Ivf hoitoja lapsettomille

YRITTÄJÄT:popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
aniraz.................1.IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
piu_pau.................1.IVF........... ..................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................helmikuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
RBAM...................2.IVF........... ....................tammikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
Helge...................2.IVF........... ...........................??

PIINAILIJAT:headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

piu_pau..................1. IVF........... 1..................27.2
aniraz....................1. IVF/ICSI..........1.........26.2
ainox.....................1. IVF/ICSI..............1...........26.2

PLUSSANNEET:heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?


Tsemppiä kaikille, ja kiitokset menneestä tuesta, se on ollu korvaamatonta:heart: Meillä on elämäntilanne nyt hiukan muutoksen kourissa eli eipä meillä varmaan ihan hetkeen lasta ajatella. Elämä nyt on tälläistä, urheasti uutta kohti! Olette ihania, jaksakaa ja uskokaa! Ja mä pidän peukut pystyssä täällä tykönäni teidän puolesta=) Kukaties joskus palailen palstailemaan, mutta toivottavasti teillä on sitten jo nyytit kainalossa, tai ainakin tuloillaan!:kiss:
 
Moi,
Meillä punktio oli keskiviikkona ja 8 munasolua saatiin, joista 6 hedelmöittyi. Tänään oli siirto ja siirrettiin 2 nelisoluista kakkosluokan alkiota. Yks 2-luokkalainen meni pakkaseen. Limakalvo sentin luokkaa. Mulle oli järkytys, että puolet hedelmöittyneistä vielä karsiutui (vaikka tiesin että niin voi käydä) ja ettei yhtään ykkösluokan alkiota saatu. Ja kuulemma munasolujen vika, siittiöt ok. Mulla varmaan tehnyt ikä tehtävänsä, joka selittää tuota munasolujen katoa. Oon siis 35. Tosin olin 33 kun aloitettiin lapsenteko, joten en tiedä onko tuo ikä sitten ainoa selitys. Siittiöitä saati miestä muutenkaan ei ole siemennesteanalyysia kummemmin tutkittu, vaikka oon pyydellut mm. siittiöiden DNA-tutkimusta tehtävän. Mulla testipäivä on 4.3, joka on veritesti. Sitä suositaan täällä. Voi olla, että testailen itse jo vähän ennen tuota päivää, mutta Luget käytössä veritestiin asti.

Piu_pau Sama fiilis täällä eli pitäis olla positiivinen mutta tosi lujille ottaa.. Mulle siirrettiin kaks alkiota koska kaikki alkiot oli kakkosluokkaa ja oli käynyt jo tuota katoa ja varmaan pelkäsivät että katoa tapahtuis lisää. Ja todennäköisyys saada edes yks alkio kiinnittymään kasvaa, mutta riski että molemmat kiinnittyis oli ilmeisesti suht pieni. Toki olemassa. Mitä luokkaa teidän alkio on? Entä aniraz ja ainox teidän?

Miten kauan Pregnyl näkyy testeissä?

Onnea ja rautaisia hermoja kaikille piinailijoille:hug:!

Päivitin listaa ja eikös piinailijat oteta pois yrittäjistä? Ei tule niin pitkä tuosta listastakaan kun samat nimet ei ole kahdessa paikassa.

YRITTÄJÄT:flower:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....2.ICSI…………. .. ...........…....helmikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS........................helmikuu 2013
Snipsu.................1.IVF............ ....................kevät 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Haikala..................1.ISCI/3.PAS ....................maaliskuu 2013?
grosjean...............2.IVF............ ....................syksy 2013?
Ameile..................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio..............2.IVF............. ....................touko-kesäkuu 2013?
Helge...................2.IVF........... ...........................??
RBAM...................3.IVF?........... ..........................?


PIINAILIJAT:headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä

piu_pau..................1.IVF..................1...................27.2
aniraz....................1.IVF/ICSI...........1....................26.2
ainox.....................1.IVF/ICSI...........1....................26.2
Toive13...................1.IVF.................2...................4.3

PLUSSANNEET:heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR Voi Helge sentaan! Ei oo todellista, etta nain teita koetellaan. Ihan hirvittavasti toivon voimia teille molemmille :hug:.

