IVF:n siirrossa 3.luokan alkio. Kukaan raskautunut ja kuinka pitkällä raskaus?

Lähinnä sen takia kyselen kun itselleni tehty 9.1 tuoresiirto jossa siirretty 2 3.luokan alkiota. Alkioiden luokitushan on 1-4, 4 on huonoin ja 1 on TOP.
Yritän tässä nyt saada toivoa teidän onnistuneista kokemuksistanne, kun tällä hetkellä ei ole oikein toiveikas olotila...
 
Viimeksi muokattu:
Sintu: Mulle siirrettiin 2 kpl 4.luokan alkiota ja siitä lähti raskaus.. Molemmat olivat kiinnittyneet ja lähteneet kasvamaan, mutta toinen vain pääsi pitkälle.. Eilen tuli limatulppa ja nyt jännäillään milloin tulee lähtö (rv 38+5 nyt) :)

Tuo onnistunut hoito oli meidän 3. IVF. Kaikissa hoidossa saatiin aina vain ja ainoastaan 4 luokan alkioita (2 aina siirtoon), eikä aikaisemmissa mitään pakkaseen.. tässä viimeisessä vaikka oli 4.luokan alkiot, niin ne vaikuttivat kuitenkin hiukan paremmilta kuin ennen ja silloin saatiinkin jopa 5 alkiota pakkaseenkin saakka.. Kaikki vaan ovat samassa oljessa, eli voi kuvitella/miettiä että ei ne hyviä ole kun on samaan laitettu. Mutta raskaus saatiin kuitenkin tuoresiirrosta aikaiseksi ja jos aikanaan nuo pakastetut eivät selviä, niin sille ei voi sitten mitään. Onneksi saatiin kuitenkin kerrankin yksi "onnistunut hoito"!!

Paljon tsemppiä sulle, äläkä menetä toivoasi (vaikka se onkin toisinaan todella vaikeaa)! ihmeitä tapahtuu :heart:


-Eina
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu: Mulle siirrettiin 2 kpl 4.luokan alkiota ja siitä lähti raskaus.. Molemmat olivat kiinnittyneet ja lähteneet kasvamaan, mutta toinen vain pääsi pitkälle.. Eilen tuli limatulppa ja nyt jännäillään milloin tulee lähtö (rv 38+5 nyt) :)

Tuo onnistunut hoito oli meidän 3. IVF. Kaikissa hoidossa saatiin aina vain ja ainoastaan 4 luokan alkioita (2 aina siirtoon), eikä aikaisemmissa mitään pakkaseen.. tässä viimeisessä vaikka oli 4.luokan alkiot, niin ne vaikuttivat kuitenkin hiukan paremmilta kuin ennen ja silloin saatiinkin jopa 5 alkiota pakkaseenkin saakka.. Kaikki vaan ovat samassa oljessa, eli voi kuvitella/miettiä että ei ne hyviä ole kun on samaan laitettu. Mutta raskaus saatiin kuitenkin tuoresiirrosta aikaiseksi ja jos aikanaan nuo pakastetut eivät selviä, niin sille ei voi sitten mitään. Onneksi saatiin kuitenkin kerrankin yksi "onnistunut hoito"!!

Paljon tsemppiä sulle, äläkä menetä toivoasi (vaikka se onkin toisinaan todella vaikeaa)! ihmeitä tapahtuu :heart:


-Eina
Kiva kuulla lisää onnistumisia. =)
Ilmeisesti tuohon raskautumiseen vaikuttaa niin moni muukin asia kuin se millainen alkio siirretään. Kohdun limakalvollakin on suuri merkitys tai lähinnä sen paksuudella eli kuinka vastaanottavainen se siirtohetkellä on. Tämä on sellaista "tiedettä", että lääkäritkin menevät monesti sanattomiksi. =)
Toivottavasti saat pian pienen nyytin syliisi. Kaikkea hyvää. :heart:
 
Hei, ja paljon terveisiä Einalle, tuolla jossain ketjussa minuakin keväällä tsemppasit, kun mulla oli samanlaiset fiilikset kuin Sintulla nyt!

Mulla myös takana kolme ivf:ää, joissa kussakin siirtoon on nippa nappa päästy, pakkaseen ei kertaakaan ole saatu mitään. Ekalla kerralla siirrettiin yksi alkio, kahdella seuraavalla sitten suosiolla kaksi.

