Jännitän sosiaalisia tilanteita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pahinta on että työni on asikaspalvelua ja myös siihen kuuluu paljon kokouksia ja koulutuksia. Tänäänkin on taas koulutuspäivä ja jännitän jo nyt sitä. Kenen kanssa juttelen, mitä juttelen, kenen kanssa syömään jne. Onko muita ja mikä on auttanut näihin tilanteisiin.
 
IhQ
Mie oon ihan kamala jännittäjä myös. Osittain siitäkin syystä en oo esim.kouluihin hakenut ja muutenkin on piirit olleet tosi pienet kun ei vaan kykene joinain päivinä minnekään. Kotiäitinä olin myös vuosia muttei kyl missään kerhoissa tms. käyty.
Nykyisin tosin opiskelen aikuiskoulutuksena ja työssäoppiminen tapahtuu paikassa jossa päivittäin joutuu tekemään myös asiakaspalvelua. Helpottaa minua kun tuolla ei kovinkaan paljoa ihan uusia ihmisiä tule vastaan.
En osaa auttaa, mutta muitakin jännittäjiä löytyy.
 
vierailija
Oletko ihan varma, että olet jännittäjä? Minusta sinä olet suorittajatyyppiä, jolle ovat ulkoiset arvot tärkeitä. Voitko kuvitella syöväsi lounaan ihan yksin yrittämättäkään saada ketään seuraasi? Yleensä yksin toimivan ihminen saa nopeasti seuraajia. Näin oman kokemukseni kautta. En edes yritä tutustua ihmisiin ja sinunlaisesi hieman hermostuneet ihmiset takertuvat minuun heti. Suosittelen kokeilemaan.
 
vierailija
Täällä kanssa sosiaalisissa tilanteissa jännittäjä, tai pikemminkin ahdistuja. Mä en kyllä toisaalta edes välitä muiden, varsinkaan tuntemattomien ihmisten seurasta. Mulle riittää se oma pieni piiri, jonka seurassa ei ahdista. Mutta eihän sitä voi ihan erakoksi ruveta...
 

Yhteistyössä