ja mitäköhän noissa aksu ketjuissa tehdään väärin kun kaikki lukitaan? pohditaan asiaa, onko se sääntöjen vastaista???????

  • Viestiketjun aloittaja eitajuu
  • Ensimmäinen viesti
Minustakin on väärin ettei asiaa voi täällä pohtia ja spekuloida. Edes hänen nimeään jonka moni tietää ei ole tuotu julki!
Jos täällä ihmisiä huijataan noin häikäilemättä, jopa rahaa koetetaan säälillä saada niin minusta asiasta täytyy voida puhua ja sitä täytyy saada vatvoa "kohtalotovereiden" kanssa :/
 
Tuota noin, moneskohan ketju tämäkin on ko tyypistä? Messengerikeskustelut ovat kyllä aikalailla yksityisiä, toki varoittava esimerkkihän tuokin tapaus oli. Ei me huvikseen paljon varoitella omien asioiden levittelyistä ja varovaisuudesta muutenkin netissä, vaikkakin vain tällaisella mammapalstalla ollaankin. Ketju on tuolla vielä olemassa, mutta laitoin sen nyt lukkoon, kunnes ylläpidon edustaja lukee sen. Sitten se joko avataan tai poistetaan. Yksinkertaista.
 
vieras
En tiedä, mut mua harmittaa, kun kirjoitan usein niin että pohdin asiaa kunnolla etukäteen ja nään vaivaa viestini eteen. Sitten 'vastaa' painiketta painettua tuleekin 'sivua ei löydy' tai moden viesti et ketju on nyt sulki, niin kyllä tuntuu että on sananvapautta rajoitettu suotta. Harmittaa niin pirusti.
 
Rouva
Minäkin vasta tänään kuulin koko jutusta. Miksi ketjut pitää poistaa tai lukita? Minusta jokaisen olisi hyvä nähdä, että tuollainen huijari on liikkeellä, joka aiheuttaa mielipahaa ihmisille huiputtamisella, varastaa toisten kuvia ja käyttää niitä ominaan ja vielä kerjää ihmisiltä rahaa.

Eikö kaikkia pitäisi varoittaa tuollaisista tyypeistä? Että ihmiset oppisivat vähän miettimään, mitä netissä kannattaa kirjoitella/laittaa kuvia ja kenelle...

Kuinkahan monta uhria tällä henkilöllä on pelkästään tällä palstalla? Lisäksi kaikki muuta mahdolliset yhteisöt... Pelottavaa.

Sitä paitsi mä olen tosi huolissani siitä lapsesta (jos sitä nyt oikeasti sitten oli olemassakaan...).

Eikö tämä ole jo poliisiasia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Minäkin vasta tänään kuulin koko jutusta. Miksi ketjut pitää poistaa tai lukita? Minusta jokaisen olisi hyvä nähdä, että tuollainen huijari on liikkeellä, joka aiheuttaa mielipahaa ihmisille huiputtamisella, varastaa toisten kuvia ja käyttää niitä ominaan ja vielä kerjää ihmisiltä rahaa.

Eikö kaikkia pitäisi varoittaa tuollaisista tyypeistä? Että ihmiset oppisivat vähän miettimään, mitä netissä kannattaa kirjoitella/laittaa kuvia ja kenelle...

Kuinkahan monta uhria tällä henkilöllä on pelkästään tällä palstalla? Lisäksi kaikki muuta mahdolliset yhteisöt... Pelottavaa.

Sitä paitsi mä olen tosi huolissani siitä lapsesta (jos sitä nyt oikeasti sitten oli olemassakaan...).

Eikö tämä ole jo poliisiasia?
Mikä poliisiasia se on, jos joku päättää vähän huijata ihmisiä ja esittää jotain äijää? Eiköhän sitä tapahdu netissä vaikka kuinka paljon....

Tästä rahankeruusta en ole kuullutkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Minäkin vasta tänään kuulin koko jutusta. Miksi ketjut pitää poistaa tai lukita? Minusta jokaisen olisi hyvä nähdä, että tuollainen huijari on liikkeellä, joka aiheuttaa mielipahaa ihmisille huiputtamisella, varastaa toisten kuvia ja käyttää niitä ominaan ja vielä kerjää ihmisiltä rahaa.

Eikö kaikkia pitäisi varoittaa tuollaisista tyypeistä? Että ihmiset oppisivat vähän miettimään, mitä netissä kannattaa kirjoitella/laittaa kuvia ja kenelle...

Kuinkahan monta uhria tällä henkilöllä on pelkästään tällä palstalla? Lisäksi kaikki muuta mahdolliset yhteisöt... Pelottavaa.

Sitä paitsi mä olen tosi huolissani siitä lapsesta (jos sitä nyt oikeasti sitten oli olemassakaan...).