Manuliina
Voi mita on tapahtunut? Onko teilla ihan kokonaan haudattu vauvatoiveet? Onko kaikki ok? Mita, mita?

Toive13 Multa kerattiin ekassa 17 munasolua ja toisessakin 15, joista kypsia about 6, mutta molemmista jai loppusuoralle 2-3 ja yksi selvisi lopulta molemmilla kerroilla. Eli kato on aina oikeasti kova.
Itse olen lahes kanssasi samanikainen ja pieni paniikki alkaa iskea, vaikka lapsi on saanut tulla jo lahes seitseman vuoden ajan, huoh!

Tarkkaa syyta meista ei ole viela loytynyt, ennen kuin tutkitaan tarkemmin. Tohtori sanoikin, etta yleensa toisen hoidon jalkeen aloitetaan vasta tutkimaan tarkemmin, jos oikeasti kahdessa ekassa yrityksessa selviaisi vahan kevyemmin keinoin. Ja toisenkin hoidon jalkeen syyta on vaikea loytaa vaikka epailyja on esitettykin. Itse veikkaan solujen jakautumattomuutta ja vasta-aineita, eli meilla ei vaan natsaa aineet yhteen :). Mutta sitten syodaan vahan kortisonia ja ihmetemmaan sitten lisaa. Ja hoitojen aloituksessa FSH hormoni oli mulla jo 10 ja sen pitaa olla alle 10 etta hoito voidaan aloittaa ja 15 jalkeen hoitoja ei edes meidan laakarin mukaan tehda. Mutta tamahan vaihtelee testipaivasta yms kierrosta riippuen, mutta silti aika masentavaa...

Nyt tsemppia kovasti, koska oikeasti eihan sita tarvitse matkaan kuin yksi(kaksi) hyvaa.

Myos piu_pau, aniraz, ainox kovia hermoja odotteluun ja voimia hermojaraastavaan aikaan!
 
Toive13, kiitos listan päivityksestä. Turhaan ne nimet listalla kahteen kertaan on. :)

Ymmärsin että meidän kaveri on oikein hyvä alkio. Tosin lääkäri ei sen kummemmin kommentoinut luokkaa, että oliko toppi vai joku muu. Ymmärsin että se toinen päivän viljelyn jälkeen kuukahtanut oli myös hyvänlaatuinen.

Täällä ottaa lujille kans tuo solujen laatu. Kahdeksasta solusta kun seitsemän meni roskiin. :'( Olen ymmärtänyt että jos kato käy parin ensimmäisen päivän aikana viat johtuvat munasoluista, siitä eteenpäin siittiöistä.

En usko että ikä on ainut syy. Mulla on tullut mittariin vasta kolmekymmentä ja yritystä takana kohta kolme vuotta. Ois vissiin pitänyt tehdä muksut parikymppisenä. :(

Ameile, onko teillä kokeiltu eri kaavaa tai lääkkeitä? Onko ollut eroa? Olen jostain toisesta pinosta lukenut että DHEA saattaisi parantaa solujen laatua, mutta sitäkin pitäisi syödä useamman kuukauden kuuri.

...ja totta puhut kuten HelgeR:kin. Saattaahan se (yksi/kaksi) OIKEA alkio riittää. :) On tässä ainakin paremmat onnistumisprosentit kuin viime syksyisissä insseissä. :D
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau Meilla oli ekassa Synarelia, Gonal-F ja toiseen otettiin viela vauhtia Menopurista, etta oltais saatu buustia noihin munasoluihin, eli Gonalin kanssa piikitysta tuplasti, mutta ei tehoa eika mitaan muutosta ekaan hoitoon. Sama tulos, sama kaava. Nyt mulla onkin menossa tuo DHEA ja sita syodaan niin kauan kun raskaus alkaa, loppuelama ilmeisesti :LOL:. Minakaan en usko tuohon ikaan, toki varmaan helpompaa nuorempana, mutta kun alle 30-kymppisena aloittaa, niin ei voi siita aikakaan syyttaa. Me ajateltiin selvittaa ainakin nama DNAt, koromosomit ja vasta-aineet ja ehka sitten siihen kolmanteen, jos nayttaa silta, etta se viela kantsii tehda, jos ei, niin sitten odotellaan sita lahjoitusta ja kokeillaan silla :).
 
