Jaksaako kukaan selkokeilellä kertoa minulle mikä on ipad ja tabletti. Eli mihin käytetään, mitä eroja on...

.....jne jne. Eli itsellä ei mitään käsitystä moisista vempeleistä. Ja ihme kyllä, en ollutkaan ihan ainut tietämätön, vaikka luulin;) Töissä yritin kysellä kollegalta mutta aivan yhtä uunoja oltiin. Eli joskus näkee että joku kuvaa kevätjuhlia jne jollain litteällä kapistuksella, joka kooltaan joku puolikas A4, tai samanmoisella pelaa jotain peliä. Niin mikä laite kyseessä? 10v poika toivoo jotain tuontapaista joululahjaksi, voiko niinhin ladata musiikkia, mitä niillä tehdään. Ja onko järkevä ostos, ei kai niillä nyt kuitenkaan soiteta niin kuin kännykällä? Niin ja jos joku edes vaivautuu vastaamaan niin SELKOKIELELLÄ, kiitos! Siksi en edes ilkeä kauppaan lähteä itseäni sivistämään, myyjät puhuu niin hienoa kieltä että oon enempi pihalla sen käynnin jlk;)
 
toinenuuno
En tiedä kamalasti noista, mutta sen tiedän että iPad (Applen laite) ja Samsung Galaxy Tab ovat juuri molemmat noita tablettitietokoneita, joilla voi ottaa valokuvia, pelata jne.
 
ipadhuonompi
kummatkin ovat tabletteja,ipad kuitenkaan ei kannata ostaa vaan osta android tabletti,syystä että siihen saa kaiken ilmaiseksi esim piratebaysta ja hyviä ilmaispelejä paljon android marketista.
android on myös paljon helpompi käyttää.
näillä siis pelataan,surffataan,kuunnellaan musaa.
 
ap,
kummatkin ovat tabletteja,ipad kuitenkaan ei kannata ostaa vaan osta android tabletti,syystä että siihen saa kaiken ilmaiseksi esim piratebaysta ja hyviä ilmaispelejä paljon android marketista.
android on myös paljon helpompi käyttää.
näillä siis pelataan,surffataan,kuunnellaan musaa.
Eli näihin tarvitsee ilmeiseti jonkun liittymän? Ja osaatko yhtään sanoa hintaluokkaa?
 
"vieras"
kummatkin ovat tabletteja,ipad kuitenkaan ei kannata ostaa vaan osta android tabletti,syystä että siihen saa kaiken ilmaiseksi esim piratebaysta ja hyviä ilmaispelejä paljon android marketista.
android on myös paljon helpompi käyttää.
näillä siis pelataan,surffataan,kuunnellaan musaa.
Ethän sä nyt piratebaytä voi neuvoa käyttämään! Samsung Galaxeista olen lukenut pelkästään tällä palstalla jo monta aloitusta, miten akku loppuu aina päivässä.
 
sormi nenässä
[QUOTE="vieras";29051567]Ethän sä nyt piratebaytä voi neuvoa käyttämään! Samsung Galaxeista olen lukenut pelkästään tällä palstalla jo monta aloitusta, miten akku loppuu aina päivässä.[/QUOTE]
Niin se loppuu akku ihan tavallisestakin puhelimesta kun on päivän päällä.
 
droidi
[QUOTE="vieras";29051567]Ethän sä nyt piratebaytä voi neuvoa käyttämään! Samsung Galaxeista olen lukenut pelkästään tällä palstalla jo monta aloitusta, miten akku loppuu aina päivässä.[/QUOTE]

Minkään tabletin akku ei kestä päivää pidempään, jos on koko ajan päällä.

Tabletit on meillä paperipainon virassa. Jonkun verran surffataan, mutta on kyllä turhia kapistuksia. En tajua miksi kukaan filmaisi sillä yhtään mitään, aivan naurettavaa. Mutta teineille kivoja leikkikaluja, voi pelata, kuunnellamusaa ja whatsuppeilla.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja sormi nenässä;29051681:
Niin se loppuu akku ihan tavallisestakin puhelimesta kun on päivän päällä.
No iPadista ei lopu. Jos mä käytän sitä aktiivisesti koko päivän, palstailen, ostelen lastenvaatteita fb-kirpuilta, pelaan wordziä yms kaikkea mitä nyt aikuisen ihmisen päivään voi kuulua ;) niin nukkumaan mennessäni joudun laittamaan sen kyllä laturiin. Mutta jos sitä käyttää satunnaiseen surffaamiseen ja pelaamiseen, akku kestää monta päivää. N. 10 tuntia aktiivista käyttöä.
 
droid
[QUOTE="...";29051699]No iPadista ei lopu. Jos mä käytän sitä aktiivisesti koko päivän, palstailen, ostelen lastenvaatteita fb-kirpuilta, pelaan wordziä yms kaikkea mitä nyt aikuisen ihmisen päivään voi kuulua ;) niin nukkumaan mennessäni joudun laittamaan sen kyllä laturiin. Mutta jos sitä käyttää satunnaiseen surffaamiseen ja pelaamiseen, akku kestää monta päivää. N. 10 tuntia aktiivista käyttöä.[/QUOTE]

No mun Nexus kestää myös sen 10h. Mutta ei koko päivää.
 
