AJ omassa viestissään totesi).
Isot onnittelut sulle plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin :love:

ON: Päästän teidät jännityksestä... Hcg 243 eli toistaiseksi kaikki ok. Varhaisultra ennen joulua, jos sinne asti päästään. Nyt varovaisen onnellinen, mutta kuitenkin realistinen (niin varmaan :oops:). Nyt kun olen noiden testien kanssa panikoinut, niin pakko todeta että mulla aamupissa ei ole paras testin tekemiseen. Tänään aamulla taas tosi haalea viiva pc:n testissä, apteekin testissä vähän tummempi mutta ei mitenkään lähelläkään kontrolliviiva ja kuitenkin hcg päiviin nähden hyvä.

Mä siirryn nyt taka-alalle ja jossain kohdin yritän uskaltautua tuonne plussanneiden ketjuun. Vielä ajatus tuntuu jotenkin väärältä...

Kaikille tasapuolisesti onnea koitoksiin. Niin ja kiitokset myötäelämisestä :love::love::love:

Ps. mut saa nyt sitten siirtää pois piinailijoista plussalistalle (HUI!!)
 
  • Tykkää
Reactions: ilo2010
Kuuru, minä ainakaan en pahoittanut mieltäni enkä toivottavasti pahoittanut myöskään sinun mieltäsi. Tällä palstalla riittää varmasti tukea kaikille meille erilaisissa elämäntilanteissa oleville lapsettomille. Halusin vain omalla kommentillani osoittaa tukea AdelmiinaJosefiinalle sekä myös selittää sitä, miksi vastauksia tai kommentteja ei kaikkiin viesteihin aina tule. Kun takana on 6 IVF-hoitoa, lukemattomia alkionsiirtoja, lukuisia negatiivisia testejä, lukuisia positiivisia testejä, biokemiallisia raskauksia, varhaisultria, keskenmenoja ja lääkkeellisiä tyhjennyksiä eikä yhtään lasta, sitä ei vain yksinkertaisesti kykene ymmärtämään ekassa hoidossa olevien karvaita pettymyksiä.

Itse iloitsen ihan aidosti kaikkien tälle palstalle joutuneiden onnistumisista (vaikka ihan joskus tosi harvoin heikkona hetkenä saatan ajatella, että kumpa olisi tällä kertaa ollut mun vuoro…), myös sinun, ja haluankin toivottaa sinulle paljon onnea ja hyvää matkaa toiselle puolelle (y)

Vilijonkka siis vitsit ihan mahtavaa! Nyt kannattanee ne testit unohtaa toistaiseksi (jos kykenet!), ettei tule vain turhaan aiheutettua itselle ylipääsemätöntä stressiä. Paljon onnea ja tervemenoa sinne toiselle puolelle :love:.

Täällä nyt PP1, ja joo ei ole vielä mitään oireita :ROFLMAO:. Pistin äsken Gonapeptylin ja illalla meinasin ottaa lasillisen kiinnittymisviiniä. Saatiin tänään klinikalta tieto, että niistä neljästä alkiosta, joita he eilen jäivät vielä seuraamaan, oli tänään saatu pakkaseen vielä kolme hyvää blastoa. Eli meillä on tämän yhden siirretyn lisäksi pakkasessa vielä viisi blastoa! Olen tietysti ikionnellinen ja suoraan sanottuna aika pöllämystynyt. Kuvittelin, että tuollaisia alkiomääriä eivät saa edes ns. normaalihedelmälliset, saati sitten tällaiset low amh tapaukset, mutta ihmeitäkin voi näköjään tapahtua.

Aikaisemmissa hoidoissahan meiltä on saatu alkoita seuraavasti: 2 kpl (1. IVF), 1 kpl (2. IVF), 4 kpl (3. IVF), 0 kpl (4. IVF) ja 1 kpl (5. IVF). Kaikki noista ei ole selvinnyt siirtoon asti ja muistaakseni kolme on ollut siirrettäessä blastoja. Eli siis heikot tulokset tähän asti.

Jäin oikein itsekin miettimään, mitä tässä hoidossa tehtiin toisin kuin aikaisemmissa. Ajattelin kirjoittaa ne tähän ylös, jos vaikka jotakuta kiinnostaa.

- koko stimulaatio tehtiin Pergoveriksella (aikaisemmissa on ollut Menopuria ja Elonva-Pergoveris-yhdistelmää, hoidossa 3 oli myös pelkkä Pergoveris)

- söin DHEA:a (kuten myös kahdessa edellisessä hoidossa)

- söin myo-inositolia (kuten myös yhdessä edellisessä hoidossa)

- söin ubikinonia isolla annostuksella

- noudatin vähähiilihydraattista ruokavaliota

- en syönyt e-pillereitä ennen hoidon alkua, vaan hoito aloitettiin luonnon kiertoon (endon takia olen yleensä syönyt pillereitä putkeen ja hoito on aloitettu siihen päälle)

- kävin akupunktiossa

Ja mulla taustalla siis vaikeahoitoinen endometrioosi (vuonna 2013 iso leikkaus, jossa koko vatsaontelo oli täynnä kiinnikkeitä) ja matala amh (eka mittaus <0,2 ja toka 1,2). Ensimmäisellä suunnittelukäynnillä Naistenklinikalla vuonna 2013 meille ei annettu mitään toivoa vaan kehotettiin hankkimaan koira.

Toivon totta totisesti, että olivat väärässä, ja että jostain näistä kuudesta kauniista alkiosta tulee nyt lapsi syliin asti.


(Sorry, en osaa kirjoittaa lyhyesti :oops:)
 
  • Tykkää
Reactions: Bridge

Yhteistyössä