Toive13 onnea kyytiläisestä! Kiva kun täällä on paljon piinailijoita. Onpa pitkällä tuo sun testipäivä!
Pregnyl näkyy mun tietämyksen mukaan testeissä 10 päivää.

Mulle lääkäri sanoi vain että siirretään hyvä nelisoluinen alkio. Mun klinikalla ei näköjään haluta sekoittaa potilaan päätä yksityiskohdilla? Ehkä se on hyväkin, mä keskityn vain tsemppaamaan henkisesti mun kyytiläistä tarraamaan kiinni. :heart: Lopetin vihreän teen juonnin nyt, kun lueskelin et se estää foolihapon imeytymistä. Viinilasillista tekisi mieli mut saa nyt jäädä. Miten tarkasti te mietitte syömisiä/juomisia piinaillessa?

Lutinuksen aloitin tänään, mulle tulee siitä pahoinvoiva olo ja päänsärkyä. Mä oon tosi herkkä lääkkeille näköjään. Muutenkin jomottelee, tissit on kipeenä ollu jo pitkään, ei oikein voi raskausoireita vielä olla. :D

piu_pau todellakin on paremmat onnistumismahikset nyt!
 
Viimeksi muokattu:
aniraz Meilläpäin suositaan veritestiä ja tuo päivä mulle sanottiin eli onkos tuonne siis reilu kaks viikkoa. Pitääpä malttaa tuo 10 päivää olla testaamatta. Olis voinu lääkäri olla tosiaan luokittelematta, mutta sen piti jotenkin varmaan meille perustella, miksi siirsi kaksi alkiota tai saatoin jopa kysyäkin tuon luokan. En muista. Tuo kato oli siinä tilanteessa niin järkytys.

ameile Tiesin että katoa voi käydä, mutta silti se yllätti. Mutta ilmeisesti sitä tapahtuu aika yleisesti. Mulla oli FSH jotain 4-5 paikkeilla. En muista tarkkaan. Onko sulta otettu AMH-verikoetta? Multa ei vaikka olen sitäkin pyytänyt..

Piu_pau Nyt mulla on jo vähän parempi mieli ehkä. Ikäasiasta vielä ni kyllä edelleenkin uskon, että mun kroppa toimii niin hyvin kuin 35-vuotiaan kroppa voi toimia. Ennen kuin tutkitaan lisää, en usko että munasoluissa muuta vikaa on kuin ehkä vähän tuota ikälisää=).
 
Toive13 onnea kyytiläisistä. Toivotaan että tarraa kiinni ja oikeaan paikkaan :)
Kiva kun on piinailijoita, oon hyvin luottavainen että nyt tulee plussia! :)

Manuliina muruseni, onhan kaikki ok? huolestuin.

Laitettaisko ikä tonne listaan kanssa nimen perään, voin yrittää laittaa niiden iät jotka muistan/tiedän. Korjatkaa jos menee väärin :LOL:

ON: verikokeessa käyty ja mun ihana lääkäri sattui olemaan paikalla joka halusikin yllättäen ultrata samantien (onneks olin ajellut säärikarvat :LOL: ) no, kohtu oli siis tyhjä eikä näkynyt mitään normaalista poikkeavaa eli verta tms. joka siis hyvä juttu. Muuta ei sitten oikein osannutkaan sanoa, ootellaan maanantaihin verikokeen tuloksia.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..........................2.IVF............ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI…………. .. .........helmikuu 2013
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS................helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF............ ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF............ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF............ .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF............. ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF........... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?........... ..........................?


