IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kuuru älä pahoita mieltäsi, tämä on juuri se palsta, jossa saa kysellä. Täällä myötäeletään ja tsempataan toisia ja toivotaan, ettei kukaan joudu täällä pitkään pyörimään. Pitkään näitä hoitoja läpikäyneenä vaan joskus tuntuu, että muut menee ohi... Ja siis en halua olla katkera, mutta välillä on ihan tosissaan harmittanut muiden plussat. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei niistä saa täällä iloita. Silloin on parempi itse tutkailla omaa tilannetta ja sitä kuinka paljon on voimavaroja myötäelää muiden tilanteita (juuri kuten AJ omassa viestissään totesi).
Isot onnittelut sulle plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin :love:

ON: Päästän teidät jännityksestä... Hcg 243 eli toistaiseksi kaikki ok. Varhaisultra ennen joulua, jos sinne asti päästään. Nyt varovaisen onnellinen, mutta kuitenkin realistinen (niin varmaan :oops:). Nyt kun olen noiden testien kanssa panikoinut, niin pakko todeta että mulla aamupissa ei ole paras testin tekemiseen. Tänään aamulla taas tosi haalea viiva pc:n testissä, apteekin testissä vähän tummempi mutta ei mitenkään lähelläkään kontrolliviiva ja kuitenkin hcg päiviin nähden hyvä.

Mä siirryn nyt taka-alalle ja jossain kohdin yritän uskaltautua tuonne plussanneiden ketjuun. Vielä ajatus tuntuu jotenkin väärältä...

Kaikille tasapuolisesti onnea koitoksiin. Niin ja kiitokset myötäelämisestä :love::love::love:

Ps. mut saa nyt sitten siirtää pois piinailijoista plussalistalle (HUI!!)
Vilijonkka, pakko kommentoida tohon kun sanoit,että aamupissa ei sulla ole paras.. Kuule, sama juttu mulla! Aamu 6 tehty apteekin testi hyvin haalea viiva,kun taas klo.13 tehty samainen testi todella vahva viiva Mikähän juttu siin on??
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI?
another #3/15#2.#PCOS#1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Naanaa #2014#2.#selitt.#1.IVF
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/2.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt#1.IVF/2.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)
ilo2010 2.12 (3pv/21.11)

maljakko 2.12 (5pv/22.11)
Jantzu 5.12 (2pv/23.11)
Naanaa 9.12 (2pv/25.11)
Xienna 10.12 (3pv/26.11)
Kesäheinä-78 ? (5pv/29.11)


Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI, 1.PAS (3pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Ööh, nyt ei ees taas meinaa pysyy perässä ketkä kaikki plussaa, mutta Vilijonkalle isot ja lämpimät onnisttelut, potkin sinut pois listalta ;)
Muita en vielä siirtänyt plussanneisiin kun testipäiviin matkaa.. ja tosiaan oon nyt ihan pihalla, kun eihän kuuru ole ees listalla ja häh.. onnea kuitenkin kaikille viivoista ja kertokaa jos jotain listalle tahotte tai laittakaa ite...
Kesäheinä-78 ei näkyy olekkaan listalla, laitein kuitenkin piinailijoihin, mikä on testipäivä, olihan 5 päivänen? Laita myös nuo muut tiedot niin laitetaan listalle.
Hetkinen vipe1986 oonkos tiennyt et pyöritään samoilla huudeilla (vai oonko vaan unohtanut). Onko sulla noi kotrollit täällä ja siirrot ym. toisaalla, vai miten? Käykö julkisen lekurit myös naapurikaupungissa.. elä vaan sano et joku niistä sulle siellä on kortisonin rutiinilla määrännyt?!!! Oon ymmärtänyt et jos ennen punktioo käytetään gonapeptyliä niin sit ei vois tehä tuoresiirtoa, että tekee jotain limikselle..
Joo nyt on pää liian jumissa ei tuu tästä nyt mitään. Tsemppiä kaikille.
Ainiin kortisoni mulle nyt siis määrättiin 20mg oviksesta alkaen ja siirtopäivänä tippuu 10mg... onko teille joilla ollut käytössä ohjeistettu millon se otetaan? Otatteko aamulla vai illalla?
 
