Ja mä en ymmärrä mitään joka toinen vkl tapaamissysteemiä!!

Tän olis voinut laittaa tohon toiseenkin avaukseen mut teinpä oman piruuttani.

Siis kuka ihme on keksinyt sen, että kun erotaan niin lapset menee etävanhemmalle aina joka toinen viikonloppu? Ja todella moni pitää tätä jonain automaattina.
Sehän on todella harvoin, jos lapset on tottuneet asumaan molempien vanhempien kanssa ja yhtäkkiä saattaa olla parin viikon väli ettei isää/äitiä näe ollenkaan. :eek:

Sitten pidetään kummallisena noita erilaisia tapaamisjärjestelyitä... Mä olen sitä mieltä että vaikka erotaankin kuuluu lapset pyrkiä hoitamaan mahdollisimman tasapuolisesti.
 
M
Niinpä. Minä olisin halunnut sopia jotenkin tasapuolisemmin tapaamiset mutta ex-mies päätti että tuo riittää. Hän kun käy töissä ja harrastaa niin ei ehdi enemmän.
Minäkin käyn töissä ja tapaan ystäviä ihan lasten ajalla..
 
unhappy
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Tän olis voinut laittaa tohon toiseenkin avaukseen mut teinpä oman piruuttani.

Siis kuka ihme on keksinyt sen, että kun erotaan niin lapset menee etävanhemmalle aina joka toinen viikonloppu? Ja todella moni pitää tätä jonain automaattina.
Sehän on todella harvoin, jos lapset on tottuneet asumaan molempien vanhempien kanssa ja yhtäkkiä saattaa olla parin viikon väli ettei isää/äitiä näe ollenkaan. :eek:

Sitten pidetään kummallisena noita erilaisia tapaamisjärjestelyitä... Mä olen sitä mieltä että vaikka erotaankin kuuluu lapset pyrkiä hoitamaan mahdollisimman tasapuolisesti.
on niitä sellaisiakin isiä, kuten meillä, että hälle riittää kun näkee lapset kaksi kertaa VUODESSA. :(
 
Zoe-F
Nii'in, mun pikkusiskokin asuu isällään, ihan ymmärrettävää, kun isä asuu niin lähellä koulua yms, ja äiti asuu peräkorvessa 80kilsaa koulusta, tosi käy täällä "kaupungissa" töissä, mutta päivistä tulisi silti liian pitkiä siskolle jos asuisi äidillä.
Vierailut joka toinen viikonloppu, ja joskus jos on vaikka hiihtolomaa tms.
On asunut isällään vuosia, erosta asti, kaipaa kovasti äitiä ja haluaisi asua äidillä.
Nyt tämä isä on muuttamassa todella kauas, parinsadan kilometrin päähän.
Saa nähdä mitkä järjestelyt siitäkin tulee, olemme kyllä miehen kanssa tarjouduttu majoittamaan sisko viikoiksi ja että menisi sitten viikonloppuisin äidille ja milloin nyt haluaakaan niin äiti voisi hänet tästä meiltä hakea töidensä jälkeen, ja tuoda tähän aamulla, kun asutaan koulun vieressä.
 
Itse en ole eronnut, mutta eroperheitä tuntevana, yleensä tohon joka toinen viikonloppu systeemiin asettuvat ne, jotka joutuvat asumaan kauempana toisistaan tai jos toinen osapuoli ei saa tarpeeksi isoa kämppää tai hänellä on jotain ongelmia. Sen sijaan ne, joissa vanhemmat pystyvät eron jälkeen asumaan samalla asuinalueella, on ollut erilaiset järjestelyt. Toisaalta on niitäkin, joissa vanhempien välimatka on jo niin iso, että alle kouluikäiset lapset ovat kuukauden toisen luona ja kuukauden toisen, mutta kouluikäisillä ei tollaiset ratkaisut ole mahdollisia, eikä niilläkään, jotka tarvitsisivat kunnallista hoitopaikkaa kahdessa eri kunnassa.
 
se asia taitaa olla aika tavalla riipuvainen lapsen iästä ja vanhempien asuinpaikoista
mies aikanaan haki omaa tyttöään joka toinen viikonloppu ja samoin on tehty kun tyttö muutti meille asuvat eri paikkakunnilla ja koulun käynti olisi erittäin hankalaa jos olisi esim vuoroviikot
tosin enää nykyään äitiä ei edes kiinnosta nähdä omaa lastaan kuin muutaman kerran vuodessa.

meillä aikanaan toimi loistavasti vuoroviikot isän ja äidin välillä ihan johtuen siitä et äiti jäi asumaan samalle paikkakunnalle missä isä ja koulut ynnä muut oli siinä sitten suharoitiin miten haluttiin veljen kanssa edestakasin
 

Yhteistyössä