PIINAILIJAT :attn:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä

piu_pau...*30v............1.IVF.......... .....1..............27.2
aniraz....................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF......... .....2..............4.3

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Viimeksi muokattu:
HelgeR ja Ameile Kaikki on hyvin. Tai siis, noh, tulee olemaan paremmin on ehkä oikea ilmaisu=) Huomasin vaan että ei meitä ehkä ollut alunperinkään luotu toisillemme. Viime vuodet on mennyt niin tässä lasta kaivatessa ja yrittäessä että on unohtunut oma elämä täysin. Ja nyt kun tauon myötä havahduin niin sain huomata että eihän tämä ole sellainen mies jonka kanssa haluan lopun elämääni olla ja jonka haluan mahdollisten lasteni isäksi. Nyt siis on luultavimmin edessä ero, minun aloitteestani. Asiasta on nyt puhuttu ja melko samoilla linjoilla ollaan, hankalin osa on toki vielä edessä kun pitää asia ilmoittaa suvuille ym. Mutta kyllä siitä selviää. Jos ei tämä lapsettomuus ole muuta opettanut niin sen että mä olen pirun vahva ihminen, ja jos kerran tuostakin helvetistä olen selvinnyt niin kaipa sitä muutamat kummastelut ja pahimmassa tapauksessa haukutkin kestän: / Mutta onnea teille tosiaan kaikille yrittäjille, minä yritän täällä saada elämäni järjestykseen, pala kerrallaan:D Vielä kerran, olette ihania!:kiss: Luultavasti käyn ajoittain täällä silti kurkkimassa teidän kuulumisia mutta yritys on tältä osin tässä mun osaltani.:wave:
 
Lisäsin iän listaan.

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..........................2.IVF............ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI…………. .. .........helmikuu 2013
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS................helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF............ ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF............ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF............ .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?.......... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF............. ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF........... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?........... ..........................?


PIINAILIJAT :attn:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä

piu_pau...*30v............1.IVF.......... .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF......... .....2..............4.3

PLUSSANNEET :flower:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina Voimia ja tsemppiä tulevaan. Muista aina että olet vahva nainen, älä anna kenenkään loukata itseäs millään haukuilla tai puheilla. Olet ihana ja toivon sinulle kaikkea hyvää. Toivottavasti käyt täällä silti jatkossa kertomassa kuulumisia, tulee ikävä :heart:
 
Heipähei naiset!

Pikkuhiljaa alan palailemaan hoitojen pariin. Eipä tullut tauon aikana luomuylläriä. Kroppa kyllä joka kuukausi herätti toiveet kun erilaisia raskausoireita tuli ennen menkkoja. Tauko teki kyllä todella hyvää. Kauhistuttaa sanoa, mut toisaalta olisin voinut vielä hetken taukoilla. Raskaaksi haluaisin tulla nyt heti mutta se hormoonien pumppaus ja mielen oikut ei niin kovin houkuttele :) Vielä viime syksynä tuntui etten halua päivääkään hukata hoitojen suhteen mut oli tärkeä saada pääkoppa kuntoon ennen seuraavaa koitosta.Viime hoito on vielä sen verran tuoreessa muistissa et kai mä jotenkin pelkään et samaa on tulossa. Toinen IVF siis alkamassa ja ensi viikolla aloittelen sumut. Mä pikaisesti yövuorossa näpyttelen tätä viestiä ja kommentoin myöhemmin enemmän. Helgelle kovasti toivottelen voimia! Sun tekstit on aivan kuin mun elämästä viime keväältä. Mä vaan en käynyt veritestissä ja tämän takia kaikki paljastui vasta siinä eka ultrassa. Menin siis onneni kukkuloilla ekaan ultraan vkolla 7. Lääkäri oli pitkään hiljaa ja totesi sitten ettei täällä mitään ole. Siihen romahti hetkeksi mun elämä. Alkiota ei löytyny mistään ja siinä vaiheessa vasta mitattiin hcg joka näytti 400. Mä itse toivoin että saisin odottaa jonkin aikaa jos se tulisi ulos itsestään. Jouduin käymään tiuhaan hcg:n mittauksessa ja jossain vaiheessa se lähti vielä vähän nousuun. Parin viikon päästä siitä päädyttiin siihen että kokeillaan saada metotreksaatilla hcg laskuun ja onneksi yksi piikki solumyrkkyä auttoi. Ne viikot oli kuin löysässä hirressä roikkumista kun ei tiennyt että mihin se oli kiinnittynyt ja miten se kaikki päättyy. Onneksi vuoto alkoi melko pian piikin jälkeen ja hcg:kin laski. Sen jälkeen tuli vielä kaiken kukkuraksi kohtutulehdus mutta en tiedä oliko mitään yhteyttä KU:n kanssa. Kovasti voimia sinulle ja toivotaan että hcg pian laskee. Hullunkurista tosissaan että näin joutuu toivomaan. :)
 