Domi, kortisonit aamulla, saattaa kuulemma laittaa kierroksille ja viedä unet siltikin.

Kesäheinä, mahtava kuulla noin hienosta saalista! Kiitos kun laitoit lääkkeet jne.tuohon. Meillä tosiaan 4. stimulaation yritys viritteillä, kolmannessa ei päästy punktioon kun ovuloin jarrusta huolimatta. Huonohko amh ja saaliit max 3 solua. Ja ymmärrän hyvin sun tunteet, joita pitkä taival tuottaa... todella toivon nyt parasta!

Niinkuin kaikille muillekin, vaikken Vilijonkan (onnea plussasta!) tavoin voi välttyä välillä kateuden pistoksilta.

Huomenna ultraan, primolutit sai kuin saikjn vuodon aikaan. Synarela jatkunut koko ajan, eli nyt jo reilun kuukauden. Pelottaa, ettei vieläkään päästä pistämään. Eikä ne pelot siihen lopu vaikka pääsisi.
 
Vilijonkka, mahtavaa! :love: Nyt vaan hurjasti onnea matkaan!

Kuurulle myös lämpimät onnittelut plussasta. :)

Kesäheinä, onnittelut valtavan hienosta alkiosaaliista, aivan huikea juttu! :love: Kiitos myös, kun kerroit tarkemmin hoidosta ja taustoistanne. Antaa kyllä kovasti toivoa kaikille meille pidempään rämpineille. Mullahan on nyt 5. hoito meneillään, ja alkiosaaliit on olleet aina tosi vaatimattomia. Parissa viime hoidossa on tosin tehty alkioille pitkä viljely, ja jos katsotaan 2-3-päiväisten alkioiden määrää, niin siinä on kuitenkin ollut koko ajan parannusta. Se antaa vähän uskoa siihen, että ehkä tulokset voisi jatkossakin parantua ja että hoitoja _kenties_ kannattaisi vielä jatkaa. Mutta katsotaan tämä tulossa oleva siirto nyt ensin.

SalamaT, hienoa että Primolutit teki tehtävänsä! Pidän kovasti peukkuja, että nyt pääsisit viimein piikittelemään ja että se toisi sen kaivatun lopputuloksen.

Loppuun myönnettäköön, että itsekin olen välillä ollut ristiriitaisin fiiliksin muiden plussista ja varsinkin niistä, jotka on tulleet heti hoitojen alkutaipaleella. Kyllähän sitä monesti miettii, miksi jotkut plussaa heti ekasta yrityksestä ja toiset joutuu tahkoamaan monta hoitokierrosta ja lukuisia tuloksettomia siirtoja. Mutta niin se vain on, ettei näissä hommissa jaella vuoronumeroita eikä tasan mene onnenlahjat, kuten ei muussakaan elämässä. Eikä se silti tarkoita, etteikö noiden kateuden pistosten ohella voisi kuitenkin myös iloita muiden onnistumisista ja toivoa heille kaikkea hyvää - jokaisella tänne päätyneellä kun on joka tapauksessa jo pitkä lapsettomuustaival ja paljon pettymyksiä taustalla. Kyllä meistä _ihan jokainen_ sen oman käärön ansaitsisi. :love:
 
Kiitos!

Kesäheinä78
todella hieno tulos. Kyllä teidän aika olisi jo!! Tsemppiä piinailuun.

Domi mulla käytettiin gonapeptyliä viimeksi punktiossa irrottamiseen, kun hyperin riski oli niin suuri. Kun toipuminen oli hyvää, päätettiin siirto kuitenkin tehdä ja siinä kohtaa laitettiin pieni annos pregnyliä, mitä muuten ei käytetä meidän klinikalla tukemiseen. Ja siitähän sitten se hyperi iski... Ei siis perustu mihinkään muuhun kuin omaan kokemukseen, että siirto voidaan tehdä mutta vaatii kuitenkin sen pregnylin jossain kohdin.
ps. kiitos listan päivityksestä.

Kuuru muistelin, että mulla ekassa plussassa samoin mutta olin unohtanut koko jutun. Yleensä niin vannotaan aamupissaan, mutta mulla se taitaa olla "liian vahvaa" ja sen vuoksi testit heikompia.

