Joku äiti poltti tuapkkaa lasten -leikkipuistossa ja sillä oli

  • Viestiketjun aloittaja Pisti Vihaksi
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
No minkä minä voin nikotiiniriippuvuudelleni? Kerropa joku konsti jolla pääsisin tupakasta eroon? Tiesitkö että riippuvuuksien voimakkuudet ovat erilaisia eri ihmisillä joten turha tulla puhumaan että se ja sekin lopetti noin vaan. Ihan takuuvarmasti tiedän tupakasta enemmän kuin sinä.

Tupakoinnin vieroituslääkkeet auttoivat jonkun verran, mutten voinut muun lääkityksen vuoksi jatkaa niiden käyttöä.
Harmi vaan että tulet siirtäneeksi sen riippuvuuden myös omille lapsillesi. Tietty sinäkin olet sen ehkä jo saanu lapsuudessa tai jo kohdussa ollessasi. Harmittava juttu.

Mutta jos pysytään asiassa niin Tuo sun nikotiiniriippuvuus ei silti selitä sitä miks sun pitäis polttaa just leikkipuistossa, varsinkin jos se on ko puistossa kiellettyä. Mutta jos poltat niin please vie ne tumpit mukanasi äläkä jätä taaperoiden syötäväksi.
 
***
No minkä minä voin nikotiiniriippuvuudelleni? Kerropa joku konsti jolla pääsisin tupakasta eroon? Tiesitkö että riippuvuuksien voimakkuudet ovat erilaisia eri ihmisillä joten turha tulla puhumaan että se ja sekin lopetti noin vaan. Ihan takuuvarmasti tiedän tupakasta enemmän kuin sinä.

Tupakoinnin vieroituslääkkeet auttoivat jonkun verran, mutten voinut muun lääkityksen vuoksi jatkaa niiden käyttöä.
Ja koska et voi mitään nikotiiniriippuvuudellesi, niin sinun täytyy polttaa myös leikkipuistossa? Olet oikeassa, ihan varmasti tiedät tupakasta enemmän kuin minä, en ole mitään ko. asiasta väittänytkään. Toivottavasti löydät jonkun keinon ainakin rajoittaa tupakointiasi.
 
Siis mä olen polttanut sillon kun puistossa ei ole ollut muita kun minä ja lapseni, tai sillon jos ollaan oltu kavereiden + meidän lasten kanssa ja mun kaveritkin polttaa (ja ei oo ollut muita). Tumpit laitan roskikseen kuhan oon eka varmasti tumpannut kunnolla.

Ei kaikki tupakoivien lapset ala polttamaan, tiedän monta sellaista. Ja vastaavasti tupakoimattomien lapset voi alkaa polttamaan.

Elämä tuntus vaikealta jos tupakoisin lapselta salaa. Ja mitäpä tuota tosiasiaa peittelemään; äiti on tupakkariippuvainen. Kyllä mä lapselle puhun asiasta sitten kun on sen ikäinen että tajuaa.
 
huuh
[QUOTE="Sadie";28609976]Ootko sä ihan tosissas? Luulis sun (käsittääkseni) lähihoitajana tietävän siihen muutamankin erilaisen konstin.[/QUOTE]

sanota että rööki terskan jälkeen aiheuttaa pahimman riiippuvuuden. Niille joille pamahtaa vierotusoireet
 
Pitäs ottaa vauvat ja lapset pois tuommoeselta natsilta!!!!
Varmasti on polttanut samalla ku ootti sitä toista lasta, nuorempaaa ainaki ku näytti niin innolla sitä kessua vetäsevän ja näyttiki ihan jo vanhalta tupkoitsijalta vaikka ikää vasta var,aan noin max, alle -25. -vuotiaalta..

No ei mua sillei kiinnosta mut alkopa vaa ärsyttää.. :(
Mistäköhän sä tällaiset johtopäätökset olet pystynyt vetämään? Aika moni on jopa raskausajan polttamatta, mutta retkahtaa synnytyksen jälkeen uudelleen.

Tiedätkö sä mikä natsi on tai mitä se ns. slangimuotoisena haukkumasanana kuvaa?
 
[QUOTE="Sadie";28609976]Ootko sä ihan tosissas? Luulis sun (käsittääkseni) lähihoitajana tietävän siihen muutamankin erilaisen konstin.[/QUOTE]

Olen kokeillut kaikki tietämäni konstit. Helppohan se on pari ekaa kuukautta olla ilman, sen jälkeen ne ongelmat alkaa.
 
"hhh"
[QUOTE="Sadie";28610059]Ai sä väität että vain osalle tupakoitsijoista "pamahtaa" vieroitusoireet?[/QUOTE]

sellaset tappo tutinat ja sihinät ja hampaan tärinät. No kyllä väitän kaikille ei tiu mitään vaikka seinään lopettais. Tää o fakta useita päihteitä nuorempana kokeilleeena. Röökikoukus vaan. Koitin lopettaa ja se yö oli just sitä.
 
