Jatkaisinkohan perinnettä?

Eli viime vuonna lähdin tytön kanssa kauppakeskukseen ja vaatekaupassa sanoin tytölle näin

*Valitse mitä haluat, äiti maksaa*

Viime vuonna tuli edulliseksi reissu, ei mennyt kuin 75 euroa ja kaikki oli tarpeelista vaatetta :eek: Eli ei mitään ylimääräistä hörhellystä.
Löysi mieleiset farkut, pari pitkähihaista paitaa, alusvaatesetin , pari mekkoa ja pari t-paitaa.


Tuliskohan tänävuonna kuinka kalliiksi tuollainen :whistle:

Tyttö täyttää perjantaina 7 vuotta :heart:
 
-HYI SINUA OLET PILANNUT LAPSESI ELÄMÄN materialisoimalla lapsesi, ja olemmalla opettamatta että vain ekologiset ja kulutustavähentämään tähtäävät kasvatusnormit ovat hyväksyttävissä.. linkitänkö vaikka kuusi tutkimusta näistä aiheista jotka todistavat että MINÄ juuri MINÄ olen oikeassa..

Onko parempi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
-HYI SINUA OLET PILANNUT LAPSESI ELÄMÄN materialisoimalla lapsesi, ja olemmalla opettamatta että vain ekologiset ja kulutustavähentämään tähtäävät kasvatusnormit ovat hyväksyttävissä.. linkitänkö vaikka kuusi tutkimusta näistä aiheista jotka todistavat että MINÄ juuri MINÄ olen oikeassa..

Onko parempi :LOL:
:ashamed: :ashamed: :snotty:

Mut tekeekö muut näin??

Ja vieraalle, lapseni ei ymmärrä varmaa kaupassa jo sanon , että etsi 85 eurolla vaatteita ... Mun pitäisi toimia laskurina. *Tosin ei huonompi idea :saint: *
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
-HYI SINUA OLET PILANNUT LAPSESI ELÄMÄN materialisoimalla lapsesi, ja olemmalla opettamatta että vain ekologiset ja kulutustavähentämään tähtäävät kasvatusnormit ovat hyväksyttävissä.. linkitänkö vaikka kuusi tutkimusta näistä aiheista jotka todistavat että MINÄ juuri MINÄ olen oikeassa..

Onko parempi :LOL:
:ashamed: :ashamed: :snotty:

Mut tekeekö muut näin??

Ja vieraalle, lapseni ei ymmärrä varmaa kaupassa jo sanon , että etsi 85 eurolla vaatteita ... Mun pitäisi toimia laskurina. *Tosin ei huonompi idea :saint: *
Laskuriksi ei kannata ryhtyä, kokeilin kerran isännän keskimmäisen kanssa, sanoin että saat leluja 30? mitä haluat.. nooh kaikki ne oli 30? esim. se legotorni, sotalaiva hässäkkä, jonka oikee hinta tais olla 400? mut joo olihan sil ikääkin vast 5,5 v ja sittenkin jo kiero kuin korkkiruuvi ;) mut joo ihan hyvin se sit lopulta meni kesti vaan aika kauan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:



Ja vieraalle, lapseni ei ymmärrä varmaa kaupassa jo sanon , että etsi 85 eurolla vaatteita ... Mun pitäisi toimia laskurina. *Tosin ei huonompi idea :saint: *
Laskuriksi ei kannata ryhtyä, kokeilin kerran isännän keskimmäisen kanssa, sanoin että saat leluja 30? mitä haluat.. nooh kaikki ne oli 30? esim. se legotorni, sotalaiva hässäkkä, jonka oikee hinta tais olla 400? mut joo olihan sil ikääkin vast 5,5 v ja sittenkin jo kiero kuin korkkiruuvi ;) mut joo ihan hyvin se sit lopulta meni kesti vaan aika kauan..

Joo, totta, noin siinä todellakin voisi meilläkin käydä
:saint:
 
Mä haluan että mulla olisi varaa tehdä noin.-. sitten kun lapsi / lapsia :) n. 6v iässä.

Nyt jo kummipojalle: "Valitse mikä vain karkkijuttu"

Uskon että sekin on kivaa :) vaikka oikeasti aika halpaa! Eihän sitä tarvitse usein tehdä.. kerran vuodessa tai kaksi jos on tosi varakas. Siis sitä vaatejuttua.

Tosin tää äiti haluaisi itselleenkin tilanteen missä saisi itselleen valita kaikkea rajattomasti :D SE olisi vaan hitusen kallista..
 
vieras
Muistaakseni oma äitini on joskus tehnyt vastaavan kanssani. Mutta silloin taisi olla joku määrä, että "valitse kolme kivaa juttua" tms.

Kivaa aikaa se oli kun äiti otti vain minut mukaan joku viikonloppu ja vei ostoksille ja sitten limulle kun äiti joi Sokoksen kahvilassa kahvin.

