Jänskättää!!

cc
Kohta pitäis lähteä seminaariin jossa mun täytyy esiintyä..
Aikalailla inhottaa mennä puhumaan tuntemattomien ihmisten eteen vaikka aihe periaateessa onkin hyvin hallussa.
Jännittää vaan se esiintyminen!! Varmaan hermoilen ihan sikana ja puhun hassusti ja jäädyn...

Onko vinkkejä? kuinka selviytyä kunnialla? :D
 
cc
toi olis kyllä hyvä jos pystyis!! en vielä tiedä paljonko ihmisiä tilaisuudessa on mutta täyden salin edessä voi olla aika haastava kuvitelma :)

Huh inhottavaa kun en saa mitään tehtyä kun vaan odotan että pian pitää varmaan lähteä :D vaikka hyvin on vielä aikaa..
 
*
Ota sieltä tilan (sali/huone?) takaosasta joku kiintopiste, jota voit katsoa, jos alkaa hermostuttamaan liikaa. Puhu rauhallisesti, ei liian nopeasti ja muista hengittää... hyvin se menee! =)
 
Ken guru
toi olis kyllä hyvä jos pystyis!! en vielä tiedä paljonko ihmisiä tilaisuudessa on mutta täyden salin edessä voi olla aika haastava kuvitelma :)

Huh inhottavaa kun en saa mitään tehtyä kun vaan odotan että pian pitää varmaan lähteä :D vaikka hyvin on vielä aikaa..
Varmasti jännittää, mutta selviät siitä varmasti hyvin. Muista, että suurin osa sun jännittämisestä ei tule läpi, eli ei näy yleisölle, ja se menee aina paremmin muiden mielestä miltä itsestään tuntuu. Kun pääset alkuun, niin sitten jo helpottaa puolella. Ota aluksi joku hemmo siitä eturivistä kiintopisteeksi, ja kun rohkeus kasvaa ajan mittaan, niin laajenna sitten tietoisuuttas laajemmalle yleisöön.

En tiedä onko kelpo neuvoja, mutta hirmuisesti tsemppiä!! :)
 
"vieras"
Jos unohdat jotain tai selität muuta kuin alunperin olit suunnitellut, niin älä mainitse, että ei mennyt niinkuin olit suunnitellut. Kukaan ei tiedä mitä kaikkea alunperin olit aikonut kertoa, eikä tiedä jos jotain jäi pois, jos et itse sitä mainitse.
 
Varmasti jännittää, mutta selviät siitä varmasti hyvin. Muista, että suurin osa sun jännittämisestä ei tule läpi, eli ei näy yleisölle, ja se menee aina paremmin muiden mielestä miltä itsestään tuntuu. Kun pääset alkuun, niin sitten jo helpottaa puolella. Ota aluksi joku hemmo siitä eturivistä kiintopisteeksi, ja kun rohkeus kasvaa ajan mittaan, niin laajenna sitten tietoisuuttas laajemmalle yleisöön.

En tiedä onko kelpo neuvoja, mutta hirmuisesti tsemppiä!! :)
Nämä ovat hyviä neuvoja. Minulla on taipumus unohtaa yleisö välillä puhuessa eikä sekään ole hyvä, siihenkin tuo kiintopiste auttaa :)
 
cc
[QUOTE="vieras";24571006]Jos unohdat jotain tai selität muuta kuin alunperin olit suunnitellut, niin älä mainitse, että ei mennyt niinkuin olit suunnitellut. Kukaan ei tiedä mitä kaikkea alunperin olit aikonut kertoa, eikä tiedä jos jotain jäi pois, jos et itse sitä mainitse.[/QUOTE]

Tää olis kyllä hyvä muistaa.. mulla taitais luonnostaan lipsahtaa että "NO NYT MENI PIELEEN!" :D ..ehkä parempi tosiaan olla sanomatta :)
Tai niinku kumman kaa:ssa että toistaa virhe myöhemmin uudestaan :D
 
En kyllä ole ikinä tajunnut miten tämä auttaa? :D Jos rupeisin niitä kaikkia ihmisiä kuvittelemaan alasti, niin kuolisin nauruun tai menisin entistä enemmän sekaisin... :xmas:
Minulla on ainakin esiintyessä monesti semmoinen suomalaiselle tyypillinen häveliäs tunne: "miten minä nyt olen täällä esillä, mahdan puhua tyhmiä kaikkien mielestä, näytän varmaan hölmöltä" jne. Kuvitteleminen auttaa minua rentoutumaan ja ajattelemaan yleisön olevan samanlaisia hupsuja kuolevaisia kuin minäkin - ei mikään inkvisitio.
 
NoMother
Jos jotakin sattuukin menemään vähän ei-suunnitellusti, niin se ei ole kamalaa. Ensinnäkin muut eivät sitä välttämättä edes huomaa. Ja mikä tärkeintä muistaa: yleisö on sinun puolellasi!
Heh, ja minulla on tuo sama tapa, että harhaudun sivupoluille ja alan selittää ylimääräisiä juttuja. Sitten tajuan kesken kaiken, että suossa ollaan ja muminalla takaisin aiheeseen :) Olen myös kamala jänskääjä.
Hyvin sinulla menee!! Nauti esiintymisestäsi!
 
cc
Ohi on!
Sekoilin todella lahjakkaasti!(olin mm. tunnin liian aikaisin paikalla.. :headwall:) Muutenkaan ei menny ihan niinku olin suunnitellu.. mutta ihan hyvä mieli jäi!:) tuntui että sain viestini läpi ihan mukavasti.

ja ennenkaikkea OHI ON!
nyt lasi viiniä ja joku typerä hömppäsarja pyörimään ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä