IVF/ICSI huhtikuussa

Tietämätön: Aika vähän lugeista on mulle oireita tullut. Rintojen arkuus ja ihan lievää huimausta. HUimauskin tuntuu lähinnä äkkinäisissä liikkeissä.
Soita maanantaina hoitavalle lääkärille, että onko tää ihan normaalia. Varmaan mielellään tarkastavat tilanteen.

Nennuliini:??????? MIkä tilanne :/

Nyt rupee täällä testaaminen polttelemaan kun on menossa pp 10. Viimeyönä ekan kerran tuli uniin tää koko rumba kun näin unta, että tein positiivisen testin. Kuinkas Iida on malttanut?
 
Aurinkoista ja tuulista sunnuntai päivää kaikille!

Tervetuloa joukkoon Leenuliinu!! Mulla myös ensi viikolla punktio. Vielä ei jännitä ollenkaan!! Ehkä se huomisen ultran jälkeen alkaa taas jännittämään kun taas näkee missä mennään! Maha on turvoksissa ja välillä vihlailee oikein kunnolla, mutta tänään on ollut aika "rauhallinen" päivä! Olenkin ihmetellyt, että kuinka niin vähän vaivoja on tullut. Johtuneeko sitten puregon annoksen pienuudesta, kasvavat vissiin hitaasti tai jotain..tiedä häntä..perjantaista lähtien oon pistänyt orgalutrania tai mies on joutunut sen pistämään kun en vain ole jostain syystä sitä pystynyt pistämään itse!!

Mitä kuuluu Nennuliinille!?? Toivottavasti on hyviä plussa-uutisia kerrottavana!!! Jokos Siisamia ja Iidaa testin tekeminen houkuttaa??

Kaikille oikein mukavia piinailupäiviä ja punktion odotuksia yms!! Mie lähden vielä illaksi töihin uurastamaan!!!

-Iloinen Toivo-
 
Hei,

Minä olen käynyt taustalla kurkkimassa Siisamin ja Nennuliinin kuulumisia.

Huomasin kuitenkin samalla Tietämättömän kirjoituksen ja on ihan pakko kommentoida. Minulla itsellä tuli tammikuussa paha hyperstimulaatio ja jouduin sairaala hoitoon. Oireina oli juuri tuo kamala olo ja vatsa turpoaminen, sitten kun meni tarpeeksi pahaksi oireita oli kyllä muitakin, mutta nuo aluksi. Jos sinua vähääkään epäilyttää hyperi niin mene ajoissa käymään lääkärillä. Ja varsinkin jos maha turpoaa rinnan alta niin että on vaikea hengittää niin melko varmasti on sitä mitä epäilet. On nimittäin aika ikävää jos pääsee niin pahaksi mitä minulla meni. Paitsi ei siihen kyllä taida lievänä olla muuta hoitoa kuin lepo ja runsas juominen!!! Töihin ei kannata missään nimessä lähteä kokeilemaan jos tuntuu vähääkään siltä ettei siellä ole kykenevä olemaan. Itse en mennyt lääkäriin kuin vasta ihan viime hetkellä ja jouduin osastolle samantien, siellä jouduinkin sitten viettämään lähes kaksi viikkoa kun ei meinannut helpottaa. Toivottavasti sinulla ei kuitenkaan tule pahaa hyperiä ja selviät levolla ja juomisella.


Aurinkoista sunnuntaita,

Liinu

 
Nennuliini
Olettekin jo kaivanneet minun testitulosta, mutta siinä ei valitettavasti ole mitään hyvää kerrottavaa eli nega tuli. :( Tai vielä tuplanega, kun piti vielä tänään varmistustesti tehdä, että on varmasti on nega. Tähän olin valmistautunutkin, mutta kyllä se silti kova paikka oli, kun ei plussaa tullutkaan. Joten ei vieläkään yhtään plussaa tähän pinoon!! Nyt on Siisamin, ja kellä muilla kohta on testiaika, aloittaa ne plussat.

Mullahan oli se limis ohut silloin siirtohetkellä, joten sitä epäilen tai toivon, että se oli syynä. Nega alkoi vaan masentaa, että jos meille ei ikinä sitä plussaa ja sen myötä vauvaa saada, mutta nyt olen jo ajatellut sitä mahdollista PASia, jonka seuraavassa kierrossa kai voi jo tehdä. Jos vaan alkio selviytyy sulatuksesta.
Joten ei kun eteenpäin ja uutta yritystä kohti! Ja plussatuulia teille muille! :heart:
 
Nennuliinille tsemppiä eteenpäin :hug: . Ihanaa kun jaksat jo olla noin positiivinen ja ajatella eteenpäin :heart: Olenko mä ihan väärässä, että Passissa pitää olla yhdet luonnolliset menkat välissä eli siihen seuraavaanhan sä sitten ehtisit.

Mulla alkaa jännitys nousta ja välillä olen jo ihan tippa linssissä kun olen ihan varma, että testi on nega. Malttia yritän kerätä odottamiseen
 
Iida: Mikäs vointi? Oletkos malttanut olla testaamatta?

Äitini kanssa puhuin tänään puhelimessa ja hän kertoi, että minua odottaessa oli plussa testiin tullut vasta kun menkat oli kolme viikkoa myöhässä. Kiva juttu. Nyt jos se testi on nega niin sitten mä jään ihmettelemään, että josko se nyt kuitenkin muuttuisi. :headwall: Toisaalta testit on varmaan tässä liki 33 vuodessa hivenen herkistyneet. :D

Mites tän viikon siirtolaiset jakselee? Toivolla taisi ainakin olla tänään vielä ultra?

Mulla on täällä kurkku kipee ja koko päivän on päätä särkenyt. Päänsärky kyllä johtuu jumittuneesta niskasta. Nyt ei kyllä viitsisi kipeeksi tulla kun pitäisi torstaina lähteä Budapestiin =) Mä olen myös palellut koko päivän. Taitaa ikävä kyllä olla flunssa tulossa

Siisami pp 11
 
Heippa!

Nennuliinille voimia ja :hug: !! Onneksi jaksat olla jo positiivisella mielellä!

Päivän puregon annos ja orgalutran pistetty ja kirvelee kyllä aika kivasti!! Tänään oli tosiaan ultra ja nyt sitten näkyi jo yli 30 rakkulaa kasvamassa, keskikoko noin 14mm. Huomenna vielä pistetään ja sitten keskiviikkona pregnyl ja perjantai aamuna punktio!! Jos siirtoon päästään niin se on sitten maanantaina! Ei jaksa uskoa vielä sinne asti, pakko mennä päivä kerrallaan. Tänään oli taas mieletön jännitys päällä kun ultraan mentiin, mutta eiköhän se tästä rupea helpottamaan! Nyt näyttää niin hyvältä, mutta uskaltaako vieläkään huokaista...

Mitenkäs muut piinailijat jakselevat?!!?

-Toivo-
 
Toivolla näyttäisi aika hyvä saalis olevan tulossa. KYllä sä sinne siirtoonkin asti pääset =)

Mihin on kaikki meidän pinon ihmiset hävinnyt. Tälläkin viikolla pitäisi punktio olla vaikka kenellä... HUHUU!!!!!!

Välillä tuntuu, että saa yksin kirjoitella :(

Huomenna jokatapauksessa testi mutta vasta illalla kun töistä pääsen. Sitä ei sitten tiedä kuinka myöhään siellä menee kun pitää yksi raportti saada valmiiksi.

Lupaan tulla huomenna kertomaan oli tulos mikä hyvänsä. Positiivinenhan se tietysti on :whistle: Taitaa olla toiveajattelua :/
 
Nennuliini
Kiitos teille kaikille tuesta! :heart:
Kumma, vaikka siihen kuinka varautuu, että testi on negatiivinen, niin silti kovasti pettyy. Mutta ei kun eteenpäin!

Meillähän se yksi on siellä pakkasessa, mutta oli puhetta myös, että tarkistettaisiin jotain hormoniarvoja ja mahdollisesti kilpirauhasarvot, niin nyt mietin, kumpi tähän kiertoon kannattaisi tehdä: PAS vai verikokeet. Jos käy niin, ettei siitä ainokaisesta tule raskaaksi, niin sitten on edessä uusi IVF. Ja heinäkuussa klinikka on kiinni, joten IVF:ää tuskin ehtii tekemään ennen heinäkuuta. Jos jokin hormoniarvo on onkin päin honkia, niin sitten sen yhden sulattaminen on mennyt turhaan, joten olen vähän alkanutkin kääntyä sen kannalle, että otettaisiinkin ensin ne verikokeet tässä kierrossa ja sitten seuraavaan PAS. Turhauttavaa, kun tämmösiä pitää miettiä! Mies eilen sanoikin, että miten monimutkaista onkin tulla raskaaksi. Jos tulisi luonnollisin keinoin raskaaksi, niin eihän näistä kaikista hormoneista yms. tietäisi yhtään mitään.

Jännityksellä odotan teidän testituloksia. Toivon, että alkaisi jo tulla plussia. Se antaa toivoa kuitenkin meille kaikille, että se plussa ON mahdollinen. Mieheltä eilen tilasinkin itselleni plussatestin synttärilahjaksi. :LOL:

Tsemppiä myös kaikille punktioon ja siirtoon meneville!

ps. Siisami, mulle tuli myös mieleen se, että kun jotkuthan saavat plussan testiinsä myöhään, että jos minäkin vielä. Mutta tuskin se myöhäinen plussa on IVF:n jälkeen mahdollinen.
 
Hipulla tilanne muuttunut, punktio ja siirto vaihtuivat viikolle 18 ja ivf muuttui icsi:si... juu, väsyneenä piikittelen ja odotellen ensiviikkoa. Vappuaattona sitten punktio! uä:ssä näkyi kymmenen munista, ihan ok saalis?
 
tietämätön
Hei kaikki piinistelijät! =)

Hiljaista on tässä pinossa tällä hetkellä. Kaikki varmaan odottelee jännityksellä tämän illan testaajan tulosta... Toivottavasti saat PLUSSAn siihen testiin, Siisami (?) !!!! Aukeais tämänkin pinon plussasaldo sitten.

Oma napa. Mulla on vyötärönympärys edelleen n. 20cm suurempi kuin yleensä. Luulen (vai kuvittelenko vaan) kuitenkin, että tämä hyperi on helpottamassa, koska tämän päivän tuntemukset ei ole enää olleet niin tukalia. Nyt mahtuu jo hieman taivuttamaan itseään tuosta keskivartalon kohdalta... Ja viime yönä sain nukuttua muutaman tunnin heräämättä, kun tähän asti kipu on öisin herättänyt... Otin tosin illalla särkylääkkeen nukkumaan mennessä, mutta kuitenkin. Haluaisin niin toivoa, että tämä jo helpottais.

Viikon päästä alkaa olla itselläni sellaiset päivät, että tietää miten tässä käy. Ihmeen rauhallisesti olen kuitenkin edelleen pystynyt olla, ja viikon päähän ajatuskin on vasta vain, että katsotaan sitten.... =) Toivottavasti jaksan olla rauhallisella mielellä koko ajan, ja varsinkin nyt kun on tämä hyperi ollut niin ei viitsi toivoansa nostaa turhan korkealle... En tiedä miten tuo hyperstimulaatio vaikuttaa mahdolliseen alkion kiinnittymiseen ja raskauden alkamiseen... Aika näyttää.

Pidetään lippu korkealla!! =)
 
Leenuliinu
Pikaiset kuulumiset lomalta!
Eilinen punktio onnellisesti takana. Saldona 10 munasolua. Todellinen ennätys edelliseen verrattuna. Samalla siirto meneekin perjantaille eli tarkoitus on viljellä alkioita yhden päivän pidempään. Lopputuloksen kuulen silloin.

Jaksamista kaikille =)
 
Voi Siisami!!! :hug: Olen tosi pahoillani! Älä nyt kuitenkaan vielä nuolaise ennenkuin tipahtaa. Ensimmäisellä icsi-kerralla mulle sanottiin, että testata sais vasta 16 päivää siirron jälkeen. Sullahan se olis vasta lauantaina.
 