Nuo alkioitten luokituksessa käytetyt asteikot ovat muuten klinikkakohtaisia, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan. Jos kyselet alkion luokituksesta muiltakin, niin kysy samalla, minkälaiselle asteikolle kunkin klinikka ne laittaa. Felicitaksella asteikko on yhdestä neljään niin, että puolikkaat ovat vielä siellä välissä. Ykkösiä nähdään kuulemma harvoin, kakkonen on ok. Kolmosia siirretään muttei pakasteta, nelosia ei edes siirretä.

Meidän jokaikinen siirretty alkio on ollut luokkaa 2-3, eikä niistä myöskään yhtäkään olisi pakastettu, mm. tätä kolmipäiväisenä vasta 6- tai 7-soluista, joka nyt aamuyöstä herätti mut potkimalla tuolla navan tietämillä.

Viimeisimmässä siirrossa siirrettiin siis kaksi 2-3 lk:n alkiota, joista samoin kuin Einalla molemmat kiinnittyivät, mutta toinen jätti heti kättelyssä leikin sikseen. Nyt normaali yksösraskaus menee viikolla 23 ja alun jälkeen kaikki on mennyt kuin oppikirjoissa.

Felicitaksella alkiot siis siirretään vasta kolmen päivän viljelyn jälkeen, jolloin niitten pitäisi olla 8-soluisia. Nämä molemmat olivat kehitykseltään hidastuneita. Lääkäri muuten sanoi, että Felicitaksella tämä alkioluokka 2-3 on yleisimmin siirretty, joten kyllä niistä raskauksia silloin alkaa.

Mun pitäisi olla täysin terve, siis limakalvot ok, ei endoa eikä mitään sellaista, ja alkioitten toinen osapuoli on tuntematon luovuttaja eli sen siittiöt oli tutkitusti priimaa, joten mitään selitystä alkioitten huonolle laadulle ja vasta kolmannen yrityskerran onnistumiselle ei ole. Selkeä ero kahteen ensimmäiseen siirtoon oli se, että viimeisellä kerralla sain siirron jälkeiseksi ajaksi Pregnyl-tuen, eli pistelin istukkahormonia (irrotuspiikkikamaa) vielä siirron jälkeenkin. Silloin kehon hormonitasot olivat jo sitä luokkaa, että mulle tuli hyperstimulaatio myös, vaikka maksimihormonimäärilläkin munasolusaldo oli ollut keskinkertainen. Hyperi ei tietenkään harmittanut, kun paljastui, että myös alkanut raskaus sitä stimuloi.

Toivon jaksamista hoitoihin, ja että onni potkaisisi teitäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Heippa

Minulle on tehty 4 siirtoa, ja kaikilla kerroilla siirretty kaksi kappaletta 2-3 luokkaa olevaa alkiota. 3 kertaa olen raskautunut (3 tuoresiirtoa, 1 PAS, josta se nega), minulla on 1 lapsi, 1 keskenmeno ja nyt olen raskaana viikolla 12+5 ja molemmat alkiot tarrasivat kiinni eli odotan kaksosia. Että kyllä, toivoa on aina!! :) Onnea matkaan ja tsemppiä piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Hei, ja paljon terveisiä Einalle, tuolla jossain ketjussa minuakin keväällä tsemppasit, kun mulla oli samanlaiset fiilikset kuin Sintulla nyt!

Mulla myös takana kolme ivf:ää, joissa kussakin siirtoon on nippa nappa päästy, pakkaseen ei kertaakaan ole saatu mitään. Ekalla kerralla siirrettiin yksi alkio, kahdella seuraavalla sitten suosiolla kaksi.

Nuo alkioitten luokituksessa käytetyt asteikot ovat muuten klinikkakohtaisia, eli niitä ei voi verrata toisiinsa suoraan. Jos kyselet alkion luokituksesta muiltakin, niin kysy samalla, minkälaiselle asteikolle kunkin klinikka ne laittaa. Felicitaksella asteikko on yhdestä neljään niin, että puolikkaat ovat vielä siellä välissä. Ykkösiä nähdään kuulemma harvoin, kakkonen on ok. Kolmosia siirretään muttei pakasteta, nelosia ei edes siirretä.

Meidän jokaikinen siirretty alkio on ollut luokkaa 2-3, eikä niistä myöskään yhtäkään olisi pakastettu, mm. tätä kolmipäiväisenä vasta 6- tai 7-soluista, joka nyt aamuyöstä herätti mut potkimalla tuolla navan tietämillä.