***
Mistäköhän sä tällaiset johtopäätökset olet pystynyt vetämään? Aika moni on jopa raskausajan polttamatta, mutta retkahtaa synnytyksen jälkeen uudelleen.

Tiedätkö sä mikä natsi on tai mitä se ns. slangimuotoisena haukkumasanana kuvaa?
En ole ap, mutta vastaanpa silti. Miksi ihmeessä raskausajan polttamatta ollut retkahtaa? Ajatteleeko siinä jotenkin, että lapsi ulkona, kävelenpä kauppaan ja ostan röökiä? Ei käsitä.

Ikävää haukkua ketään natsiksi. Se, että haluaa elää savuttomassa maailmassa ei tee natsiksi. Itse asiassa, ketkähän ne täällä savuttavat toisia hengiltä?
 
"vieras"
Mistäköhän sä tällaiset johtopäätökset olet pystynyt vetämään? Aika moni on jopa raskausajan polttamatta, mutta retkahtaa synnytyksen jälkeen uudelleen.

Tiedätkö sä mikä natsi on tai mitä se ns. slangimuotoisena haukkumasanana kuvaa?
Mitä varten puolustat tuota äitiä? Hän on AIKUINEN ihminen, sekä vastuussa lapsestaan ja tämän hyvinvoinnista. Lapsi on aivan sijaiskärsijän roolissa ja tosi kummallista, että on tarve puolustella tuollaista äitiä :/
 
"mnm"
Ajatelkaaha tätä ahdasmielisyyden tyyssijaa. Että joku saa itselleen päivän isoimat myrskyt sisälleen pelkästään kyttäämällä jonkun täysin tuntemattoman ihmisen tekemisiä. EI taida lääkkeet olla kohdillaan. Vedän tasavarmaan paperossin kun mieli tekee ja paikassa se sallitaan, oli omat tai muiden muksut lähistöllä. Ja jos jotain sanomista on, niin tule ihmeessä sanomaan. Sitä en sitten lupaa, josko saataisiin Suomeenkin oma astronautti kuuta kiertävälle radalle!
 
vieraananyt
meidän puistossa on aidat, jonka toiselle puolelle, eli puiston ulkopuolelle, tupakoivat vanhemmat voivat mennä. Hui kamalaa. Jännää muuten et se on sallittua näköpiirissä mutta äidiltä kiellettiin auringonotto uikkareissa eräs kesä sit....
 
"vieras"
[QUOTE="mnm";28610178]Ajatelkaaha tätä ahdasmielisyyden tyyssijaa. Että joku saa itselleen päivän isoimat myrskyt sisälleen pelkästään kyttäämällä jonkun täysin tuntemattoman ihmisen tekemisiä. EI taida lääkkeet olla kohdillaan. Vedän tasavarmaan paperossin kun mieli tekee ja paikassa se sallitaan, oli omat tai muiden muksut lähistöllä. Ja jos jotain sanomista on, niin tule ihmeessä sanomaan. Sitä en sitten lupaa, josko saataisiin Suomeenkin oma astronautti kuuta kiertävälle radalle![/QUOTE]

Jumalauta poltakki meiän lasten lähellä tai oikeestaan kenen tahansa lapsen niin voin kertoo, että ongelmissa olet!!
 
En ole ap, mutta vastaanpa silti. Miksi ihmeessä raskausajan polttamatta ollut retkahtaa? Ajatteleeko siinä jotenkin, että lapsi ulkona, kävelenpä kauppaan ja ostan röökiä? Ei käsitä.

Ikävää haukkua ketään natsiksi. Se, että haluaa elää savuttomassa maailmassa ei tee natsiksi. Itse asiassa, ketkähän ne täällä savuttavat toisia hengiltä?
En minä tiedä miksi. Monelta tutulta olen kuullut (erityisesti näitä nyt jo varttuneempia naisia jolla lapset vanhempia), että raskausajan pystyi olemaan 'vauvan takia' polttamatta, mutta sitten se vahingossa repsahti. Univelka, stressi, blaa blaa. Onhan niitä syitä enempi ja vähempi varmasti itse kullakin polttaa.

Mun mielestä myös on ikävää haukkua ketään natsiksi, varsinkaan kun ei selkeästi tiedä mitä termi tarkoittaa. Luit varmasti ketjua kun tiedät mihin kommenttiin vastaukseni liittyi?
 
