Jättäisitkö 7- ja 12-vuotiaat lapset kahdestaan kotiin illalla..

[QUOTE="pökö";23895929]jättäisin, jos esim. klo 19-21. En jättäisi, jos esim. klo 21-23 tai myöhemmin. Miksi kysyt?[/QUOTE]


Näin meilläkin on ollut eli illalla kyllä olleet sen ikäiset keskenään, mutta kotona olen ollut nukkumaanmeno aikana.
 
Kaveri pyysi juhlistamaan uutta työpaikkaansa kanssaan ravintolaan ja nyt mä kamppailen syyllisyyden tuntemusteni kanssa. Lapset ei halua koskaan ravintolaan syömään ja muutenkin olisi ihan mukava päästä kahdestaan ihan äitien kesken syömään. Mutta tosiaan, en ole aiemmin näin "itsekkäästi" ollut jättämässä lapsia kotiin ja kun lapsenvahtiakaan ei nyt ole.
Siksi kyselen ihan yleistä mielipidettä :)
 
cbbc
[QUOTE="vieras";23896020]Ei tuon ikäiset voi olla paria tuntia erossa äidistään...Voisko isä katsoa lapsia pahimmassa tapauksessa jos sun on PAKKO päästä menemään???[/QUOTE]

Öh, vitsailetko? Mikä nykyajan mukuloita vaivaa, jos eivät pysty olemaan paria tuntia mammasta erossa. Ja 12-vuotias vielä vanhempin mä kaitsin sen ikäisenä kolmea rasavilliä pikkuveljeäni monta tuntia päivässä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23895943]joo, jos tulisin takaisin ennen lasten nukkumaanmenoaikaa.[/QUOTE]
Peesi tähän. Mä pääsin aikoinaan klo 21 koulusta ja olin kotona noin klo 21:30. Muksut täällä keskenään ja iät tuolloin 7 ja 13. Pienempi oli jo nukkumassa, mutta isompi ei.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ohoh, mä olen ihan yllättynyt että näin suvaitsevan vastaanoton sai tämä :) Odotin just pahinta mahdollista syyllistyspuhetta.
Mut homma sit menikin loppujen lopuksi ihan kivuttomasti, isompi lähti kaverille yökylään ja pienempi naapuriin siksi aikaa.
 
Voisin pariksi tunniksi jättäkin, joskin tosiaan tähtäisin noin nukkumaanmenoajaksi kotiin. Sen voisi antaa tietenkin poikkeuksellisesti vähän venähtääkin, ja luulen että lapsetkin olisivat ratkaisusta vaan tyytyväisiä. Olen jättänyt 10v 8v ja 6v. joskus tunniksi keskenään, kun olen mennyt lenkille. Olen tosin ollut melko pienen matkan päässä, joten pääsisin kotiin nopeasti, jos jotain sattuisi.
Ja nyt kesälomalla joutuu tuo tuleva 5lk olemaan yksin päivisin kotona. Tytär odottaa sitä hyvin innoissaan, ja alkuksi se varmaan onkin mukavaa. Etenkin jos on seuraa kavereistaan. Tyttären tuntien tiedän, että aika voi tulla kyllä pitkäksikin, sitten voikin olla jo kivaa, että äitikin tulee kotiin.
 

Yhteistyössä