Eikö tämä ole jo poliisiasia?
Olen varmaan aivan hölmö, mutta eikö jokaisen aikuisen mielessä ole käynytkään olla varovainen netissä? Olla ylivarovainen messengerissä? Palstalla? Jos todellakaan ei tunne tyyppiä ja se pyytelee rahaa? Hmm
 
gf
että sun mielestä ois ihan ok että joku nappais sun kuvan jostain ja esittelis sen omanaan juttujen ja elämänkerran kera?? itse otin kaikki kuvat netistä pois ettei niitä käytetä väärin, taas on hyvä muistutus tämäkin siitä asiasta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Minäkin vasta tänään kuulin koko jutusta. Miksi ketjut pitää poistaa tai lukita? Minusta jokaisen olisi hyvä nähdä, että tuollainen huijari on liikkeellä, joka aiheuttaa mielipahaa ihmisille huiputtamisella, varastaa toisten kuvia ja käyttää niitä ominaan ja vielä kerjää ihmisiltä rahaa.

Eikö kaikkia pitäisi varoittaa tuollaisista tyypeistä? Että ihmiset oppisivat vähän miettimään, mitä netissä kannattaa kirjoitella/laittaa kuvia ja kenelle...

Kuinkahan monta uhria tällä henkilöllä on pelkästään tällä palstalla? Lisäksi kaikki muuta mahdolliset yhteisöt... Pelottavaa.

Sitä paitsi mä olen tosi huolissani siitä lapsesta (jos sitä nyt oikeasti sitten oli olemassakaan...).

Eikö tämä ole jo poliisiasia?
Olen varmaan aivan hölmö, mutta eikö jokaisen aikuisen mielessä ole käynytkään olla varovainen netissä? Olla ylivarovainen messengerissä? Palstalla? Jos todellakaan ei tunne tyyppiä ja se pyytelee rahaa? Hmm
Aksun kohdalla tällä palstalla taisi käydä niin, että aina kun joku epäili ja toi epäilyksensä julki, niin heti oli muutama mustalla nikillä puolustamassa Aksua ja vannomassa, että kyseessä on oikea henkilö rehellisissä puuhissa. Joten en ihmettele, että on saanut huijattua monia täällä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tuota noin, moneskohan ketju tämäkin on ko tyypistä?
Eikö ketjuja voisi sitten vaikka niputtaa samaan? Antaisi yhden olla esillä. Minä ainakin kuulin tänään tästä asiasta ensimmäistä kertaa.
Tälläisiä ketjuja ei ole tapana niputella.
Osa niistä siirretään pois, osa lukitaan ja yksi ketju täällä jo pyörii mitä ei olla poistettu saati lukittu.
Ja mitä muuhun tulee, niin hyvät ihmiset, tämä on netti, joka hiivatin tuutista toitotetaan ettei täällä kannata luottaa ihmisiin joita ei tunne, ei antaa tietojaan, kuka vaan voi olla kuka vaan, esittää mitä haluaa,
Älkää nyt hyvät ihmiset niin luottako tapauksiin joita ette ole edes nähneet saati tunne minkään vertaa..
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja gf:
että sun mielestä ois ihan ok että joku nappais sun kuvan jostain ja esittelis sen omanaan juttujen ja elämänkerran kera?? itse otin kaikki kuvat netistä pois ettei niitä käytetä väärin, taas on hyvä muistutus tämäkin siitä asiasta
No niin! Tätä juuri ajan takaa! Ihmiset levittelee omia ja lastensa kuvia tuntemattomien keskellä, ikinä ei tiedä, kuka sekopää ne kaappaa koneelleen ja mihin niitä käyttää!

Minä en ole julkaissut netissä yhtäkään kuvaa lapsistani, itsestänikin vain yhden, facebookissa ja sekin sellainen, ettei minua edes tunnista siitä kunnolla.
 
hmm
minusta tässä nyt on hiukan turha alkaa palstalaisten "uhriutumaan". varmasti tapaus harmittaa ja satuttaa monella tasolla, mutta netti on netti, ja täällä kerrottuihin juttuihin kannattaa suhtautua kyseenalaistaen. (jatkossakin, kun tämä juttu jo unohtuu..)

sanoisinpa melkein, että yhtälailla kyseinen kirjoittelija on uhri, ja entistäkin yksinäisempi ihminen, kun häneltä "vietiin" se virtuualipersoona, jonka avulla oli pidetty edes jossain.
 
harmauduin
Olisi hyvä kyllä antaa jonkun ketjun olla... Tiedän eräältä toiselta palstalta tapauksen, jossa nainen valehteli ja jopa teki perättömiä ls-ilmoituksia toisesta palstalaisesta... Soitteli tälle "uhrilleen" öisin ja tilaili tavaraa hänen nimellään.
Tällä huijarilla on oikeasti yksi lapsi..valehteli, että olisi enemmän. Myös ikänsä ja koulutuksensa valehteli... Ja ties mitä muuta. Jäi kiinni ja nyt juttu on poliisilla...
 

Yhteistyössä