Hui... ei siis kannata luottaa pelkkään tikkutestiin, vaan varmistaa myös veritestillä samantien, vaikkei sitä oliskaan määrätty?
Mulla tosin ei ole sitä pelkoa, että joutuisin tekemään kumpaakaan.. ihan samat menkkaoireet (mulla on aika vahvat), on alkanut kuin normaalistikin viikkoa ennen menkkoja. :|
Tsemppiä Manuliinalle, rohkeita, mutta vaikeita päätöksiä.
Valoa: Tsemppiä alkaviin hoitoihin!
 
YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI……? ??…. .. .........helmikuu 2013
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS................helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?...... .... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?


PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä

piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....*28v................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Ainox mulla on myös menkkaoireita. Mut lueskelin Lutinus-lääkkeen pakkausselostetta jossa oli lueteltu kaikki mun oireet. Jos sulla on sama homma, nyt on keho täynnä mömmöjä ettei normikierron jutut nyt päde?

Aamulla pelästyin kun tuli vähän veristä vuotoa, mut sekin oli luettelossa. No olin hetken innoissani et jos se olis sitä kiinnittymisvuotoa, mut joo..mulla noi vuodot ennen menkkoja on ollu vaa vuotoja ennen menkkoja. :D Siirrosta on kokonaiset 3 päivää, kaipa alkio näillä paikkeilla kiinnittyy? Enää täytyy kärvistellä puoltoista viikkoa. :stick:

valoa tsemppiä hoitoihin! Kova koettelemus takana, hienoa että olet siitä selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Valoa, on teillä ollut kivinen tie hoidoissa. Stemppiä tuleviin hoitoihin!

Paskamaista kyllä kun eivät tee veritestiä. Onko kukaan käynyt yksityisellä omalla kustannuksella? Mitähän maksaisi ja onnistuuko ylipäätään..?

Kyllä tämä odottaminen on vain niin piiiiinallista. Kolmas päivä vasta menossa. :headwall: Onneks huomenna pääsee töihin niin menee päivät nopeasti. Töissä ei ehdi pyöritellä ajatuksia niin paljon kuin kotona.

Täällä kans kuulostellaan kroppaa. Menkkaoireita ei vielä ole, mutta tuo vasenpuoli ei ota heltyääkseen. Se on vieläkin kosketusarka. Saa nähdä kauanko kestää että paranee.

ainox ja aniraz, stemppiä piinailuun. Toive13, millä mielin olet?
 
piu_pau juu tekevät toki yskityisellä veritestin(oon käynyt tampereen ava klinikalla) nyt niitä mulla onkin takana jo 6 kappaletta, 43 euroa aina kerta..eikä varmaan siihen jää, mulla tulee EDELLEEN tiputteluvuotoa, ei oo normaalia, vaan nimenomaan kuuluu kohdunulkoiseen eli huomista odotellessa mikä on mun kohtalo jatkon suhteen. Noista verikokeista piti vielä sanoa, että itse oon niin hajalla muutenkin tähän ravaamiseen verikokeissa sun muissa että vaikka maksaakin vähän enemmän niin haluan käydä aina samassa paikassa. Tutut lääkärit ja hoitajat antaa samalla myös henkistä tukea.

valoa oon tosi pahoillani että olet myös kokenut noin kovia. Juuri tuon takia suosittelen sitä veritestiä muillekin ja myös itselleni jatkossa. Ja ilmeisesti kun takana yksi kohdunulkoinen niin sitä seuraa automaattisesti aina hcgn tarkkailu aktiivisemmin. Hienoa kuitenkin kuulla että olet selvinnyt siitä ja olet positiivisella mielellä tulevaisuuden suhteen, ymmärrän että varmasti pelottaa lähteä uuteen koitokseen, muakin pelottaa jo valmiiksi vaikkei ole vielä selvillä koska meidän uudet hoidot alkaa. TSEMPPIÄ sinulle :heart:

Ja tsemppiä piinailijoille. Ainakin itse huomasin, että oireita ei kannata pahemmin kuulostella. Mulla on aina ollut enemmän oireita sillon kun nega tullut..
 
