JE ja ovulaatio

Heissan! =)

Elikkä luulen, että mulla oli ovis kp 11-12 ja silloin harrastettiin poikaystäväni kanssa seksiä ilman ehkäisyä. Kuitenkin päädyin ottamaan jälkiehkäisyn (vaikka oikeastaan on kamala vauvakuume, mutta tälläiseen ratkaisuun yhdessä päädyttiin).

Otin JE:n noin 43h yhdynnästä.. Nyt toiveikkaana oon netistä lukenut että jos ovulaatio on jo tapahtunut, ei JE:stä olis mitään hyötyä, mahtaako pitää paikkansa? Asiasta on niin ristiriitaisia kommentteja, joidenkin mielestä JE:llä ei ole mitään tutkittua vaikutusta kohdun limakalvoon niin että kiinnittyminen voisi estyä..

Ja joo on sekin ristiriitaista että edes otin sen JE:n kun vauva olisi tervetullut. Tosiaan asia menee niin, että poikaystävä on valmis ottamaan vauvan vastaan jos sellainen on tullakseen, erikseen hän ei kuitenkaan vielä halua yrittää..
 
ok
Mistä sä tiedät että se ovis oli silloin, testasitko tikuilla? Oireet harvoin kertoo tarkkaa ajankohtaa. Olen luullut, että jälkiehkäisy estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun seinämään, mikä tapahtuu vasta viikon kuluttua munasolun irtoamisesta. Mutta en tiedä sitten tarkemmin mitä muita teorioita on.
Mikään suuri todennäköisyys ei raskaudelle nyt todellakaan ole, että kannattaa nyt rauhassa miettiä ennemmin vaikka ensi kuun yrittämistä.
 
"vieras"
Siinäpä hyvä kysymys.. Itselläni ovulaatio kp 16 ja jälkiehkäisy otettu kp 15, noin 24h yhdynnästä. Tuliko sulle muuten mitään oireita siitä? Itselläni oli vähän huono olo, mutta en onneksi oksentanut :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22514348]Siinäpä hyvä kysymys.. Itselläni ovulaatio kp 16 ja jälkiehkäisy otettu kp 15, noin 24h yhdynnästä. Tuliko sulle muuten mitään oireita siitä? Itselläni oli vähän huono olo, mutta en onneksi oksentanut :)[/QUOTE]

Niin ja meillä ehkäisy petti, muuten en olis ehkä pilleriä hakenut mutta kun ovis noin lähellä..
 

Yhteistyössä