IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Kävin tänään lastentavaraliikkeessä ostamassa imetysliivit, kun alkaa rinnat tursuta vanhoista ulos. Ihan järkyttävän kalliita, en oo ostanu rintsikoita vuosiin, kun alunperin pienirintaisena oon suosinu Triumphin urheilurintsikoita arkenakin ja kotikäytössä jotain Gap:n toppeja. 60 euroa rintsikoista! Tosin sain erinomaista palvelua, myyjätär tuli ihan koppiin asti oikomaan olkaimia ja mittailemaan kokoa ja antoi paljon vinkkejä liivien ostoon, käyttöön, imetykseen ym, että saihan sitä toki rahalle vastinetta. Ja oli erittäin asiantunteva ja hienotunteinen myyjä. Lisäksi mua järkytti, että piti ostaa E-kuppia! Mulle on yleensä riittänyt B-kuppi tai topeista S-koko... Myyjä selitti, että naiset ei usein huomaa kuinka kookkaiksi riinnat lopulta kasvaa kun tiiraillaan vaan mahaa. Lisäksi niihin pitää mahtua liivinsuojat, maidonkerääjät, kaalinlehdet ym ja tietysti vielä tässä vaiheessa kasvuvaraa :O Sit sorruin Mamaliciusin äitiysfarkkuihin. Edelliset ostin HM:lta ja ne maksoi 20 euroa vähemmän, mut jostain syystä, liki 10 pesunkin jälkeen ne kutittaa.... Tiedä mitä kemikaalia niissä on. Mulla on muitakin pillifarkkuja, mut yhetkään muut housut (ei edes HM:n) kutita... Todella outoa. Siksi en uskaltanut enää ostaa HM:lta : > Vauvalle oon jo ostanu HM:lta pari bodya, vaikka katoinki just dokumentin Bangladeshista, jossa oli halpisvaatemerkin tehtaasta juttua. Sen jälkeen oon kyllä aatellu alkaa rajoittaa halpismerkkejä, mutku ei se takaa, että ostaa Mamaliciousta tai muuta, että ne olis tehty edes eri tehtaassa.. ärsyttävää!

Vauva muuten on alkanut potkimaan ihan kunnolla, hassua seurata kuinka nopeaa sen pikkuiset kintut vahvistuu! Tällä pikkuisella on aktiiviset ajat 10-11 aikaan, iltapäivällä ja sit illalla ennen nukkumaanmenoa : > Jos yöllä herään, se potkiskelee.. Toivottavasti se ei kerro syntymän jälkeisestä vuorokausirytmistä vielä mitään!

RBB 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Ihanalta kuulostaa noi vauvan potkut! Meillä saadaan kai vielä sitä odottaa, kun istukkakin on etuseinämässä. Kyllä se liikkeiden tunteminen rauhoittaisi mieltä, kun edelleen on kovasti huolissaan meneekö kaikki hyvin! Doppler on kuitenkin ollu ahkerassa käytössä ja sillä kuulee sykkeen lisäksi ihanasti ne liikkeetkin kun toinen potkii ja polskii menemään :) Hassua ettei sitä vielä tunne. Mahakin on vähän kasvanut, aamullakin näyttää jo raskausmahalta.

Tänään tasan 15+0 ja pahoinvointi vaivaa edelleen, joinakin päivinä saa oksentaa monta kertaa. Kun tää pahoinvointi on ollut niin kovaa, niin ollaan kehitetty vahva tunne että tyttö olis tulossa! Viimeisen viikon aikana myös naama on ruvennut kukkimaan, sekin kai on jonkun urbaanilegendan mukaan "tyttöoire". Mutta kukas näistä tietää ja kumpikin olisi tietysti aivan yhtä tervetullut! Onko teillä muilla vielä tyttö- tai poikaoloja, ketkä vielä ei rakenneultrassa käyneet tai sukupuolta siellä kysyneet?
 
Viimeksi muokattu:
Joo näinhän se on, varmaan mekin saatetaan yllättyä vielä ja poika tulossa tyttöoloista huolimatta! :) Vaaleanpunaiset vaatteet siis saa jäädä vielä kauppaan vaikka niitä on jo hypisteltykin ;) Voi että, toivottavasti pahoinvointi menis sulla ohi jo.. Mä oon jo vähän varautunut että saattaa jatkua jonkunasteisena koko raskauden ajan.
 
