IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Hei kaikille!
Olen aikoinani kirjoitellut tuolla IVF hoitoja lapsettomille-palstalla, takana 3 vuotta lapsettomuutta 1.IVF hoitokierros jossa yksi tuoresiirto ja kolme passia. Saldona yksi keskenmeno viime keväänä jonka jälkeen jäimmekin tauolle. Syynä meidän lapsettomuuteen minun PCO. Kesän ja alkusyksyn aikana pohdimme jopa eroa, hoidot ajoivat meidät todelliseen kriisiin ja kadotimme toisemme. Maailman suurimpana ihmeenä kuitenkin plussasin muutama viikko sitten täysin luomusti. Toivottavasti huolitte mut kuitenkin tänne palstalle koska olen hoitoja läpi käynyt vaikka tämä nyt luomuihmeenä tulikin.

Ihan alkuraskaus oli vaikea, ruskeaa vuotoa tuli aluksi pari viikkoa jonka jäljeen verta PALJON. Lääkäri sanoi että oli ilmeisesti tuplat mutta toinen meni kesken. Nyt kuitenki kaikki ok ja täällä mennään 7+3

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..........................La......Monesk o lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor..........................26.6.... ... .1
Krish73..........5.icsi/tuore.........selittämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………..3.ICSI,tuore…….s iittiöt………….................... .......7.7……….3./1.yht.
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt................................18.7. ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a................31.7..........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ......4.8 ...........1
katiri.............1.ivf, tuore........endo, munanjohdintukos........11.8.........1
Helge............luomuihme..........PCO.................................23.7..........1

Neuvolat/ultrat
aurora* 13.12 varhaisultra
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
Toive13 18.12 neuvola
katiri 30.12 varhaisultra
 
Helgelle vielä onnittelut luomu plussasta! Hui,alkuvaikeuksien kautta onneksi kaikki hyvin :)

Deseo, onko vatsa jo kasvanut selvästi? Kivasti sulla jo viikkoja kasassa.

Tänään illalla tuli oikeestaan ensimmäinen pahaolo sohvalla maatessa.. Phyi. Hetken mietin,pitääkö lähteä halaamaan wc:tä. Mutta kaikki nämä vaivat kestää,kunhan vaan kaikki menis hyvin.
Mietin vielä niitä viikkoja;eli paljon nyt olisi,kun siirto tehty 21.11 torstaina? Oliko viime to siis 4+1... En oikein ymmärrä,sori :)
 
Kiitos deseo vielä selvennyksestä :)
Huomenna pärähtää sitten viikko 5.

IMD, tsemppiä huomiseen ultraan!
Eikö oireet häviäkin siinä ennen rv12,useimmiten?

Pienillä nokosille alettava,ei auta :) Järkky päänsärkykään ei kunnon ruoka-annoksella lähteny. Ehkä uni paras lääke nyt on...
 
Viimeksi muokattu:
Millyk, käsittääkseni raskausviikot lasketaan niin, että alkion hedelmöittymispäivä on rv 2+0. Mulle hoitaja sanoi, että todennäköisesti hedelmöittyminen on tapahtunut punktiopäivänä. Mutta saatetaan kai joskus laskea niinkin että hedelmöittyminen on tapahtunut punktiopäivästä seuraavana päivänä.
Mulla siis ton punktiopäivän mukaan laskettuna 5+2.

HelgeR
, onnea luomuplussasta! :) ja tervetuloa mukaan.

Mulla kanssa kuvottavaa oloa ollut tänään ja eilen. Ei nyt ihan niin että pitäis lähteä pönttöä halailemaan mutta koko ajan kurkussa sellanen etova olo. Ja tuntuu että koko ajan olis nälkä. Väsymystä mullakin. Väsymys tietysti voi johtua ihan tästä vuodenajastakin ja pimeydestä. Vatsan ja munasarjojen vihlonnat onneksi vähän helpottaneet.
 
IMD tsemppiä ultraan!! Tule sit heti kertomaan kuulumiset! :) Me joudutaan odottamaan ultraa vielä viikko, mutta onneks päästään kuitenkin ennen joulua.

Helge ihanaa kun olet päässyt tänne puolelle! :) Muistan kun ollaan yhdessä oltu piinailemassa… Onnea matkaan!

Robina 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
IMD Miten uä:ssä? :) olihan pikkuisella kaikki hyvin?

Oletko Katiri varannut jo neuvola-aikaa? Minä odottelen ja käyn ihan rauhassa sen ensimmäisen ultran ja sitten vasta varaan..tietääpähän sitten onko tuolla ketään.
Entäs Iris_lorean?

Voi apua, välillä tulee ihan outo olo, että ei mahassa mitään ole... Nyt ei ole mahassakaan (*kopkop*) oikein mitään tuntemuksia, rinnat vähän arat, mutta muuten aika neutraali olo. Tällänen päivä siis tänään...

