Jokos kaikki on sikarokotteet ottanut?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
En ole vielä saanut. Joskus helmikuussa sitten. Muut meidän perheessä on rokotettu paitsi 7-vuotias tyttö ei halunnut.
Jassoo. Ai teillä saa 7-vuotiaat lapset itse päättää rokotteista? Meillä nuo päätökset tekee aikuinen, joka siitä lapsesta vastuussa on.
 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Ei, eikä oteta. Lapsi 10kk ja minä raskaana (mies perusterve), mutta silti EI! Kaveri sai keskenmenon alle 2 viikkoa rokotteen saamisesta. Yhteyttä ei tietenkään voida varmistaa, mutta tuo riittää mulle syyksi jättää rokote ottamatta.
Huokaus näitä vouhottajia.
Perusterveet rokotuksenottajat niitä vouhottajia on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ensin kun suomalaiset valittivat kun ei kaikille ehkä riitä rokotteita niin nyt ihmiset ei haluakkaan sitä. Niitä kun nyt on ostettu miljoonilla euroilla, outoa käytöstä ihmisiltä.
Ei kai sentään kaikki 5 miljoonaa olleet yhteen ääneen valittamassa rokotteiden vähyydestä, ja sitten samat viisi miljoonaa siitä kieltäytyvät? Varmaankin enimmäkseen eri hahmot kyseessä.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ensin kun suomalaiset valittivat kun ei kaikille ehkä riitä rokotteita niin nyt ihmiset ei haluakkaan sitä. Niitä kun nyt on ostettu miljoonilla euroilla, outoa käytöstä ihmisiltä.
Ei kai sentään kaikki 5 miljoonaa olleet yhteen ääneen valittamassa rokotteiden vähyydestä, ja sitten samat viisi miljoonaa siitä kieltäytyvät? Varmaankin enimmäkseen eri hahmot kyseessä.
Sanoinko että kaikki suomalaiset??! En mielestäni. Mutta näinhän se homma meni
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ensin kun suomalaiset valittivat kun ei kaikille ehkä riitä rokotteita niin nyt ihmiset ei haluakkaan sitä. Niitä kun nyt on ostettu miljoonilla euroilla, outoa käytöstä ihmisiltä.
Ei kai sentään kaikki 5 miljoonaa olleet yhteen ääneen valittamassa rokotteiden vähyydestä, ja sitten samat viisi miljoonaa siitä kieltäytyvät? Varmaankin enimmäkseen eri hahmot kyseessä.
Sanoinko että kaikki suomalaiset??! En mielestäni. Mutta näinhän se homma meni
Tuo suomalainen sana kuulosti aika laajalta kansanryhmältä. Joka asialle löytyy kumminkin joku valittaja aina.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Ei, eikä oteta. Lapsi 10kk ja minä raskaana (mies perusterve), mutta silti EI! Kaveri sai keskenmenon alle 2 viikkoa rokotteen saamisesta. Yhteyttä ei tietenkään voida varmistaa, mutta tuo riittää mulle syyksi jättää rokote ottamatta.
Huokaus näitä vouhottajia.
Perusterveet rokotuksenottajat niitä vouhottajia on...
Raskaana oleva on kyllä riskiryhmää.
 
åå
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
En ole vielä saanut. Joskus helmikuussa sitten. Muut meidän perheessä on rokotettu paitsi 7-vuotias tyttö ei halunnut.
Jassoo. Ai teillä saa 7-vuotiaat lapset itse päättää rokotteista? Meillä nuo päätökset tekee aikuinen, joka siitä lapsesta vastuussa on.
Joo, tuon asian sai itse päättää. Ja joitakin muitakin.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
En ole vielä saanut. Joskus helmikuussa sitten. Muut meidän perheessä on rokotettu paitsi 7-vuotias tyttö ei halunnut.
Jassoo. Ai teillä saa 7-vuotiaat lapset itse päättää rokotteista? Meillä nuo päätökset tekee aikuinen, joka siitä lapsesta vastuussa on.
Joo, tuon asian sai itse päättää. Ja joitakin muitakin.
En voi uskoa että ekaluokkalainen päättää omista rokotuksistaan. Oiskohan kuitenkin niin että äiti ei halunnut rokotusta ja loppujen lopuksi ei lapsikaan :)
 