[QUOTE="vieras";28610099]Mitä varten puolustat tuota äitiä? Hän on AIKUINEN ihminen, sekä vastuussa lapsestaan ja tämän hyvinvoinnista. Lapsi on aivan sijaiskärsijän roolissa ja tosi kummallista, että on tarve puolustella tuollaista äitiä :/[/QUOTE]

Ketä mä tässä puolustelen? Mä kysyin mistä ap on tällaisen johtopäätöksen voinut vetää että äiti on polttanut raskausaikana. Ei mistään. Silloin varmaan tosiaankin turha syytellä vaikka miten nyt sauhuttelisi, mikä tietenkin on typerää ja epäterveellistä, aivan itsestäänselvää.

Mikä sun ongelmasi on että on pakko noin hyökätä? Mistä omatunto itsellä kolkuttaa? Jos nyt saivartelemaan lähdetään niin väittäisin että liian moni äiti tekee lapselleen ihan helvetisti pahempaa fyysistä ja erityisesti psyykkistä haittaa kuin "vain" lähistöllä tupakoiva.
 
nnnnoin
Tuo on niin ärsyttävää, kun lasten paikoissa tai tapahtumissa poltetaan. Oltiin lasten kanssa yhdessä tapahtumassa, missä oli poniratsastusta ja siihen piti jonottaa. Tottakai jonkun piti sitten siinä jonotellessa alkaa vetämään savuja. :mad:
 
"vieras"
Ketä mä tässä puolustelen? Mä kysyin mistä ap on tällaisen johtopäätöksen voinut vetää että äiti on polttanut raskausaikana. Ei mistään. Silloin varmaan tosiaankin turha syytellä vaikka miten nyt sauhuttelisi, mikä tietenkin on typerää ja epäterveellistä, aivan itsestäänselvää.

Mikä sun ongelmasi on että on pakko noin hyökätä? Mistä omatunto itsellä kolkuttaa? Jos nyt saivartelemaan lähdetään niin väittäisin että liian moni äiti tekee lapselleen ihan helvetisti pahempaa fyysistä ja erityisesti psyykkistä haittaa kuin "vain" lähistöllä tupakoiva.
Sen kuvan sai tuosta viestistäsi. No eihän tietenkään voi tietää onko polttanut jo raskausaikana vai ei, mutta joka tapauksessa erittäin itsekästä se on lapsia kohtaan. Ja toki muitakin ympärillä olevia, mut erityisesti jossain puistossa sitä ei jaksaisi suvaita.
 
Tää on varmaan joku vitsi kun on niin huvittavalla tyylillä kirjotettu, mutta joo kyllä sitä pitäisi mennä vaunukopasta kauemmaksi,ei ole kauhean terveellistä vauvan hengitellä savuja. Eikä kyllä voi vetää johtopäätöksiä polttiko äiti raskausaikana vai ei, vauva on monille hyvä syy olla edes se aika polttamatta, vaikka sitten jatkaakin.

Sitä kyllä väitän, että kuka tahansa pystyy lopettamaan jos oikeasti haluaa sitä tarpeeksi. Moni ei edes halua, koska se on sellainen oma ihana nautinto. Mulla se on herkuttelu enkä aio lopettaa. ;)
 
[QUOTE="vieras";28610536]Sen kuvan sai tuosta viestistäsi. No eihän tietenkään voi tietää onko polttanut jo raskausaikana vai ei, mutta joka tapauksessa erittäin itsekästä se on lapsia kohtaan. Ja toki muitakin ympärillä olevia, mut erityisesti jossain puistossa sitä ei jaksaisi suvaita.[/QUOTE]

Maailman paskin tekosyy minkä varjolla yrittää moralisoida. Niinkuin ei maailmassa olisi miljoona ja yksi muuta asiaa mitkä voidaan luokitella jonkun mielestä itsekkääksi.
Sitäpaitsi itsekkyyteen on ihan mammoillakin oikeus, ei se lapsi yhtäkkiä poista sitä oikeutta että saa tehdä myös ihan itseään varten asioita.

Lapset on yleisinpiä lyömäaseita meidän kulttuurissa, ei tässä(kään) ketjussa ole jätetty käyttämättä tilaisuutta syyllistää ja tuomita.

"ei jaksaisi suvaita" ikäänkuin ei olisi juuri nyt parempaa tekemistä, joten ei jaksa nyt tätä asiaa.

Ensinnäkin.

Passiivisesta tupakoinnista on vähintäänkin ristiriitaisia ja hataria tutkimuksia. Varsinkin kun tämä tapahtuu ulkoilmassa. Suljetussa tilassa kunnon savustuskopissa on toki asia eri.

Se jos mamma menisi sauhuamaan pilttinsä välittömään läheisyyteen ja puhatelisi savuja naamalle, voisi närkästyä, mutta kyllä on taas paheksuja mammalla tylsä ilta kun pitää tämmöisestä alkaa mesoamaan :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä