Jälkisupistukset ja mahan pieneneminen??

Olen aiemmin itsekin joskus miettinyt, miten jotkut (julkkikset..) näyttävät tosi solakoilta jo melkein heti synnytyksen jälkeen mutta nyt kyllä yllätyin, miten maha voi kadota parissa päivässä :eek: Esikoisesta masua oli vielä monta kuukautta synnytyksestä jäljellä, nyt vajaa 2vrk synnytyksestä on enää pieni pömppis eikä mulla ole kerennyt lähteä kilojakaan kuin vasta vauvan verran :D Tosiaan jälkisupistuksia on ollut voimakkaammin kuin esikoisesta.

Suokaa anteeksi kuuluisa "ulkonäkökeskeisyyteni", mutta töllistelen mahaani vähän väliä kun tuo napakoru näyttää siinä taas pitkästä aikaa niin ihkulta :D

Mites muilla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Olen aiemmin itsekin joskus miettinyt, miten jotkut (julkkikset..) näyttävät tosi solakoilta jo melkein heti synnytyksen jälkeen mutta nyt kyllä yllätyin, miten maha voi kadota parissa päivässä :eek: Esikoisesta masua oli vielä monta kuukautta synnytyksestä jäljellä, nyt vajaa 2vrk synnytyksestä on enää pieni pömppis eikä mulla ole kerennyt lähteä kilojakaan kuin vasta vauvan verran :D Tosiaan jälkisupistuksia on ollut voimakkaammin kuin esikoisesta.

Suokaa anteeksi kuuluisa "ulkonäkökeskeisyyteni", mutta töllistelen mahaani vähän väliä kun tuo napakoru näyttää siinä taas pitkästä aikaa niin ihkulta :D

Mites muilla?
Ei kai se maha tuossa ajassa mihinkään häviä! Ja miten se muuten sujuu kun sitä mahaa käytiin painelemassa kun sairaalassa oltiin et käytkö sä tarkistuksissa tai jotain. Ja ei just synnyttäneen kuulu näyttää siltä ettei mitään ois tapahtunutkaan?! Mun mielestä sun ei pitäis tässä vaiheessa murehtia ulkonäöllisiä juttuja ei millään pahalla!
 
Turkilmas
Mulla taas ekasta palautui aika nopeasti mutta nyt tästä tokasta ei oo vieläkään ihan normivatsa.

Jälkisupistukset oli tästä toisesta aivan järkyttävän hirveät. Kerran sairaalassa ja kerran kotona mä jopa itkin kivusta. Hyi hemmetti että ne olikin kamalia :x
 
vieras
2kk synnytyksestä ja minulla on yhä sellainen roikkuva raskausarpinen nahkareppu vatsan kohdalla. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen jäi sellainen pömppä ja nyt tosiaan sellainen venynyt nahka. Aika karmea. :(
 
Mee lapses luo
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Emilynin nyytti on niin tuore tapaus, ettei monikaa jättäisi sitä silmistään hetkeksikään.

Eri asia hieman vanhempi vauva sitten.
 
Molemmista on mahaa ollut pitkän aikaa, äitini ystävällisessä hengessä kysyikin kun kuopuksen syntymästä 2 vko:a että koskas tuo toinen tulee :D

Sairaalassa varoiteltiin toisen jälkeen että jälkisupistuksia tulee varmasti mutta mulla ei ollut yhtään. Eikä ollut esikoisestakaan, mutta se onkin suht harvinaista että ensimmäisestä niitä tulee kovina.
 
ohisteleva
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Olen aiemmin itsekin joskus miettinyt, miten jotkut (julkkikset..) näyttävät tosi solakoilta jo melkein heti synnytyksen jälkeen mutta nyt kyllä yllätyin, miten maha voi kadota parissa päivässä :eek: Esikoisesta masua oli vielä monta kuukautta synnytyksestä jäljellä, nyt vajaa 2vrk synnytyksestä on enää pieni pömppis eikä mulla ole kerennyt lähteä kilojakaan kuin vasta vauvan verran :D Tosiaan jälkisupistuksia on ollut voimakkaammin kuin esikoisesta.

Suokaa anteeksi kuuluisa "ulkonäkökeskeisyyteni", mutta töllistelen mahaani vähän väliä kun tuo napakoru näyttää siinä taas pitkästä aikaa niin ihkulta :D

Mites muilla?
Ei kai se maha tuossa ajassa mihinkään häviä! Ja miten se muuten sujuu kun sitä mahaa käytiin painelemassa kun sairaalassa oltiin et käytkö sä tarkistuksissa tai jotain. Ja ei just synnyttäneen kuulu näyttää siltä ettei mitään ois tapahtunutkaan?! Mun mielestä sun ei pitäis tässä vaiheessa murehtia ulkonäöllisiä juttuja ei millään pahalla!
Sitä painellaan, jos pysyt sairaalassa mutta ei sitä tarvi mähmätä, jos todetaan että voi lähteä kotiin.