Miten muilla odottajilla? :)
 
Millyk onnea ja tervetuloa tänne puolelle!! :)


Onko muilla pahimmat alkuraskausoireet alkaneet helpottaa? Mulla rinnat ei oo enää niin kipeet vaikka turvoksissa onkin. Väsymyskin on helpottamassa ja huono olokin tulee vaan jos ei oo pariin tuntiin syöny…

Viikon päästä olisi todellakin vihdoin np-ultra ja sit pitäisi kertoa isosisaruksille 9 ja 10 vee.… hiukan jännittää mitä he sanovat.

Mä oon joutunut jo vallan siirtymään mammahousuihin! Tää mun maha on jo ihan järkyttävä! Pitää pitää kauheita kaapuja päällä ettei lapset huomaa tai työkaverit. Lasten kanssa ei oo voinu edes kuvitellakaan menevänsä saunaan… Miltäköhän näytän kesäkuussa??? No mä oon kyllä tosi pieni ja hoikka et kai toi maha tuolta jotenkin äkkiämmin pullahtaa ja kun on jo kolmas lapsikin.

Me meinataan selvittää kumpi on tulossa. Onko muut suunnitellut menevänsä 4D ultraan? Mä haluun mennä sinne, kun edellisissä raskauksissa ex- mies ei halunnut tietää sukupuolta etukäteen ni en silloin päässyt. Ootteko muut jo miettinyt nimeä tulevalle lapselle?
 
Millyk, ajattelin kanssa samalla tavalla, että odottelen siihen varhaisultraan kaikessa rauhassa ja sitten vasta soittelen neuvolaan. Nyt on kuitenkin vielä niin varhaiset viikot menossa etten rupee hätäilemään mitään. Ei oo kiva sitten perua neuvola-aikaa jos tuleekin keskenmeno tai on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Kaikenlaisia vaihtoehtoja tässä käy mielessä. :attn: Toivotaan kuitenkin parasta. :)

Tänään taas pariin kertaan ollut alavatsalla sellaiset tuntemukset, että olis oikein kivuliaat menkat tulossa. Kivut kuitenkin menneet parissa minuutissa ohi. Piti käydä kaupassa ostamassa lisää raskaustestejäkin, plussaahan se näytti edelleen. :)

IMD
, mitäs ultrassa näkyi? :)
 
ROBINA, kyllä 4D ultra olisi kiva jos sinne asti päästään :) Se on niin hieno ja tarkka,upeaa nykytekniikkaa! Aika hinnakas se on,mutta...
Nimivaihtoehtoja on tullut mietittyä jo kauan aikaa sitten. Jos sattuisi poika,sille olisi valmis nimi tiiossa. Tyttö vaihtoehdolle ei vielä ihan varmaa :)

KATIRI, olen myös miettiny kuumeisesti vielä toisen testin tekoa. Jo tässä parin päivän ajan..mutta en ole saanut aikaseks. Netistä olis kiva tilata,en vaan malta odottaa. Ensi viikolle se sitten menis.
Mutta hienoa,että varmuus vielä testissä tuli sinulle :)
 
Mulla oli tänään np.ultra. Unohdin tuossa aiemmin siitä lisätä tonne neuvola tms. lääkärikäynteihin.. Tänään oli siis ekana toi ultra ja sitten eka neuvola.
Np.ultra ok. Kaikki näytti edenneen ihan kun pitääkin ja viikot näytti nyt 11+6 ja mitat 12.. ja se oli kuulemma positiivisempi asia se. Verikokeesta tulokset tulee sitten noin viikon kuluttua. Neuvolassa vierähtikin aika pitkän aikaa, yli tunnin kätilö kertoili kaikenlaista ja antoi vielä kassillisen kotiläksyäkin :D Se mitta siinä npssä tais olla 0,6mm..

Hieno homma InMyDreams, että kaikki oli sielläkin kunnossa!:)
Mua vähän jännitti kyllä omalta osaltani, kun ei mitään kummempia ole tuntunut vähään aikaan.

Me ei olla edes vielä keskusteltu sukupuolesta halutaanko tietää vai ei. Tuntuu vielä niin epätodelliselta koko raskaus, ja tähän päivään saakka oli taas hiipinyt toi epävarmuus. Neuvolan täti sanoi, että voit vaikka tulla joka päivä kuuntelemaan äänet, jos haluat :D, mut en mä nyt niin heikkopää kyllä ole :whistle:.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, monilla hyviä ultra kuulumisia :heart:

Menin ja ostin angelsounds kotidopperin ja yllätyksekseni sain sydänäänet kuulumaan nyt jo (7+6). Kyllä tuli rauhallinen mieli kun kuunteli sydämentykytystä :heart: en voi vieläkään uskoa että mun mahassa asuu pieni tyyppi :)

Väsymys on jotain ihan eläimellistä..yheksältä yleensä illalla nukkuun ja simahdan minuutissa, päivät menee hitaasti töissä kun pitää keskittyä siihen että pysyy hereillä. Toinen tissi aivan sairaan kipeä, toinen lössähtänyt :LOL:
Huomenna kontrolliultra sen toisen pienen keskenmenon takia. Nyt tosin vuoto lakannut joten eiköhän siellä kaikki kunnossa ole.

