Ivf hoitoja lapsettomille

Manuliina jep,pystyviiva myös vasempaan. Haalea se on, hyvin haalea, mutta on kuitenkin. Ainut vaan että se ei ole tummunut. :( Huomenna verikoe, vielä joutuu jännään, en jaksa testeihin enempää rahaa tuhlata ku ei niistä aina ota selvää. Toivon myös sinulle Manuliina plussaa kovasti! Voi se olis ihanaa!
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR Voi kurjuus! :hug: Paljon voimia sinne!

ambrosio varovaiset onnittelut :).

Manuliina kuulostaa hyvalta, jos nyt tarppais. Tsemppia viela viimehetken piilailuun.

Mulla alkoi viikonloppuna ne kuuluisat kuumat aallot, eli kylma-kuuma olo yolla ja tamahan tarkoittaa mulla hormoonitason laskua, mita EI SAISI tapahtua nyt. Eli peli pelattu taalla, menkat ei tosin ole viela alkaneet, mutta siis mekein viikonpaivathan tassa on jo menkkamaisesti jomotellut. Lopetin lugetkin jo viikonloppuna, kun alkoi v***ttamaan koko homma, luovutusmieliala nyt toisella kiekalla tuli jo tosi aikaisin, kun ihan sama kaava toisti itseaan. Ekalla kerrallahan sita oli jo mielessansa raskaana ennen kuin hoitokaan oli alkanut.

Eli jos vanhalla kaavalla mennaan, niin menkat alkavat huomenna, pp12. Huomiseksi mulla olis verikoe, mutta en todellakaan aio menna tuhlaamaan rahojani siihen, enka aio tehda testin testia kotonakaan. Nyt on vain niin vasynyt olo tahan hommaan. Eli mun munasoluilla ei siis ihmista aikaiseksi saada, mutta kotona kayty jo keskustelu jatkosta. Mies ei ole viela valmis luovuttamaan, ma alan olla jo vahan siina rajoilla... koska tama piinahan ei helpota ennen kuin alkaa elamaan oikeasti lapsettoman pariskunnan elamaa.
 
Ameile voi ei. Tunnen tuskasi. Kyllä on luovuttamisen meininkiä ollut täälläkin. Voimia sinulle :hug:

piu_pau tsemppiä huomiseen ultraa, toivotaan että lääkkeet olisivat tehonneet toivotulla tavalla :)

Manuliina ompas sullakin jännät paikat, kumpa plussaisit :kiss:

Toive13 hyvä että pääsitte ilman jonotuksia IVF hoitoihin. Meilläkin lähtee lähete nyt julkiselle ja toivon että hoitoihin päästäs ennen kesätaukoja.

ambrosio kyllä tuossa viiva näkyy :)

Olin ensin ajatellut että hittojako sitä verikokeeseen menen rahojani tuhlaamaan kun kerran viivaa ei enää puikkoon tullut, mutta en tiedä mikä hetkellinen mielenhäiriö sai mut kuitenkin raahautumaan klinikalle aamulla. Tulin vielä apteekin kautta ja ku kerran itteeni tykkään kiusata nii ostin testin ja teinkin sen. Ja haamuhan sieltä taas räpsähti ruutuun :headwall: Mä kylläkin epäilen, ettei siellä enää mitään vauvanalkua ole, mutta kaikki vaa ei oo viel poistunut elimistöstä ja siks antaa haamun. No huomenna se varmistuu ku saan verikokeen tuloksen. Halusin vaan lähinnä saada mielenrauhan ja tän homman päätökseen. oon niin rikki etten kyennyt edes töihin.
 
