Jokaisella lapsella tulisi olla oikeus

oppia tuntemaan Jeesus.

Pitäisi saada tähän maahan tunnustukselliset (kristinoppi)uskontotunnit takaisin, ja niin että jokainen oppilas näihin osallistuisi.

Pitäisi saada hengellisten työntekijöiden pitämät aamunavaukset takaisin kaikkiin kouluihin.

Päiväkodeissa pitäisi opettaa Jeesuksesta jokaiselle lapselle. :)

On niin väärin se, että vanhemmat voivat estää lapsiaan tutustumasta Jeesukseen. Surullista. :(
 
"näin meillä"
Minä olisin tarvinnut huomiota, syliä ja välittämistä vanhemmilta, mutta niitä en saanut, vaikka vanhemmat olivatkin uskovaisia. Jeesus ei auttanut siihen yksinäisyyteen, vaikka rukoilin Jeesusta ja itkin sen asian takia. Onneksi pitkä terapia auttoi masennukseen ja huonoon itsetuntoon, mutta lapsuudesta ei jäänyt juurikaan hyviä muistoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26943015:
mun mielestä jokaisella lapsella (ja aikuisella ) pitäisi olla oikeus oppia tuntemaan eri uskonnot, ja antaa heille valinnan mahdollisuus.
Samaa mieltä! JOkaisella on oikeus valita itse, mutta jotta voisi valita, on oltava tietoa ja kykyä ajatella itse ja vielä ilman minkäänlaista ulkopuolista painostusta... Taitaisi mennä kovin vaikeaksi toteuttaa!
 
Kyllä mun lapsillani ainakin tulee olemaan oikeudet löytää haluamansa jumala ja kaikki muut oheiskaiffarit, joita kulloiseenkin settiin kuuluu. Siksi en tuputakaan heille mitään, jotta mieli on avoin aikanaan jos siltä tuntuu.
 
"Neith"
jaa, mä taasen olen sitä mieltä että ei missään nimessä!
mä en ole ikinä kuulunut kirkkoon, ikinä en ole uskonut, tosin olen (kuten vanhempani sen ajattelivat) tutustunut uskontoihin niin et tunneilla, prometheus leirillä ja itsenäisesti tutkimalla.. enkä edelleenkään usko mihinkään.
saman teen omalle lapselleni, hän sa itse tehdä päätöksen uskooko johonkin vai eikö usko mihinkään ja oli se valinta mikä hyvänsä niin saa toteuttaa sitten 15v kirkkoon/lahkoon jne liittymisen
 
Samaa mieltä! JOkaisella on oikeus valita itse, mutta jotta voisi valita, on oltava tietoa ja kykyä ajatella itse ja vielä ilman minkäänlaista ulkopuolista painostusta... Taitaisi mennä kovin vaikeaksi toteuttaa!
joo, niinhän se olisi.Mut jo se et uskonnon opetus kouluissa muutettaisiin uskontojen opetukseksi, auttais jo paljon..ja vanhempien ym asenne pitäis kans muuttua, se mikä on hyväksi minulle, ei ehkä olekkaan se oikea tie lapsilleni ;)
 
  • Tykkää
Reactions: A-H ja Dongxi
"näin meillä"
Kyllä mun lapsillani ainakin tulee olemaan oikeudet löytää haluamansa jumala ja kaikki muut oheiskaiffarit, joita kulloiseenkin settiin kuuluu. Siksi en tuputakaan heille mitään, jotta mieli on avoin aikanaan jos siltä tuntuu.
Näin minäkin ajattelen periaatteessa, mutta oikeasti olisi tosi kamalaa, jos oma lapsi liittyisi johonkin lahkoon, joka kieltää yhteydenpidon ei-lahkolaisiin. Siinä saattaisi käytännössä menettää lapsensa kokonaan. Sitä voi vaan toivoa, että pystymme opettamaan lapsemme omilla aivoillaan ajattelevaksi ja onnelliseksi ihmiseksi, jolle ei tule tarvetta antaa päätösvaltaa elämästään minkään ääriryhmän käsiin.
 
