IVF tammikuussa, mutta lääkeostot jo joulukuussa?

Moikka!

Olisin tällaista kysellyt, jos jollakin löytyisi tietoa/kokemusta:

Itselläni on Kelan lääkkeiden omavastuukatto (noin 627 eur) jo täynnä tältä vuodelta eli seuraavat lääkkeet tulee maksamaan sen 1,50 eur per ostos. Olemme aloittelemassa tammikuun alusta IVF:ää tietenkin suurin lääkekustannuksin. Onko kellään kokemusta siitä, että pystyyköhän hoitavan lääkärin (meillä yksityisellä ollut sama lääkäri koko ajan) kanssa sopimaan asiat siten, että reseptit saisi tuleville lääkkeille kirjoitettua vielä tämän vuoden puolelle, että pääsisi ostamaan ne vielä nyt joulukuun aikana, jolloin säästäisi aika pitkän pennin? Ei kai se haittaa, jos hoito on vasta ensi vuonna (meillä tammikuussa), jos lääkeostot kuitenkin pystyisi tekemään v. 2007? Kokemuksia kellään?

 
Minä soittelin sairaalaan viimeviikolla. Vielä ei suunnitelmia tehty hoidoista. Takana siis epäonnistunut icsi, tuore siirto. Nyt siis PAS:sia suunnitellaan. Sanoin hoitajalle, että haluan reseptit niin, että voin lääkkeet ostaa tänä vuonna. Oli kuulemma ihan ok. Eipä kait se niille lääkäreille ole väliksi, milloin ne reseptit kirjoittaa. Sanot suoraan, että haluat ne lääkkeet ostaa nyt ja sillä selvä. Kyllä ne niin kauan säilyy vaikkei niitä heti tarvitsisi.
 
Hei!

meille antoi (myös yksityisellä, sama lääkäri koko ajan) lääkäri ymmärtää, että onnistuisi. Silloin, kun puhuttiin, oli vielä tuoresiirto edessä, mutta halusin jo etukäteen kysellä. Ja nyt on niin epätoivoinen olo ja varmuus siitä, ettei hoito onnistunut, että hyvä kun kysyin.

Tarkoitus on siis nega testin jälkeen soittaa klinikalle ja suunnitella jatkoa ja toivottavasti saada reseptit vielä joulukuussa. Ainakin synarela ja puregon.


 
ja juteltiin jo aiemmin hoitavan lääkärin kanssa asiasta. hän oli sitä mieltä että tottakai hän kirjoittaa lääkereseptit etukäteen. meillä eka ivf olisi ollut joulukuussa mutta pyhät sotkee aikatauluja niin että ivf siirtyy tammikuulle. minulta imastiin kysta marrask. pois joten jollei se ole uusinut niin hoidot voi jatkua. onko teillä kati231 ensimmäinen ivf tulossa?
 
Mulla alkaa 2 icsi tammikuun puolen välin jälkeen lyhyellä kaavalla ja sain lääkereseptit jo. Hainkin lääkkeet koska sain ne myös 1.50 eurolla. Kyllä lääkärit kirjoittaa reseptit jo tän vuoden puolella. Näin ainakin Tayssissa.
 
Minkä verran teillä nuo lääkkeet ivf:ään varten ovat suunnilleen tulleet maksamaan? Lyhyellä ja pitkällä kaavalla on varmaan vaikutusta myös lääkkeiden hintaan/määrään..?
Olisi kiva tietää, meillä maksukattoon vielä parisataa euroa matkaa, mutta nuo lääkkeet kuitenkin varmaan ylittää reilusti parisataa..?
Alkuvuodesta todennäköisesti edessä eka ivf, jos ei nyt tästä vikasta inssistä tärppää ja olen mietiskellyt tota samaa, että pitäisikö/kannattaako kysäistä jos saisi reseptiä valmiiksi vielä tälle vuodelle. Tosin pitäisi ilmeisesti ensin käydä ihan jossain erillisessä ivf-suunnittelussakin, vaikka on siitä näiden inssien ohessakin vähän juteltu.
 