Juu ei. Negahan sieltä pätkähti, ei epäilystäkään se valkoisuus jättäny. Täytyy kai sinne verikokeeseen raahautua keskiviikkona kuitenkin. Niin tiesin tämän mutta olis joskus mukava ees kerran nähdä ne kaks viivaa siinä testissä että tietäis sen edes olevan mahdollista! Noh, nyt alkaa kuitenkin "kevättauko" meillä. Josko sitten keväämmällä onnistaisi? Tässä on kyllä jo kolme kevättä yritetty onnistumatta joten miksköhän ens kevät tekis poikkeuksen?
Nooh, tsemppejä kuitenkin teille ketkä jäätte tänne yrittämään!:wave: Mulle tauko tulee tarpeeseen. Tavoitteena pudottaa muutama kilo vielä painoa pois että on sitten oikein timminä kesällä häissä:heart: Ja pitäähän se suunnittelu sentään ajatuksetkin varmaan ihan kiitettävästi pois tästä asiasta.

Lisäys tarinaan...Tiedän ettei testejä saisi sen viiden minuutin jälkeen katsoa. Mutta: kun (tyhmänä) sitä menin vajaan puolen tunnin päästä vielä ihmettelemään niin testialueella olikin hailakanpunainen viiva. Tosin siinä ohjeessa luki että sen 5 min. jälkeen voi ilmestyä vääriä positiivisia mutta koskaan ei ole edes tollasta viivaa ennen näkyny mun testeissäni. Hmm. Digiä en raaskis vielä käyttää, oottelen nyt sinne keskiviikkoon ja veritestiin vaan ellei menkat ala. Tai sitten teen uuden Apteekin r-testin iltapäivällä joskus ja seuraan sitä ruutua enemmän ku sen kaks minuuttia että tiiän tuleeko se viiva siihen testiajalla vai sen jälkeen:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina vitsit että on jännää! Mut ihan ku jostai oisin lukenu et apteekin omaan ei pitäis tulla sitä viivanpaikkaa, vaan jos on vähänki väriä siinä nii plussa se on. mäkin eilen sanoin etten enää testaile, mutta ei hermot pitäneet ja tänään testasin taas haalean viivan, myöskin apteekin omalla ja viiva tuli noin 5-10 minuuttia testiajasta. Miks me kaikki testaillaan vaan haaleita, hiukka rasittavaa!! Tietty toiveita herättävää jatkoa ajatellen, mut lohduttaako se just nyt, no ei. TSEMPPIÄ Helge ja Manuliina haaleiden kanssa!!
 
Kun kerran ostin testejä kolme niin pakkohan ne oli kuitenkin kaikki tehdä pois kaappia täyttämästä:LOL: Eli se ensimmäinen oli siis tekassu punakan viivan vasta testiajan jälkeen. Tein toisen samanmoisen sitten iltapäivällä, eikä siihen mitään 5 min. aikana tullut. Myöhemmin siihenkin tullut joku viivansukuinen mutta aiempaa haaleampi. Ja jotta asiaan joku selvyys tulisi niin tein sitten diginkin: ei raskaana. Eli eiköhän se ollut tosiaan tältä erää tässä. Käyn ylihuomenna vielä verikokeella mutta ajattelin kyllä jo tänään jättää luget pois, tulis sitten ne menkat sieltä ees joskus kunnei kerran raskaus ole alkanut.
Mutta ihan hyvillä mielin kuitenkin, olin jo niin varma negasta että ei oikeastaan hirveen pahalta ees tunnu:)
Tuun vielä ilmottaa verikokeen tuloksen ja päivittään listaa omalta osaltani ku asiat selvii, sen jälkeen koitan pitää ajatukset poissa tästä asiasta edes sen pari kuukautta=)
 
ambrosio, kyllä siellä viiva on. :)

Seurailen tätä haalea viiva-keskustelua, ja mietin että eikös se haalea viiva näin alussa ole hyvä merkki kuitenkin? Ja vuorokaudenaika voi vaikuttaa tulokseen myös. Että mulla on peukalot ja isovarpaat pystyssä teidän piinailijoiden puolesta.