Viimeisimmässä siirrossa siirrettiin siis kaksi 2-3 lk:n alkiota, joista samoin kuin Einalla molemmat kiinnittyivät, mutta toinen jätti heti kättelyssä leikin sikseen. Nyt normaali yksösraskaus menee viikolla 23 ja alun jälkeen kaikki on mennyt kuin oppikirjoissa.

Felicitaksella alkiot siis siirretään vasta kolmen päivän viljelyn jälkeen, jolloin niitten pitäisi olla 8-soluisia. Nämä molemmat olivat kehitykseltään hidastuneita. Lääkäri muuten sanoi, että Felicitaksella tämä alkioluokka 2-3 on yleisimmin siirretty, joten kyllä niistä raskauksia silloin alkaa.

Mun pitäisi olla täysin terve, siis limakalvot ok, ei endoa eikä mitään sellaista, ja alkioitten toinen osapuoli on tuntematon luovuttaja eli sen siittiöt oli tutkitusti priimaa, joten mitään selitystä alkioitten huonolle laadulle ja vasta kolmannen yrityskerran onnistumiselle ei ole. Selkeä ero kahteen ensimmäiseen siirtoon oli se, että viimeisellä kerralla sain siirron jälkeiseksi ajaksi Pregnyl-tuen, eli pistelin istukkahormonia (irrotuspiikkikamaa) vielä siirron jälkeenkin. Silloin kehon hormonitasot olivat jo sitä luokkaa, että mulle tuli hyperstimulaatio myös, vaikka maksimihormonimäärilläkin munasolusaldo oli ollut keskinkertainen. Hyperi ei tietenkään harmittanut, kun paljastui, että myös alkanut raskaus sitä stimuloi.

Toivon jaksamista hoitoihin, ja että onni potkaisisi teitäkin.
Aleksa2: Minulle siirretyt alkiot olivat 2 päivän ikäisiä, 2- ja 3-soluiset.
Lääkärin mielestä alkiot olisivat ehtineet jakaantua iltapäivään mennessä 4-soluisiksi, mutta siirto tehtiin klo 11 aikaan.

Minullakin on nyt tässä 4.IVF:ssä käytössä tukihoitona Pregnyl 2500IU x 4 pistosta. Tänään pistin toiseksi viimeisen pistoksen ja torstaina viimeisen. Pääsen tekemään raskaustestin vasta 26.1, jolloin Pregnyl ei ainakaan enää anna väärää plussaa.
Mulla on endoa ja siksi syön hoitojen aikana myös kortisonia 10mg.
Ja Primaspan 100mg mulla menee korkean hemoglobiinin (aina 155-160 välillä) vuoksi.

Raskausoireista:
Yöllä saa käydä 1-2 kertaa pissalla, kun normaalisti saan nukuttua ilman yhtään käyntiä. Ja päivälläkin tuntuu että pissattaa joka 2-3. tunti.
Alaselkätuntemuksia on ja kuukautismaiset nippailut jatkuneet viime torstaista saakka. Torstaina oli siis Dpo 5 ja jos nuo menkkamaiset kivut alkanu sillon, niin oisko ollu kyse mahdollisesta kiinnittymisestä?
Vatsa on niin turvoksissa että näyttää niinku oisin jo pitkälläki. :D
Rinnat ovat mielestäni tänään aremmat ku aikasempina päivinä.
Lämpöä on 37,2 ku normaalilämpö on 36,8.
Kahvin juonnista tulee huono olo.

Mullahan ois tänään siis vasta rv 3+2. Mietin sitä että jos sattuu et oiski molemmat alkiot kiinnittyny, niin eikö tuon hCG:n pitäisi nousta nopeammin ku yhtä odottaessa? Voisiko siis näin selvät raskausoireet, näin varhaisessa vaiheessa, johtua juuri tuosta hCG:n nopeasta noususta?
Vai ovatko kaikki mainitsemani oireet sittenkin vain Lugesteronien tai Pregnylin aiheuttamia? :confused:
 
Kyllähän nuo selviltä raskausoireilta kuulostaa, mutta toisaalta se Pregnyl niitä myös saattaa aiheuttaa. Mä en osaa sanoa millaiset raskausoireet olisivat ilman Pregnyliä olleet, kun Pregnyl-tuen sain vasta tähän onnistuneeseen siirtoon, tai mitä oireita Pregnyl-tuki yksin olis aiheuttanut, jos raskaus ei olisi alkanut. Mulla The Merkki oli siniset suonet rinnoissa, ne on nyt olleet näkyvissä sieltä alusta asti. Irrotuspiikki on joka kerralla popsauttanut ne näkyviin, mutta tällä onnistuneella kerralla ne eivät lähteneetkään enää pois.

