Jätänkö 3-vuotiaan yksin??

tollalailla jättää lapsi tavallaan valvomatta. Kun ei naapurille sanottu et lähtevät asioille et kerkeekö naapuri katsoa perään. ajatelkaa jos tää ap ei ois lapselle sanonut jutellut vaan olisi vain omansa ottanut. siin 3-vuotias ois ihan yksin ollut. ja voinut lähtä ties mihin.
eikö tuo ole jo heitteillejättö.
 
En mä neuvola-aikaa alkaisi perumaan, mutta mitäköhän neuvolatäti sanoisi, jos selittäisit tilanteen. Perhe varmaan myös käy samalla tädillä :/ Käskisiköhän sinun vahtimaan muskua vai soittaisiko lastensuojeluviranomaiset paikalle vai mitä :/
 
No ei kai tämä nyt lastensuojeluasia ole, tai edes neuvolaan ilmoitettava. Älkääs nyt vouhkatko... ;)
Isä sattui olemaan HIEMAN ajattelematon ilmeisesti...

Ota poika mukaan ja anna tämän isukin kuulla kunniansa, kun kotiutuu...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:57 merenneitonen kirjoitti:
Ota poika mukaan ja anna tämän isukin kuulla kunniansa, kun kotiutuu...
Ma en ainakaan ottaisi muiden lapsia mukaani, jos asiasta ei olisi vanhempien kanssa sovittu. Jos jotain sattuisi, saattaisin itse joutua siita vastuuseen.

 
Mä en kyllä uskaltaisi vierasta lasta mukaankaan ottaa. Ehkä, jos olisi vanhempien puhelinnumero, ja voisin soittaa ja kysyä onko se ok ottaa lapsi mukaan, kun ei yksin halua jättää. Tosi outoa kyllä.
 
Tilanne ohi, isä oli vaan "pikaisesti" käynyt asioilla, yli puoli tuntia meni mutta joopa joo. Sanoi että kyllä se poika osaa olla itsekseenkin, eikä jättänyt sitä mulle vahdittavaksi, ainoastaan meidän pihalle :eek:
No, neuvolaan en päässyt, mutta kuulosti siltä että ihan mun oma moka oli, kun en vaan antanut pojan jäädä itsekseen, hän kun osaa pyöräillä ja löytää kotiin kuulemma kauempaankin :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:59 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:57 merenneitonen kirjoitti:
Ota poika mukaan ja anna tämän isukin kuulla kunniansa, kun kotiutuu...
Ma en ainakaan ottaisi muiden lapsia mukaani, jos asiasta ei olisi vanhempien kanssa sovittu. Jos jotain sattuisi, saattaisin itse joutua siita vastuuseen.
No joo, voipi olla että voisi hermostua, mutta sitten saisi kyllä tämä isi myrskyn päällensä siinä tapauksessa... :D
 
Verokarhu laiskana
Sinuna ap sanoisin sille isukille muutaman valitun sanan 3-vuotiaan yksin jättämisestä. On ihan ok, jos lapset leikkivät omalla/naapurin pihalla keskenään, mutta kuitenkin aikuisen valvovan silmän alla/aikuinen on tarvittaessa lähellä.
Mutta aikuinen mies ei voi vaan jättää 3-vuotiasta leikkimään ja lähteä johonkin :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 16:06 vieras kirjoitti:
Tilanne ohi, isä oli vaan "pikaisesti" käynyt asioilla, yli puoli tuntia meni mutta joopa joo. Sanoi että kyllä se poika osaa olla itsekseenkin, eikä jättänyt sitä mulle vahdittavaksi, ainoastaan meidän pihalle :eek:
No, neuvolaan en päässyt, mutta kuulosti siltä että ihan mun oma moka oli, kun en vaan antanut pojan jäädä itsekseen, hän kun osaa pyöräillä ja löytää kotiin kuulemma kauempaankin :headwall:

Oho... :eek:
No nyt kyllä jo kuulostaa lastensuojeluasialta...
 

Yhteistyössä