IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Seawind kauheasti sympatiaa ja lohdutusta sinulle!

Ymmärrän kovin sinun tunteesi tässä kohtaa. Olet kuitenkin nuori vielä (joo tiiän, että tämä on ärsyttävää kuulla, kun lapsettomuus ei ikään katso sori :)), joten mielesi saattaa vielä muuttua uusista hoidoista ja rahatilanne ehtii myös vuosien saatossa muuttua paremmaksi.

Oletko miettinyt lahjasoluhoitoa ehkä joskus tulevaisuudessa? Me siirryimme miehen kanssa lopulta niihin, kun omilla ei vaan natsannut eikä olla kaduttu päätöstä tähän mennessä. Tiedän, että tämä ei kaikille sovi, mutta on vaihtoehto kuitenkin. Ehkä kannattaa nyt ottaa ihan rauhassa ja pohtia myöhemmin mahdollisia vaihtoehtoja, joilla voisit päästä kokemaan äityiden. Ei ollut tarkoitus loukata mitenkään tunteitasi tällä viestillä, joten toivon ettet pahastunut sanoistani.

Voyage: Voisiko sinun munasoluissa olla tavallista jäykempi seinämä johtuen tästä hedelmöityshoidoista? Jostain muistan lukeneeni, että hoitojen aineet ja maljan elatusaineet voisivat vaikuttaa munasolun ulkoseinämään jäykkyyteen. Varmaan se biologi osaa paremmin sitä kyllä arvioida (n) Meillä ainakin se on ollut jonkinlainen ongelma näissä hoidoissa ja aina ollaan icsattu riippumatta siemennesteen laadusta.

Kirjoiteltiin Domi näköjään samaan aikaan samat sanat :)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Seawind olen niin pahoillani, varmasti tuntuu todella pahalta ja ajatuksesi kuulostaa hyvin samanlaisilta, joita itsekin tuossa tilanteessa pohtisin.

Voyage olipa todella ikäviä uutisia! Itselle tuli myös tuota sun viestiä lukiessa mieleen, että siittiöt ei oo päässeet solukalvon tms läpi ja icsi olisi juuri siksi teille aivan loistava vaihtoehto. Kun kaikki on muuten oikein hyvin niin icsi kuulostaa siltä, että sen avulla tulos olisi aivan toinen.

Domi tsempit piinailuun, kunpa tämä olisi nyt SE hoito ja siirto!

Siida juuri noin..aivan samoja tunteita täälläkin. Mitkäs viikot sulla nyt on? Jäi ainakin fiilis ettei meillä olisi montaa päivää eroa.

Mä tulin nyt vähän rytinällä kaapista ulos, oon käynyt täällä silloin tällöin lukemassa (ja nyt syksyn myötä enempi). Meillä on ollut siis toinen haaveissa nyt reilut kaksi vuotta, ensimmäistä haaveiltiin aikanaan 3 vuotta ilman suurempia hoitoja. Syksyllä 2016 aloitettiin hoidot kolmella inssillä ja tammikuussa 2017 oli ensimmäinen ivf. 27 solusta 12 oli kypsiä ja vain kaksi alkiota saatiin pakastettua, tuoresiirtoa ei tehty hypeririskin vuoksi. Heinä- ja elokuun vaihteeseen osui sitten toinen hoito jossa tehtiin tällä kertaa osalle ivf ja osalle icsi, pyysin myös että osa viljeltäisiin blastoiksi. Soluja saatiin tällä kertaa 18 ja pakkaseen neljä alkiota. Tuoresiirto tehtiin tällä kertaa kolmepäiväisellä alkiolla. Siitä kuitenkin tuloksena nega ja 2.ivf/icsin 1.pas päästiin siirtämään meidän ainut blasto (D6) lokakuun 2. päivä. Eilen pp10 siitä tuloksena digissä ”raskaana 2-3”.
 
  • Tykkää
Reactions: Helios...
Seawind ihirmuisesti voimia toipumiseen ja tämän pettymyksen käsittelyyn. Samoilla linjoilla olen kuin muutkin. Olet nuori, eikä ätiys ei ole todellakaan sinulta vielä poissuljettu yhden epäonnistuneen hoidon vuoksi. Kerroit aiemmin, että olet jo tiputtanut painoa paljon, jotta pääsisitte hoitoihin julkisille. Voisithan saada nyt julkiselta paremmin vastauksen/ottaisivat sinut tosissaan, kun yksi IVF on jo takana. Jos saisit jonkin selvän vastauksen, että mitä täytyy tehdä jotta pääsisit hoitoihin. Pyydä suora vastaus mikä paino täytyy saavuttaa. Toinen mitä mietin, että olisiko sinulle ravitsemusterapeutin käynnistä apua? Jos saisit asiantuntijalta jonkinlaista motivaatiobuustia ja uutta intoa. Eikö tuotakin voisi kysyä julkiselta puolelta?