Luget ei ole mulle ikinä aiheuttaneet raskausoireita, väsymystä kylläkin.

Ja piinailu on Pregnyl-tuen kanssa tosiaan omaa luokkaansa, mullakin oli muistaakseni 17 vuorokautta siirrosta ennen kuin testeihin sai luottaa. Testasin (edes yhden plussan elämässäni nähdäkseni) huvin vuoksi heti viimeistä Pregnyl-piikkiä seuraavana päivänä (mulla annostus oli 4 x 1000ky) ja sain testiin äärimmäisen hailakan haamun, oletetun feikkiplussan. Seurailin sen ilmestymistä sitten testeillä päivittäin (siitä oli puolitoista viikkoa testipäivään), ja hiipumisen sijaan se alkoikin vahvistua.

HCG oli 17. päivänä siirrosta 1929, mikä jo viittasi kaksosiin. Testipäivänä olin kyllä hormoneista niin piipussa, etten meinannut pysyä tolpillani, vaan pyysin päästä verikokeen jälkeen huilaamaan tyhjään tutkimushuoneeseen, kun en uskaltanut lähteä rattiin. Ilmeisesti ammattilaisille sekin jo kertoi, että raskaana saatetaan olla.

Olepa muuten tarkkana, jos kerran vatsa on turvoksissa niinkuin raskaus olisi jo pitkällä. Tuntuuko nesteen hölskyntää vatsassa? Ja tuletko yhdestä voileivästä täyteen niinkuin olisit isonkin aterian syönyt? Varopa ettei sulla ole myös sitä hyperiä. Se voi nimenomaan tulla vasta viikkoja punktion jälkeen, erityisesti, kun olet sitä Pregnyliä joutunut ottamaan. Se olis kyllä hyvä raskausoire sekin, vaikka vähän piinallinen tila muuten. Mä sain hyperistä kymmenen päivää sairaslomaa laakistaan, kun ei sille oikein voi tehdä mitään muuta kuin juoda kuin sieni ja huilata. Sairaalaan en joutunut, koska nestettä oli vain mahalaukussa mutta ei keuhkoissa vielä.

Mä muuten tunsin molemmat kiinnittymiset, sanokoot epäilijät mitä lystää. Toinen oli menkkamainen tuntu 3. siirtopäivänä ja toinen vastaavanlainen 5. päivänä, kun muuten Pregnyl tuntui vievän kaikki alavatsatuntemukset pois. Epäonnistuneissa siirroissa on ollut menkka- ym. tuntemuksia siirrosta alkaen.

Tärpänneessä siirrossa mulla oli selkeitä menkka"kipuja" ekan kerran silloin, kun kierron olis pitänyt alkaa. Sanoin miehellekin, että menkat alkaa ihan just, vaan eivätpä alkaneet.

Anteeksi pitkä viesti. Valitettavasti en uskalla sanoa oireistasi tietenkään mitään varmaa, se on vaan yritettävä pitää pää kasassa sinne testipäivään asti.
 
Anteeks mä en ole ihan varma tosta lyhenteestä, onko Dpo siis siirron jälkeinen päivä? Sinä päivänä mä ainakin väitän, että tunsin sen jälkimmäisen kiinnittymisen. Ja siis siirron jälkeistä päivää tarkoitin tietysti minäkin äsken, vaikka puhuin kolmannesta siirtopäivästä. Laskien siis niin, että kun maanantaina tehtiin siirto, niin tiistai oli se ensimmäinen siirron jälkeinen päivä.
 