!!!
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
En ole vielä saanut. Joskus helmikuussa sitten. Muut meidän perheessä on rokotettu paitsi 7-vuotias tyttö ei halunnut.
Jassoo. Ai teillä saa 7-vuotiaat lapset itse päättää rokotteista? Meillä nuo päätökset tekee aikuinen, joka siitä lapsesta vastuussa on.
Joo, tuon asian sai itse päättää. Ja joitakin muitakin.
Miten lapsi voi olla tietoinen rokotteen tai taudin riskeistä yms.? Ei tuon ikäinen osaa vielä punnita näin vakavia asioita. Voi voi on taas vanhemmuus hukassa joltain.
 
juuh
meillä jäi ny koko perhe ilman ku en jaksanu alkaa erikseen lapsia minnekään roudaamaan.

Enkä siis mene itsekään, eikös se nyt ois outoa, että lapsia en rokotuta mutta itteni kyllä? :D

Eli ilman jäätiin. Jos joku tulis kotiovelle pistämään ni en kieltäytyis. Tai jos lapset ois koulusta saaneet.

Miksköhän se ei tullu koulusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
meillä jäi ny koko perhe ilman ku en jaksanu alkaa erikseen lapsia minnekään roudaamaan.

Enkä siis mene itsekään, eikös se nyt ois outoa, että lapsia en rokotuta mutta itteni kyllä? :D

Eli ilman jäätiin. Jos joku tulis kotiovelle pistämään ni en kieltäytyis. Tai jos lapset ois koulusta saaneet.

Miksköhän se ei tullu koulusta?
Meillä rokotettiin anoppi ja poika neuvolassa.. miullekin tarjosivat mut meen huomenna työmaalle ottamaan sen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Ei, eikä oteta. Lapsi 10kk ja minä raskaana (mies perusterve), mutta silti EI! Kaveri sai keskenmenon alle 2 viikkoa rokotteen saamisesta. Yhteyttä ei tietenkään voida varmistaa, mutta tuo riittää mulle syyksi jättää rokote ottamatta.
Huokaus näitä vouhottajia.
No mä ainakin olen todella onnellinen, etten ole raskaana, niin ei tarvitse asiaa miettiä, kun molemmat vaihtoehdot melkein yhtä arvelluttavia. Mun mielestä ei todellakaan ole mitään vouhkausta.
 
Nöy, en ota.

Jos olen oikein ymmärtäny ni keskieuroopassa on suhteessa vähemmän possulunssaan kuolleita kuin Suomessa ja on myös paljo pienempi rokotusprosentti.
Syyksi näen 2 vaihtoehtoa: Joko rokotus lisää kuolleisuutta, tai sitten Suomen tilastoja on vääristelty. Tai sitten molemmat nuo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Nöy, en ota.

Jos olen oikein ymmärtäny ni keskieuroopassa on suhteessa vähemmän possulunssaan kuolleita kuin Suomessa ja on myös paljo pienempi rokotusprosentti.
Syyksi näen 2 vaihtoehtoa: Joko rokotus lisää kuolleisuutta, tai sitten Suomen tilastoja on vääristelty. Tai sitten molemmat nuo.
Tai sitten niin vain on käynyt. Määrällisestihän Suomessa ei kuolleita ole hirveän paljon, muutama yksittäistapaus riittää keikauttamaan venettä (=suhtellista osuutta) aika paljonkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Nöy, en ota.

Jos olen oikein ymmärtäny ni keskieuroopassa on suhteessa vähemmän possulunssaan kuolleita kuin Suomessa ja on myös paljo pienempi rokotusprosentti.
Syyksi näen 2 vaihtoehtoa: Joko rokotus lisää kuolleisuutta, tai sitten Suomen tilastoja on vääristelty. Tai sitten molemmat nuo.
Tai sitten niin vain on käynyt. Määrällisestihän Suomessa ei kuolleita ole hirveän paljon, muutama yksittäistapaus riittää keikauttamaan venettä (=suhtellista osuutta) aika paljonkin.
Niin no voihan se tietenki olla muistaki syistä. Vaikka suomalaisten kehnosta ravitsemuksesta.
 
fgws
Ei otettu, eikä oteta. Itse olisin saanut aikapäivää sitten kun olen raskaana. Sairastettiin sitten itse tauti ja täytyy sanoa että se rokotepiikki ois sattunut enemmän :D
Kaikenkaikkiaan, tunnen rokotettuja ja sairastaneita ja rokotetut on olleet kipeempiä :)
 

Yhteistyössä