Minä lähdin kolmannesta 3vrk kuluttua, kakkosesta 2vrk kuluttua ja kolmosesta vuorokauden päästä. Eli kolmosesta kohtua painettiin vain kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Emilynin nyytti on niin tuore tapaus, ettei monikaa jättäisi sitä silmistään hetkeksikään.

Eri asia hieman vanhempi vauva sitten.
Jos on enemmän kuin yksi lapsi niin kyllä se nyytti vain on jätettävä pois silmistä kun sitä toista hoitaa ja sen kanssa leikkii....
 
Ei mulla ensimmäisestä mitään jäänyt ja enempää ei ole ainakaan vielä. 9kg tuli, 8 jäi sairaalaan ja viimenenkin kilo hävisi alta viikon. Vähän löysää nahkaa, mutta ei pari päivää synnytyksen jälkeen enää nähny että olin just synnyttänyt.

Kohtua painelivat synnärillä ja sitten neuvolantäti kokeili kans kun käytiin "kotikäynti" neuvolassa 4vrk vanhana. Hyvin oli kohtu supistunut, mulla on kuulemma hyvät kudokset synnyttämistä ajatellen.

Ja paljon onnea sulle ja pienelle neidille :flower:
 
Mee lapses luo
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Emilynin nyytti on niin tuore tapaus, ettei monikaa jättäisi sitä silmistään hetkeksikään.

Eri asia hieman vanhempi vauva sitten.
Jos on enemmän kuin yksi lapsi niin kyllä se nyytti vain on jätettävä pois silmistä kun sitä toista hoitaa ja sen kanssa leikkii....
Onko netissä roikkuminen sinun mielestäsi leikkimistä isosisaren kanssa?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Emilynin nyytti on niin tuore tapaus, ettei monikaa jättäisi sitä silmistään hetkeksikään.

Eri asia hieman vanhempi vauva sitten.
Jos on enemmän kuin yksi lapsi niin kyllä se nyytti vain on jätettävä pois silmistä kun sitä toista hoitaa ja sen kanssa leikkii....
Onko netissä roikkuminen sinun mielestäsi leikkimistä isosisaren kanssa?
Mua oikeesti harmittaa aina nää syyllistämiset. Kello on lähes puoliyö. Isompi lapsi on varmasti nukkumassa. Pieni nyytti todennäköisesti tuhisee jossain Emilynin lähellä. Emilyn on onnellinen nyytistään ja siitä että kaikki on mennyt hyvin. Ja tulee kirjoittamaan muutaman rivin tänne.

Ei kai tuossa ole mitään pahaa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Nii-in. Kyllä mä sitä äskenkin kävin nuuhkimassa mutta suo anteeksi nikki "mee lapses luo" - en jaksa sentään ihan 24/7 olla vauvaa tuijottelemassa :whistle:

Ja C74 - en mä mitään murehdikaan vaan aikani kuluksi ihmettelen, vai pitäskö pistää taas kuva ennen kun uskotaan vaikkei uskottu sillon rv23:kaan kun köllötteli ottamassa aurinkoa eikä masua erottanut (don´t worry, en pistä kuvaa :D ) En muuten ymmärrä miksi juuri synnyttäneen pitäisi näyttää jotenkin "juuri synnyttäneeltä"!?

Kätilö paineli mahaa ennen lähtöäni ja totesi että on tosi hyvin supistunut. Ja supistuksista sen kyllä voi itsekin päätellä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Ihmettelen, kuinka sä raaskit roikkua netissä, vaikka sulla on aivan ihana pieni nyytti, johon tutustua. :(
no se pieni nyytti nukkuu aika paljon...
Emilynin nyytti on niin tuore tapaus, ettei monikaa jättäisi sitä silmistään hetkeksikään.

Eri asia hieman vanhempi vauva sitten.
Jos on enemmän kuin yksi lapsi niin kyllä se nyytti vain on jätettävä pois silmistä kun sitä toista hoitaa ja sen kanssa leikkii....
Onko netissä roikkuminen sinun mielestäsi leikkimistä isosisaren kanssa?
Pointtini oli että ei sitä vauvaa ihan oikeasti tarvitse katsoa kun se nukkuu. Kyllä sinäkin sen vielä ymmärrät ja opit.

 
Mee lapses luo
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mua oikeesti harmittaa aina nää syyllistämiset. Kello on lähes puoliyö. Isompi lapsi on varmasti nukkumassa. Pieni nyytti todennäköisesti tuhisee jossain Emilynin lähellä. Emilyn on onnellinen nyytistään ja siitä että kaikki on mennyt hyvin. Ja tulee kirjoittamaan muutaman rivin tänne.

Ei kai tuossa ole mitään pahaa??
Kunhan sanoin ääneen sen, mitä ihmettelen.
 
Mee lapses luo
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Pointtini oli että ei sitä vauvaa ihan oikeasti tarvitse katsoa kun se nukkuu. Kyllä sinäkin sen vielä ymmärrät ja opit.
Minulla on jo kolme lasta ja siksi asian esille otinkin. Itse en tunne yhtään äitiä irl, joka RAASKISI raaskisi istua netissä, kuin on juuri saanut elämäänsä uuden ihmisen.
 

Yhteistyössä