Anteeks mä en ole ihan varma tosta lyhenteestä, onko Dpo siis siirron jälkeinen päivä? Sinä päivänä mä ainakin väitän, että tunsin sen jälkimmäisen kiinnittymisen. Ja siis siirron jälkeistä päivää tarkoitin tietysti minäkin äsken, vaikka puhuin kolmannesta siirtopäivästä. Laskien siis niin, että kun maanantaina tehtiin siirto, niin tiistai oli se ensimmäinen siirron jälkeinen päivä.
Dpo= Days past ovulation
Eli meidän tapauksessamme kun olemme olleet hoidoissa niin punktiopäivä on Dpo 0 ja siitä seuraava päivä Dpo 1 jne. :)
 
Olepa muuten tarkkana, jos kerran vatsa on turvoksissa niinkuin raskaus olisi jo pitkällä. Tuntuuko nesteen hölskyntää vatsassa? Ja tuletko yhdestä voileivästä täyteen niinkuin olisit isonkin aterian syönyt? Varopa ettei sulla ole myös sitä hyperiä. Se voi nimenomaan tulla vasta viikkoja punktion jälkeen, erityisesti, kun olet sitä Pregnyliä joutunut ottamaan. Se olis kyllä hyvä raskausoire sekin, vaikka vähän piinallinen tila muuten. Mä sain hyperistä kymmenen päivää sairaslomaa laakistaan, kun ei sille oikein voi tehdä mitään muuta kuin juoda kuin sieni ja huilata. Sairaalaan en joutunut, koska nestettä oli vain mahalaukussa mutta ei keuhkoissa vielä.
Tuo turvotus ei välttämättä ole Pregnylistä johtuvaa, löysin nimittäin tällaista tietoa Prednisolon-kortisonista:

4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Kuten kaikki lääkkeet, myös Prednisolon voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Haittavaikutukset riippuvat yleensä annoksesta ja hoitoajan pituudesta.
Tavallisimmat: Tavanomaisia annoksia käytettäessä voi esiintyä turvotusta (edeemaa), jota voit välttää syömällä vähäsuolaista ruokaa.
 
Ah joo, en huomioinut noita muita lääkkeitä. Mutta tarkkaile oloa silti. Mä en olisi tajunnut mitään hyperiä, ellen olisi valitellut oireita jollain listalla, ja muut käskivät tarkistuttamaan tilanteen lääkärillä.
 
Ah joo, en huomioinut noita muita lääkkeitä. Mutta tarkkaile oloa silti. Mä en olisi tajunnut mitään hyperiä, ellen olisi valitellut oireita jollain listalla, ja muut käskivät tarkistuttamaan tilanteen lääkärillä.
Eipä tuo haitaksikaan olisi vaikka kävisi tutkituttamassa tilantee.
Kävitkö sie yksityisellä, terveyskeskuksessa vai naistentautien polilla?
Työterveyshuoltoon ei ainakaan pääse.
 
Me oltiin hoidoissa yksityisellä, joten hyperin totesi sama lääkäri, joka oli mulle aiemmin ne hormonit määrännyt. Mulla ei ole kokemusta muualta kuin yksityiseltä, ikämme puolesta ollaan haluttu hoidattaa itseämme mieluummin joutuisasti vaikka sitten isolla rahalla. Ja kun mitään pakastuskelpoista ei milloinkaan saatu, kolme ivf:ää sumutuksineen, piikkeineen ja punktioineen tehtiin peräperää viiden kuukauden sisään (ja se sisältää vielä klinikoitten kesätauonkin), joten aika haipakkaa mentiin. Melkoinen hormonikrapula olis ollut kropassa päällä ilman alkanutta kaksosraskautta ja hyperiäkin...
 
Mulla vaan toi yksityinen sattuu olemaan yli 200km:n päässä joten en taida ihan sinne asti lähteä...
Turvotuskin on kyllä jo vähentynyt... saas nähdä pukkaako taas turvotusta ku pistin tänään viimeisen Pregnylin. Sitten ainaki tietää et turvotus johtuu siitä.
Sitten viimeistään painelen lääkäriin, mutta kyselen et jos pääsisin oman kaupunkinii sairaalan naistentautien polille... mutta se on sit sen ajan murhe jos turvotus taas lisääntyy.

Mulle on kyllä yksityisen klinikan hoitava lääkärimme sanonut ettei minulla pitäisi olla hyperiin taipuvaisuutta, siksi Menopurkin meni 15 päivän ajan annoksella 300IU/ pv.
Eikä punktiopäivänäkään munasarjassa näkyny hyperiin viittaavaa, joten...
 