Ja ihan kohtuullisuuden rajoissa tuossakin pysyy jos miettii ensin, että mihin kauppaan ja asettaa tosiaan vaikka jonkun rajan. "Yksi mekko, housut, pari paitaa."
 
Täytyy varmaan jonkunlainen raja sitten vetää, jo ennen kauppaan menoa. Ettei tulisi ihan ylilyötejä tuolla lapsella.
Mutta niin se vain viimekin vuonna minut yllätti. Olin varautunut 150 euroon , että menee heittämällä... Vaan ei mennyt ei =)
 
Mie kans tykkään niin kovasti shoppailla tuon pian 6v neidin kanssa :heart:

Itse lähinnä päätän minkätyyppistä vaatetta katsotaan, mut toki annan useimmiten tytön itse päättää parista vaihtoehdosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Mie kans tykkään niin kovasti shoppailla tuon pian 6v neidin kanssa :heart:

Itse lähinnä päätän minkätyyppistä vaatetta katsotaan, mut toki annan useimmiten tytön itse päättää parista vaihtoehdosta.
Tässä kohtaa meillä likan kanssa menee maut ristiin :snotty: Vaikka kyllä mä yritän jotain ehdotella, kuitenkin :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Mie kans tykkään niin kovasti shoppailla tuon pian 6v neidin kanssa :heart:

Itse lähinnä päätän minkätyyppistä vaatetta katsotaan, mut toki annan useimmiten tytön itse päättää parista vaihtoehdosta.
Tässä kohtaa meillä likan kanssa menee maut ristiin :snotty: Vaikka kyllä mä yritän jotain ehdotella, kuitenkin :saint:
Täytyy sitä edes näön vuoksi yrittää päteä äitien määräysvallalla :whistle: :saint:

Voi kun jo pääsis tästä mahasta, ei jaksa enää sellaista kunnon shoppailureissua ennen Joulua.... Tai sitten pitää lähteä matkaan periaatteella 'sairaalakassi olalla ja neuvolakortti ojossa' :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Mie kans tykkään niin kovasti shoppailla tuon pian 6v neidin kanssa :heart:

Itse lähinnä päätän minkätyyppistä vaatetta katsotaan, mut toki annan useimmiten tytön itse päättää parista vaihtoehdosta.
Tässä kohtaa meillä likan kanssa menee maut ristiin :snotty: Vaikka kyllä mä yritän jotain ehdotella, kuitenkin :saint:
Täytyy sitä edes näön vuoksi yrittää päteä äitien määräysvallalla :whistle: :saint:

Voi kun jo pääsis tästä mahasta, ei jaksa enää sellaista kunnon shoppailureissua ennen Joulua.... Tai sitten pitää lähteä matkaan periaatteella 'sairaalakassi olalla ja neuvolakortti ojossa' :D
Voisvat laitoksella hiukan hymyillä, kun menisit sinne 5 vaatekaupan kassin kanssa. Ja ilmoittaisit , että mä tulin nyt :D Kun pitää synnyttääkin jossain välissä :D

Kröhöm.. Kyllä mä ainakin sujuvasti kuvittelen , että mulla on sanavaltaa likan vaatteissa..... :saint: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Räjähtävä Ronttonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Mie kans tykkään niin kovasti shoppailla tuon pian 6v neidin kanssa :heart:

Itse lähinnä päätän minkätyyppistä vaatetta katsotaan, mut toki annan useimmiten tytön itse päättää parista vaihtoehdosta.
Tässä kohtaa meillä likan kanssa menee maut ristiin :snotty: Vaikka kyllä mä yritän jotain ehdotella, kuitenkin :saint:
Täytyy sitä edes näön vuoksi yrittää päteä äitien määräysvallalla :whistle: :saint:

Voi kun jo pääsis tästä mahasta, ei jaksa enää sellaista kunnon shoppailureissua ennen Joulua.... Tai sitten pitää lähteä matkaan periaatteella 'sairaalakassi olalla ja neuvolakortti ojossa' :D
Voisvat laitoksella hiukan hymyillä, kun menisit sinne 5 vaatekaupan kassin kanssa. Ja ilmoittaisit , että mä tulin nyt :D Kun pitää synnyttääkin jossain välissä :D

Kröhöm.. Kyllä mä ainakin sujuvasti kuvittelen , että mulla on sanavaltaa likan vaatteissa..... :saint: :saint:
...Voisivat, juu :D . Ja samalla ilmoittaisin heti ovella että 'hoidetaan tää nyt nopsasti sitten, ei ehditty vielä jäätelöille' :whistle:
 
Tai sitten sanot että saa vaikka yhden paidan, yhdet housut tai hameen, sukkahousut, alusvaatteita.. Katotte vaatekaappiin jos olis jotain mitä erityisesti tarttis, vaikka jonkun kivan mekon jouluksi. =)
 

Yhteistyössä