Viimeksi muokattu:
Piu_pau Välillä toiveikkaampi olo ja välillä ei niin toiveikas olo. Eniten mua hämää se, että siirsivät 2 alkiota ihan kuin eivät olisi uskoneet itsekään homman onnistumiseen. Jos olis yks laitettu ja loput pakkaseen olisin enemmän toiveikas. Ja se harmittaa, että jos vika on nyt sit lopulta minussa, kun sen hyväksyminen on vaikeeta. Mut jos munasolujen laatu johtuu iästä (en muutakaan syytä laadun huonoudelle keksi), enpä mä sille asialle mitään voi. Ja mä lopetin raskauden ehkäisyn jo 29-vuotiaana, koska tiesin, ettei näiden asioiden kanssa saa leikkiä ja ettei tarvii sitten peiliin katsoa, jos näin käy. Yritys aloitettiin, kun olin 33. Mies on siis meillä tämän asian kanssa viivytellyt. Mutta voihan olla, että tilanne olis sama vaikka yritys olisi aloitettu aikaisemminkin. Eli munasoluissa on jotain muuta kuin iän tuomaa ongelmaa. Ei kai näille asioille varmoja syitä kukaan voi tietää. Ja kuten oon jo todennut, ilman lisätutkimuksia en usko edelleenkään että vika on vain mun munasoluissa.

Kaikille veritestiä haluaville tiedoksi, että jos haluatte veritestin vaikka se ei ole käytäntönä olitte sitten yksityisesti tai julkisesti hoidossa, vaatikaa sitä! Ja tiesittehän, että jos olette yksityisesti hoidossa, nykyään monet terveyskeskuslabrat on liikelaitoksia, jotka ottaa verikokeita myös yksityislääkärin lähetteellä. Siitä joutuu maksamaan itse jonkin verran. Muistaakseni näytteenottomaksu on n. 14€ ja itse tutkimusmaksu riippuu verikokeesta eli saattaa olla jotain 5-10€. Eli jos haluatte säästää vähän, älkää käykö Mehiläisen tai Terveystalon tai minkään yksityisklinikan omassa laboratorioissa vaan käykää ihan kunnallisissa normilaboratorioissa, vaikka lähete olis yksityislääkärin lähete! Itse säästin suuren summan kun tajusin tämän asian, kun viime kesänä Mehiläisen lääkäri antoi lähetteen labroihin ja tietysti yritti ohjata mut heidän omaan labraan, jossa labrat olis maksanu aivan hirveästi. Voisin kuvitella, että muuallakin Suomessa ihan normilaboratoriot toimii tällä liikelaitosperiaatteella eli palvelevat myös yksityislääkäreiden asiakkaita.

Eli Piu_pau yritä vaatia sitä veritestiä sieltä kunnalliselta puolelta (taisitte olla sillä puolella hoidossa?). Jos sulla ei ole hoitosuhdetta yksityiselle puolelle, en tiedä antaako ne lähetettä sulle sieltä verikokeeseen, mutta jos saat lähetteen, kysy ihan terveyskeskuslabrasta ottaako ne siellä yksityislääkäreiden määräämiä verikokeita! Jos siis haluat säästää rahoja. Ja täällä päin vastaus jopa faksataan suoraan tk-labrasta sinne yksityisklinikalle! Ja postitse saa myös kopion itselleen.

Ymmärrän kyllä sua helgeR, että aina ei voi rahaa miettiä ja ymmärrän täysin, että käyt mielummin omalla klinikalla myös verikokeissa. Tämä oli vaan tiedoksi, jos joku ei tiennyt tätä. Koita jaksaa:flower:!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja HelgeR
Toive13 kyllä sitä mielellään säästäis kaikki rahat mitä suinkin mahdollista joten kiitos kullanarvoisesta vinkistä. Mä vaan oon niin rikki että mietin kun se lähete tosiaan lähti sinne julkiselle, mutta oisin melkein valmis maksaan uuden hoidon yksityisellä ihan vaan siksi että saan pitää mun lääkärin, en halua mihkään muualle :'( Just nyt vaan ei ole rahaa, pitäisi säästää pari vuotta.