Pitäisi saada enemmän ei-uskovaisten perheiden lapsia seurakuntien lapsityöjuttuihin mukaan, lisäksi myös mm. katuevankeliointia voisi suunnata enemmän lapsiin. :) Leikkipuistoihin lasten kanssa leikkimään ja evankelioimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26943015:
mun mielestä jokaisella lapsella (ja aikuisella ) pitäisi olla oikeus oppia tuntemaan eri uskonnot, ja antaa heille valinnan mahdollisuus.
Mä olen myös sitä mieltä, että kouluissa pitäisi(<- se kiva sana :p) opettaa ainetta nimeltä maailman uskonnot sen yhden ja ainoan uskonnon tilalla. Silloin päästäisiin esim et-tunneista luultavasti eroon pikkuhiljaa ja eiköhän muutkin uskontokuntien edustajat taipuisi myös mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: A-H
"Neith"
Pitäisi saada enemmän ei-uskovaisten perheiden lapsia seurakuntien lapsityöjuttuihin mukaan, lisäksi myös mm. katuevankeliointia voisi suunnata enemmän lapsiin. :) Leikkipuistoihin lasten kanssa leikkimään ja evankelioimaan.
juu ei, saattaisi mennä monella muki nurin kun leikkipuistoissakaan ei saisi rauhassa olla.. miksi pitäisi mennä ihmisten kiusaksi käännyttämään, eiköhän jokainen kiinnostunut ihan itse löydä kirkon ja sinne sisään kävele jos tuntuu siltä
 
oppia tuntemaan Jeesus.

Pitäisi saada tähän maahan tunnustukselliset (kristinoppi)uskontotunnit takaisin, ja niin että jokainen oppilas näihin osallistuisi.

Pitäisi saada hengellisten työntekijöiden pitämät aamunavaukset takaisin kaikkiin kouluihin.

Päiväkodeissa pitäisi opettaa Jeesuksesta jokaiselle lapselle. :)

On niin väärin se, että vanhemmat voivat estää lapsiaan tutustumasta Jeesukseen. Surullista. :(
Mun mielestä jokaisella ihmisellä, lapsellakin on oikeus valita. Esimerkiksi mun lapsi ei ainakaan tällä hetkellä ole millään tavalla kiinnostunut mistään pyhäkouluista ja sadut (tarinat jeesuksesta) on tylsiä. Mutta jos kiinnostuu niin pitää olla siihen mahdollisuus, mitään pakollista en lähtis tekemään (aamunavauksia jne jne)
 
minnee
Pitäisi saada enemmän ei-uskovaisten perheiden lapsia seurakuntien lapsityöjuttuihin mukaan, lisäksi myös mm. katuevankeliointia voisi suunnata enemmän lapsiin. :) Leikkipuistoihin lasten kanssa leikkimään ja evankelioimaan.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Mielestäni lapsille voi ja saa KERTOA kristinuskosta ja jeesuksesta siinä missä muistakin uskonnoista ja maailmankatsomuksista. Jeesuksen opetuksissa on paljon sellaista, mitä soisin omankin lapseni oppivan. Mutta mitä evankeliointiin tulee, on oikeasti parempi jättää lapset rauhaan.

Jokaisella lapsella on oikeus olla rauhassa painostavalta uskonnon tuputukselta. Jokaisella lapsella on oikeus rauhassa pohdiskella ja tutkia maailmaa ja tutustua erilaisiin ajatuksiin ja vähitellen itse tulla tuntemaan oma totuutensa.
 
Pitäisi saada enemmän ei-uskovaisten perheiden lapsia seurakuntien lapsityöjuttuihin mukaan, lisäksi myös mm. katuevankeliointia voisi suunnata enemmän lapsiin. :) Leikkipuistoihin lasten kanssa leikkimään ja evankelioimaan.
Miksi?

Eikä nyt riitä perusteluksi se, että sun mielestä kristinusko nyt vaan on niin hyvä ja oikee juttu johon jokaisen pitäisi uskoa.
 
Miksi?

Eikä nyt riitä perusteluksi se, että sun mielestä kristinusko nyt vaan on niin hyvä ja oikee juttu johon jokaisen pitäisi uskoa.
Koska jokaisella lapsella on oikeus uskoa Taivaalliseen Isään. Uskon, että jokainen maailman lapsi syntyy kristittynä ja toivoisin, että heillä olisi myös mahdollisuus säilyttää uskonsa elämänsä loppuun saakka. Mutta siihen tarvitaan opetusta Jeesuksesta.
 

Yhteistyössä