Hei Popsy! Meillä ainakin edellisessä hoidossa lääkkeisiin meni reilu 850 euroa josta itse maksoin n. 660 euroa (jos muistan oikein tuon omavastuuosuuden) ja loput sain Kelalta palautuksena. Eli aina ennen lääkekaton täyttymistä on siis maksettava tuo omavastuuosuus ja sen jälkeen lääkkeet 1,50 e. loppu vuoden. Itse hain myös ivf:ään lääkkeet just, koska katto on nyt täynnä.
 
sillä pitkässä kaavassa Synarela nenäsumute 2pkt maksoi jo pelkästään 140e kelakorvauksen jälkeen. Puregoni maksaa monta sataa e, riippuen siitä monta yksikköä sitä menee. Ja sitten on ostettava vielä pregnyl, lugesteronia monta pkt ja orgalutran. Muistaakseni tuo puregon oli noista kaikista kallein. Muut edullisempia. Oikein naurattaa tuo lääkearsenaali mikä odottaa kaapissa, plus kaikenmaailman ruiskut ja neulat. Voisi luulla lääkkeitten sekakäyttäjäksi jollei tietäisi taustaa :LOL: Itse pähkäilin myös sitä että kannattaako tosiaan lääkkeet ostaa etukäteen ja tosiaankin kannattaa. Niin ja omavastuu lääkkeissä on 627e plus sentit päälle.
 
Mulla jäi käyttämättä 8 ampullia Menopuria. Lääkäri fiksuna kirjoitti reseptin kahteen 10 ampullin pakettiin, ja mä tyhmänä ostin, kun en tienny, että niitä saa pienemmissäkin paketeissa. Jos kiinnostaa, laittakaa yv:ä. Itse en enää lähde uusiin hoitoihin, ikääkin jo kohta 38v, ja viimeisestä yrityksestä tuloksena tuolla makkarissa pieni poika.
 
... kaikille kommenteistanne! Niitä oli mukava lukea ja saada vahvistusta omille ajatuksille.

Tänään oltiin lääkärimme kanssa juttelemassa IVF:n aloittamisesta. Saatiin myös kaikki reseptit kerralla eli ongelmaa ei tule meillä olemaan lääkkeiden hankkimisessa vielä tämän vuoden puolella. Kerrankin jotakin hyvää!!! Säästö tulee kyllä olemaan melkoinen, kun saadaan lääkkeet 1,50 eur hintaan. Olemme aloittamassa IVF:n nyt joulukuun puolella, jos vaan uusi kierto alkaa tietyssä ajassa. Muutoin mennään sitten seuraavaan kiertoon. Harmi, kun yksityisellä puolella joutuu aina pohtimaan näitä ajoituksia juhlapäivien/klinikan lomien mukaan.

Marica, me ollaan aloittelemassa tosiaan ekaa IVF:ää. Lääkärimme mukaan onnistumismahdollisuudet sille olisi jopa luokkaa 30-35 % meidän tapauksessamme.
 
Tuike-71
Ei muuten ole ainoastaan yksityisen puolen ongelma nuo ajoitukset. HYKS on joulunaikaan kiinni pari viikkoa ja siitä syystä joudun elämään epätietoisuudessa ehtiikö kohdun limakalvo kasvaa tarpeeksi passiin ennen joulua. Huomenna ultra, saa jotain ennakkotietoa mahdollisuuksista. Vähän jänskättää... Miten tää odottaminen voikin olla niin vaikeeta!!
 
No nyt lääkkeet haettu etukäteen ja ne olisi maksaneet lähemmäs 600e! eli säästin todella paljon. Itse maksoin siis sen omavastuuosuuden vain eli 1.50e. Odotin viikon kelan lappua jolloin kyllästyin. Marssin kelaan ja ne tulosti mulle suoraan koneelta lapun jossa todetaan maksukaton ylittyneen. Kelassa sanottiin aiemmin ettei mene kuin pari päivää katon täyttymisen jälkeen kun ne lähettää postia. Just joo |O . Itse saa olla aktiivinen.
 
Juuri ostamassa lääkkeet. ICSI on viikolla 6 mutta lääkäri sanoi että illman muuta saa resptit nyt.
Ostin sitten kerralla Puregonia ja pregnyliä, oli siinä sitte joku kolmaskin lääke mutten muista nimeä...
Ostin 1890e lääkkeet 4,50e..... Tai laskin ton hinnan mikä siinä apteekin kuitis oli kokonaiskustannuksia.
 
Minä kävin myös tänään ostamassa IVF:n lääkkeet eli Puregonia 2 x 900iu, Pregnyliä 10.000iu ja Orgalutrania 6 kpl, yhteensä koko homma olisi maksanut 726 eur!!! Nyt siis kun Kela ne kaikki maksaa, jouduin maksamaan ainoastaan 4,50 eur. Aikamoinen säästö sanoisin ;)
 

Yhteistyössä