Join pullon siideriä ja vasta sen jälkeen muistin, että olen raskaana! Mitäs nyt?

  • Viestiketjun aloittaja "rilla"
  • Ensimmäinen viesti
"rilla"
Hyvä muisti mulla varmaan, mutta näin kävi, että join 0,33l pullon siideriä 4,7% ja sitten kun hörppäilin viimeisiä niin tajusin, että ai helvata, olen raskaana ja miksi näin tein. No, mennään vasta rv 4+6 tänään. Mitenköhän pahasti tein eli miten haitallista tässä tilassa on juoda (vahingossa) pikku siideri? Harmittaa.
 
"rilla"
[QUOTE="vieras";28522033]Helpostihan sen unohtaa ja ostaa siideriä kaupasta muutenkin ollessaan raskaana.[/QUOTE]

En mä itse ostanut, tämän sain kaveriltani kun se tuli kylään ja tarjosi. Otin mielelläni yhden raskaan päivän päätteeksi enkä edes tajunnut tai muistanu tosiaankaan raskauttani, pari päivää sitten vasta tein positiivisen testin.
 
"vieras"
Ei siitä käsittääkseni tuossa vaiheessa mitään haittaa ole. Kun eikös tuossa vaiheessa se alkio ole vielä omassa ruskuaispussissa ja ei yhteydessä vielä äitiin. Ja yhdestä ei muutenkaan taida haittaa olla, mutta ei se toki suositeltavaakaan ole.
 
Vedätystä?
Ei millään pahalla, mutta onko toivottu / kauan yritetty lapsi? Jos on, tuskin olisit vahingossa juonut.. Täytyy sanoa että vähän epäilen tätä koko kysymystä...Jos tämä edes on totta, mitä hieman epäilen, et voi enää asialle mitään. Mutta, alkuraskaudessa se kyllä on pahinta, kun juo... Monenlaisia kehityshäiriöitä voi tulla. Tietysti paha myös muissakin vaiheissa!Toisaalta, ei millään pahalla, jos tämä on totta, niin olet joko vastuuntunnoton tai hieman yksinkertainen?? En tarkoita ilkeillä, vaikka se pahasti siltä kuulostaa, mutta jotenkin tämä koko juttu haiskahtaa..Tuollaista ei oikeasti voi unohtaa....
 
"Mie"
Minä kyllä ymmärrän että voi unohtaa olevansa raskaana. Varsinkin jos muutenkin sattui olemaan hieman hajamielinen ja helposti asioita unohteleva ihminen. Itse unohdin monestikkin raskauden alkuaikoina olevani raskaana, tosin ei mulla ihan tuollaista "vahinkoa" käynyt että olisin mennyt alkoholia vahingossa juomaan. Mutta voit ap olla huoletta, ei tuossa vaiheessa mitään haittaa yhdestä siideristä ole!
 
vieraas
Täällä palstalla taitaa joku purkaa pahaa oloaan ilkeillä kommenteilla. Näyttäö olevan vähän joka ketjussa.

En minäkään kuopuksen kohdalla alkuraskauden aikana aina muistanut olevani raskaana, vaikka toivottu ja odotettu raskaus olikin. En tosin mennyt juomaan alkoholia, mutta vältettävien ruoka-aineiden suhteen kylläkin tuli unohduksia. Alkoholia juonbmuutenkin tosi harvoin niin sen vuoksi ei tullut siinä niitä lipsahduksia. Älä ap murehdi ja nauti raskaudestasi! Kuten moni jo kertoa niin sikiöllä ei vielä ole napanuorayhteyttä sinuun vaan elää ruskuaispussin varassa. Monet ei edes tiedä olevansa raskaana noin aikaisin ja saattavat juhlia reilumminkin.
Tsemppiä raskauteen!!
 
"Vieras"
Täällä taitaa olla melkoisia emoja, jos ei muka ole mahdollista unohtaa olevansa raskaana, varsinkaan noilla viikoilla. Itse odotan kolmatta, ja erittäin toivottua, lasta ja kyllä olen joka raskaudessa jossain vaiheessa unohtanut olevani raskaana ja tehnyt jotain hupsua. Alkoholia en tosin ole juonut, mutta esim. esikoista odottaessa suunnittelin kaverin kanssa laskettelureissua kahden kuukauden päähän, kunnes lippuja varatessa (onneksi siinä vaiheessa) tajusin, että olisin jo viimeisellä kolmanneksella kun reissun piti toteutua. Pari viikkoa sitten tilasin itselleni mekon, joka on joustamatonta kangasta hyvin kapealla vyötäröllä. Mekko tuli perjantaina, enkä voi kuin nauraa, että mitä ihmettä olen ajatellut, kun vatsa on ollut näkyvissä jo pitkän aikaa, eikä minulla ole mitään toivoakaan mahtua mekkoon.