Me ei olla vielä mietitty että halutaanko tietää sukupuoli. Jotenkin sitä elää päivä kerrallaan vielä tässä vaiheessa, ei uskalla ajatella niin pitkälle. Vähän sama homma ton nimi asian kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: InMyDreams
Komppaan niin Helgeä tässä:Jotenkin sitä elää päivä kerrallaan vielä tässä vaiheessa, ei uskalla ajatella niin pitkälle. Vähän sama homma ton nimi asian kanssa.
Niin se tahtoo olla, ettei uskalla vielä haaveilla sinne asti. En aio ostaa mitään vauvajuttuja kuin varmaan vasta äitiyslomalla, jos sinne asti selviää...
Tuo väsymys on jännä, 8-9 aikaan pakko mennä nukkumaan, mutta hrään sitte jo puoli kuuden aikaan! Ja mulle on aina ollu nuo aamuherätykset tosi vaikeita, liukuvalla työajalla olen mennyt monesti vasta 8 jälkeen töihin, kun en oo jaksanut nousta aiemmin. Nyttemmin ollu ennen seiskaa jo töissä :) eikä mua päivällä väsytä yhtään.

Mutta toivottelen kaikille rauhaisaa ja onnellista odotusta ja joulun aikaa, me lähdetään nyt kuukaudeksi kaukomaille lämmittelemään :)

IMD 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Täällähän on kivasti keskustelu vilkastunut! Ihanaa, että joukossa on uusia plussanneita ja monella hyviä ultrakuulumisia :heart:

Ehkä itsekin uskaltaa taas aktivoitua... tänään oli vihdoin varhaisultran aika Taysissa, kyllä aika on madellut! Ultrassa näytiin juuri 7+1 viikkoja vastaava reilun sentin mittainen kaveri, jonka sydän jumpsutti ihanasti :heart: Kyllä tuli kyyneleet silmiin niin mulla kuin miehelläkin. Yllätyin että ultrassa tosiaan näkyi se sydämen jumpsutus niin hyvin! Pari kuvaakin saatiin mukaan. LA 30.7.

Varasin neuvola-aikaa ja eka neuvola olisi sitten viikon päästä perjantaina. Vielä on monta riskiviikkoa edessä, mutta toivottavasti jatkuisi yhtä hienosti!


IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..........................La......Monesk o lapsi
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor..........................26.6.... ... .1
Krish73..........5.icsi/tuore.........selittämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………..3.ICSI,tuore…….s iittiöt………….................... .......7.7……….3./1.yht.
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt................................18.7. ......1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a................30.7..........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ......4.8 ...........1
katiri.............1.ivf, tuore........endo, munanjohdintukos........11.8.........1
Helge............luomuihme..........PCO.................................23.7..........1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
Toive13 18.12 neuvola
aurora* 20.12 neuvola
katiri 30.12 varhaisultra
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
IMD, Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa :) Varmasti tosi iso helpotus,kun näki että kaverilla kaikki hyvin.
Sama täällä,aion jättää suurimmat ostokset alkukesälle,mikäli sinne asti päästään. Ei uskalla aiemmin..
Mahtavaa olisi päästä nyt reissuun. :) Oikein hyvää matkaa!

KRISH, hienoa että myös siellä kaikki niinkuin pitääkin,onnea!
Mitä verikokeita otetaan viikolla 12 tietämillä? Onko ne niitä kromosomi ym.juttuja?

HELGE, täälläki väsymys on rankkaa. Oikeestaan alkuviikosta olin tosi väsynyt,töissäkin alkoi niin väsyttämään jo 12 jälkeen,silmät ei meinannut pysyä auki ja ihan tokkurainen olo.
Mahtavaa,että sait <3 äänet kuulumaan. :)

AURORA,paljon onnea hyvästä ultranäkymästä <3

En muuten saa lisättyä itseäni listalle,kun näppäilen usein tällä matkaviestimellä... Jos joku viitsisi lisätä tai itse lisäilen kun käyn toisella koneella.
1.ivf Tuore, munanjohd.vauriot, 14.8(?), 1.
 