Voyage mulla tuli ihan sama mieleen kuin muilla, että jos se kuori pitäisi avata (n) sellaistahan käsittääkseni tehdään.

Me ei päästä siirtoon tässä kuussa. Olen tehnyt liuskatestejä nyt 3/vrk ja näyttää historia toistavan itseään. Viivat vain haalistuvat. Tämä on kuin toukokuun kierto. Silloin tosin taisi olla johtofollikkeli. Mutta joka tapauksessa ovista ei löydy. Maanantaina soitan klinikalle ja ilmoitan kuinka käy. Sitten toivottavasti saan seuraavaksi lääkkeellisen. Ainakin stressi vähenisi huomattavasti, jos ei tarvitsisi piinana näiden tikkujen kanssa.
 
Seawind, kyllä minäkin rohkaisen vielä erilaisia vaihtoehtoja miettimään. Nyt varmasti tuntuu todella kurjalta ja toivottomaltakin, mutta sulla on painon pudotus ollut niin hyvässä vireessä, että jatka ihmeessä samaan malliin ja mietiitte asioita uudelleen. Aikaa sulla on ja uskon, että pääsette julkiselle hoitoon vielä jossain vaiheessa. Hoidoissa onnistuminen voi viedä jonkin aikaa valitettavasti, mutta toivoa on aina❤

Mavli, me yritettiin ihan liian kauan luomukonstein, ennenkun muutaman sattumuksen kautta hoitoihin lähettiin. No, ne luomutoiveet kyllä lääkäri äkkiä karisti huonon sperman vuoksi. Nyt harmittaa kun ei jo aiemmin hoitoihin lähdetty, kun lasta ehdittiin toivoa useampi vuosi. Meille tehty 3Icsiä ja yksi lapsi on synynyt ensimmäisestä hoidosta 2015 Pari km on ollut. Useita useita kemiallisia ja luottamus tämänkään onnistumiseen haihtuu päivä päivältä. Tää mun kalvava tunne on ollu oikeassa aiemminkin. Kumpa nyt oisin väärässä(n) Mulla on nyt 4+6 menossa, että ei meillä montaa päivää oo eroa. Sulla on pp8 digi sanonu ihan samaa kuin mullakin. Tänään aion tehdä vielä mielenrauha digin sekä maanantaina. Maanantaina kyllä pitäis tulla jo se 3+

Voyage, uskon kyllä että teillä Icsi toimii, nyt vaan.uutta päin❤ ihan tosi tosi rankkoja noin isot pettymykset, voimia kovasti uuteen yritykseen!

Zoona, ei oo todellista, että taas epäonnea oviksen kanssa. Seuraavaan kiertoon todellakin lääkkeet avuksi.

Todella todella ärsytää, kun en osaa pysyä palstalta pois. Ymmärrän kyllä jos teitä ärsyttää plussanneen roikkuminen täällä.
 
Viimeksi muokattu:
@Zoona Vaikken suosikkaa ylimääräisiä lääkkeitä mutta kyllä ne tässä projektissa on aika kultaa kun ei tarvitse stressaillaja piinailla joidenkin testien kanssa :cautious:

Mä tulin miehelle kaapista ulos että olen himotestaaja. Se on mua toppuutellu että ei testata vielä, mutta kun kerroin että olen tässä salaa testaillut ovistikkuja niin johan tuli puhtia siihenkin ukkoon! Ylin testi siis pp5, sitten pp6 ja alin äsken eli pp7. Musta ainakin näyttää että vahvistuu vaan päivä päivältä :geek: Eli tänään siis ostamaan raskaustestejä ja aamulla saa kuulla totuuden!
IMG_4418.JPG
 
Onnea kiuski, eiköhän se oo jo tota myöte selvä!
Pahottelut Seawind ;( ehkä kuitenkin joku ratkasu/uusia ajatuksia tilanteeseen vielä löytyy kunhan nyt tästä hiukan aikaa kuluu? Vaikkei just nyt varmaan lohduta mut hopeareuna tälläkin pilvellä, oot kyllä tosi nuori vielä eli aika ei oo ihan heti loppumassa!

Perjantai 13. ..kirosin jo mielessäni että näinkö meni vituilleen tääkin vaivalla säädelty kierto/siirto kun pregnyliä ei sitten ollu Tampereen keskustan yliopiston apteekissa (oriolan toimitusvaikeudet..:devil:)!! :eek: Eka kerta kun käy näin, yleensä tuolla on aina kaikkee. Onneks Sokoksen apteekissa oli, muuten ois joutunu pikasesti soittaan klinikalle ja pyytään ovitrelle-reseptin, koska sitä ois ollu. Että tiedoks, jos joku nyt lähiaikoina tarvis pregnyliä Tampereen seudulla, kannattaa anakin soittaa ja kysyä etukäteen onko sitä jo tullu. Tai sit pyytää ovitrellee.
 