Ap älä huoli, tuskin olet mitään kamalaa saanut aikaiseksi. Oikeassa elämässä hyvin harva edes tietää olevansa raskaana vielä tuossa vaiheessa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vedätystä?;28522072:
Ei millään pahalla, mutta onko toivottu / kauan yritetty lapsi? Jos on, tuskin olisit vahingossa juonut.. Täytyy sanoa että vähän epäilen tätä koko kysymystä...Jos tämä edes on totta, mitä hieman epäilen, et voi enää asialle mitään. Mutta, alkuraskaudessa se kyllä on pahinta, kun juo... Monenlaisia kehityshäiriöitä voi tulla. Tietysti paha myös muissakin vaiheissa!Toisaalta, ei millään pahalla, jos tämä on totta, niin olet joko vastuuntunnoton tai hieman yksinkertainen?? En tarkoita ilkeillä, vaikka se pahasti siltä kuulostaa, mutta jotenkin tämä koko juttu haiskahtaa..Tuollaista ei oikeasti voi unohtaa....
Ei vaan se on itse asiassa niin, että ihan alussa siitä alkoholista ei ole haittaa, koska alkio ei vielä saa ravintoa äidin kautta. Ja vaikka siitä jo olisikin haittaa niin yksi siideri on niin vähän, että erittäin todennäköisesti lapselle ei tule siitä mitään haittaa.

Ps. tiedän muuten ihmisiä, jotka ovat jopa unohtaneet, että heillä on lapsia, miksei sitten raskautta
 
kyllä minäki neljännessä raskaudessa unohdin välillä olevani raskaana.. alkoholia en tosin juonut, mutta muuten unohdin.. siinä vaiheessa ku ei enää ollut pahoinvointia, muttei masu vielä ollut kasvanut eikä tuntunut potkuja
 
"rilla"
[QUOTE="vieras";28522047]:D Anteeksi, mutta miten voi unohtaa olevansa raskaana...[/QUOTE]

Helposti vielä tässä vaiheessa kun ei ole mahaa, ei oireita ja plussasta on vasta pari päivää...
 
ap.
[QUOTE="vieras";28522080]Noh, samaa mieltä. Olisiko alitajuinen juttu? Haluatko lapsen oikeasti? Vai haluatko syyn päästä siitä eroon?[/QUOTE]

Kyse on siitä, että en vaan vielä tässä vaiheessa raskautta muistanut olevani raskaana vaikka lapsi onkin tosi toivottu ja kauan yritetty. Taatusti myöhemmin ja varmasti tämän jälkeen mitä kävi muistan olevani raskaana.
 
"Vieras"
Mikäli alkoholi alkuraskaudessa on aiheuttanut haittaa, on seurauksena yleensä keskenmeno. Monet tosiaan saattavat vielä tuossa vaiheessa vetäistä perskännit, kun eivät tiedä raskaudesta, ja silti kaikki menee hyvin. Nykytietämyksen mukaan kuitenkin asia on niin, että jo aivan alkuraskaudessa alkoholista voi olla haittaa, mutta tulos on silloin yleensä keskenmeno. Sanoisin, että voit kyllä olla huoleti, sillä kyse on noin pienestä määrästä, ja noin varhaisilla viikoilla.

Et varmasti ole ensimmäinen, jolle moinen unohdus on sattunut. Älä nyt stressaa. Lähes kaikki odottajat hönkäilevät jatkuvasti pienissä määrissä ympäristömyrkkyjä, ja kyllä suurin osa lapsista syntyy ihan terveinä. Yksi siideri sinun kohdallasi on vain pisara meressä. :)
 
ei hätää
ei mitään haittaa yhdestä siideristä noin alkuviikoilla. itse järkytyin toisesta raskaudestani niin paljon, että lähdin ryyppäämään, koska sellaiset oli illan suunnitelmat ja testin tein vain hetken mielijohteesta. en siis voinut jotenkin uskoa, että se oli totta. neljän lonkeron jälkeen lähdin sitten kotiin itkemään.
 
tiukkis ehkä..
Suosittelen ettei alkoholia ota raskauden aikana ollenkaan! Olen ollut monessa Fas-syndroomaan liittyvässä koulutuksessa työn puiolesta ja ei teidetä riittääkö vain pienikin määrä sikiölle jotta aiheuttaa Fas-syndroomaa. Joten oman ja sikiön hyvinvoinnin puolesta nollatoleranssi raskaana ollessa!!!!
 
.,.
[QUOTE="rilla";28522036]No jos tietäisin niin en täältä sitä kyselisi. :/ Mutta ei se voi olla niin, että ei haittaa mitään... tuleeko siitä jotain haittaa alkiolle?[/QUOTE]

Ei siis mitään haittaa alkiolle. Ensinnäkin se on vielä blastokysta-asteella. Ja toiseksi, yksi siideri silloin tällöin, satunnaisesti, ei tee mitään haittaa raskauden aikana.
 
toisaalta ymmärrän
itselleni on tehty alkionsiirto just ja alkon juominen ei tietty ole suositeltavaa,mut tänään tosiaan meinasi unohtua kun oli vieraita ja ruokajuomaski meinasin ottaa oluen :)
 
vierass
Mä välillä pihalla unohdan, että mulla on kaksi lasta eikä vaan yksi ja tuo nuorempi on jo 1,5-vuotias. Että ap:lla muhun verrattuna vielä ihan hyvä tilanne ton muistin kanssa :)
 

Yhteistyössä