Johan oli taas nimi yhdellä tenavalla

  • Viestiketjun aloittaja oi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naapuri:
Mitäs sanotte pienelle pojalle nimestä Ukko? En meinannut ymmärtää nimeksi. Sääliksi käy.
Meidän naapurissa asuu viisivuotias Ukko, ja ihan Ukolta se on koko pienen ikänsä näyttänyt. Todella hyvin sopii nimi kantajalleen!
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
No sun lapset kyllä näyttää mutiaisilta.
Tää oli hyvin vaalea, sinisilmäinen hyvin vaalea ihoinen että arvattavasti ei neekerin lapsi :D
:LOL:
Mun vaaleatukkainen sinisilmäinen tyttöni näytti mutiaiselta, kun multa kysyttiin että miksi tuollainen nimi? Okei.
Mun "neekeri"miehenikin on vaaleaihoinen ja vihreäsilmäinen.

Entäs jos Riannan iskä on vaikka kalmankalpee irlantilainen?
Mitä, kaikki ulkomaalaisethan on mustaihoisia. Kyllä ne kuule tunnistaa. Mikä ihmeen irlanti, taisit keksiä koko sanan.
 
No ei kyllä minunkaan mielestäni tuossa Rianna nimessä ole mitään vikaa. Jos sen itse haluaa yhdistää Rihannaan niin antaa mennä vaan, pidä niitä vanhempia ääliöinä, jotka nimeää lapsensa suosikkiartistin mukaan. Tuskinpa nuo sinun mielipiteestäsi välittävät, on sitten Rihannalla ollut vaikutusta tai ei.

Kyllä minusta on "pöljempiä" ne nimet, joita ei oikeasti pysty suomalaisittain lausumaan, kuten esim juuri se Ridge. Eihän tuo Rianna ole juuri kummempi kuin joku Laura tai Anna tai Maria, vähän harvinaisempi vaan.
 
nauroin yhdelle Ri(h)annalle
Vai olikohan Rihanna. Kävin pyörimässä kirppiksellä ja pengoin yhtä pöytää.Siihen sitten pöllähti ruotsia puhuva mamma vekaransa kanssa ja puhutteli tätä nimellä Rihanna tai Rianna. Mun piti kääntyä pois ja purskahaa kulman takana. Se tyttö näytti minittäin niin lähiöprinsessalle ettei mitään rajaa. Jag heter Rianna ja sillai.. :D
 
oi
Alkuperäinen kirjoittaja nauroin yhdelle Ri(h)annalle:
Vai olikohan Rihanna. Kävin pyörimässä kirppiksellä ja pengoin yhtä pöytää.Siihen sitten pöllähti ruotsia puhuva mamma vekaransa kanssa ja puhutteli tätä nimellä Rihanna tai Rianna. Mun piti kääntyä pois ja purskahaa kulman takana. Se tyttö näytti minittäin niin lähiöprinsessalle ettei mitään rajaa. Jag heter Rianna ja sillai.. :D
Tää äiti kanssa taisi oikein makustella sitä lapsensa nimee kun hoki sitä koko ajan kovaan ääneen :D
 
jossu
no ei kyllä herätä minkäänlaisia tunteita suuntaan tai toiseen, siis ihan ns. normaali nimi, vaikken ole ketään tuon nimistä itse tavannutkaan. Näiden nimiasioiden tiimoilta eniten minulla säälittää ne ihmiset, jotka täällä haukkuu jokaisen nimen, joka ei ole Anna tai Laura tai Matti. Kaikki muut on liian erikoisia, sopimattomia suomalaisille jne. jne.
 
oi
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
No sun lapset kyllä näyttää mutiaisilta.
Tää oli hyvin vaalea, sinisilmäinen hyvin vaalea ihoinen että arvattavasti ei neekerin lapsi :D
:LOL:
Mun vaaleatukkainen sinisilmäinen tyttöni näytti mutiaiselta, kun multa kysyttiin että miksi tuollainen nimi? Okei.
Mun "neekeri"miehenikin on vaaleaihoinen ja vihreäsilmäinen.

Entäs jos Riannan iskä on vaikka kalmankalpee irlantilainen?
Joo joo sun "hyvin" vaaleiden lasten kuvia on ollu täällä ja ei nyt ihan niin suomalainen niiden ulkonäkö ole, että kyllä ne turkkilaisesta hyvin menee :)
 
nauroin yhdelle Ri(h)annalle
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Alkuperäinen kirjoittaja nauroin yhdelle Ri(h)annalle:
Vai olikohan Rihanna. Kävin pyörimässä kirppiksellä ja pengoin yhtä pöytää.Siihen sitten pöllähti ruotsia puhuva mamma vekaransa kanssa ja puhutteli tätä nimellä Rihanna tai Rianna. Mun piti kääntyä pois ja purskahaa kulman takana. Se tyttö näytti minittäin niin lähiöprinsessalle ettei mitään rajaa. Jag heter Rianna ja sillai.. :D
Tää äiti kanssa taisi oikein makustella sitä lapsensa nimee kun hoki sitä koko ajan kovaan ääneen :D
No ai että vähän..sitten se penska räpläsi sitä disney-puhelintaan siinä..en voinnu pitäny pokka
 
