Ivf hoitoja lapsettomille

johkunen, kiitos vastauksesta. Tuota mieltä itsekin olin, mutta oli kiva saada varmistus asialle. :)

Cassis, mitkä fiilikset? Tuntuuko siltä, että olisi voinut tärpätä? Aiotko malttaa testipäivään asti testausten kanssa? Sulla ei olekaan enää pitkä matka sinne. :)

aniraz, poistin sut listalta. Hurjasti tsemppiä ja voimia jatkoon!

Tiltu, kuulostaa tosi hyvältä määrältä! Tsempit punktion odotteluun ja itse toimenpiteeseen. :)

skorppari, mitkä fiilikset siellä? :)

Niian, onko reissut jo reissattu? Miten tokan IVF:n odottelu sujuu? :)

).( Tänään pp 3. Paleltaa ihan kamalasti, mutta se on tuttu juttu piinapäiviltä, kun Luget nostaa lämmöt. Myös turvotus on karmea varsinkin iltaisin. Siitäkin kiitos taitaa kuulua Lugeille. Ei siis vielä mitään oireita mihinkään suuntaan tässä vaiheessa.
 
Apua, follien määrä sen kuin lisääntyy. Tänään oli ultrassa 21 yli 10-17 millistä ja muutama pienempi. Punktio on maanantaina. Lääkäri jo varoitteli ettei tuoresiirtoon ehkä päästä. Tietääkö joku millä perusteella se sitten määritellään tehdäänkö tuoresiirto vai ei? Hydra, eikö sulla ollu kans hyperin vaara? Entä oliko se sitten niin että hyperi huonontaa munasolujen laatua? Vai onko niillä mitään yhteyttä? Täytyy sanoa että on kyllä pettyny olo puolen vuoden odottelun jälkeen ellei tuoresiirtoon päästä. Tietenki tärkeintä on estää hyperin kehittyminen mutta ei kyllä yhtään innosta taas odotella toukokuun alkua että siirtoon (ehkä) pääsee :/
 
Tiltu: mä en päässyt tuoresiirtoon marraskuun ivf:ssä. Mulle lääkäri sanoi perusteeksi suuren follimäärän, venyneet munasarjat ja liian korkea estradioli (verikoe). Hyperin riski oli kuulemma huomattava. Mulla punkteerattiin 35 follia, joissa oli 23 solua, joista 16 kypsiä. 13 alkiota hedelmöittyi ja saatiin pakkaseen, että tästä päättelin ettei munasolut ihan surkeita voinut olla. Harmitti hirmu paljon, kun tosiaan yli puolen vuoden odottamisen jälkeen sai odottaa vielä kahdet menkat ennen ekaa siirtoa, mutta toisaalta olin/olen niin onnellinen, että saatiin pakkaseen niin suuri saalis. Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon, mutta jos ei niin toivottavasti saatte ainakin hyvän joukon pikkuisia pakkaseen! Tsemppiä punktioon! :)
 
Heippa kaikille!
Tässä on nyt menny pitkä tovi etten ole täällä kirjotellut, satunnaisesti olen lukemassa käynyt. Ketjun aloittamisen aikaan täällä tuli paljon hengailtua :) Tässä välissä on tapahtunut monenmoista, mutta tänäaamuna tapahtui se ihmeistä suurin(ei ehkä yleisesti mutta täällä palstalla olijat kyllä ymmärtää mitä tarkotan:heart:) ja sain elämäni ensimmäisen plussan, vaikkakin vielä aika haalean sellaisen, raskaustestiin!!:rolleyes: Takana on yritystä noin 5 vuotta, 3 tuloksetonta inseminaatiota, 1 IVF pirun kivuliaan punktion kera, 1 tulokseton PAS ja nyt toisesta PAS:sta on ainakin jotain tapahtunut! :heart::D
Mitään oireita ei ole mutta testasin nyt kerran tänään on se päivä jollon pitäs menkkojen alkaa, ainaki ellei noita Lugeja olis. Ja näin kävi :) Maanantaina olis aika verikokeille varattuna että toivottavasti nekin kertoilis samaa :)

Hyviä vointeja ja onnenkantamoisia kaikille! Ihmeitä voi ilmeisesti sattua, ei saa lannistua vaikka monesti niin olen itsekin meinannut tehdä. Ja varmaan tehnytkin...:ashamed:
 
Eilen olikin pistospäivä nro 6 puregonin lisäksi meni orgalutran se neula tuntu siltä et ei menis nahan läpi millää :O välillä juilii noita munasarjoja mut kai noi lääkkeet sen tekee ja on normaalia ? Huomenna on folliultra TAYS:sissa aamusta :) Ensviikko olis rakkaan mieheni <3 kanssa talvilomaa niin saa rauhassa käydä treellä moneen kertaa jos on tarvis :) täältä meiltä ku on matkaa se 90 km mutta mitäpä sitä ei tämän asian takia tekisi :)
 
Manuliina, aivan hirveästi onnea! Toivottavasti omallekki kohalle taas joskus se plussa napsahtaa. Nautihan raskaudesta!

Skorppari, kiitos vastauksesta. Minun follimäärähän on vielä ihan kohtuullinen sinuun verrattuna :) Tosin kypsiä ei varmaan tule ihan noin suurta prosenttia kun punktiota vähän aikaistettiin hypeririskin takia niin jos olisi edes lähemmäs kymmenen kypsää munasolua niin olisin onnellinen.

Jonsku, toivottavasti huomisessa ultrassa olisi hyvät näkymät. Onneksi mulla ei ollut kuin gonal-f pistettävänä. En varmaan pystyis niitä paksumpia neuloja itse pistämään. Voin muuten lohdutukseksi sanoa että tuo 90 km on vielä ihan kohtuullinen matka. Täältä ultraan 450 km ja Oysiin punktioon 690 km :D Tässä tunnin päästä ollaan lähdossä ajelemaan etelään...
 
Tiltu Mulla onnellinen asema töiden suhteen ku teen yleensä vaan iltavuoroja niin aamut aikaa hoidella asioita :) Oishan se luxusta ku ei tarttis ajaa ku 10 kilsaa ultraan :) no tunnin päästä jos lähtis tampesteriin ajeleen ja kattoo miltä ultrassa näyttää :)
 
Viimeksi muokattu:
Tiltu, mulla oli kanssa hyperin vaara. Ekassa ultrassa laskettiin noin 10-15 follia, sitten 20 ja vikassa 30. Lopulta kuitenkin kerättiin "vain" 16 solua, kun punktiota jouduttiin aikaistamaan. Se siis oli perjantaina, kun paras päivä olisi ehkä ollut la-su, mutta meidän hoitopaikassa ei ole toimintaa viikonloppuisin. Maanantaihin ei uskaltanut odottaa. Lopulta 10 solua hedelmöittyi ja niistä 6 oli hyviä/top-alkioita ja ne pakastettiin. Tuoresiirtoon en päässyt, koska ultrassa näkyi niin paljon nestettä vatsaontelossa. Sain vähän pidemmän saikun hyperin pelon takia, mutta palasin töihin jo ennen saikun loppumista, kun olo oli hyvä. Toivuin siis olosuhteisiin nähden tosi nopeeta. Punktion jälkeinen päivä oli pahin. Olen kuullut, että jos soluja tulee toivottua 10-15 kpl enemmän, niin laatu voisi olla huonompi. En ole tosin tätä omalta lääkäriltä varmistanut. Mulla irrotuksessa oli Gonapeptyl Pregnylin sijaan. Kuulemma se saattaa estää hyperiä.

Manuliina, onnea!

Jonsku88, onnea ultraan!

).( PP 6, eikä mitään oloja. Ei yhtään mitään. :(
 
Huomenta

Aamulla testattu nega (roskishaamu)
Oman mielenrauhan vuoksi kävin vielä verikokeessa, jonka tuloksen saan sitten huomenna.

Vielä ei tunnu miltään, ei edes ärsytä. Kai se lopullinen vi****s vaatii sen vuodon alkamisen.

Käytännössä siis kesäkuussa lyhyellä kaavalla ainokaista pakastealkiota yritetään pitää hengissä ja siirtää.

Että höh.

Miten te muut?? Parempia uutisia jooko??!!
 
Eli ainakin meille sanottiin Naikkarilla, että nyt odottaa yhdet kuukautiset väliin ja kolmanteen hoitoon päästään sitten, kun paino on tippunut. Käytännössä puheli, että yhdet kuukautiset väliin ja sitten hoitoon. Saa nähä vain saanko tiputettu 5 kg nyt 6 vkossa :) Eli voi olla,että pitää odottaa kahdet kuukautiset
 
Heissan:) Terkkuja Tayssista limis oli 8mm ja 15-16 follia näky. Perjantaina olis sitten punktio päivä :) ja siirto mahd ens ma -ke :) saatiin semmoseen munasolujen pakastus tutkimukseen pyyntö . Katotaan mitä tulee päätettyä :) keskiviikkona pitäs pregnyl pistää mut eiköhän senki saa pistettyä ku on tota ovitrelleeki tuikkinu :) sit sain luget tueks punktion jälkee :)
 
Hydrangea, kiitos vastauksesta. Älä huoli oireettomuudesta. Itse olin 6viikkoa raskaana viime keväänä ja ennen testausta ei ollut mitään oireita ettei niitä oireita tosiaan kaikille tule.

Cassis, pahoittelut negasta! Vaikka eihän se satavarmaa ole ennen verikoetta.

Untuvikko, tsemppiä laihdutusurakkaan ! Siihen tarvitaanko pelkistä mielenlujuutta!

Jonsku, siellähän oli ihan ideaalimäärä folleja tulossa.

Tänään oli punktio ja 12 solua saatiin. osa on varmasti raakoja kun punktiota jouduttiin vähän aikaisempaan. Nyt sitten jännäillään keskiviikkoon miten hedelmöityksen ja jakautumisen käy. Punktio oli lähes kivuton. Ihan turhaan jännitin etukäteen
 
Vahvistus tuli - verikoe näytti myös negatiivista, eli vuotoa odotellessa.
Hipsin hetkiseksi takavasemmalle odottelemaan alkukesän PASsia - odotellessa ajattelin salaa syödä muutaman kierron clomeja ;)

Aivan mielettömästi tsemppiä kaikille teille ja toivon todella että tämä ketju on kuollu pystyyn osanottajapulan vuoksi siihen mennessä kun palaan. Käyn teitä varmasti urkkimassa välillä, mutta Hydra tiputa minut sinne taukoilijoihin niin ilmottaudun sitten lähempänä kun saan suunnitelmat.

C
 
Moikka!

Hydra: Juu ollaan reissusta kotiudutta ja voin kertoa että hyvää on tehnyt. Oikein vähän harmitti aloittaa 2.ivf kun olo oli niin tasapainoinen, että olisi tehnyt mieli unohtaa koko vauva haave. Mutta siis sumuttelut alkoivat viime kuun lopulla ja viime viikolla olin ultrassa ja tilanne oli niin kuin pitääkin ja lauantaina pistin ensimmäisen kerran ja perjantaina menen ultraan katsomaan kasvaako siellä mitään. :) Ihanaa, että saitte huippu yksilön kyytiinne ja nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että se pieni kyytiläinen on teidän tuleva pieni vauva. <3 Älä oireettomuudesta välitä, kai se on niin yksilöllistä.

Oon jäänyt vähän taka-alalle kun olen yrittänyt mahd. vähän miettiä hoitoja ja lapsettomuutta. Olen aika hyvin onnistunutkin, tietysti välillä täällä käynyt kurkkimassa. Hirmuisesti onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Cassis, suuren suuret pahoittelut! :( :hug: Siirrän sut taustalle.

Untuvikko, tsemppiä painonpudotukseen. Hoitoon pääsy on varmasti hyvä tsemppari siihen.

Jonsku, tsempit punktioon. Sopiva määrä folleja tulossa.

Tiltu, hienoa, että punktio meni kivottomasti. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu.