Mä olin ihan 100% varma, että meillä olis poika tulossa, vaikka ultrassa näytti tytöltä... Mut toisaalta kaikki muut on koko ajan arvellut, että tyttö olis tulossa : > Mä oon siitä ihan höpsähtänyt, että oon hankkinu vauvanvaatteita viimeset kolme vuotta jo, oon aina "hoitanu" pahaa oloa ja toisaalta nostattanu toiveita hoidoissa shoppailemallaa pikku vaatteita : D Eli meillä on ihan valtavasti jo vaatteita, tosin ne on onneksi hyvin pitkälle sopivia sekä pojalle, että tytölle, niitä on monessa eri koossa 50-98 cm. Me ei tykätä pinkistä tai vaaleansinisestä ja toisaalta ollaan aateltu, että puetaan poikaa punaseen ja keltaseen ihan yhtä lailla kuin tyttöä siniseen ja vihreään.

RBB 21+3
 
Haen vielä omaa paikkaani... la olis 15.10 jos kaikki menisi hyvin, vaan kun on hoitoja miltein neljä vuotta mittarissa niin olen täysin ymmälläni ensimmäisestä plussastani. 4Ivf tuotti siis plussan. Alkioita on siirretty toista kymmentä. Viimeinen hoito meni ihan penkinalle ja pakkaseen ei saatu mitään. Tuoresiirrossa laitettiin kaksi.

olen oman pääni kanssa ihan solmussa. Pitkään toivoin että hoidot saataisiin loppuun ja saisin luovuttaa. Olemme sijaisvanhemmiksi menossa ja pride kesken. Neljäs ivf tuli yllärinä että se suostuttiin tekemään(yksi hoito välissä yksityisellä)

nyt on sellanen olo että oon vaan hukassa. En usko onnistumiseen vaan pelkään tän vaan pissivän meidän sijaisperhevalmennuksen totaalisesti.

Eli pelonsekaisin tuntein täällä odotan varhaisultraa. Vielä pari viikkoa!
 
Viimeksi muokattu:
Redwing Blackbird, ihanaa varmaan tuntea vauvan potkuja ja liikkeitä, minäkin jo odottelen niitä. :) Mäkin kävin tossa yhtenä päivänä sovittelemassa imetysliivejä, ihan vaan huvin vuoksi. Ne oli ihan mukavan tuntuisia päällä. Vielä en ostanut. Oon kyllä vähän järkyttynyt tosta, että jos sun on pitänyt ostaa E-kupin liivit niin mitkähän Ö-kupit mun sitten pitää ostaa kun muutenkin D-kuppi yleensä ollut. :D
Minä taas en ole uskaltanut ostaa mitään vauvaan liittyvää lapsettomuus-aikoina. Jotenkin oon niin katkerana ajatellut etten kestä jos on vauvan vaatteita tms kotona, jos ei vauvaa koskaan tulekaan. Nyt varmaan pikkuhiljaa uskaltais jo jotain ostaa.

Aurora ja Odottava73, tsemppiä pahoinvointien kanssa. Toivottavasti pian jo alkaisi helpottamaan.

Tähtitomu, onnea :)

83yrittäjä, onnea! Toivon että kaikki menisi hyvin. Varmasti ajatukset aika sekaisin, se on ihan ymmärrettävää.

Mä tilasin netistä äitiyshousut ja tukitopin. Tänään sitten sain paketin ja innokkaana aloin sovittelemaan vaatteita. Onpas mukavan tuntuisia! Sitten menin peilin eteen ja hupsista vaan, huomasin että mullehan on tullut valtava raskausmaha! Kai nää äitiysvaatteet jotenkin korostaa vatsan pyöreyttä :) Taidankin laittaa huomenna äitiysvaatteet päälle kun lähden koulutuspäiville :)
Yksi oire muuten, mistä oon unohtanut mainita on nyt toisen raskauskolmanneksen alettua on finnit. Naama on alkanut kukkimaan oikein kunnolla. :/ Ekan raskauskolmanneksen aikana mulla olikin iho ihmeen hyvässä kunnossa. Täällä siis nyt 14+1 menossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Onnea isosti uusille Tähtitomu ja 83yrittäjä! :heart:

Täällä tänään 19+0, masu pullottaa jo melkoisesti, painoa tullut n. 4 kg. Huomenna neuvola. Taidanpa kirjoitella sen jälkeen lisää... tänään vain tulin poksumaan, kun puoliväli häämöttää jo! :)