Tuli tehtyä eilen (5+2) testi ja samaa tulosta tuli kun reilu viikko sitten. (2-3 viikkoa näyttöön,eli rv4-5) :)

Mutta, eikö hormonin pitäs jo nousta niin että olisi jo 3+? vai liekkö nouseeko hormoni epätasaisemmin tm.? Tietysti sitä miettii kaikenlaista..
Onko muilla kokemusta?
 
Millyk Mä sain 3+ rv 6+1, mutta se on mun ainut testaus tolla digillä, että vaikea sanoa, milloin tuo 3+ olis jo ilmestynyt näyttöön, jos olis aiemmin testannut. Laitoin sut listalle=).

Jännä muuten miten noita raskausviikkoja kutsutaan eli jos oot esim. rv 5+2, oot silloin kuudennella viikolla raskaana. Tää asia kirkastui mulle vähän aikaa sitten eli rv 5+2 on kuudes raskausviikko, ei viides.

).( Täällä nyt rv 9+1. Aaltoilevaa pahaa oloa ja väsymystä iltaisin, mut aamulla herään klo 8-9, vaikka sais nukkuakin, kuten tänään. Paha olo tulee etenkin, jos jää pitkä väli aterioiden välin. Välillä kohtutuntemuksia. Ens viikolla eka neuvola. Jokohan sydänäänet saadaan kuulumaan:heart:?

IVF/ICSI-hoidoista plussaan
Nimi..............Hoito................. Syy....... ..............................La......Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.......1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6.......1
Krish73..........5.icsi,tuore.........selittämätön,siittiöid en laatu...27.6.......1
Robina…………3.ICSI,tuore…….siittiöt…………...........................7.7........3./1.yht.
Toive13.........2.ivf,tuore..........Sel itt.....................................18.7. .....1
Helge............luomuihme..........PCO. ....................................23.7.... ..1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 .........1
katiri.............1.ivf,tuore.........endo,munanjohdintukos...........11.8.........1
Millyk............1.ivf,tuore..........munanjohd.vauriot.................14.8(?)......1

Neuvolat/ultrat
Robina 20.12 np-ultra, 20.1 neuvola, 17.2 rakenneultra
Toive13 18.12 neuvola
aurora* 20.12 neuvola
katiri 30.12 varhaisultra
 
Viimeksi muokattu:
Hirvee ahdistus iski viikinlopun aikana. Vauva on ollut se asia mitä ollaan haluttu enemmän kuin mitään viimest 3 vuotta, ja niin pohjalla käyty asian tiimoilta että ihan psykologin apuunkin turvauduttu matkan varrella. Nyt kuitenkin kun mahassa kaikkien vuosien jälkeen on uusi elämä, niin mieleen on noussut ahdistavia ajatuksia; olenko sittenkään valmis, pelottaa, tätäkö oikeasti haluan? onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia?? Ihan hirvittää nämä ajatukset, tätähän mä olen halunnut koko ajan, inhoan itseäni näiden ajatusten takia (jotka onneksi ovat siis ohimeneviä mutta kuitenkin)
 
Me ajateltiin kertoa tällä viikolla lapsille tulevasta pikkusisaruksesta. Pe on np-ultra, mutta halusin mieltä rauhoittaakseni päästä kuuntelemaan sydänäänet ekaa kertaa ennen sitä. No äsken kävimme avoimessa neuvolassa ja pienen hakemisen jälkeen äänet löytyi todella hienosti <3 Siellä se pieni jumppas menemään. Syke oli n. 180! Olen kyllä superonnellinen ja nyt voi hiukan rauhallisemmin mielin mennä sinne ultraan :)

HelgeR mä ymmärrän niin nuo sun tunteet! Itse olen pohtinut ihan samoja asioita! Meillä lapsettomuutta takana 4 vuotta ja kyllä tää niin ihmeelliselle tuntuu, että herättää kyllä kaikenlaisia tunteita! Tsemppiä odotukseen. Kyllä tää hyvin menee :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)

HelgeR Täällä ollut myös aikaisemmin samanlaisia pohdintoja. Mä luulen et ne on vaa mielen tekemiä kepposia ku lapsettomuutta ollut pitkään ja kun se loppu tulos ei ole vielä varma et sen lapsen saisi syliin asti. Meinaan siis että jotain "itsesuojeluvaistoa" jos käykin huonosti. Kyllä se varmasti menee ohi kun vauvan liikkeet alkaa tuntumaan ja alkaa luottamaan siihen että sen pienen nyytin saa syliin asti :) Ja väsy on myös yksi mikä pistää nuo ajatus hirviöt liikkeelle :hug:

(.) Kiva flunssa iskeny eikä meinaa lähtä millään :snotty: Muutamana päivänä ollut pientä kuumeilua ja olenkin ollut pari päivää saikulla. Jospa se menis jouluksi pois kun juo ahkerasti mustaherukka mehua :)

deseo 15+0
 

Yhteistyössä