Viimeksi muokattu:
Mä en suoraan sanottuna muista nyt määriä (luvut ei jä päähän), mutta ehdottomasti maksimiannoksia pistelin minäkin, Puregonia, Menopuria, Elonvaa jne. yhdessä ja erikseen (lääkärin sanoin "mielenkiintoinen cocktail"). Kun keskimmäisessä hoidossa saatiin näin peräti neljä kypsää munasolua, lääkärit nimenomaan korostivat, että annosten suurentaminen ei hyödyttäisi kuin lääketehtaita. Just viimeisessä hoidossa pistelypäiviä lisättiin vielä kolmella, kun suuret hormonimäärätkään eivät jaksaneet kasvattaa folleja aikataulussa. Eli eipä munkaan kohdalla kukaan hyperiä osannut ennakoida, ja sen takia mäkään en osannut sitä edes epäillä.

Meillä on yksityinen klinikka naapurikaupungissa, ja siellä lääkäri suunnittelee hoidot ja ultraa, mutta toimenpiteisiin eli punktioon ja siirtoon mennään myös parinsadan kilometrin päähän Helsinkiin. Aika paljon enemmän poissaolopäiviä töistä tulee kuin isoissa kaupungeissa asuville.
 
Pistin eilen iltapäivällä viimeisen Pregnyl-tukipistoksen. Tänään on aamusta asti ollut todella pahoja "menkkamaisia kipuja", jouduin jopa ottamaan Panadolia.

Soitin tänään minua hoitaneelle lääkärille ja kerroin tuosta kipuilusta ja turvotuksesta.
Hänen mielestään minun ei kannata olla huolissani niin kauan kuin pystyn nukkumaan yöni rauhallisesti eikä ole hengitysvaikeuksia... tuossa vaiheessa turvotus on jo niin paha, että ei housuista pitäisi saada nappia ja vetoketjua kiinni... minulla tilanne ei ole niin paha. Lekuri pyysi kuitenkin tarkkailemaan tilannetta, mutta arveli turvotuksen vähenevän heti kun Pregnylin vaikutus vähenee/ lakkaa.
Turvotusta on vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja välillä sen verran että sen huomaa ja varsinkin tuntee.

Tuohon vatsan kipuiluun hän antoi sellaisen vastauksen että se antoi toivoa raskaudesta. Eli jos raskaus on alkanut, sehän voi aiheuttaa tuota menkkamaista kipuilua alavatsassa ja tuo Pregnyl-pistos vielä vahvistaa tuota "menkkakipua". Näinhän minulle juuri tänään kävi. :)

Ajattelin muuten tehdä samoin kun sinäkin, malttamaton kun olen...
Aloitan huomenna Pregcheck-testien tekemisen torstaihin saakka, jolloin olisi se virallinen testipäivä Pregnyl-pistoksen jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta haluan itsekin nähdä sen ns. feikkiplussan. :D
Nuo testit todellakin antavat suuntaa, olenko lopultakin oikeasti raskaana... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Ei tuo viiva eilisestä ainakaan vahvistunut ole... testinä siis edelleen Pregcheck...
Tänään siis Dpo15 ja pp13.
Aijaa.com - 9406506.jpg
Ei se vuorokaudessa miksikään muutukkaan. Huomenna tai ylihuomenna viivan vahvuus voi olla jo toinen.

Ja toisekseen noissa halpatesteissä kantsii mieluummin seurata sitä kuinka nopeasti viiva tulee kun sitä et minkä värinen viiva on. Ihan näkyvä viiva siinä ainakin on ja toivottavasti siis pysyykin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mulla se feikkiplussa oli ihan, ihan hailakka ja pysyi sellaisena melkein viikon. Sit mulla loppuikin saman valmistajan testit, ja toisen valmistajan kapineessa viivat oli ihan eri tummuisia kuin edellisessä, ei voinut verrata. Lähinnä vahtasin, että milloin viiva häviäisi.

Mutta täytyy sanoa, että vaikka hCG sitten verestä mitattuna oli huimissa lukemissa, viivat eivät ampaisseet testeihin millään huippunopeudella eivätkä olleet yhtä tummia kuin kontrolliviiva. Viikkotesti-Clearblue näytti kuitenkin oikeat viikot.

Mulla oli verrokkina yks toinen saman Pregnyl-tuen (4x1000ky) saanut ihminen, joka ei saanut feikkiplussaa näkyviin lainkaan, vaikka kokeili myös viimeistä pistosta seuraavana päivänä, ja jonka menkat sitten alkoivat viikon sisällä viimeisestä Pregnylistä.

Elämme jännittäviä aikoja. Toivottavasti toiveesi toteutuisi.
 

Yhteistyössä