jälkisupistukset

Eli kolmas kohta syntyy ja mieleeni muistui jälkisupistukset! Mites muilla monta synnyttäneillä? Ekasta ei vielä ollut mutta tokasta tuli voimakkaita ja särkylääkkeitä kului. Ruvennut jo kauhistuttamaan :\|
 
joo, kauhistuttaa kans... mulla nimittäin tuli jo esikosesta aikas kivuliaita jälkisupistuksia joten tästä piakkoin syntyvästä kakkosesta on myös odotettavissa moisia, ja kai vielä pahempia kuin ekasta... \|O
 
Olen synnytänyt viisi ja aina ne on pahentuneet :headwall: . Onneksi ne ei kestä montaa päivää. Tietenkin mitä suurempi kohtu sitä enemmän supistaa :/ . Viimesen synnytyksen jälkeen kun vauva vain otti tissin suuhun niin meinas tulla itku kun kävi niin kipeesti supistaessa. Piti vain purra hammasta ja jatkaa imettämistä.
 
supermami
Mulla on nyt tuoreena muistissa tästä viimesimmästä synnytyksestä toi asia,poitsu syntyi 25.7. Ja mua ihmetyttää noi jälkisupistukset;tällä kertaa ne eivät todellakaan olleet mitään niin kipeitä kuin esim.viime kerralla josta on aikaa n.2v2kk.Tää oli mun viides synnytys mutta jo esikoisen aikana oli noita jälkisuppareita,oliskohan silloin ollut syynä se kun eka raskaus meni kesken v.-97.
Mutta nyt tosiaan ei juuri minkäänlaisia,toki tuntuivat mutta tosi lieviä sellasia,tosin en ollut missään vaiheessa synnytystäkään mitenkään kauheen kipee.
Täytyy myöntää että helpolla pääsin :whistle:
 
Esikoisesta ihmettelin kun hoitajat tulivat tarjoamaan särkylääkettä, että mitäköhän varten niitä sitten pitäisi syödä. Toisen synnytyksen jälkeen en sitten enää ihmetellytkään ja kolmatta kun pukkaa kohtaa maailmaan ajattelin varautua pahimpaan... todellakin jälkisupistukset olivat jo toisesta aivan hirveitä :\|
 
kolme lasta olen synnyttäny. ekalta ei tullu minkään moisia jälkisupistuksi, mutta sen toisen pojan jälkeen niitä vasta tuli, ja oli ihan kamalia, mutta sitten tältä kolmannelta ei olleet juuri mitään. johtunee varmaan et oli hiukan pienempi tää kolmas mitä toinen. en tiiä...
 
Minulla esikoisen syntymän jälkeen ei ollut jälkisupistuksia ollenkaan.Toisen syntymän jälkeen niitä sitte oli ja olivat kipeitäki :/
Ja nyt tämä viimesimmässä synnytyksessä mulle laitettiin niitä 'vyöhykenappeja' korviin ja sanottiin että antaa niiden olla parikin päivää että auttaa jälkisupistuksiinkin..ja ei mulla kyllä ollut sitte niitä suppareita :/ tiiä sitte vaikuttiko ne sit noi napit mut ei niitä vaan yhtään ollut =) Onko muilla kokemuksia noista napeista?
 
Minulla on takana kolme synnytystä,(yksi sektio ja kaksi alatiesynnytystä) enkä ole joutunut kärsimään jälkisupistuksista, onneksi :) Vierestä seuranneena tiedän kyllä mitä ne pahimmillaan ovat, vierustoveri kun viimeksi kärvisteli niiden kourissa ja kärsi tosissaan :(
 
nakero
Ensimmäiseltä ei minullakaan ollut minkäänlaisia kipuja jälkisupistuksissa, mutta toinen olikin jo ihan eri juttu. Juuri imettäessä ne olivat niin karmeita, että kieriskelin vauva kainalossa pitkin sänkyä. Kukaan ei edes tarjonnut ensimmäisinä päivinä mitään särkylääkettä, enkä sitten tajunnut itsekään pyytää. Mutta tällä kertaa vaadin aivan varmasti, jos alkaa tunnustaa, että ne vaivaavat.
 
Mulle on kyllä heti esikoisesta tullut jälkisupistukset, tosin aina seuraavasta aikaistuneet... Kolmannesta ja neljännestä en ehtinyt edes synnytyspöydältä pois, kun alkoivat :)

Kohdun supistuminen on kyllä sitten myös onneksi nopeaa, nyt tästä neljännestä kohtu oli reilu 3 sormenleveyttä navan alapuolella noin 12 tuntia synnytyksestä.
 
Mulla oli jälkisupistuksia jo ensimmäisen jälkeen, mutta niiden kanssa vielä pärjäsin jollakin lailla. Toisen pälkeen oli kovemmat ja sain jotain lääkettä niihin (olisko ollu Litalgin) ja se auttoi.
 
Jotkut kaverit sanoi mulle esikoisen aikaan, ettei ensisynnyttäjällä óle jälkisupistuksia... No kyllä vaan oli ihan kamalia! Kun vauva oli rinnalla, piti se siitä välillä irrotta kun supisti imemisen aikana niin kamalasti! Kyykyssä olin välillä sängyn vieressä ja purin tyynyn kulmaa etten olisi ääneen huutanut. Ja kului hieman särkylääkkeitäkin... onneksi sai muutakin kun panadolia! Ja onneksi ei kestänyt kun pari päivää... Ja nyt odotan tätä toista ja voi kamala, että pelottaa jo valmiiksi ne jälkisupistukset. Jos ne ei olisi ainakaan kovin paljon pahempia!!!? :eek:
 

Yhteistyössä