SalamaT kiva kuulla sinunstakin pitkästä aikaa. Jaksamista teille :love:

Mä yritän nyt kiltisti pysyä erossa testeissä. Kaksi pc:tä ja yksi digi kaapissa, joten en voi luvata... mutta yritän.
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Vilijonkka huippua! :)

Domi joo samoilta huudeilta ollaan asun 20 km päästä keskustasta :)
Käyn kaikki käynnit tuolla kuopiossa ku meiän tilanteessa eivät saa täällä saikulla tehdä ees näitä väli ultria ja jos feminolle menisin niin koitus vielä kalliimmaksi kyllähän se hieman aina vatuttaa lähtee ajelemaan (onneksi raja lähellä saa halpaa bensaa) mut nytki perjantaina ku ajan niin käyn sit samalla joululahja ostoksilla ja tietysti ikealla Pitää kaikki ajottaa samalle reissulle.:)
Kortisonin otin omatoimisesti puheeksi tuolla hoitajan kanssa ja hän välitti tiedot lääkärille tosin en tiiä kenelle. viimeksi ku kävin niin E oli vastaanotto vuorossa niin en ees uskaltanu siltä kysyä mitään kantaa asiaan ku sanoo vaan "ei sussa vikaa oo oot tuottosa tyttö" pe on sit varmaan joku muu taas ja pitäs melkeen jo reseptit pyytää sitten ku ma puktio joka jännittää ihan hulluna jos käy niinku viimeksi :/
ja joo no en sit tiiä ymmärsinkö jotain väärin et kokeillaan gonapeptylillä jos kaikki follit 24 on jatkanu kasvuaan ja jos ei oiretta niin tehtäs tuoresiirto mut kuulemma kaikki nähään ajallaan. Mut uskon et ootte viisaampia ja mie oon vaan aatellut tuolla sanottavat niin miten haluisin asioiden menevän.
 
Oikein paljon onnea Vilijonkka!! :)

Ei mun yleiskunto antanut myöden mennä töihin. Lääkäriin suuntaan saikkua hakemaan iltapäivällä.

Etovat olot on ohi, ainoa oire on kipuileva kohdun seutu ja tietty edelleen munasarjat ja jalka kipeä. Mutta siihen nyt jo totuttu. Mulla on nyt ihan samanlailla rinnat kipeät kuin normaalisti viikkoa ennen menkkoja. Toisaalta ajateltuna eipä kai muita oireita vielä voikaan tulla ja ehkä se ei tarkoita menkkojen alkamista, mutta pessimisti toteaa sen olleen siinä.

Minä ymmärrän kyllä pitkän matkalaisten ajatukset siitä ettei jaksa aina olla iloinen ja keskittyä lyhytmatkalaisten juttuihin. Mutta sen mitä olen tässä nuorena leskeytyneenä ja leskenä eläessäni oppinut, on se että jokaisella ihmisellä on oman kokoisensa murheet. Itse joskus tuntui ihan hirveältä kun joku pillitti suureen ääneen lemmikkihiiren kuolemaa tai muisteli vuosien päästä kyynel silmässä lemmikkikissaa, kun minä sentään olin menettänyt rakastamani miehen, hänen siskonsa (elämäni tukipilarin), äitini ja kummipoikani. Mutta sen tässä olen oppinut että jokaisella on tosiaan ne oman kokoisensa murheet ja toiset joutuvat kantamaan enemmän kuin toiset. Niin se vaan menee. Valitettavasti edelleenkään en itse jaksa ihmisten pieniin murheisiin ottaa osaa niin suunnattomasti, koska oma pohja on mitä on. Mutta vaikken pysty ihan aidosti niihin ottamaan osaa tai ylipäätään kantaa, tiedän sen että ne ovat sille ihmiselle isoja asioita ja kohtelen ihmistä sen mukaan. Olkoonkin se vähän feikkiä, mutta tarvinneeko kyseessä olevan ihmisen sitä tietää. Jos hänelle tulee siitä tuettu olo, niin se on pääasia.

Tällä paasauksella en tosiaankaan tarkoita sitä että kaikkien pitäisi jaksaa kaikkia kohtaan olla empaattisia tässä asiassa ja täällä. Täällä se suru ja murhe, toivo ja epätoivo on isossa roolissa ihan kaikilla ja jokainen tukee toisia (tai on tukematta) ihan oman olonsa ja halunsa mukaan. Halusin vain tuoda esille oman pointtini ja valitettavasti kokemukseni näissäkin asioissa.

Joulukuun ensimmäiseen päivään startaten ja kaikille mahdollisimman hyvää mieltä toivottaen

Naanaa Pp6 (oi joi, jo 6 :p )
 
Hiphei, illalla alkaa hillittömät estrogeenibileet!! Ah, tiedän että mieliala ja olotila nousevat sen 375 pykälää, mikä mun Menopurin annos nyt sitten on. Se folliksi luultu 25mm möllykkä oli oikealla edelleen, mutta ei se nyt enää mikään johtofolli voi olla, remissioon mennyt folli tai keltarauhaskysta ehkä. Ei kuulemma onneksi näyttänyt endometrioomaltakaan. Osui vielä se mun ihana oma lääkäri!

Naanaa, ei voi muuta sanoa, kun että voimia kovasti. Noiden koettelemusten jälkeen asiat varmasti on erilaisissa mittasuhteissa, kuin monella muulla. Tosi hienosti puit sanoiksi, jaan täysin ajatuksesi. Ja tuo "omankokoisensa murheet -kullekin ihmiselle isot" on kyllä niin totta. Meille jaetaan täällä niin kovin eri kokoisilla kauhoilla, monessakin mielessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Pikainen apua!!!

Pelkään että nyt on iskenyt virtsis. Ei kirvelyä,mutta aina pissaamisen lopussa tuntuu alavatsalla kouristus, joka kestää muutaman sekunnin. Sen jälkeen jomottaa ihan hetken. Eihän kellään satu olemaan kokemusta samanlaisesta? Alavatsa kipuilee koko ajan, mutta sitä ei sitten tiedä liittyykö virtsikseen vai näihin muihin oireisiin. :(
 
@Kesäheinä-78 Onnea hienosta saaliista! Ja isot tsempit piinailuun (y)

Aivan ihanaa kuulla plussauutisia! :love: Onnittelut @Vilijonkka_ ja @kuuru !!

@Naanaa Puit hienosti sanoiksi tärkeitä ajatuksia ja olen pahoillani kohtaamistasi menetyksistä. Elämän matka tähän lapsettomuuteen on jokaisella hyvin erinäköinen. Joillekin tämä lapsettomuus ja sen tuomat karvaat pettymykset eivät ole niitä ensimmäisiä elämän haasteita, eikä varmasti viimeisiä. Itse lukeudun tähän joukkoon, jolle elämä on ehtinyt näyttää nurjaa puoltaan useammankin ihmisen edestä. Mitään en ole tässä elämässä saanut ilmaiseksi ja jotenkin tuntuu, että tämä lapsettomuus on täydellinen todiste siitä. Kaikesta hyvästä minun täytyy maksaa kova henkinen hinta ja joskus niin fyysinen kuin rahallinenkin. Jokaisen pettymys on yhtä tärkeä tunne, eikä niitä saa verrata toisiinsa.

ON: Tänään iltapäivällä hoidoissani mukana ollut hoitaja soitti, ja kysyi miten minä jaksan ja olenko nukkunut?! Puhelu tuli itselle hieman puskista, mutta sillä saattoi olla jotakin osuutta asiaan, että hoitoni tehnyt lääkäri istui työmaan ruokalassa viereisessä pöydässä ja tervehdimmekin vaivihkaa toisiamme. Kuten aiemmin kerroin, olen töissä samaisessa sairaalassa... :oops: Onhan nuo yöt ollut vähän mitä sattuun, näytän aika nuutuneelta ja onhan nuo silmänaluset tummat, vaikka niitä yrittää meikillä peitellä. Hieman hassuja ja omituisia tilanteita tämä työn ja potilaan roolin miksaaminen aiheuttaa. Ja kyllä, myös niitä kiusallisia tilanteitakin, mutta on tässä myös etujakin. Pyysin erästä tuttua lääkäriä tekemään mulle vatsan ultraäänitutkimuksen. Oli helpottavaa kuulla, ettei enää ole yhtään nestettä vatsaontelossa. Muutoinpa en sitten tiedä, mitä kehossani tapahtuu. Hieman olen tässä väsyneellä mielellä asioita ajatellessani heittänyt jo kirveen kaivoon... :(

Niin ja @Naanaa mulle aiheutti gonapeptyl tuon kaltaista oiretta. Sullahan oli se käytössä? Aiheutti myös tunnetta, ettei rakko tyhjene, joka oli ihan todellinen tunne. Ennen punktiota kävin vessassa ja siitä huolimatta rakko oli melko täynnä. Joutuivat katetroimaan loput ennen aloittamista. Tuntemukset alavatsalla johtuvat ilmeisesti juuri siitä, että rakko yrittää tyhjentyä, mutta ei tyhjene kokonaan. Toki tästähän voi tulla myös virtsis, kun virtsarakko ei huuhtoudu kunnolla. Juo reippaasti ja soittele klinikalle huomenna, jos ei helpota yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Vilijonkalle, hienot lukemat! Ja Kuurulle! Kesäheinällä upea saldo, onnea vain matkaan!

Mä sain tänään kyytiini toiseksi viimeisen alkion, oli lääkärin sanojen mukaan "huippualkio". Olen tänään ollut tosi positiivisella vireellä, mutta kokemuksesta tietää, että ohihan se olo sitten menee :) Kuitenkin, täytyy yrittää uskoa taas kerran! Siirto meni hyvin, eikä tällä erää tarvinnut lähteä kesken kaiken liruttamaan liikoja mittakannuun ;)

Sain Litalgin-reseptin mahdollisten supistusten varalta. Nyt vaan pitää muistaa kaikki pillerit ja mitä tulee ylös ja mitä alas... Ajattelin olla sissi ja olla testaamatta. Sitten menee mahdollinen kiinnittymisyritys ohi, mutta haittaako tuo. Testaan varmaan vasta virallisen testipäivän aamuna. No katotaan!

Ei voi kuin toivoa parasta...
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Joo en vipe siitä gonapeptyl asiasta muuten mitään tiiä mut täällä joltakin evättiin tuore siirto siksi että oli käytetty irrotukseen sitä ja perusteltu et se sit tekee limikselle jotain et ei voi tuoresiirtoa tehä.. tosin outoa kun sit tueksi käytetään, mutta varmaan ajoituksellinen asia. Ja tosiaa, niin paljon on noita paikka kohtasia eroa että. Esim. just tuo kortisoni, et miks sitä hyvin paljon muualla käytetään ja heidän mielestä niiin selkeät näytöt ettei auta.. pöh..
Salamalle tsemppiä että hoito lähtee viimein kunnolla tullaa..
MaiMei hyvää piinaa.. monipäivänen kyytiläinen ja millon testipäivä?
Roxanne mikäs siellä nyt on tilanne? Joko tiiät siirtopäivän?
Hmm.. onko siis melkeinpä aina kortisonin kaa myös tuo disperiini? Onko tuo minun pelkkä kortisoni nyt ihan turha.. Ja joo siis apteekissakin sano et aamulla kannattas, taisi mainita jotain et ei omaan hormonituotantoon niin vaikuttas. Mut muistelisin et akupunktion tekijä joskus taas mainitsi et ilta voisi olla parempi.. siihenkin oli joku pointti, varmaan se et aamulla oma tuotanto paremempi ja jos illalla ottas niin pysys koko ajan taso parempana.. tää saatto nyt mennä ihan vikaankin ku en muista kunnolla. No alotan huomisaamuna, että mahd. pian alkuun ja kysäsen illalla kun meen akupunktioon niin vielä sen hänen mielipiteen/pointin..
Huomennahan on monella virallinen testipäivä, plussia kehiin siis (y)
 
Moikka,

kiitos teille kaikille sanoistanne ja reagoinneistanne kirjoitukseeni. Tosiaankin elämä on sitä nurjaa puolta näyttänyt ja tuntuu että enemmän sitä kuin tätä toista. Mutta mieheni sisko näytti minulle miten elämää kuuluu kaikesta huolimatta elää ja ilman häntä en jaksa uskoa että olisin ikinä itse enää noussut. Siinä oli ihminen jota arvostin ja tulen aina arvostamaan enemmän kuin ketään muuta. Häneltä opin paljon elämän arvoista ja siitä miten elämää voi kaikesta huolimatta elää. Hän oli elämässäni ennen pahimpia menetyksiä ja uskon silläkin olleen merkitys, miksi näin oli.

