IVF/ICSI/PAS tammi-helmimasut

Heippa!
Tultiin just rakenneultrasta ja hyvältä näytti, ei mitään poikkeavaa :)
Sukupuolta ei saatu vielä tietää kun pyöriäisellä oli jalat ristissä ja vielä napanuora jalkojen välissä. Toivotaan, että sitten myöhemmin 4D:ssä viitsisi vähän vilauttaa :)
terv. Nuppu ja Nöpö 20+5
 
Onnea Nupulle hienoista ultra kuulumisista :heart:

Jalmari kanssa liikuskelee ahkerasti mutta selkeästi on erilaisia päiviä ja niin se kai kuuluu ollakkin. Eilen mieskin tunsi potkut mahan päälle kun Jalmari ihan kunnon sarjatulta innostui tykittämään.

Mulla nousee paino hurjaa vauhtia. Nyt on tullut jo 7 kiloa lisää. Taitaa tulla ensi viikolla neuvolassa noottia :ashamed: Pikkasen vissiin pitäis ruveta kattoonmitä sitä kurkustaan alas työntää mutta kun on niin perso kaikelle sapuskalle :D

Siisu ja Jalmari 21+6
 
Onnea Nupulle ultrakuulumisista!

Täällä oli taas viimeyönä ihan järkyttävä suonenveto magnesiumista huolimatta, jalan päälle ei pystynyt edes astumaan kun menin myöhemmin vessaan.. Pitää koittaa muistaa varmaan venytellä aina iltaisin ettei tulis noita.

Vauvalla on ollut tosi vauhdikkaita muutamat viime päivät, tuntuu että mönkii ihan kokoajan jotenkin. Hyvä niin ettei tarvitse huolehtia liikkuuko tarpeeksi =)

Mullekin on jo tullut joku 7kg lisää mutta ei siitä ole ainakaan vielä mitään valitettu. Syön kylläihan liikaa kaikkea karkkia ja pullaa kokoajan mutta oon aina ollu tällainen sokerihiiri!

Tänään 26+0
 
Ihanaa Siisami, että kaikki teillä hyvin ja Jalmari liikuskelee! Meidän vauvelin liikkeet alkaa vähitellen myös tuntua, mutta ei vielä kovin hyvin. Niin teidän Jalmarihan on oikeastikin Jalmari, olikos se niin? Meillä ei sukupuoli selvinnyt rakenneultrassa, mutta ehkäpä joulukuussa sitten.

Nennuliini
 
Nostellaanpas tätäkin pinoa välillä. Mitäs ihmisille kuuluu?

Täällä alkoi mammaloma tai siis ensin lomat ja sitten tammikuun 7. ihan se oikea mammaloma. Vointi on ihan ok vaikka raskausdiabeetes mulle tulikin ja nyt on piikitelty insuliinia muutama päivä. Ilmeisesti mun vauvan santiin kuuluu oleellisena osana mahaan pistäminen :D

Jalmari on ahkera liikkuja ja painoa hänelle oli viimeviikkoisen ultran mukaan kertynyt 2160 g. Ei vielä antanut mitään syntymäpainoarviota eli saa nähdä minkä kokoinen jätkä sieltä maailmaan pullahtaa. Unet on ruvennut täällä hieman kärsimään. Vessassa saa rampata ja nyt uutena on tullut lonkkasärky. Se mut nytkin herätti näin aamutuimaan nettiin roikkumaan. Ei raatsi vielä ruveta kauheasti touhuamaan ettei tota ukkoa herätä.
 
NPG
Heips!

Tänne kuuluu hyvää. Mä olen ollut pois töistä jo joulukuun alusta kun tuli turhan paljon ennenaikaisia supistuksia. Nyt on oon saanu olla pois töistä niin nekin on rauhoittuneet, joten nyt suht hyvävointisena täällä yritetään valmistella kotia uutta asukkia varten.

Meidän Kyösti (jonka sukupuolea emme edelleenkään tiedä) oli viime ultrassa, noin 1kk sitten arvion mukaan 2,2kg ja syntymäpainoks arvioivat 4,1kg. LA:han on siis 9.2. Saa nähdä miten pitää paikkansa.

Siisami: Hyvin tutulta kuulostavat nuo sun univaivat ja lonkkasäryt. Täällä kärsitään samoista. :) Onneks ei oo ihan älyttömän kauaa jäljellä. Ja yöllisiä heräämisiä helpottaa se et tietää ettei tarvi mennä töihin ja voi levätä päivälläkin tarpeen mukaan.

Hyviä vointeja kaikille! Kirjoitelkaa ihmeessä muutama rivi kuulumisia!

NPG ja Kyösti 35+5
 
Zin
Heippa!

Meidän ketju elää!? Hienoa! :) Hurjan nopeasti mennyt koko raskausaika - en voi uskoa että laskettu aika on jo kahden viikon päässä ja 9 kuukautta on vierähtänyt ihan salamana! Tätä vatsaa tulee vielä ikävä kun tähän on niin tottunut (tosin nyrkkejä virtsarakkoon ei tule ikävä...)!

Juuri raportoin kuulumisistani tammikuun ketjuun - ekan kerran moneen kuukauteen sinnekään. Kaikki on mennyt hyvin, mekään ei tiedetä Fredin sukupuolta, joskin poikaa veikkaan.

Mä en oikein saa nukuttua öisin ja sitten päivisin väsyttää kauheasti. Olisi vielä niin kovasti tekemistä ennen kun vauva syntyy mutta ei voi aikatauluttaa kuin yhden asian per päivä, kun ei jaksa eikä ehdi enempää. Mihin se aika oikein menee? Mä aloitin loman ja äitiysloman viikko ennen joulua eikä tosiaan ole ikävä töihin! Me saatiin vasta tällä viikolla pinnasänky ja hoitopöytä ja loput vauvatarvikkeet, jotta sen puolesta nyt saa tulla ulos.

Jokos tässä ketjussa on syntynyt paljon vauvoja? Jaksamista kaikille - joko yösyöttöihin tai raskauskremppoihin!

Zin + Fredi 38+0
 
Eipä ole tullut kirjoiteltua tänne, onneksi vielä löysin pinon =)
Tosiaan on nämä viime kuukaudet menneet todella nopeasti ja synnytys lähestyy, kääk!
Mulla on odotus sujunut hyvin vauvan kannalta, mutta mun vointi on välillä ollut aika hankalaa. Syynä lonkkakivut, jotka ovat vaivanneet marraskuusta lähtien. Mulla ne ilmenee rasituskipuna, joka alkaa aina illalla kun painan pään tyynyyn eikä nukkumisesta ole tahtonut tulla oikein mitään. Lonkkien takia liikuntakin jäi multa pois melkein kokonaan, kun se vaan lisää kipuja, samoin kuin liika paikallaan istuminen. No onneksi ollaan jo loppusuoralla! Onpahan ainakin tottunut jo yöheräilyihin ja univelkaan....
Mammalomaa takana jo pari viikkoa, ihanaa kun ei tarvii stressata työasioita vaan voi keskittyä kokonaan vauvajuttuihin ja lepäilyyn! Kaikki hankinnat on jo tehty, nyt vaan odotetaan tavaroidan tarvitsijaa =)
Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä tuleviin synnytyksiin! Jokohan vauvoja on syntynyt?
terv. Nuppu ja Nöpö 37+4
 

Yhteistyössä