joko kaikilla muilla on lasten syys- ja talvikamppeet hommattuinaL/suunniteltuina???

  • Viestiketjun aloittaja "anni"
  • Ensimmäinen viesti
"anni"
itse kaikki on vielä vaiheessa ja ahdistaa varsinkin nuo talvihaalarit ja takit, yleensä käy niin et kun jotain sit haluan niissä on jo koot loppuneet.
minkälaisia asuja teillä muilla lapsille talveksi on???
 
"anni"
Aikaa sitten katsottuina ja ostettuina. Kenkiä vielä pitää sitten talven alettua hankkia.
saako udella et minkälaiset vaatteet ja kenelle tulossa???

itsellä poika, tyttö ja poika ja pojille sinistä (haluaisin) tyttö suostuu käyttämään vaan pinkkiä tms. jotenkin tytöille on ihan sikapaljon enemmän valikoimaa kuin pojille ylipäätään, ei oo reilua!
 
vvieras.
Alkutalvi mentäneen viimevuotisilla, lapsi kasvaa tasaisesti, mutta hitaaaaaaasti :) Parin kuukauden päästä on jo alekausi, siihen asti menee. Talvikengät olen yleensä ostanut joko 3+1 tai Hulluilta päiviltä.
 
Ken guru
Ostin viime keväänä tämän talven haalarin tuolle kohta 2v:lle. Hanskoja ja hattujakin löytyy, mutta talvikengät puuttuu (luonnollisesti kun ei kokoa etukäteen voi tietääkään).

Lapsen haalari on pinkki popin haalari.

Vauvalla on myös talvivaatteet hankittuna, plus untuvamakuupussi. Vaatteet on 2v:n vanhoja, mm. Reiman haalari.

Ja niin, meilläkin ostellaan lisää sitten aleista taas.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"ei vielä"
välikausivaatteet on olemassa mutta talveksi ei ole vielä mitään, ei haalari eikä kenkiä. on vaikea päättä minkä haalari ostaisi kun haluaisin samassa kestävän ja kohtuhintaisen 5v villille pojalle.
 
miunmau
Kaikki vaatteet löytyy.

Pienemmät käyttävät siskojen vanhoja ja isoimmalle ostin Reiman haalarit viime talven alesta. Vanha Remun puku taitaa olla vanhimmalle alkutalveksi, ennen kuin kunnon lumet tulevat (jos tulee).

Meillä käytetään Kuomia ja nekin ostin viime keväänä.
 
[QUOTE="anni";30242102]saako udella et minkälaiset vaatteet ja kenelle tulossa???

itsellä poika, tyttö ja poika ja pojille sinistä (haluaisin) tyttö suostuu käyttämään vaan pinkkiä tms. jotenkin tytöille on ihan sikapaljon enemmän valikoimaa kuin pojille ylipäätään, ei oo reilua![/QUOTE]

Koululaisia ovat. Merkkeinä tänä vuonna th2, reimaa, h&m:ää, mc kinleytä, icepeakiä yms. Ulkovaatteet (kouluvaatteet ja ulkoiluvaatteet) ja lasketteluun vaatteet ostettuina. Tytöille on paljon enemmän vaihtoehtoja, malleista lähtien. Tosin meidän poika tykkää mustasta ja ihan tavallisista malleista joten hänelle ostaminen on helppoa.
 
"Hanna"
Taaperolta puuttuu vielä varrelliset syksykengät. Muuten on syksyvaatteet ok.

Alkutalvi mennään vielä vanhoilla talvipuvuilla kun kerran päälle vielä hyvin mahtuvat. Ostetaan sitten joulun jälkeen isompaa.
Molemmille lapsille pitää talvikengät ostaa.
Esikoinen haluaa takin ja housut, taaperolta ei kysytä vaan saa haalarin :D
 
Esikoiselta puuttuu vielä talvikengät ja sellainen kevyempi vk-asu olisi kätevä, mutta en tiedä viitsinkö enää tässä vaiheessa syksyä hankkia kun kohta menee tuo lämpimämpi vk-haalari säiden puolesta.

Vauva saa mennä esikoisen vanhoilla vaikka eri sukupuolta onkin, kaikki vauvakamat kun on valkoista/beigeä/ruskeaa niin passaa hyvin.
 
"anni"
valintaa hankaloittaa vielä oma pää kun minusta itsestäni ois kiva kun kaikilla lapsilla olis samankaltaiset vaatteet tai ainakin joku juju mikä ois sellainen yhdistävä tekijä, tyyliin kaikilla samanmerkkinen tai samanvärinen tai jotain. tänävuonna isoin koululainen haluaa takin ja housut ja nyt en osaa yhdistää mitään näihin pienempien vaatteisiin. neidin vaatteet päätin hankkia viimeiseksi kun niitä helpommin löytyy ja kuopus saa taas molon haalarin kun se on niin kivan simppeli, mutta minkälaisia 2 osaisia yhdistelmiä teiltä muilta lötyy??? popin vaatteisiin petyin itse, jotenkin en tykkää niistä mustista vahvikkeista...
 
takki
Meillä on tykätty molokidsin takeista ja housuista isommillakin lapsilla. Tälle talvelle katselin tuota winter landscape takkia ja oransseja housuja. Pitää vielä lapselta tarkistaa, ettei ole liian levoton :D Toinen vaihtoehto on cracker crust takki. Tai sitten reimalta farkunsininen serpens.
 
"anni"
meillä ei poika tykänny castor takista jota itse olisin voinut ajatellakin, hoplan mallia ei tarpeeksi isona löytynyt,rainbow on liian räväkkä...joo, itsehän tässä on osa ongelmaa. tilasin just kuitenkin reimalta takin ja housut kun pienemmille löytyy hyväkuntoisia käytettyjäkin mutta tuo isoin lapsi on se murheenkryyni, jos ei nuo reiman vaatteet käy (mallina) hoikkeliinille niin sitten palataan haalarilinjalle :)
ja moni varmaan miettii että eikö allekirjoittaneella ole muita ongelmia kuin jotkut lastenvaatteet mutta meillä nuo talvivaatteet ON iso juttu kun ulkoillaan niin paljon ja ne samat vaatteet on käytössä ihan pulkkamäessä/koulussa/pilkillä kuin muutenkin niin kun niitä kuitenkin katselee seuraavan puoli vuotta niin on kiva ettei joka kerta mieti että voi ei kun ei ne ookaan kivat :)
 
"Vvvv"
Eilen soviteltiin viime vuoden haalaria. Vaikea sanoa meniskö enää, ainakaan koko talveaa ei mene. Ehkä alkutalvesta, ennen kuin alle pitää laittaa lämmintä. Molokidsin haalari tulee tänäkin vuonna. Kivan yksinkertainen ja sopiva hoikalle pojalle.
 
"..."
Just tuli postissa Reiman toppahaalari. Joku taivaan vanha kuosi, kun ei ainakaan Reiman sivuilta vastaavaa löytynyt, vaan samapa tuo, oli hyvän näköinen ja hintainen. Myös takki on jo ennestään, toppahousut täytyy ehkä ostaa. Parit talvikengät olisi vielä hakusessa, ehkä Kuomat tai Vikingit ja lisäksi jotkut siistimmät "kauppakengät", joita voisi pitää myös farkkujen kanssa. Hanskaa ja hattua löytyy vielä edellisvuotista.
 
Kokoomus
Meillä kahdelle hankittu jo hyväkuntoiset Reimatec talvivaatteet käytettyinä. Nyt voi joku Kokoomuksen kannattaja leimata mut tuolla ulkomaailmassa talvella :D koska hyväkuntoisiakin löytyy kierrättämällä, mutta kun näkee ihmisen erinlaisuuden, heti leimataan vaikka kaikki olisi käytettyä. Perustelut merkille vielä; pitävät kosteuden kun ulkoilevat eskarissa jne..
 