Nennuliini
Siisamille iso lohtu :hug: ! Niinkuin Pippuri sanoikin, vielä voi olla toivoa. Mullakin testipäivä oli vasta pp 16, joten pidetään vielä peukkuja.

Miten tämä meidän pino voi olla näin huono-onninen, ettei vielä yhtään plussaa. :( Eihän se tilastojenkaan mukaan voi olla mahdollista, mutta näyttää vain olevan. Toivottavasti niitä plussia vielä tulee, ettei usko tähän touhuun mene ihan kokonaan.

Siisamille, jaksamista reissuun! Jollain taitaa olla huomenna (?) testipäivä, jos en ihan väärin muista. Mitäs punktioon meneville kuuluu?

Kävin äsken lenkillä kuuntelemassa lintujen laulua ja nyt saunaan rentoutumaan, kun hartiat on ihan jumissa. Pitää odotella miekkosta myös omalta lenkiltään, jotta ehtis saunakaveriksi. :)

Terkuin,
Nennuliini
 
Hei taas pitkästä aikaan!

Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutten ole viittinyt kommentoida mitenkään.

Voimia teille joilla hoito ei olekkaan tuottanut hedelmää.

Meillähän kävi niin ettei siirtoon asti päästy kun alkiot kuoli. Nyt tässä mietitään mitä meinaamme tehdä. Parisuhdekin joutui hieman koville pettymyksen vuoksi.

Auringonpaistetta kaikille ja voimia koitoksiimme!!! Ja toivotaan, että ne joilla siirrot on vielä edessä tuovat tähän porukkaan niitä plussia.
 
Nennuliini
Mulla alkoi sitten uusi jännitys, kun tänään alkoi menkat. Eikun estrogeeni-laastari massuun ja viikon päästä perjantaina ultraan, katsomaan onko limis kasvanut tarpeeksi. 2 viikon päästä olisi sitten mahdollisesti PAS.
Mitäs muille kuuluu?
 
Heippa kaikki!


Siisamille :hug: ja voimia tulevaisuuteen! Mie täällä jännitän huomista punktioo ihan hirveesti, toivotaan et menee hyvin!! Olikos jollain muullakin huomenna punktio/siirto? Ainakin Leenuliinillä muistaakseni..no, kaikille tsemppiä!! Oon niin jännityksen vallassa etten muista mitä piti kirjoittamani, joten taidan lähteä maate et jaksaa aamulla nousta aikaisin!! (jos uni tulee..)

Illan jatkoja kaikille.

-Toivo- :)
 
Toivolle tsemppiä punktioon ja Leenuliinulle onnea siirtoon!

Mitenkähän Iida jakselee; onkohan testaus tuottanut plussaa?

Nennuliini, te sitten päädyitte PASsiin?

Mitenkäs Pippurin hoidot jatkuvat?

Me vielä mietitään jatkoa tai oikeastaan mä mietin. Ei olla vielä miehen kanssa yhdessä mietitty jatkoa. Itseasiassa kohta päätös on tehtävä jos meinaa aloittaa hoidot heti syksyllä.

Antoisaa perjantaita!
 
Nennuliini
Käyhän Toivo kertomassa punktion jälkeiset kuulumiset, kun jaksat. Mä olin kyllä niin väsynyt sen jälkeen, etten jaksanut konetta edes avata saman päivänä.

Joo, päädyttiin PASiin, kun ei ne hormonit vaikuta PASin onnistumiseen mitenkään eikä kilpirauhaskoekaan. Ne kuulemma kannattaa ottaa, jos ei tuosta PASista tule raskautta eli ennen seuraavaa IVF:ää. Joten nyt jännitys, selviääkö se meidän pikkunen sulatuksesta. Yritän ajatella, ettei se selviä, niin ei tulis niin isoa pettymystä. Sitten kesäkuussa vois ottaa ne verikokeet ja syksyllä uutta IVF:ää suunnitteille, jos/kun tarvis.