Omat kuulumiset: Verikoe tänään, kaikki kunnossa ja noin viikko punktioon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ambrosio
Manuliina voi ei. Mut pitäskö sun odottaa ja jatkaa lääkkeitä siihen asti että saat verikokeen tulokset.. :confused:

aniraz hienoa että kaikki kunnossa. Sitten vaan punktiota odottamaan :) ja siis juu onhan se viiva ihan hyvä merkki, mutta ku ei se tummu :confused: pistää miettimään että onko kaikki kunnossa. Huomenna saan tietää. En edestiedä paljonko hcg pitäs olla näillä päivillä..mut eiköhän sekin selviä. Yks testi polttelis tuolla vielä, tekiskö aamulla.. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Lutinus olen kovin pahoillani sinun puolesta :hug: Voimia sinulle. :heart:

onko muuten muilla ollut sitä gonapeptyl piikkiä tueksi siirron jälkeen?? hoitaja jälleen tänään korosti verikoetta ottaessaan että moni jolla se ollut niin saatu hyviä tuloksia.

idealisti mitä lääkkeitä sinulla on ollut siirron jälkeen tueksi sen keskenmenon jälkeen? hoitaja kysyi tänään, että onko minulla kortisoni tai disperiini..mihin tuo kortisoni auttaa osaatko sanoa?

Mulla vihloo aikalailla alavatsaa, sillain erilailla ku ennen :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Lutinus
Pikaisesti omia kuulumisia: Tänään kävin ultrassa, jossa näkyikin jo hyvänkokoisia rakkuloita ja punktio siirtyi maanantailta jo tän viikon perjantaille. IIIK!
Miten tämä aika menikään näin äkkiä.....

Suuresti tsemppiä kaikille tämän taistelun kanssa! Toivotaan että kohta plussatuulet alkaa puhaltaa oikein urakalla :)
 
Jeps, niin kuin sanottu. Menkat rapsahtivat lahes kellonlyomalla ja samalla kaavalla edellisen hoidon kanssa, pp 12. Eli sisalla ei tapahtunyt sitten yhtaan mitaan, ei kertakaikkiaan mitaan. Ihmetellaan viela laakarin kanssa loppu viikosta, joskos tama olis sitten tassa.
 
Tassa viela tuolta kaukaa katkoistaa lista, jos siihen itsensa viela laittais, jos se toivo sielta jostain viela nousisi, 7 vuoden jalkeen...


YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ...............helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ......................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4.2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Ameile ja Lutinus oon niin pahoillani. :'( Tää on niin epäreilua ettei mitään järkeä.

Hoitaja soitti, mun hcg tippunut 46:sta 43:een. SILTI en saa lopettaa lääkkeitä kun vuoto ei ole alkanut, vaan pitää mennä kolmannen kerran verikokeeseen torstaina koska lääkäri sanoi että tulos on edelleen positiivinen. eikös tää nyt ole aika selvä peli, että vauvaa sieltä ei ole tulossa, eikös hcg pitäs tuplaantua parin päivän välein. *ittu mitä *askaa. anteeksi. Ihan oikeesti, mitä järkee!!!! haluisin nyt vaan vuodon ja käsitellä ja surra tän asian alta pois.
 
Eipä tule vauvaa täältäkään. Hcg 27 joka aivan liian vähän näihin päiviin nähden, yritystä ollut mutta ei kunnon kiinnittymistä. Jaksamista myös erityisesti Helge, Ameile ja Lutinus

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ...............helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ......................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF...................................touko-kesäkuu 2013?

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4.2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........................................1.2.2013?
 