pop ei oo pop
[QUOTE="anni";30242635]valintaa hankaloittaa vielä oma pää kun minusta itsestäni ois kiva kun kaikilla lapsilla olis samankaltaiset vaatteet tai ainakin joku juju mikä ois sellainen yhdistävä tekijä, tyyliin kaikilla samanmerkkinen tai samanvärinen tai jotain. tänävuonna isoin koululainen haluaa takin ja housut ja nyt en osaa yhdistää mitään näihin pienempien vaatteisiin. neidin vaatteet päätin hankkia viimeiseksi kun niitä helpommin löytyy ja kuopus saa taas molon haalarin kun se on niin kivan simppeli, mutta minkälaisia 2 osaisia yhdistelmiä teiltä muilta lötyy??? popin vaatteisiin petyin itse, jotenkin en tykkää niistä mustista vahvikkeista...[/QUOTE]

Kävin itse Po.p:in liikkeessä ja kauhistuin uudesta mallistosta. Ne talvihaalarit ja takit oli kyllä ihan sudet. Epäonnistunut mallisto. Ideat täysin lopussa. Likaisia sävyjä. Pettynyt
 
Ken guru
Kävin itse Po.p:in liikkeessä ja kauhistuin uudesta mallistosta. Ne talvihaalarit ja takit oli kyllä ihan sudet. Epäonnistunut mallisto. Ideat täysin lopussa. Likaisia sävyjä. Pettynyt
Ai. En ole mikään pop fani vaikka meillä onkin pari popin ulkovaatetta.
Mutta mallistoa kun katsoin niin samalta tuo näytti kuin joka vuosi aiemminkin. Ei sen synkempiä vaatteita kuin ennenkään. Värjejäkin löytyi, mutta valitettavasti ei mitään omaperäistä. Meillä on keskeltä tuo takki mistä tykkään vieläkin:



Miksiköhän sitä ei myydä enää, ja miksiköhän eivät keksi lisää tuollaisia monivärisiä iloisia vaatteita.
 
Viime talven vaatteilla mennään, uudet Kuomat ostin hiljattain kun halvalla sain. Jotkut goret pitänee vielä ostaa.

Niin... mun lapseni on 9-vuotias. Te, jotka tuskailette näiden vaatehankintojen kanssa: uskokaa pois, se helpottaa iän myötä :). Vaatimukset helpottuvat, ei tarvitse olla enää miljoonaa vesipilaria tai superhyperultravahvikkeet polvissa ja pepussa. Ihan perusmarkettitoppikset riittää ja samat vaatteet voi tosiaan mahtua kaksikin talvea.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30243587:
Viime talven vaatteilla mennään, uudet Kuomat ostin hiljattain kun halvalla sain. Jotkut goret pitänee vielä ostaa.

Niin... mun lapseni on 9-vuotias. Te, jotka tuskailette näiden vaatehankintojen kanssa: uskokaa pois, se helpottaa iän myötä :). Vaatimukset helpottuvat, ei tarvitse olla enää miljoonaa vesipilaria tai superhyperultravahvikkeet polvissa ja pepussa. Ihan perusmarkettitoppikset riittää ja samat vaatteet voi tosiaan mahtua kaksikin talvea.
Mulla ei nytkään ole mitään paineita. Ei ole niin nokonuukaa että sopiiko vaatteet rattaiden ja auton väreihin :D.
 
Mulla ei nytkään ole mitään paineita. Ei ole niin nokonuukaa että sopiiko vaatteet rattaiden ja auton väreihin :D.
Hyvä juttu :)! Pitää ottaa rennosti, ei sitä muuten jaksa. Usko tai älä, mutta mulla on yksi läheinen ystävä, jonka tytön koko vaatekaappi on pinkkiä. Pinkkiä eri sävyissä, ehkä muutama violetti tai valkoinen vaate. Tyttö ois halunnut jonkun turkoosin vaatteen, äiti oli sitä mieltä että ostetaan se pinkki. Kyllä hän kerran sanoikin, että pitäisköhän ostaa jotain muutakin väriä kun tyttökin tykkäis... no haloo, ehkäpä pitäis... =)
 

Yhteistyössä