Viimeksi muokattu:
Seawind voi ei... Halauksia lähetän sulle etänä. On se niin väärin...
Olisit niin ansainnut paremman lopputuloksen.

Kunhan pääset tästä vastoinkäymisestä yli, niin ehkä sulle vielä löytyy vaihtoehtoja? Jos ei hoitojen kautta niin entä adoption? Mutta nyt vaan pidät itsestäs huolta ja suret tämän surun niin kunnolla, että sen on sitten käsitelty. Voimia ja halauksia!
 
Enpäs mä lähdekkään täältä vielä minnekkään, jos jonnekkin niin mahdollisesti plussaneisiin! ;)

Se mun eilinen "vuoto" on pysynyt tosi niukkana tuhruna. Kunnon veristä vuotoa ei ole vielä alkanut tulla, ja toivottavasti ei tulekkaan; tänään päivällä testi ninittöin näytti vain parin tunnin pidätyksellä tältä! ❤

http://aijaa.com/MdqMIk
 
Kävin kaupassa ja ostin ihan oikean testin. Tulin vessasta itkuhuutaen pois tikku toisessa kourassa. Mies jo luuli että nega sieltä tuli. Mutta ei, siinä oli viiva. Ja se viiva piirtyi siihen heti eikä sitä tarvi tihrustella tai kääntää ja vääntää. Maailman kaunein viiva. Jotenkin tosi epätodellista, en ole ikinä ollut raskaana. Nyt olen. Voi kunpa se pysyisi siellä ❤
IMG_4421.JPG
 
Onnea plussista Kiuskille ja Seawind. Mulla ainakin ilmeisesti erittyi pissaan alussa huonommin hcg, kun osa testeistä näytti aika hailakkaa viivaa, mutta verikokeessa tosi hyvä tulos. Mulla on parhaiten Seawind toiminut predictor early, sillä näkyi heti kunnon viiva puikossa. Kannattaa kokeilla, jos vaan löydät apteekista sitä testiä.
 
Seawind, no nyt menee jännäksi! :) Eri tavoinhan eri ihmisillä hormoonit erittyy pissaan, eli ei kyllä toisten viivoihin kannata omiaan verrata.
Ja Kiuski ja Mavli ja Siida, mahtavaa!
Täältähän ihan pauke kuuluu kun väki pamahtelee paksuksi! (y):)
 
Tässä kuvakoostetta eiliseltä ja tältä päivältä. Ylin on eilinen ilta, keskimmäinen tänäaamuna, ja alin nyt 20min sitten.

http://aijaa.com/bCPDon

Tuhruilu jatkuu edelleen, mutta toistaiseksi pysyy hyvin niukkana, ja kaikki tuntuu siltäosin olevan hyvin kun viivat vain vahvistuu. Huomenna vasta virallinen testipäivä, mutta tein diginkin jo tänään, ja tässä digin tulos.

http://aijaa.com/MZrHiJ

Kyllä tässä taidetaan siis raskaana olla. Tämä tuhruilu toki huolestuttaa kovasti, mutta se ei taida tarkoittaa mitään, viivat tuskin tummuisivat jos keskenmenosta olisi kyse. Kemialliseksikaan en enää tätä väitä. Yksi kohdunulkoinenhan meillä jo on taustalla, ja vuodon osalta tämä raskaus mustuttaa aikalailla sitä.. Samanlailla tuhruili KU:n aikana. Silloin tosin viivat pysyivät haaleina ja vatsa oli kovin kipeä.

Oli miten oli, raskaana ollaan ja se jo itsessään on positiivista! Musta tulee munasoluja, miehen siittiöt on ok, munasolut hedelmöittyy, jakaantuu alkioksi, ja jopa kiinnittyy! Yritän nyt nauttia jokaikisestä päivästä minkä tämä meidän pikku "ihme" sinnittelee kyydissä! ❤
 
Seawind vahvistuu <3 mä oon saanut päivällä/illalla vahvemmat viivat kuin aamuisin.. En tiedä yhtään miksi mutta näin oon kuullut monelta muultakin.

Miltäs kiuskin testit näyttää?

Mulla on huomenna kaksi viikkoa siirrosta, lääkäri ei siis sanonut muuta testipäivää kuin että parin viikon päästä.. Ajattelin siis vielä (ainakin) huomenna testata. Jotenkin jo jännittää, onko viivat haalistuneet vai vahvistuneet..mutta samassa hetkessä hengästyin kävellessäni kotona portaita yläkertaan ja takaisin alas.. :D
 

Yhteistyössä