Joko nämä 70e lahjakortin saajat on päätetty? Vai vieläkö voi sellaisen saada...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
niin=)
ei saa enää,kortit on postitettu ja jaettu.ne mitä ei ole haettu voi olla että soitellaan vielä ehtiikö joku muu hakea,välillä jää hakematta muutamia kortteja vuodesa.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";22710636]Tuota, millä perusteilla sen voi saada? Olen köyhä kuin kirkonrotta. Lahjoja ei ole, viisi euroa rahaa.
Rahat eivät riitä mihinkään.[/QUOTE]

Kuulemma neuvolasta voi kysyä. Me kysyttiin neuvolantädiltä, sanoi että voi tulostaa jonkun hakemuksen MLL sivuilta. Valehteli, ei se sitä korttia meille halunnut antaa vaan sukulaiselleen.
 
Kyllä sitä
[QUOTE="minä";22710636]Tuota, millä perusteilla sen voi saada? Olen köyhä kuin kirkonrotta. Lahjoja ei ole, viisi euroa rahaa.
Rahat eivät riitä mihinkään.[/QUOTE]

voi kysyä myös suoraan spr:ltä.Pari vuotta sitten saimme 70€:n lahjakortin (olivat toimittaneet sen seurakuntaan ) ja viime vuonna saimme 4 kpl 50€:n s-kaupan lahjakortteja
 
hmph
[QUOTE="vieras";22710669]Kuulemma neuvolasta voi kysyä. Me kysyttiin neuvolantädiltä, sanoi että voi tulostaa jonkun hakemuksen MLL sivuilta. Valehteli, ei se sitä korttia meille halunnut antaa vaan sukulaiselleen.[/QUOTE]

Kyseistä lahjakorttia EI VOI hakea millään lomakkeilla tms.
 
Mä en ole
mulle ainakin sanottiin että mun nimi on siellä listassa kenelle tulee se..no kaveri sai sen jo viikko sitten ja mä nyt jännityksellä odottelen postia... toivottavasti mua ei ole unohdettu
varma saammeko me tänä vuonna. Viime vuonna meni jännityksen puolelle, kunnes postissa tuli ne lahjakortit.Summa oli aivan mahtava...en osannut odottaa niin suurta summaa.
Seurakunnalta saammekeskiviikkona ruokakassit( hyvä apu) ja lapsille tulee kuulemma paketitkin...tätäkään en osannut odottaa.Ihan ylläri siis.
 
"vieras"
Tässävaiheessa sun kannattaa ottaa netistä paikkakuntasi lista ketkä toimivat MLL ja sieeltä vaikka puheenjohtajan numero ja soittaa hänelle ja kysyä olisko teille jotain vielä jäänyt.
 
"vieras"
[QUOTE="öö";22710756]Miksi joihinkin otetaan yhteyttä spr:n ja toisiin mll:n kautta? Yhdessähän he korttia jakavat mutta millä perusteilla otetaan yhteyttä?[/QUOTE]

Täällä ei ainakaan spr ole siinä toiminnassa mukana vaan MLL
 
"öö"
[QUOTE="vieras";22710765]Täällä ei ainakaan spr ole siinä toiminnassa mukana vaan MLL[/QUOTE]

Meille ainakin otettiin yhteyttä spr:lta ja kysyttiin otammeko kortin vastaan. Ja kortissa lukee spr ja mll. Meille sen myönsi spr:n paikallisyhdistys.
 
"minä"
Ei ne sitten missään sossussakaan tajua että mikä tilanne on, näkeehän ne tiliotteetkin..
Joudun tosi tarkkaan miettimään mitä raaskin ostaa kaupasta, ostanko jogurttia vai juustoa.
Minä pärjäisin mutta lapsen takia..
 
"vieras"
mun mielestä on outoa,että toiset hakee sitä,joillekkin ilmotetaan jne. Mä sain perjantaina postissa sen lahjakortin, ei olla haettu tai kukaan ei ole meiltä kysellyt mitään..ei olla sossun asiakkaita, toissa vuonna haettiin ennaltaehkäisevää tt-tukea, kun mies oli kuukauden työttömänä.
meillä on vaan 2lasta,ollaan naimisissa,molemmat töissä jne.en tiiä millä perusteella kortti ollaan saatu.
Mä ostan tuolla rahalla sitten jouluruuat ja muuta peruselintarviketta siskoni perheelle, joka taas olisi tarvinnut lahjoituksen.
 