"..."
täh?
eli se loppuu siis ipadissäkin päivässä.
voi kiesus mitä urpoja :)
valmius tilassa kestää android vaikka viikon pienellä surffailulla.
No kiesus itsellesi. On eri asia, onko se laite vain päällä ja siitä loppuu akku, vai käytetäänkö sitä ja siitä loppuu akku. Käsitin, että samsungista loppuu akku päivässä ihan vain jos se on päällä päivän.

Urpo. :)
 
kasvoton
.....jne jne. Eli itsellä ei mitään käsitystä moisista vempeleistä. .... 10v poika toivoo jotain tuontapaista joululahjaksi, voiko niinhin ladata musiikkia, mitä niillä tehdään. Ja onko järkevä ostos, ei kai niillä nyt kuitenkaan soiteta niin kuin kännykällä? Niin ja jos joku edes vaivautuu vastaamaan niin SELKOKIELELLÄ, kiitos! Siksi en edes ilkeä kauppaan lähteä itseäni sivistämään, myyjät puhuu niin hienoa kieltä että oon enempi pihalla sen käynnin jlk;)
Sulla on poika jo siinä iässä, ettei ihan tosissaan ota joulupukkia, joten ihan hyvin voit mennä pojan kanssa yhdessä kauppaan. Kyllä hän jo osaa kysellä myyjältä ja osaa kokeilla. Sinä pidä vaan hintapolitiikasta kiinni.
 
"Nökö"
Meillä perheessä vanhin ja uusin tabletti iPad. Muita koneita meillä ei ole. Hyvin on toimeen tultu näillä vehkeillä. Ovat kevyitä ja käytännöllisiä. Peleistä pankkiasioihin hoituu.
 
Ja lisäkysymys vielä liittyen mp3-soittimeen joka 8v-tytön lahjalistalla. Miten siihen ladataan kappaleita, ja mistä? ja maksaako musiikin lataus erikseen? Niin, myönnän että uuno oon tässäkin asiassa, eikä itselleni ole tullut mieleenkään ostaa itselleni mp3-soitinta, vaan ihan oon osannut lenkkeillä/kuntosalilla käydä ilman moista soitinta;)
 
Asiantuntija
Hei urpot ipad kannattaa ehdottomasti ostaa se on maailman "helpoin käyttää" tabletti. Paras käyttöliittymä, paljon pelejä paras selain(safari) jne. Ipad on kyllä kalliimpi mutta android tabletit on ihan leluja!!!!
 
"Ihmettelen"
Ihmetyttää minkä ikäisiä olette te jotka ette tiedä mikä on tabletti tai miten mp3 -soittimeen saa musiikkia? Elänkö naiivissa akateemisessa kuplassa kun olen kuvitellut että kaikki ainakin alle eläkeikäiset nuo tietävät? Minun korvaan kuulostaa samalta kuin joku ei tietäisi mikä on dvd-soitin tai miten sanomalehden saa tulemaan kotiin... Miten voi välttyä tietämästä moisia asioita? Ja kuitenkin käytätte tietokonetta ja internettiä, eli mistään marginaalisista "eletään omavaraistaloudessa ilman sähköjä" tyypeistä ei voi olla kyse, eikä edes älyllisesti vajavaisistakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
mä70
[QUOTE="Ihmettelen";29280960]Ihmetyttää minkä ikäisiä olette te jotka ette tiedä mikä on tabletti tai miten mp3 -soittimeen saa musiikkia? Elänkö naiivissa akateemisessa kuplassa kun olen kuvitellut että kaikki ainakin alle eläkeikäiset nuo tietävät? Minun korvaan kuulostaa samalta kuin joku ei tietäisi mikä on dvd-soitin tai miten sanomalehden saa tulemaan kotiin... Miten voi välttyä tietämästä moisia asioita? Ja kuitenkin käytätte tietokonetta ja internettiä, eli mistään marginaalisista "eletään omavaraistaloudessa ilman sähköjä" tyypeistä ei voi olla kyse, eikä edes älyllisesti vajavaisistakaan.[/QUOTE]

Just,tätähän alottaja kysykin..Sehän ei tarkota että jos sä tiedät näistä asioista kaiken ja oot NIIN viisas,että kaikki nää asiat tietää..Katsoppas kun kaikkia aikuisia ei yksinkertaisestä tää nykytekniikka kiinnosta niin kamalan paljon,mutta lapset siitä saattaa olla kiinnostuneta ja jos niille haluaa jotain ostaa niin jostainhan se tieto pitää onkia..Ja sehän hurjasti auttaa,kun täällä taas joku viisas tätä asiaa päivittelee!
Mäkin käytän päivittäin konetta töissä jne. mutta mua ei pätkääkään kiinosta mikää tekniikka näissä koneissa ja en todellakaan osaa ladata mitää musiikkia minnekkään!
 
"Ihmettelen"
Ei nyt tarte hermostua. Kyllä minusta on todella outoa ettei nykyään tuollaisia tiedä, kyse alkaa kuitenkin olla jo niin vanhasta tekniikasta (mp3-soittimet) ja toisaalta niin paljon puhutusta (tabletit) että nuo asiat kyllä kuuluisi jo yleissivistykseen. Saahan moista ihmetellä. Jopa 55-vuotias täysin epäteknisesti orientoitunut äitini tietää suunnilleen nuo asiat. En pelkästään minä. ei vain tule mieleen ketään josta voisin kuvitella ettei noita tietäisi... On pitänyt jo aktiviisesti ja tarkoituksella ummistaa korvansa jos on kyennyt tiedon välttämään.
 

Yhteistyössä