Kyllä sitä jälleen on tullut ajateltua että miksi ihmeessä asioiden pitää olla näin vaikeita, miksi sen elämän pitää potkia niin paljon. Nyt juurikin koskien tätä lapsettomuutta, että eikö edes tämä voisi sujua. Mutta ei auta, tällä mennään ja eteenpäin marssitaan.

Maimeille paljon onnea hienosta kyytiläisestä! :)

Jantzu,
kiitos tuosta Gonapeptyl vinkistä. Edelleen sama kouristus tuntuu, mutta ei niin pahana. Muita oireita virtsiksestä ei ole, joten uskon sen johtuvan siitä siis. Nyt vain odottelen ja toivon että menisi sitten ohi täysin. Seistessä tuo alakerta (virtsarakko/kohtu) tuntuu paineiselta, maatessa ei yhtään, istuessa vähän. Outoa, liittyykö sitten tähän, en tiedä. Koitan juoda runsaasti (juominen mulle tosi vaikeaa, juon aina ihan liian vähän) ja tyhjentää rakon kunnolla. :)

Muita ihmeellisiä oireita ei ole. Tänään pp7 ja ei muuta kuin odottelua.
 
Joo en vipe siitä gonapeptyl asiasta muuten mitään tiiä mut täällä joltakin evättiin tuore siirto siksi että oli käytetty irrotukseen sitä ja perusteltu et se sit tekee limikselle jotain et ei voi tuoresiirtoa tehä.. tosin outoa kun sit tueksi käytetään, mutta varmaan ajoituksellinen asia. Ja tosiaa, niin paljon on noita paikka kohtasia eroa että. Esim. just tuo kortisoni, et miks sitä hyvin paljon muualla käytetään ja heidän mielestä niiin selkeät näytöt ettei auta.. pöh..
Salamalle tsemppiä että hoito lähtee viimein kunnolla tullaa..
MaiMei hyvää piinaa.. monipäivänen kyytiläinen ja millon testipäivä?
Roxanne mikäs siellä nyt on tilanne? Joko tiiät siirtopäivän?
Hmm.. onko siis melkeinpä aina kortisonin kaa myös tuo disperiini? Onko tuo minun pelkkä kortisoni nyt ihan turha.. Ja joo siis apteekissakin sano et aamulla kannattas, taisi mainita jotain et ei omaan hormonituotantoon niin vaikuttas. Mut muistelisin et akupunktion tekijä joskus taas mainitsi et ilta voisi olla parempi.. siihenkin oli joku pointti, varmaan se et aamulla oma tuotanto paremempi ja jos illalla ottas niin pysys koko ajan taso parempana.. tää saatto nyt mennä ihan vikaankin ku en muista kunnolla. No alotan huomisaamuna, että mahd. pian alkuun ja kysäsen illalla kun meen akupunktioon niin vielä sen hänen mielipiteen/pointin..
Huomennahan on monella virallinen testipäivä, plussia kehiin siis (y)
Domi! Me ollaan käyty yksityisellä Helsingissä ja siellä tuo kortisoni +plus disperiini on kiistaton kombinaatio monen kohdalla. Näyttöä edistävistävaikutuksista siis on Meillä tärppäsi ko kombolla..
 
on; mut voi poistaa piinailijoista, tänään ihan kellolleen sieltä ne menkat sitten saapui. No näin olin jo niistä aikaisista testeistä pikkusen ounastellutkin ja kyllä sitä jo näin monen vuoden hoitorumban läpikäyneenä oman kropan tuntee ja tietää että kun ne menkkaoireet alkaa niin peli on pelattu. Tänään laahustan taas turhaan tonne labraan siihen saamarin verikokeeseen ja maanantaina kuulen sen tuloksen jonka jo tiedän. No samaisessa puhelussa pitäisi selvitä pakkaseen päätyneiden/tai EI päätyneiden määrä. Sitten mietitään jatkoa. Vähiin nää hoitokerrat ja mahdollisuudet onnistumiseen käy kun viimeisiä hoitoja mennään....huoh...masentavaa...
Ja ANTEKSI tää tilitys, mutta nyt ei oikeen oo mikään postiivinen fiilis :cry::(
 
Voimia, Ilo :( Toi turha verikoe on niin ahistava! Mä en viimeksi mennyt, en vaan suostunut menemään. Nyt aion mennä. Toivottavasti pakkasuutiset edes hyviä!