Mä tossa mietin että nyt kun taukoa tulee kun pakkanen tyhjä ja odotellaan julkiselle pääsyä, niin oiskohan mitään järkeä tehdä tässä välissä kuitenkin muutama clomikierto tai inseminaatio..tuntuu nii turhalta vaan odotella kun luomuplussa tuskin on pco:laiselle mahdollinen.. vai onkohan rahojen haaskausta sekin.. :confused:
 
idealisti mitä lääkkeitä sinulla on ollut siirron jälkeen tueksi sen keskenmenon jälkeen? hoitaja kysyi tänään, että onko minulla kortisoni tai disperiini..mihin tuo kortisoni auttaa osaatko sanoa?
Meillä ei siirtoon sen keskenmenon jälkeen päästy, kaikki kaksi talteen saatua pakkasukkoa kuukahti sulatuksessa. K.o. siirto oli tarkotus tehdä lääkkeettömään kiertoon, pelkkien lugejen tukemana. Ei siis erityisjärjestelyjä keskenmenon takia. Toisaalta meillä siis keskeytynyt keskenmeno (alkion kuolema kohtuun, ei keskenmeno-oireita tai vuotoa ilman lääkkeellistä käynnistystä), eli luultavasti vika joko itse alkion kehityksessä tai istukan toiminnassa.
Kortisoni on tulehdustilaa hoitava lääke, jokso sitten sen riskiä yritettäisiin minimoida? Disperiini vertaohentavana kai helpottaa kiinnittymistä, vai pitäiskö näillä siis siis olla sama funktio?
 
Helge Voimia sinulle tähän sydäntä särkevään koitokseen. Haluan vielä kuitenkin uskoa ihmeeseen, että se plussa ja arvot vielä voimistuisivat. Tuttavalleni on käynyt niin, että lääkäri on todennut, että raskaus keskeytyy ja ehdottanut jopa vielä että haluaako hän että vuotaa itsestään pois vai otetaanko lääkkeillä. Tämä "keskeytynyt" on tällä hetkellä 6 vuotias pikkupoika. Tilanne näyttää toivottomalta, mutta ihmeitä tapahtuu joskus.

Täällä puhuttiin verikokeista ja arvoista, minä teen aina koti testin enkä käy veritestissä. Siis siitäkö näkee, että onko yrittänyt edes kiinnittyä??

Voimia negan saaneille ja uutta puhtia ensi kiertoon !
 
Ameile, ambrosio ja Lutinus pahoittelut negasta :hug:
Toivoin toisenlaisia uutisia. :(

HelgeR, koita jaksaa :hug:

Ainox,
yritin luntata listasta mutta sua ei siitä löytynyt. :) Onko teillä lyhyt/pitkä kaava?
Stemppiä punktioon.

aniraz, hienoa että kaikki oli kunnossa. Sulla oli vain verikoe, ei ultraa?

).( Seurantaultrassa käyty. Vähän sekavat fiilikset. Hyvää se että ainakin 6 follia löytyi. Viis oikealla ja yks vasemmalla.

Huonoa se että lääkäri kyseli oikeaa puolta ultratessa, oliko mulla kysta oikealla puolella...eipä ole sellaisesta aikaisemmin mainittu. Vasenta munasarjaa ei tuttuun tapaan tahtonut saada näkyviin. Lopulta osa näkyi, mutta suoli oli edessä ja lääkäri mutisi jotain että olisiko kohdussa kiinni..? Vasen puoli mulla on ollut kipeä, vaikka siellä ei juuri mitään ollut. Sama puoli kipuili inssien aikana. Tosin sama lääkäri teki mulle mustelman vasenta puolta ultratessa viime syksynä. :) Täytyy toivoa että tuo ultraaminenkin on tekniikkalaji...

Jännitin ultraa niin paljon etten tajunnut tentata lääkäriä. :headwall: Toinen ultra on vielä perjantaina. Pitää yrittää silloin kysellä. Gonal jatkuu samoilla 150 UI annoksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negan saaneille. Voimia ja toivottavasti seuraava kerta on se onnekas.

HelgeR, toivottavasti arvot lähtee nousuun!

