Jäätelökoneapua!!

Yks tollo, jonka mä tunnen, onnistui valitsemaan kaupan hyllystä just sen jäätelökoneen, jonka paketissa EI ollut käyttöohjetta.. :p

Auttakaa tyhymää, mitä mä tuon kanssa teen? Koneessa ei ole kuin on/off-nappi, että sen mä ehkä hanskaan, mutta.. Mitä sille pitää tehdä sitä ennen / sen jälkeen kun painaa koneen käyntiin??
 
"Tollo"
Käy katsomassa jäätelökoneen valmistajan nettisivuilta josko sieltä löytyisi käyttöohjetta, ellei ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Minä hävitin mikron käyttöohjeen eikä kellon kesäaikaan siirtäminen onnistunut ilman sitä. Otin sähköpostitse yhteyttä kyseisen firman asiakaspalveluun josta lähettivät käyttöohjeen pdf:nä. Ja taas ollaan ajoissa liikkeellä...=)
 
Turkilmas
Ne on varmaan kaikissa vähän erit nuo ohjeet, mutta mun Krupsin jäätelökoneessa pitää laittaa se kulho- osa vähintään vuorokaudeksi pakastimeen ennen jätskin tekoa. Jätski"taikina" pitää jäähdyttää jääkaapissa vähintään 12 tuntia. Sitten se "taikina" laitetaan jäähdytyskulhoon ja kone vatkaa "taikinan" jäätelöksi.
 
Tahtoisin minäkin
Voisikos kyseistä myllyä käyttäneet vielä kommentoida kannattaako hankkia moinen vemmel? Tuleeko käytettyä ja toimiiko hyvin? Maistuuko tuotokset? :) Kun jäätelöä tekisi mieli muttei niitä lisäaineita....
 
Mulla on sellainen itsejäähdyttävä mihin investoin käytettyäni +5vuotta tuollaista perusmallia. En sano nyt tekeväni joka päivä tai joka viikko jäätelöä, mutta parissa vuodessa on kertoja tullut 60+ ja osa niistä on useamman satsin verran.

Meillä syödään PALJON itsetehtyä jäätelöä...

Itsetehty jäätelö ei minusta ole erityistä pakastettuna. Se syödään heti. Sellainen malli missä koko kulho pitää tunkea pakkaseen on huono. Philipsillä on sellainen, missä on ne elementit, jotka säilytetään pakkasessa. Mulla oli tupalana, joten pystyin tekemään kaksikin annosta jäätelöä kerralla. Nyt voi tehdä nonstoppina vaikka kuinka paljon....
 
Viimeksi muokattu:
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoisin minäkin;23488303:
Voisikos kyseistä myllyä käyttäneet vielä kommentoida kannattaako hankkia moinen vemmel? Tuleeko käytettyä ja toimiiko hyvin? Maistuuko tuotokset? :) Kun jäätelöä tekisi mieli muttei niitä lisäaineita....
Mä ainakin tykkään omasta masiinastani :). Just tein viime viikonloppuna aivan älyttömän hyvää kookosjäätelöä. Alkuun tuntui hankalalta tuo, että kulho pitää olla niin kauan pakastimessa. Niinpä olenkin nyt pitänyt kulhoa vallan pakkasessa että se on aina käyttövalmis. Toinen vaihtoehto on tietty tehdä kerralla enemmän jäätelöä valmiiksi pakkaseen.

Mun mielestä kotitekoinen jäätelö on tosi herkullista. Jogurttijädekin on tosi hyvää.
 
minä,
Yks tollo, jonka mä tunnen, onnistui valitsemaan kaupan hyllystä just sen jäätelökoneen, jonka paketissa EI ollut käyttöohjetta.. :p

Auttakaa tyhymää, mitä mä tuon kanssa teen? Koneessa ei ole kuin on/off-nappi, että sen mä ehkä hanskaan, mutta.. Mitä sille pitää tehdä sitä ennen / sen jälkeen kun painaa koneen käyntiin??
Yhdessä philipsin koneessa tuollainen ohje:
Kulhon pohjalle asetetaan kylmäpatruuna, jonka sisällä on suolaliuosta. Patruunaa kannattaa säilyttää pakastimessa, jotta se on tarpeen tullen jo valmiiksi kylmä.
Patruunan päälle asetetaan vispilä ja jäätelömassa kaadetaan kulhoon.
Kun virran kytkee päälle, vispilä sekoittaa massaa ja 40-50 minuutin kuluttua sinulla on noin litra valmista jäätelöä.
 
minä,
Ne on varmaan kaikissa vähän erit nuo ohjeet, mutta mun Krupsin jäätelökoneessa pitää laittaa se kulho- osa vähintään vuorokaudeksi pakastimeen ennen jätskin tekoa. Jätski"taikina" pitää jäähdyttää jääkaapissa vähintään 12 tuntia. Sitten se "taikina" laitetaan jäähdytyskulhoon ja kone vatkaa "taikinan" jäätelöksi.
Toisissa kanssa koneen pitää pyöriä kun kaata aineet siihen, muuten jäätyy reunoille. Sellainen muistikuva:)
 

Yhteistyössä