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Joo joo sun "hyvin" vaaleiden lasten kuvia on ollu täällä ja ei nyt ihan niin suomalainen niiden ulkonäkö ole, että kyllä ne turkkilaisesta hyvin menee :)
Sä siis olit paikalla katsomassa, kun tuo tapahtui, tyttöni ollessa vuoden vanha ja vaaleatukkainen? Okei.
Nykyään on tummempitukkainen kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauroin yhdelle Ri(h)annalle:
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Alkuperäinen kirjoittaja nauroin yhdelle Ri(h)annalle:
Vai olikohan Rihanna. Kävin pyörimässä kirppiksellä ja pengoin yhtä pöytää.Siihen sitten pöllähti ruotsia puhuva mamma vekaransa kanssa ja puhutteli tätä nimellä Rihanna tai Rianna. Mun piti kääntyä pois ja purskahaa kulman takana. Se tyttö näytti minittäin niin lähiöprinsessalle ettei mitään rajaa. Jag heter Rianna ja sillai.. :D
Tää äiti kanssa taisi oikein makustella sitä lapsensa nimee kun hoki sitä koko ajan kovaan ääneen :D
No ai että vähän..sitten se penska räpläsi sitä disney-puhelintaan siinä..en voinnu pitäny pokka
Siis ei helvetti mitä pässejä tää maa päällään kantaa :eek:
 
turkulainen
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja oi:
No sun lapset kyllä näyttää mutiaisilta.
Tää oli hyvin vaalea, sinisilmäinen hyvin vaalea ihoinen että arvattavasti ei neekerin lapsi :D
:LOL:
Mun vaaleatukkainen sinisilmäinen tyttöni näytti mutiaiselta, kun multa kysyttiin että miksi tuollainen nimi? Okei.
Mun "neekeri"miehenikin on vaaleaihoinen ja vihreäsilmäinen.

Entäs jos Riannan iskä on vaikka kalmankalpee irlantilainen?
Joo joo sun "hyvin" vaaleiden lasten kuvia on ollu täällä ja ei nyt ihan niin suomalainen niiden ulkonäkö ole, että kyllä ne turkkilaisesta hyvin menee :)

Mä voin mennä nukkumaan, luin että "kyllä ne turkulaisesta hyvin menee"
 
Mie vaan
Miusta Rianna on ihana nimi ja meinaa Walesilaisen taruston mukaan Kuun jumalatarta! Kaunis nimi, sopii suomalaisen suuhun, enkä todellakaan oisi osannu yhdistää Rihannaan, ellei sitä ois joku tossa aikasemmin maininnu!
Voisin joskus antaa omien lasten nimiks Luna ja Rianna(molemmat kun kuuhun liittyvät! ;D)

Tossa lainaus --->"nimi tarkottaa suurta kuningatarta ja kuun jumalatarta walesiläisen taruston(ja jonkun toisen, en muista minkä mukaan ja nimen alkuperäinen muoto on siis Rhiannon."
 
-rinna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rinna on jotenkin jännempi. "Anna se Rinnalle... Mitä Rinnalle kuuluu..."
:D olen nimeltäni Rinna, ja en vielä oikein tiedä pidänkö nimestä vai en. Hyvää siinä on että on harvinainen ja nimi ainakin jää muistiin! Mutta en kuitenkaan suosittele antamaan lapsen nimeksi Rinna, sillä hän saa kuulla irvailua nimestään koko lapsuudensa ajan... teidätte varmaan miksi. Ja olen nyt 14v.
 
dfdf
Aivan ihana nimi. Minäkin kuulin nimen ensimmäisen kerran vasta syksyllä. Sitäpaitsi Rianna on aivan suomalaiseen nimistöön sopiva. Vrt. Marja ja Jaana --> Marjaana sekä Ria ja Anna --> Rianna. Lausutaan kuten kirjoitetaankin, joten ei tule epäselvyyksiä nimen kirjoittamisessa. Kuulostaa myös suomalaiselta nimeltä.
 
R86 harmaana
Minunkin mielestäni Rianna on ihan ok nimi. Ei herättele tunteita suuntaan tai toiseen. En kyllä tunne yhtään Riannaa. Opiskelukaverilla tosin on Brianna niminen tytär ja sopii hyvin hänelle:) Hän on ihan suomalaisten vanhempien tytär, mutta sukunimi on vähän erikoisempi ja alkaakin vierasperäisellä kirjaimella, joten Brianna on hyvä valinta. Brianna on muutenkin kaunis nimi, ehkä jopa nätimpi kuin Rianna, vaikka Riannakin on kaunis nimi:)
 
liinu
Minä en oikein ymmärrä tätä nimistä meuhkaamista. Minusta ainakin jokainen saa olla ihan sen niminen kuin on...sitäpaitsi etunimenkin voi jopa vaihtaa, jos siitä ei itse pidä.
Toisaalta tietysti onhan vanhemmilla siinä nimen antamisessa vastuuta, että ei ihan tieten tahtoen anna esim. nimeä, josta helposti kiusataan.

Ja täällä aina puhutaan siitä, että sopiiko joku nimi johonkin sukunimeen.. Mutta oletteko ottaneet huomioon, että tytöt menevät usein naimisiin ja sitten ottavat miehen sukunimen (jos ottavat, tai ovat ottamatta).. Eli tällöin voi käydä niin et joku "Jessica + suomalainen sukunimi saakin sit vierasperäisen kuulosen sukunimen ja toisinpäin..).

Antaa kaikkien nimikukkien kukkia kunhan pysyvät vaan sopivuuden rajoissa (josta taas maistraatti päättää...).. :)

 

Yhteistyössä