joko ootte ostaneet lapsille talvivaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kesällä ostin kuopukselle alesta toppahaalarin, esikoiselle menee varmaan viimetalvinen ainaki alkuun. Tammialesta vois kattoo uutta. Kenkiä en ikinä osta ennen ku tarvii koska kokoa on mahdoton ennustaa enkä halua väärän kokoisia pukea.
 
kerro
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään käytiin ostaan haalarit ja toppahousut ja rukkaset. Kyllä se taas kirpas kukkaroa. No tietääpähän sit taas miksi mennä töihin! :)
Millaset ostit? Minäkin kävin jo haalarit valitsemassa mutta oikeesti en voi niitä ostaa vasta ko tilipäivänä :)

 
QTR
Pienimmälle ostin kakkoshaalarin seppälästä viime viikolla, se vedenpitävämpi pitäis vielä ostaa...
Sitten olen toki törsäillyt ihaniin turhuuksiin kuten söpöön toppatakkiin, jotka taitaa olla aika epäkäytännöllisiä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kerro:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään käytiin ostaan haalarit ja toppahousut ja rukkaset. Kyllä se taas kirpas kukkaroa. No tietääpähän sit taas miksi mennä töihin! :)
Millaset ostit? Minäkin kävin jo haalarit valitsemassa mutta oikeesti en voi niitä ostaa vasta ko tilipäivänä :)
tytölle ostin ciraf talvihaalarin ja toppahousut (vanha takki vielä mahtui)
pojalle ostin toppahousut (takki mahtui vielä).
Sit ostettiin rukkasia molemmille ja poika sai vielä kengätkin... Poika toteskin että kyllä äidin tili nyt tyhjeni... :) Onneks viikonpäästä on tilipäivä!
 
vieras
miten ootte voineet keväällä arvioida lapsen koon? Mä ostin kerran kevät alesta kans pojalle talvivaatteet mut kun talvi tuli niin eihän se enää mahtunut päälle...
Silloin päätin et oli viimeinen kerta kun ostan keväällä talvivaatteita.
 
Non compos mentis
Tänään ostin NetAnttilasta pienemmälle Lassien topparukkaset sekä toppapuvun. Isommalle tilasin kouluun vähän sirommat toppakengät. Isomman kanssa käydään sitten yhdessä 2-osainen puku ostamassa. Pienemmälle onkin kaikki kengät valmiina. Pipot käyvät edellisvuodelta vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten ootte voineet keväällä arvioida lapsen koon? Mä ostin kerran kevät alesta kans pojalle talvivaatteet mut kun talvi tuli niin eihän se enää mahtunut päälle...
Silloin päätin et oli viimeinen kerta kun ostan keväällä talvivaatteita.
Mun mielestä koon arviointi on helppoa. Joka kerta olen osunut oikeaan.
 
oltiin ruotsissa viimeviikolla ja sieltä tuli ostettua talvitamineet. eikä menny rahaa kun reippasti alle 100? ja kuitenkin on hengittävät ja vedenpitävät haalarit ja kengät oikeen kunnolliset myös.
oli halpa ostosparatiisi ullaredissä =)
sinne uudelleen :D
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten ootte voineet keväällä arvioida lapsen koon? Mä ostin kerran kevät alesta kans pojalle talvivaatteet mut kun talvi tuli niin eihän se enää mahtunut päälle...
Silloin päätin et oli viimeinen kerta kun ostan keväällä talvivaatteita.
Mun mielestä koon arviointi on helppoa. Joka kerta olen osunut oikeaan.
Mäkin olen aiemmin ostanut ja osunut oikeaan joka kerta. Nyt tytöt vaihtaneet kasvutahtiaan, molemmat itse asiassa alkaneet KASVAA ja vielä sykäyksittäin. Jos olisin vanhan kaavani mukaisesti ostanut esim. tuolle 5-vuotiaalle toppapuvun, olisin ostanut 116 cm. Noh, se olisi liian pieni, tarvitsee olla ainakin 122 cm.
 

Yhteistyössä