Onhan tää semmosta vuoristorataa. Helppoahan se olis, kun vois unohtaa koko asian, hoitas vaan laastarien ym. laitot, mutta ajatukset kulkis ihan muissa asioissa, mutta kun ei. Aina päällimmäisenä mielessä nää hoitojutut. Ei kai sille mitään voi.
Mutta jotenkin taas on parempi mieli, kun jotain on hoitojen suhteen tapahtumassa eli PASin odottelu/valmistelu. Varmasti kesällä tulee vaikeeta, kun mitään hoitoja ei ole menossa eli ei toiveitakaan raskaudesta, jos ei luomuraskautta lasketa.

Unelmalle tsemppiä parisuhteeseen ja hoitojen mietintään.

Hyvää alkavaa viikonloppua ja kertoilkaahan kuulumisia!
 
tietämätön
Voi Siisami, :hug:
Voimia jatkoon!

ON: Turvotukset lähes laskeneet, alkaa farkut taas mahtua jalkaan (jopa pesun jälkeen!). Olo on siis sen suhteen mukava. Oli se hyperin turvottelu niin kamalaa, että! No, saipahan vähän maistaa, mitä se oleminen on sitten jos tästä plussan saa... =) Toivottavasti tulee plussa....

Kertoilkaapa kuulumisia, miten jakselette!!

T: tietämätön, pp 8
 
Leenuliinu
Olen käynyt tässä välissäkin kyllä lueskelemassa teidän muiden kuulumisia. Ja vaikken ole kirjoittanutkaan, niin hengessä olen voivotellut kaikille ikäville uutisille. Voimia kaikille!

Itsestäni tuntui, että piinapäivät on alkaneet jo punktiosta, kun olen kauhulla odottanut soittoa klinikalta, ettei mitään siirtoa tulisikaan. Tänään soitto sitten tulikin, muttei onneksi ihan niin huonoin uutisin. Meillä oli lopputulemana 4 kpl 8-soluista alkiota ja halusivat klinikalta tietää, siirretäänkö 1 vai 2 alkiota. Siinä saikin hetken miettiä, kun sanoivat, että kaikki loput pakkaseen laitettavat laitetaan samaan tuubiin. Ja nämä 8-soluiset kuulemma hieman heikommin selviävät sulatuksesta. Vaikka asiaa yrittää miettiä miten päin vaan, ei oikeaa ratkaisua tunnu olevan. Lopulta sitten päädyttiin miehen kanssa yhteistuumin siihen, että siirretään nyt 2 alkiota. Toivottavasti teimme oikean päätöksen.

Oikein aurinkoista viikonloppua ja iloista mieltä. Minä ajattelin tänään ainakin kipata lasillisen punaviiniä. Onhan tässä jo yksi erävoitto takana =)

Leenuliinu pp1
 
tietämätön
Hei kaikille !!

Mitäs kuuluu huhtikuun pinolaisille? Hiljaista meinaa olla niin kuin huopatossutehtaassa... :whistle:

Menee tämä juttu heti omaan napaan.... ja syvälle....
Nyt on tilanne niin, että olen jo melko varma, ettei tämä icsi tuottanut toivottua tulosta. Minulla on nimittäin samanlainen olo kuin ennen menkkoja. Kaikki raivostuttaa, pinna palaa herkästi. Ja tuntuu että masentaakin. Eli tyypillistä pms-oireilua... Tässä sitten samalla menettää toivonsa, kun tähän saakka olen voinut olla jotenkin niin rauhallisella ja luottavaisella mielellä. En nyt tietenkään plussasta vaan koko hoidosta yleensä. Rankka hoito alkaa olla takana, ja lääkkeistä ei juurikaan ole sivuoireita tullut. Paitsi se hyperstimulaatio, mutta tarkoitankin sellaisia oireita, jotka esim. heittäis mielen itkusta nauruun ja toisinpäin.
Mutta nyt sitten tosiaan tuntuu siltä, että tässä ei ole vaihtoehtoja, olo on sellainen. Mitään vuotoja tai tuhruja ei ole tullut koko aikana. Luget olen uskollisesti laittanut vaikka se niin vastahakoista hommaa onkin...

No, aika näyttää miten tässä käy. Toivon tietenkin edelleen, että hyvin, mutta nyt tuntuu siltä, ettei tässä plussatoiveita tartte ylläpitää.

Aurinkoista päivää kaikille!!

T: tietämätön pp 9
 

Yhteistyössä