Oon jopa miettinyt, että kun (melkein kaikki kaverit tietää meidän hoidoista ja kauhistelee kuinka paljon rahaa tähän menee ja koko ajan hokevat että "sano jos on mitä tahansa miten voidaan auttaa niin ovat tukena) nii oisko ihan liian itsekästä sanoa, että jos todella haluatte auttaa, niin lahjoittakaa meille rahaa jotta päästään uuteen hoitoon. Ja vielä luulempa että moni lahjoittais pienen summan, mutta jotenki ei luonne anna periksi lähtee kinuaan rahaa. Mitä mieltä te olette?
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tästä pitäisi ajatella? Heräsin yöllä menkkakipuihin, ei mihinkään pieniin jomotuksiin. Sit noustessa ylös ja istuessa tuntui sellasia kramppeja kohdun tienoilla, tosi kovia. Otin kaksi särkylääkettä ja sillä kivut loppui. Mut johan on lyhyet piinapäivät, tänää pp4, oon niin varma et menkat sieltä tulee. Yöllä olo oli niin surkea ja mietin hoitojen lopettamista. Nyt väsyneenä töihin. :stick:

HelgeR en näe idealle mitään estettä. :)
 
aniraz, älä nyt vielä heitä lusikkaa nurkkaan hoitojen kanssa. Voihan tuo olla jotain muutakin. :) ...minä olenkin paras sanomaan. ;)

HelgeR, jaa-a...vaikea kysymys. Toisaaltahan he ovat tarjonneet apuaan, joten miksikäs ei. :)

Se on sitten eri asia antaako luonto periksi. Itse en välttämättä pystyisi ottamaan kavereiltani rahaa, mutta vanhemmiltani kyllä. :) Tosin sekin tuntuu aika isolta kynnykseltä.
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
HelgeR Olen samaa mielta naista testauksista. Itse olen jattanyt tikkutestit kokonaan, vaikka niita en ole elamassani montaa tehnytkaan, mutta syyna on kylla se, etta niihin en ole koskaan mitaan positiivista saanut. Ja jos semmoinen ihme tulisi, niin en uskoisi, joten veritesti olisi kuitenkin edessa. Tuskailen piinailemalla mielummin, kun teen kotona testin :).

Ja ymmarran taysin rahantarpeesi, me pidamme kynsin ja hampain kiinni omasta laakarista yksityisella, koen etta saadaan 100 prosennttinen tuki ja yhtaan vahattelematta myos henkinen tuki. Rahaa palaa, mutta luulen, etta kevaan IVF on viimeinen ja ehka vuoden paasta se lahjoitettu, jos nyt ei skulaa taaskaan. Se olis sitten siina. Mutta miksikas ei, toki kannattaa punnita tarkkaan, mutta jos ystavat apua tarjoavat, niin ei kai sille estetta ole. Itse olen piu-paun kanssa vahan samoilla linjoilla. Luonto ei antaisi periksi pyytaa edes vanhemmilta.

aniraz ela viela lannistu! Oireethan voi olla monenmoisia, tsemppia piinailuun!

Toive13 Joo multa on otettu AMH heti ekoissa testeissa, ennen kuin aloitettiin koko hommaa. Arvo mulla on 1.1 ja sen pitaisi olla yli yhden eli ok mulla. Eli tama ei pitaisi olla meilla ainakaan niita halyyttavipia syita.

valoa Toivotaan onnea nyt alkaviin hoitoihin ja tsemppia hormonimyllerrykseen!
 
  • Tykkää
Reactions: aniraz
Täällä on tapahtunut jälleen paaaaljon ja osalle unohdan aivan varmasti kommentoida. Tarkoituksella olen ollut nyt taustalla (työkiireiden vuoksi) ja käynyt seurailemassa teidän muiden tilanteita viikoittain.:popcorn:

HelgeR – sinua on kyllä koeteltu kohtuuttomasti ja ei oikein voi muuta voi kuin toivoa parempaa tulevaa. Kenellekään ei toivoisi tuollaisia koettelemuksia. Ja täältä löytyy myös ymmärrystä rahan tarpeelle. Miksei ystäviltä ja vanhemmilta voisi apua pyytää jos/kun he sitä tarjoavat. Järkätkää sellaiset "hyväntekeväisyys"-bileet, jossa voi lahjoittaa rahaa jos haluaa niin teidän vauva-projektille ;) Voimia sinulle Vahva Nainen :heart:

Manuliina – vaikeita päätöksiä olet tehnyt elämäntilanteessasi, mutta sinä sait myös minut ajattelemaan omaa elämääni… aika näyttää täällä miten käy.. Onnea ja menestystä sinulle, Rohkea Nainen :heart:

ON: Nyt alkaa olla norsukuuri loppusuoralla (tällä jaksolla lääkkeitä, ennen kaikkea Puregonia, on pumpattu iso annoksia) ja keskiviikkona olisi punktio edessä. Mieli on rauhallinen ainakin toistaiseksi, mutta saas nähdä kuinka tässä mieli järkkyy ennen ylihuomista. 14 follikkelia on näkynyt UÄ:ssa ja hoitava lääkäri piti sitä hyvänä saaliina. ”Kroppasi vastaa kyllä ihanteellisesti sille annettuun lääkitykseen” – aha noh, ei mieltä lämmitä tällä hetkellä, kun ei tietoakaan toivotusta raskaudesta ole. Toivottavasti jotain saadaan tällä kerralla pakkaseen, koska mie alan olemaan henkisesti aika väsynyt tuohon pistämiseen ja vähän kaikkeen näihin hoitoihin liittyvään. Itse pistäminen ei ole ongelmallista, mutta se tunne kun siihen pitää jälleen tarttua, on jotain mitä ei ossaa selittää.

Te joille on siirron jälkeen määrätty jotain solun kiinnitystä edistävää (Lugesteronin lisäksi) niin onko se tullut lääkärin ehdotuksesta vai olettako itse ottaneet asian puheeksi? Ja mitä se on ollut ja kuinka kauan sitä on pitänyt teidän käyttää?

Auringonsäteistä teille jokaiselle voimia omaan vaiheeseenne! Toivottavasti plussa-tuulet alkaa puhallella tällä palstalla kevään alkaessa sarastamaan =)

YRITTÄJÄT
Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta
Valoa..........................2.IVF.... ........ .............helmi-maaliskuu
Nannukka81..*31v…….....2.ICSI………. .. .........helmikuu 2013
*keijukainen*..*29v......1.ICSI/2.PAS................helmikuu 2013
Snipsu..........................1.IVF... ......... ...........kevät 2013
Mohair.........................2.IVF.... ........ ............huhtikuu 2013
Haikala........................1.ISCI/3.PAS ..............maaliskuu 2013?
grosjean..*31v.............2.IVF........ .... .............syksy 2013?
Ameile..*35v................3.IVF?...... .... ...........................?
ambrosio...*31v...........2.IVF......... .... ............touko-kesäkuu 2013?
Helge...*31v................2.IVF....... .... ...........................??
RBAM..........................3.IVF?.... ....... ..........................?

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot...............Testipäivä
piu_pau...*30v............1.IVF......... . .....1..............27.2
aniraz....*31v..............1.IVF/ICSI...........1.................26.2
ainox.....*28v................1.IVF/ICSI...........1.................26.2
Toive13..*35v..............1.IVF........ . .....2..............4.3
PLUSSANNEET
Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri ..........................14.1.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... .............................1.2.2013?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Hetken sitä jaksoi olla toiveikas näiden IVF-hoitojen suhteen, mutta tämänpäivän kirje sai kyllä loputkin positiivisuuden rippeet katoamaan... "Jatkoviljellyistä alkioista ei kehity pakastuskelpoisia, eli pakastettuja alkioita ei ole." Se siitä 16 munasolun punktiosta ja kaikesta kivusta jäi nyt palkaksi... ***TU!!! Tällä hetkellä tuntuu, että olis vaan paljon helpompaa hyväksyä ajatus, että lapsia ei vaan ikinä tule ja opetella elämään sen kanssa... huomattavasti helpompaa, kuin kerta toisensa jälkeen uskoa ja toivoa.... ja pettyä.
Mä alan pikkuhiljaa uskoa, että lapsettomuus johtuu alkioiden elinvoimaisuudesta.
 

Yhteistyössä