"minä"
[QUOTE="vieras";22712119]mun mielestä on outoa,että toiset hakee sitä,joillekkin ilmotetaan jne. Mä sain perjantaina postissa sen lahjakortin, ei olla haettu tai kukaan ei ole meiltä kysellyt mitään..ei olla sossun asiakkaita, toissa vuonna haettiin ennaltaehkäisevää tt-tukea, kun mies oli kuukauden työttömänä.
meillä on vaan 2lasta,ollaan naimisissa,molemmat töissä jne.en tiiä millä perusteella kortti ollaan saatu.
Mä ostan tuolla rahalla sitten jouluruuat ja muuta peruselintarviketta siskoni perheelle, joka taas olisi tarvinnut lahjoituksen.[/QUOTE]

Tätä tarkoitin, te ootte työssä ja saitte kortin? Mä oon täysin nollilla ja en tiedä miten pärjään.
 
Meillä
iso perhe, missä useampi lapsi.Toinen töissä, toisen työsuhde katkastaan ja työttömyyskorvauksia joutuu odottelmaan ainakin helmikuuhun saakka.En tiedä saadaanko korttia, mutta jos ei saada, niin eiköhän me jotenkin sit pärjätä, kun ei ole muuta mahdollisuutta.Tulee se joulu kuitenkin :)
 
edellinen kirjoittaja
[QUOTE="mä";22712693]Mulle soitettiin seurakunnasta juuri äsken. Joku oli meidät ilmeisesti ehdolle laittanu. Ja tarpeeseen kyllä tulee :)[/QUOTE]

Hieno juttu että saitte.Olen vilpittömästi iloinen puolestanne.Meillä helpotusta tuo se, että saamme ke ruokakassit seurakunnalta ja ehkäpä haen vielä työttömienkin yhdistyksestä.Niin ja lapset saa seurakunnaltakin joulupaketit; mikä tuli ihan yllärinä :)
 
"mä"
Hieno juttu että saitte.Olen vilpittömästi iloinen puolestanne.Meillä helpotusta tuo se, että saamme ke ruokakassit seurakunnalta ja ehkäpä haen vielä työttömienkin yhdistyksestä.Niin ja lapset saa seurakunnaltakin joulupaketit; mikä tuli ihan yllärinä :)
Kiitos :) Opiskelijan tulot eivät päätä huimaa ja kaikki extra olisi jäänyt kauppaan. Nyt saadaan kaikkea ihanaa joulupöytään!

Mitäs nuo ruokakassit sisältää? Toivottavasti paketeista tulee teidän lapsille oikein mieluisat toivelahjat :)
 
asian vierestä
sain mll lahjakortin tänään perhetyöntekijän mukana, mutta kuulemma olisi saanut vielä neuvolasta jonkun herkkukorin, jos olisin tiennyt. Onko muut saaneet neuvoloistaan jotain herkkukoreja?
 
En tiedä
[QUOTE="mä";22712940]Kiitos :) Opiskelijan tulot eivät päätä huimaa ja kaikki extra olisi jäänyt kauppaan. Nyt saadaan kaikkea ihanaa joulupöytään!

Mitäs nuo ruokakassit sisältää? Toivottavasti paketeista tulee teidän lapsille oikein mieluisat toivelahjat :)[/QUOTE]

tämänvuotista sisältöä varmuudella, mutta viime vuonna srk:n pusseissa oli margariinia, kahvia,leikkelettä, laatikoita, jauhoja, maitojauhetta, joululimppua, näkkäriä...en muista mitä muuta vielä oli, mutta paljon se sisälsi hyvää ruokatavaraa.Työttömien yhdistyksen kassit ovat perustarvikkeita, jauhot, hiutaleet, maitojauhe, näkkäri, hapankorppu, keksit, pastaa kastikkeessa, makaronia.
Kinkku meillä jo on, samoin joulutorttuvärkit, itsetehtyä laatikkoa,pari ostettua maksalaatikkoa, piparit leipoo vanhin tytär nuorimman siskonsa kanssa.Kuivakakkua ehkä voi vielä tehdä.Rosolli on itsetehtyä.Hedelmiä tarvii ostaa ja maitoo yms.Joulunamejakin on hiukan.Eiköhän nuo jo riitä :)
 

Yhteistyössä