Täällä on kyllä oppinut sen, et verikoe on se totuuden paljastava testi. Itse taidan jättää tikut väliin, paitsi tahdonvoimaa ja kärsivällisyyttä mulla varmaan juu löytyy sitte h-hetkellä. No katsotaan miten tän lupauksen kanssa käy.

Ainox, tsemppiä punktioon!

piu_pau, juu pelkkä verikoe ja perjantai ultra jossa selviää punktiopäivä. Enpä olisi uskonu et oottaisin sitä jo innolla. Alkaa riittää nää suihkeet ja piikit. Pitkä kaava on todellakin pitkä.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas, mä olen jossain vaiheessa tippunut listalta.. joku on varmaan kopioinut jonkun vanhemman listan jossain vaiheessa. Tässä siis hieman taustaa, jos joku ei jaksa kaivaa tuolta toisesta ketjusta:
Ollaan 30-vuotias pariskunta, oon jättänyt pillerit pois 05 ja mitään ei ole tapahtunut.. ei edes ikinä plussaa raskaustestissä. Kummastakaan ei kuitenkaan ole löytynyt mitään vikaa, joten täysin mysteeri kaikki, mistä johtuu.. Ikä alkaa painaa päälle ja nyt oli aika tehdä asian eteen jotain ja hakeutua hoitoon. Huh, jännittää!
Lyhyellä kaavalla mennään, lääkkeenä elonva.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS...........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ...............helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ......................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ......................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF.............. ...................... helmikuu 2012

PIINAILIJAT :O

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4.2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Ainox Tsempit punktioon!:)

Lutinus, ambrosio ja Ameile Jaksamista teille!:hug:
HelgeR Kyllä sinua nyt koitellaan! Koitahan muru jaksaa:kiss: Juuri tuo epätietoisuus on kaiken raastavinta, toivotaan että asia selkiää mahdollisimman pian, suuntaan tai toiseen:hug:

Mun tekstit on jo kahdesti hävinny joten siks lyhytsanaisuus.
ON: Ei menkkoja vieläkään. Menossa kp34, pp15, dpo18:confused: Aattelin maanantaina sen digin jälkeen että ok, peli on pelattu. Mutta jotenkin taas toivo on hiukan(oikeesti vain hiukan siis) nostanu päätään. Näin edellisyönä unta että tein plussatestin. Joka taas saattaa olla suora seuraus siitä roskishaamusta maanantaina, nyt on hyvä haaveksia kun tietää miltä niitten kahden viivan kuuluis suunnilleen näyttää:LOL: Tosiaan aiemmat kierrot on aina ollu max.31 päivää,nyt mennään jo muutamalla päivällä yli. Samoin kun menkat on aina alkanu 14 päivää oviksen jälkeen, sekin päivä siis ohitettu. No, huomenna viimeistään sitten tulee varmuus, ainakin jonkinlainen toivottavasti, tähän asiaan kun tulee tänaamusen veritestin tulokset. Aattelin että pitäsköhän sitä hakee kuitenkin tuplapakkaus apteekin omia vai odottaisko vaan huomista? Tohon testaamiseen näemmä koukuttuu vaikkei niistä mitään kunnon vastauksia olekaan tullut, ainakaan mulle.
 
Hoitaja soitti ja hcg oli 4 eli testi negatiivinen. Nyt vaan odotellaan menkkoja alkavaksi. Ellei perjantaihin mennessä ole alkanut ni pitää soittaa uudestaan ja katotaan sitten mitä tehdään. Eli ehkä siellä on jotain yrittänyt tapahtua ja siksi menkat nyt odotuttavat itseään tavallista pidempään.
Nyt parin kuukauden luova tauko ja kevään koittaessa sitten taas yrityksen pariin=)


YRITTÄJÄT:popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
ainox.....................1.IVF......... ..... ................helmikuu 2013
Manuliina.............1.IVF/2.PAS...........................huhtikuu 2013?

PIINAILIJAT:headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4.2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................ 4.2.2013


PLUSSANNEET:heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 

Yhteistyössä