TybyLiini & Sintti 19+0
 
Redwing Blackbird, ihanaa varmaan tuntea vauvan potkuja ja liikkeitä, minäkin jo odottelen niitä. :) Mäkin kävin tossa yhtenä päivänä sovittelemassa imetysliivejä, ihan vaan huvin vuoksi. Ne oli ihan mukavan tuntuisia päällä. Vielä en ostanut. Oon kyllä vähän järkyttynyt tosta, että jos sun on pitänyt ostaa E-kupin liivit niin mitkähän Ö-kupit mun sitten pitää ostaa kun muutenkin D-kuppi yleensä ollut. :D
Minä taas en ole uskaltanut ostaa mitään vauvaan liittyvää lapsettomuus-aikoina. Jotenkin oon niin katkerana ajatellut etten kestä jos on vauvan vaatteita tms kotona, jos ei vauvaa koskaan tulekaan. Nyt varmaan pikkuhiljaa uskaltais jo jotain ostaa.
Mä mietin aikanaan ihan sama, että mitä ihmettä me tehdään näillä vaatteilla, jos meille ei lasta tulekaan : O Mut kai mä sit pohjimmiltani silti uskoin, että hoidot onnistuu. Niitä siis on niin paljon, että me ei varmaan oltas ehditty edes antaa niitä lahjaksi.

Mä kävin tänään Prismassa kokeilemassa kaarituettomia Triumphin äitiysliivejä, ja kyllä! taas arvoin E ja D-kupin välillä! En ostanut, kun en osannut vielä päättää kummat otan, toisaalta pitäs aatella, että maito nousee vielä ja sinne pitää ne suoja härpäkkeetkin mahtua, että kai mun on pakko ostaa niistäki se E... Voin vaan kuvitella, millasiksi lapasiksi ne muuttuu, kun lopettaa imetyksen : D
 
Olen lueskellut, mutta ollut niin laiskana, etten ole jaksanut kirjoitella mitään.
Ensi maanantaina olisi vasta rakenneultra.
Liikkeitä tuntuu (ehkä) silloin tällöin, ostin dopplerinkin, jolla tulee kuunneltua sydänääniä iltaisin :)

Mitään pahoinvointeja ei edelleenkään ole, mutta suuta kuivaa aina kun menee makuulle. Yölläkin pitää välillä herätä ottamaan vesiryypyt, ja tietenkin kerran yössä herätä pissalle, ei pysty pidättelemään aamuun asti. Lisäksi ihanat peräpukamat... :(

Painoa ei ole onneksi tullut kuin kolmisen kiloa, ja kunnon vauvamasu näkyy varmasti, eli ei epäilystäkään tilasta... Ihmettelen vain, kuinka iso tästä vielä tulee??
Tissit ei ole kasvaneet, samalla kupilla ja ympäryksellä mennään, mutta maha on jo pari kuukautta painanut siihen malliin, etten ole voinut enää pitää kaarituellisia liivejä. Cubuksesta löysin kivoja kaarituettomia liivejä, joiden kanssa pärjää. H&M ostin samanlaisia imetysliivejä, mutta ne eivät istuneet yhtä hyvin kuin nuo Cubuksen. Nännit on sitten puolestaan kasvaneet, ja tummuneet :eek: Eilen huomasin myös, että verisuonet näkyvät rinnoissa, ei ennen ole näkynyt.

IMD 21+0
 
Katiri, sullakin naama kukkii.. Mulla sama ja alkoi kans toisella kolmanneksella. Mulla on finnejä ja jotain ihottumaa sekaisin, nice. Ihottumaan ostin Bebanthen Anti-exem voidetta ja se vähän auttanut jos muistaa päivittäin laittaa..

Täällä tänään 16+6 jo. Vielä kuukausi silti rakenneultraan ja se vähän jo jännittää. Mitään isompia hankintojakaan ei ajateltu tehdä ennen sitä... Muutamia pieniä vaatteita on ostettu, KappAhlin Newbie-vaatteet on niin ihania :heart:

Olo on nyt ollut parempi ja energisempi. Töissä on ollu kiirettä myös niin viikot kuluu onneks nopeammin :) Maha on tainnut taas kasvaa vähän huomaamatta, tällä viikolla tuli jo kysymystä onko perheenlisäystä tulossa. Vaikka löysiä vaatteita oon yrittänyt käyttää.. Kaikki rintsikat ei enää sovi, mutta uusikaan ei viitsi vielä ostaa, jos paisuu vielä enemmänkin. Noita mahdollisimman mukavia imetysliivejä vois käydä kyllä kokeilemassa jossain kohtaa.

Iltaisin nukkumaan mennessä on tuntunut jo pientä möyrintää ja tökkäisyjä mahasta :) Tosin vaikea välillä erottaa möyriikö se maha muutenkin vaan. Mutta dopplerillakin kuunnellen tuntuisi olevan pienellä kova meno päällä aina noihin aikoihin!
 
Viimeksi muokattu:
Fyi
Tähtitomu ja Yrittäjä83, mahtavaa, onnea matkaan! :heart:

Täällä paljon ihania ultrakuulumisia, en pysy enää perässä kaikista. :)

Olen ollut sen verran pahoinvoiva 24/7, etten ole jaksanut paljon netissä keskustella. Ruudun tuijottaminen tuntuu pahentavan oloa. Sen verran vaan tulin käväiseen, että tänään vihdoin rv 12+0! Ensi viikolla np-ultra.

Kohdun kasvusta: alavatsalle on ilmestynyt kova kohta, onko se nyt vihdoin se kohtu? *kyselee tyhmiä* =)
 
Fyi: sepä se : ) Ja äkkiä se sieltä alkaa kasvamaan kohti napaa! Onnea! Mulla on kontrolliultra istukan ja kohdunkaulan suhteen ens viikolla, samalla kun paukahtaa 24+0, tavallaan menee äkkiä aika, mut silti hirmu hitaasti, nythän se vauva vasta hädin tuskin pysyisi hengissä, jos syntyisi, eli vielä ainakin kuukausi, ennenku voi alkaa rentoutua... Mä seuraan fanaattisesti liikkeitä päivittäin, onneksi pikkukaveri on niin täsmällinen, että alkaa aina liikuskella kun menee kylkimakuulle, varsinkin iltaisin.

Mulla on edelleen pahoinvointia, se iskee tyhjällä mahalla, kahvin, tomaatin syömisen yms jälkeen ja autossa kun on istunut 2 minuuttia... Onneksi ajaminen ei siihen vaikuta, että jos vaan oon kuskina, niin voin autoilla. Bussilla meno on aivan tuskaa.

Supistelee harvakseltaan ja maha kasvaa ihanasti. Haluaisin, että se olis isompi, en malta oottaa, että se kasvaa lisää! Muita vaivoja ei oikeastaan ole, mikä on ihme, kun ajattelee, että oon syyskuusta asti ollut liikkumatta mitenkään : O

RBB 23+3
 
Fyi
Heips!

Nopsaan vaan omat kuulumiset:

Meillä oli tänään np-ultra ja siellä pikkuinen mennä viuhtoi joka suuntaan! :heart: Eli kaikki kunnossa, koko (61 mm) vastasi täsmälleen päiviä eli rv 12+4. Niskaturvotusta oli 1,1 mm eli normaali. Huh, kylläpä helpotti!
 
Maanantaina käytiin sit varhaisultrassa ja siellä yksi sydän tomerasti pompotteli.
Heräs vaan ihmetys kun piukkuinen oli pikkuinen ja vastas rv6+3 ja viikkoja siirrosta laskien oli 7+0.
onko muilla hoidoista plussanneilla kuinka mitat heitelly?
 
Fyi
^ Mulla vastasi rv 6+6 (tai 7+0, en ole ihan varma, lääkäri laski jotenkin eri lailla) viikkoa 6+3 ja kyseessä PAS. NT-ultrassa vastasi jo viikkoja päivälleen.

Lääkäri ei nähnyt asiassa hämminkiä. Epätarkkoja nuo mittaukset ovat tuossa vaiheessa.

Onnea sykkeestä! :heart:
 
Fyi, kiitos.
Tämä onkin meidän viimenen julkisen mahis, Pakkanen on tyhjä :/
ei tämäkään lääkäri mitenkään hätäilly, tuumas vaan että se on näillä viikoilla niin millipeliä ja mittausteknistä. Sitäkin pohdin että vaikuttaakohan tuohon kokoon se kun alkio oli sulatuksessa menttäny pari solua?
 

Yhteistyössä