Joko saa laittaa jouluvalot?

Mä virittelin innoissani äsken jouluvaloja pihapuuhun. Mulla olis jo vaähän joulufiilis, mutta kun kattelin niin yhdelläkään naapurilla ei vielä näy valon valoa. Oonko mä ihan kylähullu jos nyt käyn vetasemassa töpselit seinään ja valot palamaan?

Nyt on sentään marraskuun loppu jo. Eikö nyt jo saa? Saahan? Tyhmät naapurit kun latisti mun joulufiiliksen. Tai tyhmä minä, mitäs mietin mitä muut aattelee :stick:
 
"meri"
Mie laitoin eilen. Ei näy vielä muilla valoja tässä meän talossa. Olin rohkea ensimmäinen, ärsyttää kun on niin pirun pimeää ja synkkää kun ei ole edes lunta.
 
Wau
Saa laittaa! Mullakin jo ikkunassa, ja ulkona palaa harvase ilta kynttilöitä lyhdyissä. Ulos harvemmin viritän sähköisiä kun palaa hermot niiden johtojen kanssa, mutta on ne kauniita. Joulu on niin mahtava juhla, että ajoissa jo fiilikset päälle. ;)
 
"vieras"
Talvivalot on laitettu jo marraskuun alusta ja palannu on iltasin niin ulkona terassilla, kun olohuoneen ikkunassa. Talvivalot muuttuvat sitten jouluvaloiksi joulukuussa. Samat valot siis ovat, mutta nimi muuttuu. Eli ihan hyvällä omallatunnolla saat sytyttää valot. Ehkä naapuritki tajuavat, että ne valot vois jos laittaa.
 
Tuli tossa jo oikeesti vähän kylähullu olo kun viritteli noita valoja tuonne puuhun eikä kukaan muu tällä kadulla oo yhtä joulufiiliksissä.

Meillä kuitenkin asuu oikeesti tässä yks jouluvalohullu naapurissa. Sillä on aina jos jonkinnäköstä poroa, jeesusperhettä ja valokaapelia piha täynnä. Mikäköhän masennus sille on iskenyt kun valot ei jo pala?
 
Meillä on ollut jo pari viikkoa eka valoviritelmä terassilla. Toinen valokäynnös tuli tällä viikolla tuijaan. Sillä välin ainakin 1 naapuri oli laittanut valot tuijiinsa.

Tänä vuonna mä teen kaikki (joulu)jutut ajoissa kun la joulukuun alussa, eikä pienen lapsen kanssa jaksa ajatella heti sitten jouluasioita kun on 2 muutakin pintä jaloissa pyörimässä.
 
NO EI TOD
No ei todellakaan! Minkä helvetin takia juntti valkoinen roskaväki roikottaa niitä marraskuusta helmikuuhun? Menee maku joulusta jo hyvissä ajoin ennen joulua ja sitten kun ne viimein riivitään pois niin ne oksettavat jo niin paljon ettei niitä halua ikinä enää edes nähdä.

Älkää hyvät rakkaat ihmiset helvetissä laittako niitä valoja ja muita härpäkkeitä vielä!
 
No ei todellakaan! Minkä helvetin takia juntti valkoinen roskaväki roikottaa niitä marraskuusta helmikuuhun? Menee maku joulusta jo hyvissä ajoin ennen joulua ja sitten kun ne viimein riivitään pois niin ne oksettavat jo niin paljon ettei niitä halua ikinä enää edes nähdä.

Älkää hyvät rakkaat ihmiset helvetissä laittako niitä valoja ja muita härpäkkeitä vielä!
:hug:
 
että näin
Minä laitoin jo pensaaseen jouluvalot jo hyvissä ajoin nyt marraskuussa ja sisälle jouluvalot viime viikonloppuna. Myös jouluverhot ovat ikkunoissa ja joululiinat pöydillä.
 
"asia"
mun mielestä osa valoista käy muulloinkin kuin joulun aikana pidettäviksi. syksyn pimeinä iltoina (halloweenit, pyhäinpäivät) tuo vähän valoa kaamokseen. myös kesällä kiva pitää kun jo hämärtää pergolassa valoköynnöstä esim lyhtytyylisiä.
 
Minustakaan nuo kirkkaat ulkovalot eivät ole jouluvaloja, vaan talvivaloja (tai kaamosvaloja). Etuoven vieressä olikin jo valot laitettuna, nyt laitoin myös terassille, missä ei muuten mitään valaistusta olekaan. Mukavampaa pissittää koira vielä ennen nukkumaanmenoa kun on edes hiukan valoa :)

Jouluvalot (eli tähdet ikkunoihin) laitan vasta joulukuussa.
 
saa laittaa :D valot luo tunnelmaa kun on muuten niin ankeeta ja pimeää.
Tontut laitetaan seuraksi vasta joulukuun alkupuolella. siis meillä :) kyllä niitä alkaa olla naapureillakin kun laittaa itse ensin (yrittävät 'laittaa paremmaksi')
 

Yhteistyössä