Niian, loistavaa, että olet saanut ajatuksia irti tästä hoitostressistä. Hurjasti tsemppiä myös tähän hoitoon. :)

Hydra pp 7
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Valoa..29................2.IVF/2.PAS........marraskuu........Endo
Nocy..30+...............1.IVF........... . ......marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .................marraskuu..........?
piu_pau..30.............3.IVF....... ........tammikuu........Selitt.
Maui84..29..............2.IVF........ ......kevät 2014..........Selitt.
Jonsku88..25...........1.IVF........... ........vko 12.........Selitt.
Neve.......................1.IVF........ .. ............?...............PCO
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Untuvikko80.............3.IVF..................?...............?
Leenu-77.................4.IVF/2.PAS.................?................. . ?
Nannukka81..32 …….4.ICSI …… ......2014/2015......siittiöt, hedelmöittyminen
Endotar 1978...........3.ICSI................... ?..............endo
Niian..27..................2.IVF........ ..........kevät 2014......Selitt./sekund.
Snipsu.32................2.ICSI/1.PAS..............?...............-........
Tiltu77.....................1.IVF....... ..........kevät 2014...................
Esikko83..................1.IVF......... ........syksy 2014............endo
Nambit....................1.IVF......... ...................................PCO

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Skorppari82..........1.IVF/2.PAS.......1...............?..............PCO
Mari32..32.............1.IVF.......... .....2.............21.3..........simpat
Hydrangea............1.IVF/3.PAS.......1.............25.3...........PCO

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5..............Pco
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajoh dinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......... .............................Selitt.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. .............19.9.........Se litt.
Karoliina81..32...........luomuihme..... ..... .....................?
Deseo.....................1.IVF......... .............................Selitt.
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS...........10.10........En do/PCO/astenozoosp.
Sachiel..................1.IVF.......... .............................Ei siittiöitä
Unelma81..32........1.IVF......... ...............................Selitt.
Sinisilmä79............1.IVF........... ...............................?
TybyLiini..33.........1.IVF............. ...............................?
Toive13..35..............2.IVF.............. .........10.11->kkm......Selitt.
Tarana...............2.ICSI............. ..........................PCO,siittiöt
Helmiina85..28......1.IVF............... ..........20.11........siittiöt?
iiris_lorea..31........…2.IVF.. ............…25.11..........…....sii ttiöt ,keltahormoni
Aurora*..30..............2.ICSI....... .......25.11.........PCO,sperman v-a
HelgeR..31...............luomuihme...... ..............................PCO?
Millyk......................1.IVF....... .........4.12.14........munanjohdinvik a
Katiri..27.................1.IVF........ .........6.12.14.......Endo/munanjohdintukos/(PCO?)
Tellu83.................1.ICSI........ ..............5.2.14.............Selitt.
annalii..................1.IVF.......... ...............................selitt./siittiöt
glimmer................1.IVF/2.PAS..................25.2.14.......... ... .
Haikala...25.............3.ICSI...... ..................siittiöt/endo/tuuba tukossa
Toive13..36..............Luomuihme.......... ........8.3................Selitt.

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair,RBAM,grosjean,tiuku_2013,simpli,Cassis
 
Jonsku, olin niin kauhusta kalpea ennen punktiota, että hoitaja päätti mun puolesta, että tarviin sitä. :D Suosittelen sitä kyllä kaikille, jos toimenpide vähänkin jännittää. Itse kyllä jännitin ihan turhaan, koska se oli oikeastaan täysin kivuton.
 
Mari, voi ei, olen pahoillani. :( :hug: Ei kannata täysin luovuttaa ennen varsinaista testipäivää, vaikka tietty luulisi tuossa vaiheessa jo jotain näkyvän.

).( Harmittaa niin lukea täältä nyt koko ajan huonoja uutisia piinailijoilta. Ehkä seuraan itse pian perässä. Testaus pelottaa. Testejä (paitsi digi) ei ole nyt ostettuna, joten en oo tullu testanneeksi, enkä siis ainakaan vielä huomenna testaa.

skorppari, joko siellä on oloja? Koska ajattelit testata?
 
Pahoittelut cassis ja mari :hug:

Tiltu: toivottavasti moni hedelmöittyy!

Hydra: ei oo yhtään mitään oloja. Verinen vuoto on myös pikkuhiljaa hiipinyt peliin mukaan :(. Toiveet ei oo kovin korkeella, en tiedä koska uskallan testata.. ehkä huomenna tai perjataina. Päätitkö sä jo?
 

Yhteistyössä