Jaksaisiko joku tsempata väsähtänyttä kotiäippää?!

Ei mitään kummempaa, mutta väsyttää ja v*ttaa vaan. Muksut kipeinä, flunssa pukkasi yöllä päälle ja yöunet jäi ihan olemattomiin. Eli siis 4 enemmän tai vähemmän räkäistä ja/tai kuumeista lasta. Vauva äkäilee kun nokka on tukkeessa, sille ei oikein maistu ruoka. Oksensi kertaalleen kaiken pois, kun jotenkin nenä oli niin tukkeessa ja sitä sit siivottiin joka puolelta. 4v on äkäinen kuin ampiainen ja ärsyttää tahallaan tulisieluista 2,5v siskoaan. Piti jaksaa silti siivota ja puunata, en kestä sotkua. Ulos tekisi mieli kun on kerrankin kaunis ilma, mutta kokemuksesta tiedän, että noilla pitkittyy nuhat hurjasti jos lähtee riehumaan pihalle taudin iskettyä juuri.

Lisäksi dieetti menee muuten hyvin (noin 800kcal/pv) mutta mulle tyypillisesti tekisi heti mieli lohduttaa itseään herkuilla, kun alkaa ahistaa.

Mies on näreissään kun ei voi jäädä tänään ylitöihin, sanoin suoraan, että en jaksa olla ihan aamusta iltaan tänään yksin. Sitten taas itseäni ärsyttää oma saamattomuus, kun en tykkää "kieltää" mieheltä töitä (9,5h päivän tekee nyt 12h sijaan).

Että tämmöinen yleisluontoinen ärsytysväsymys. Plääh.
 
[QUOTE="viiru";23715563]miksi niitä mukeloita tarttee vääntää niin monta ja pienellä ikäerolla.
älä täällä valita ettet jaksa.[/QUOTE]

Mä en sanonut, etten jaksa elämääni. Tänään väsyttää. Mut sinuun verrattuna mä kai olenkin vaan heikko, koska sinulla ei koskaan tule päiviä jolloin väsyttää? Jos nyt vielä korostan sitten, että puhun tästä päivästä. TÄNÄÄN väsyttää ja tarvitsen tsemppiä.
 
[QUOTE="viiru";23715563]miksi niitä mukeloita tarttee vääntää niin monta ja pienellä ikäerolla.
älä täällä valita ettet jaksa.[/QUOTE]

Tässähän sitä tsemppausta taas parhaimmillaan.. :LOL:

Millä dieetillä olet? Helpottaisiko tilannetta, jos sallisit itsellesi ihan pienen repsahduksen? :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23715603:
Tässähän sitä tsemppausta taas parhaimmillaan.. :LOL:

Millä dieetillä olet? Helpottaisiko tilannetta, jos sallisit itsellesi ihan pienen repsahduksen? :saint:
Tähän mennessä olen saanut hurjasti energiaa siitä, että viimein olen tarpeeksi vahva henkisesti selättämään kilot. Ja että ne oikeesti tippuu. Mulle vaan on tyypillistä syödä mielentilan mukaan, sen opin kotoa, jossa pahamieli tukahdutettiin herkuilla (ainoat kerrat kun saatiin esim limsaa, oli kun isukki oli vetässyt äitiä lasten nähden ympäri korvia)...

Olen noilla nutrilett pusseilla (+ kasviksia jne). Ehkäpä syön päivälliseksi samaa kuin muut. Mut siitä tulee kyllä morkkis... hmmm...
 
......
Noin pienillä kalorimäärillä varmasti puristaa päätä! Paastokin olisi armollisempi. Mikset voisi syödä esim. 1000-1200 kaloria tänään, et ainakaan liho. Käyt hakemassa jäden lähimmältä kioskilta ;)
 
nooo
[QUOTE="viiru";23715563]miksi niitä mukeloita tarttee vääntää niin monta ja pienellä ikäerolla.
älä täällä valita ettet jaksa.[/QUOTE]

Jep ja sit toisessa ketjussa ihmetellään kun äiti on pahoinpidellyt lapsensa..
 
"Tara"
Entä jos koettaisit hetkellisesti sietää sotkuja ja menet siitä, missä aita on matalin? Annat siis sotkujen olla ja keskityt vain lapsiin, vauvan sylittelyyn jne. Suot itsellesi jonkun pienen herkun ja hengität syvään... ;)

Tsemppiä!
 
Noin pienillä kalorimäärillä varmasti puristaa päätä! Paastokin olisi armollisempi. Mikset voisi syödä esim. 1000-1200 kaloria tänään, et ainakaan liho. Käyt hakemassa jäden lähimmältä kioskilta ;)
Yritän jaksaa huomiseen, jolloin on mun herkkuilta. Miehen kanssa on sovittu treffit (lasten nukkumaanmenon jälkeen ruokahuoneeseen ;) ) ja tehdään yhdessä tortilloja ja herkutellaan. En millään haluaisi syödä ennen sitä enempää... mut totta on, että ainakin tänään vähän kiristelee. Taitaa olla nyt kaikkea kerralla vähän yli äyräiden :)
 
[QUOTE="Tara";23715637]Entä jos koettaisit hetkellisesti sietää sotkuja ja menet siitä, missä aita on matalin? Annat siis sotkujen olla ja keskityt vain lapsiin, vauvan sylittelyyn jne. Suot itsellesi jonkun pienen herkun ja hengität syvään... ;)

Tsemppiä![/QUOTE]

Kiitos :) Nyt päätin istahtaa tähän koneelle, kun vauva nukkuu ja pistin potilaat tyynesti piirrettyjen ääreen. Siinä saavat nyt istua puoleen neljään, kun isi tulee kotiin.
 
"Tara"
Piirretyt onkin hyvä ratkaisu ja meilläkin käytössä pojan sairastaessa. Oikeasti itselläni ainakin keljutus helpottaa huomattavasti, kun tajuan välillä olla vaatimatta itseltäni liikaa. Sitä äidin huomiotahan ne pienet potilaat enemmän tarvitsevat, kuin putipuhtoista kotia... vaikka tiedän hyvin tuon tunteen, kun sotkut ärsyttää niin, ettei niihin malttaisi olla puuttumatta edes lasten sairastaessa.
 

Yhteistyössä