Kaliksella hieno munistulos! Onnea matkaan!

Domi, 2-päiväinen alkio, ja testi on 15.12.

Onko kellään ollut sitä Litalginia? Mua epäilyttää sen syöminen...
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
ilo2010 olen todella pahoillani :cry: Pidän peukut ja varpaat pystyssä että saisitte kuitenkin hyvin huuruneniä pakkaseen!

Piinailijoille pitkää pinnaa!

ON. Eilen oli viimeinen Pregnyl-piikki, joten tämän virallisen testipäivän tulos ei nyt kertonut paljoakaan. Klinikalta saamani CB plusmiinus testi näytti melko vahvaa plussaa, mutta se on näyttänyt mulle aiemminkin ihan mitä sattuu. Valitettavasti Pregcheck ei ole vahvistunut viikon takaisesta, joten eiköhän tämä ollut tässä. En tietysti ihan varmasti tiedä miten noi lääkkeet toimii, mutta kaiken järjen mukaan olisihan sen pitänyt vahvistua jos siellä jotain muutakin olisi kuin Pregnyliä. Klinikka käski kuitenkin jatkaa lääkityksiä ensi keskiviikkoon asti, jolloin pitää mennä verikokeeseen. Että kärvistely vaan jatkuu, ja nyt sitten menkkojen alku menee niin myöhään ettei ehdi enää tehdä siirtoa ennen joulua :(
 
Ilolle isot pahoittelut täältäkin. :cry: Toivottavasti alkioita olisi kuitenkin mennyt pakkaseen hyvä satsi ja pääsisitte niillä pian jatkamaan.

Marrasmai, mä pidän edelleen peukkuja, että viivat johtuisi muustakin kuin vain Pregnylistä. Harmi kyllä että piina vielä pitkittyy. :(

Disperiinistä kysyin just eilen lääkäriltäni, ja hänen mukaansa siitä ei ole mitään apua kiinnittymiseen - keskenmenon ehkäisyyn voi kuulemma joissain harvoissa tapauksissa olla. Mutta kai sitä voi omin päinkin pienen annoksen halutessaan ottaa? Mulle määrättiin siis pelkkä kortisoni, jota kokeillaan nyt ekan kerran, kun monta tuloksetonta siirtoa jo takana.

Mun siirtopäiväkseni varmistui ma 12.12. Tosin tikuttelen nyt varmuuden vuoksi ovista, ja jos se tuliskin ennen ensi keskiviikkoa niin sitten siirto aikaistuu. Joka tapauksessa ehdinpä sit testata negan just parahiksi ennen joulua. (n)
 
Vilijonkalle ja Kuurulle paljon onnea! :)

Ilo2010 Pahoittelut ja jaksamista :(

Testasin eilen aamulla apteekin testillä negan. Se masensi, kun jo tänään oli kuitenkin virallinen testipäivä. Verikokeen tuloksen saan maanantaina. Pieni toivonkipinä vielä elää siinä, että kuulun siihen pieneen joukkoon, joilla virtsatesti näyttää vasta myöhemmin plussaa. Mulla ei oo mitään kokemusta, missä vaiheessa näyttää, kun en oo todennäkösesti ikinä ollu edes kemiallisesti raskaana. Tänään en oo uskaltanu testata, kun kuitenki tulee vaan taas paha mieli negan näkemisestä. Viimeisen lugen laitoin ke illalla, eikä vielä mitään näkyviä merkkejä menkoista. Mutta luin netistä, että joillain kestää kolme päivääkin tai jopa pidempään lugejen lopetuksen ennen kuin alkaa. Alaselkää on jomotellu ny kolmatta päivää. Se ei oo aikasemmin ollu oire menkkojen tulosta eikä mulla muutenkaan oo juuri koskaan ollu alaselkävaivoja. Ei kovaa kipua, vaan ennemminki vähän selän väsymistä voimakkaampi tunne. Sekin nostattaa vähän toivoa, mutta voi olla myös sattumaa eli kipuilee muista syistä juuri ny piinapäivinä. On tää niin piinaavaa! Pelkoa, jännitystä, epätoivoa ja toivoa..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI?
another #3/15#2.#PCOS#1.IVF
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#4.IVF/ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/1.PAS
Ilo2010 #06/12#2.#selittämätön#3.IVF
jansku00 #2011#1.#korkea prolaktiini,pco?/simpat#1.IVF/ICSI
Jantzu #09/15#1.#siittiöt#1.ICSI
kalabaliikki #3.#1/15#keskenmenot/ikä#1.IVF

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
marrasmai #2015#1.#siittiöt#3.ICSI

MaiMei#07/14 #2.#alhainen AMH, ikä#2.IVFI/3.PAS
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
Naanaa #2014#2.#selitt.#1.IVF
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt#2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #5.ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#1.ICSI/8.PAS
Talvi82 #-08# 1.#selittämätön#1.IVF/2.PAS
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#1.ICSI/2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/2.PAS
Xienna #1/14#2.#siittiöt#1.IVF/2.PAS



Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
marrasmai 2.12 (3pv/18.11)
maljakko 2.12 (5pv/22.11)
Jantzu 5.12 (2pv/23.11)
Naanaa 9.12 (2pv/25.11)
Xienna 10.12 (3pv/26.11)
Kesäheinä-78 ? (5pv/29.11)

MaiMei 15.12 (2pv/1.12)

Plussat 2016: :love:
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Heinä:
Xienna 1.IVF (kkm)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI, 1.PAS (3pv)
Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Ilo2010: Pahoittelut negasta, halaus ja voimia jatkoon.
Marrasmai ja Maljakko: Pidän peukkuja että tulos vielä yllättäisi positiivisesti.
MaiMei: Onnittelut kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun.
Jaksamista ja tsemppiä kaikille muillekin teille hoitojenne eri vaiheisiin (y):love:
On: mulle siirrettiin eilen pakkasesta viimeiset 2 alkioo eli nyt pakkanen tyhjä. Molemmat onneks selvisi sulatuksesta. Toinen oli kahdeksan ja toinen seitsemän soluinen. Limis mulle tyypillisesti taas ohut 6,6 milliä. Tää pas oli taas ovisavusteiseen luonnolliseen kiertooon eli lääkkeinä kp 3-7 letrot ja kp 8-9 ovitrellea yks naksaus ja kp 10 koko loppu kynä ovitrellea. Viime menkkojen alusta asti tukena menossa myös Prednisolon 10mg ja Disperin 100mg. Ylihuomenna pistän gonapeptylin. Eli samalla kombolla mennään kuin viimeksi. Toivottavasti nyt kiinnittyis (ja oikeaan paikkaan), raskaus alkaisi ja kaikki menisi hyvin (y). Näitä kahta toivonhippusta ennen siirretty jo kymmenen joten en uskalla elätellä toiveita, mutta haluan edelleen uskoa ihmeeseen :love:
Mulle voisi joku päivittää:
3.IVF/3.PAS. Siirretty 2.12. 2 x 3pv alkioo, testipäivä 16.12.
 
Ilo, olen todella pahoillani :(

Marrasmaille ja Maljakolle tsemppiä!!

Hienoa että Kalabaliikin punktio meni hyvin. :)

ON: Maha edelleen turvoksissa ja todella voimakas painon tunne alaosassa. Nyt tosin ei auta se ettei suolessa tavara kulje. Nestettä pitää vaan saada itseensä tungettua enemmän ja enemmän. Rinnat kipeytyy entisestään, mutta uskon että näistä kaikista voin kiittää rakkaita Lugeja :p Eli omassa piinailussa ei näin PP8 ole vielä sen kummempia.
Kävin lueskelemassa omia tuntoja 9 vuoden takaa tässä kohtaa, mutta ei sitten mitään samanlaista ollut silloin. Olisikin, olisi edes plussaa voinut toivoa.

Ei muuten tätä omaa piinailua helpota se, että kun itse pääsin jaloille takaisin, miehelle tuli miesFlunssa. Meillä tuo miesflunssa kyllä pitää paikkaansa. Kurkku kun on kipeä, niin voi kun siihen sattuu ja niistää pitää 100 kertaa tunnissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki

Yhteistyössä