Järkisektio

  • Viestiketjun aloittaja infoa
  • Ensimmäinen viesti
infoa
Vielä omalla otsikollaan, koska asia joillekin ihan tuntematon:
EML (erikoismaksuluokka) -sektio ei maksa tähtitieteellisiä summia. Kirurgin palkkio 100 e, ja anastesiologin toiset 100 e. Jos haluaa esim. yhden hengen huoneen, joutuu maksamaan siitä. Sairaalassaolopäivät siis maksavat. Olisikohan yhteissumma jotain 600 e.
Nämä tiedot Naistenklinikan maksupuolelta, eli Hesan alueella soittamalla 4711 ja kysymällä maksuista.
Erikoismaksuluokan kirurgeista saa tietoa esim. yksityislääkäriklinikalta, kuten Femeda tms.

Sektio on lapselle turvallisempi kuin äidille, äidille riskaabelein aika on kai se eka vuorokausi. Riskit lähinnä vuoto, tulehdus, veritulppa.

Mielipiteitähän saa esittää: minusta sektio on lapselle parempi vaihtoehto kuin alatiesynnytys. Jokainen toivottavasti saa haluamansa tavan synnyttää. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 21:00 infoa kirjoitti:
Mielipiteitähän saa esittää: minusta sektio on lapselle parempi vaihtoehto kuin alatiesynnytys. Jokainen toivottavasti saa haluamansa tavan synnyttää. :flower:
Millä perustelet että sektio on lapselle parempi vaihtoehto,kun kaikki tutkimukset puhuu toista?

Tuosta toisesta lauseesta olen periaatteessa samaa mieltä,jos on hyvät syyt.
 
susa05
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 00:42 Liikku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 21:00 infoa kirjoitti:
Mielipiteitähän saa esittää: minusta sektio on lapselle parempi vaihtoehto kuin alatiesynnytys. Jokainen toivottavasti saa haluamansa tavan synnyttää. :flower:
Millä perustelet että sektio on lapselle parempi vaihtoehto,kun kaikki tutkimukset puhuu toista?

Tuosta toisesta lauseesta olen periaatteessa samaa mieltä,jos on hyvät syyt.
niin ja kyllä se nyt vaan on niin että alatiesynnytys on se luonnollisin tapa....niin se on tarkoitettu.
onhan se tietysti hienoa että nykyään voidaan leikatakin mutta ei siihen pidä lähteä heppoisin perustein.
toivottavasti jokainen tosiaan saa tehdä sen mieluisallaan tavalla.tämähän on vaan mun mielipide
 

'Millä perustelet että sektio on lapselle parempi vaihtoehto,kun kaikki tutkimukset puhuu toista?'
-->voi olisinpa minäkin lukenut maailman _kaikki_ tutkimukset.

-->tiedän pari hyvin kokenutta alan erikoislääkäriä, jotka näkevät alatien omaavan enemmän riskejä vauvalle kuin mitä sektiossa on.

'niin ja kyllä se nyt vaan on niin että alatiesynnytys on se luonnollisin tapa....niin se on tarkoitettu.'
-->DUH, mikäpä muu voisi olla luonnollisin tapa. ei luolaihmisillä eikä muillakaan entisillä ollut tapana synnyttää sektiolla, kun siihen ei ollut mahdollisuutta.

'toivottavasti jokainen tosiaan saa tehdä sen mieluisallaan tavalla.tämähän on vaan mun mielipide'
-->nimenomaan, mielipiteitä saa olla ja niitä saa esittää, ei niiden kanssa tarvitse lähteä riitelemään.

EI KUKAAN TIEDÄ TOISEN ASIOITA JA FIILIKSIÄ. TURHA PYRKIÄ MÄÄRÄÄMÄÄN MUIDEN ASIOITA. AJAN HUKKAA NÄÄS.

 
Ei kannata valita omaa kantaa tai päätösta asiaan vain parin erikoislääkärin mielipiteen perusteella vaan ota asioista itse selvää. Turha sitten on niitä lääkäreitä syyttää jos jokin noista riskeistä sun kohdalle sattuu tai lapses kohdalle.

JOs valtaosa tutkimuksista pitää sektiota riskimpänä kuin alatiesynnytystä niin ennemmin sitä noihin uskoo kuin muutaman henkilön (vaikkakin alan ammattilaisen) mielipiteeseen.

Ja kyllä se vain on niin että alakautta se on ihmisen tarkoitus synnyttää. Kyllä ne kaikki tutkimuksetkin puhuu sen puolesta.

Mutta aina mahtuu joukkoon niitäkin jotka ei näitä tosiasioita voi käsittää...
 
Nipsu2
mä luulen et jos sektio parempi ja turvallisempi vaihtoehto, sitä suositeltaisiin äideille ja olisi yleisempi.

ite en haluisi kyllä luopua alatiesynnytyksestä ja jos nyt leikataan ni kyllä se on pettymys. odotan jo synnytystä =)
 
Mei
Olen kokenut molemmat, alatiesynnytyksen ja sektion, ja jos kolmas lapsi tulisi, mieluiten synnyttäisin alateitse. Ei sektiostakaan mitään kammoa jäänyt, mutta toipuminen on nopeempaa alakautta synnyttäessä. Sektio on iso leikkaus, ja ainakin hereillä ollessa ei niin kamalan miellyttävä.
 

käsittääkseni asiaa on kyllä tutkittu ja alatiesynnytyksen aikana esim lapsen keuhkot tyhjenevät lapsivedestä, joka useimmissa tapauksissa sektioissa joudutaan tekemään koneellisesti imemällä. ja jokin muukin keuhkoihin liittyvä juttu siinä alatiesynnytyksessä on lapselle parempi kuin sektiossa.
ja on sitä muutenkin paljon tutkittu mitä etuja lapselle on alatiesynnytyksestä.
myös äidillä lähtee alatiesynnytyksen jälkeen useammin maito paremmin nousemaan rintoihin kun synnytyksen aiheuttama hormonimyrsky laittaa maitohormonit liikkelle. alatiesynnytyksen jälkeen paikatkin näiden hormonien vuoksi alkavat supistua paremmin mittoihinsa. eikä tarvita mitään kohdunsupistajia yms jotka ovat usein section jälkeen tarpeen.

JOS olisi tutkittu että sektio olisi aina parempi vaihtoehto niin kaikki lapsethan leikattaisiin!!
 

Yhteistyössä