Joku äiti poltti tuapkkaa lasten -leikkipuistossa ja sillä oli

  • Viestiketjun aloittaja Pisti Vihaksi
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28610870]Hmm, enpä tiedä kannattaako sinun itse tulla kirjottamaan palstalle tai keskusteluun jos sitä pitää ajanhukkana ja hyödyttömänä? Minusta ap nosti tärkeän aiheen esille ja tässä tuli nimenomaan selkeää, rationaalista ja perusteltua (ja linkitettyä tietoa) aiheesta.
Mutta tosiaan, kannattaa varmastikin siirtyä muille palstoille tai tehdä jotain muuta, jos tämä ei ole tarpeeks hyödyllistä ja "järkevää" keskustelua ;)[/QUOTE]

Kyllä tämä on mulle lähinnä viihteellistä ajanvietettä, en tosiaan kuvittele saavani tätä kautta mitään poliittisia muutoksia aikaiseksi :D

Ja mitä ap:n aloitukseen tulee, on näitä provoja täällä päivittäin ja jotkut nostaa enemmän, jotkut vähemmän keskustelua, mutta kaikissa lienee yhteistä se, että ne ovat tosiaan "vain" jauhamista, mielipiteitä. Jos joku täällä vaahtoamalla luulee suuren aallon läikäyttävänsä liikkeelle, voipi olla hieman suuret luulot. Siis tottakai mikä vain on mahdollista, mutta jos käytännössä jokin asia vituttaa, eikö siitä ihan oikeasti kannattaisi sanoa siellä paikan päällä, vaikka siitä tulisi myös palstalle kirjoittamaan?
 
nnnoin
Oikea paikka kirjoitteluun, mutta aika väärä paikka kuvitella saavansa mitään kovin suurta konkreettista muutosta aikaiseksi. Tottakai sekin mahdollista on, en mä sitä kiellä. Vinkkinä kuitenkin sanoisin että jos oikeasti haluaa niitä asenteita muuttaa, ei ole lainkaan järkevä keino lähteä pakkotuputus- tai syyllistyslinjalle. Selkeä, rationaalinen argumentointi ja myös niiden harmaan sävyjen ymmärtäminen auttaa huomattavasti paremmin. Sanoo paraskin puhuja :D
No harva nyt varmaan kovin suuria kuvitteleekaan saavansa aikaan. Tämä nyt on vaan tällaista mielipiteenvaihtoa. Varmaan moni tässä nyt mitenkään hikipäässä kirjoita. Mun mielestä on silti kuitenkin hölmömpää kirjoittaa siitä, että tästä asiasta ei sais tai kannattais tänne kirjoittaa, kuin että kirjoittaa tänne vaan suoraan mitä mieltä on.
 
"vieras"
Kyllä tämä on mulle lähinnä viihteellistä ajanvietettä, en tosiaan kuvittele saavani tätä kautta mitään poliittisia muutoksia aikaiseksi :D

Ja mitä ap:n aloitukseen tulee, on näitä provoja täällä päivittäin ja jotkut nostaa enemmän, jotkut vähemmän keskustelua, mutta kaikissa lienee yhteistä se, että ne ovat tosiaan "vain" jauhamista, mielipiteitä. Jos joku täällä vaahtoamalla luulee suuren aallon läikäyttävänsä liikkeelle, voipi olla hieman suuret luulot. Siis tottakai mikä vain on mahdollista, mutta jos käytännössä jokin asia vituttaa, eikö siitä ihan oikeasti kannattaisi sanoa siellä paikan päällä, vaikka siitä tulisi myös palstalle kirjoittamaan?
Luuletko, että tää palstailu on muille jotain muuta? En usko, että kukaan täällä mitään muutoksia ja vaikutusta yritää saada aikaan. :D Työelämässä vaikutetaan ja hoidetaan hommat vakavalla mielellä, mutta ei kannata edes yrittää tänne tulla etsiskelemään sellaista ajanvietettä. ;)
 
[QUOTE="vieras";28610888]Luuletko, että tää palstailu on muille jotain muuta? En usko, että kukaan täällä mitään muutoksia ja vaikutusta yritää saada aikaan. :D Työelämässä vaikutetaan ja hoidetaan hommat vakavalla mielellä, mutta ei kannata edes yrittää tänne tulla etsiskelemään sellaista ajanvietettä. ;)[/QUOTE]

Niinpä, my point exactly ;)
 
No harva nyt varmaan kovin suuria kuvitteleekaan saavansa aikaan. Tämä nyt on vaan tällaista mielipiteenvaihtoa. Varmaan moni tässä nyt mitenkään hikipäässä kirjoita. Mun mielestä on silti kuitenkin hölmömpää kirjoittaa siitä, että tästä asiasta ei sais tai kannattais tänne kirjoittaa, kuin että kirjoittaa tänne vaan suoraan mitä mieltä on.
En mä ole sitä mieltä ettei saisi, vaan että kannattaisi miettiä olisko aikasta paljon enemmän hyötyä sanoa ne asiat myös siinä foorumissa jossa muutos on mahdollinen?
 
***
[QUOTE="vieras";28610825]Kokeileppas tuota?

Seuraavaksi kun sun vieressä joku röökaa ja se sua häiritsee,niin tee pieni tutkimus:
a) Pyydä sitä tupakoitsijaa siirtymään hieman kauemmas.
b) Kirjoita kaksplussalle miten sua ärsyttää tupakoitsijat.

Kummallakohan keinolla saa sen savun pois naamaltaan?[/QUOTE]

a) Mnä pyysin bussikatoksessa ollutta 13-vuotiasta tyttöä siirtymään katoksen ulkopuolelle polttamaan. Sain kuulla olevani huora, idiootti jne. Hänen äitinsä kun on antanut hänelle luvan polttaa ja niin hän tekee.
b) Kirjoitan tässäkin ketjussa miten minua ärsyttää tupakansavu.

Kummallakaan keinolla en saa savua pois naamaltani. Paska juttu.
 
"mnm"
[QUOTE="vieras";28610215]Jumalauta poltakki meiän lasten lähellä tai oikeestaan kenen tahansa lapsen niin voin kertoo, että ongelmissa olet!![/QUOTE]

Jos on paikka, missä tupakointia ei kielletä, todellakin vedän kessun. Aivan v*tun sama vaikka ne sun räkänokkas siinä lähellä oliskin. Vie ne itte muualle ;)
 
lölötzki
a) Mnä pyysin bussikatoksessa ollutta 13-vuotiasta tyttöä siirtymään katoksen ulkopuolelle polttamaan. Sain kuulla olevani huora, idiootti jne. Hänen äitinsä kun on antanut hänelle luvan polttaa ja niin hän tekee.
b) Kirjoitan tässäkin ketjussa miten minua ärsyttää tupakansavu.

Kummallakaan keinolla en saa savua pois naamaltani. Paska juttu.
Minultakin on tuota parit kerrat pyydetty, ja olenkin siirtynyt jos sää on sen sallinut.
Jos on satanut vettä, niin en ole siirtynyt.
Jotkut on vinkuneet että ei saisi polttaa, jolloin olen osoittanut ainakin sporapysäkeillä olevaa tupakka tarraa, joka on pelkkä suositus, ei kielto.

Jos se ei riitä että minä savuttelen siinä kopin reunalla ja koitan vielä puhaltaa savut siten ettei ne osu muihin, ja tämäkään ei riitä, niin minun puolestani voi sitten itse painua sinne sateeseen seisomaan.
Kyllähän se kastuminen varmaan vituttaa, mutta ei ilmeisesti niin paljon kuin tupakan haistaminen kaiken liikenteen päästöjen seasta.

Enemmän on tullut sellainen fiilis, että tällaisiin todella helvetin tärkeisiin asioihin puuttuvat ihmiset on vain yksinäisiä ja kaipaavat juttukaveria, edes sitä tupakalta haisevaa..
 
mooris
Alkuperäinen kirjoittaja lölötzki;28611271:
Minultakin on tuota parit kerrat pyydetty, ja olenkin siirtynyt jos sää on sen sallinut.
Jos on satanut vettä, niin en ole siirtynyt.
Jotkut on vinkuneet että ei saisi polttaa, jolloin olen osoittanut ainakin sporapysäkeillä olevaa tupakka tarraa, joka on pelkkä suositus, ei kielto.

Jos se ei riitä että minä savuttelen siinä kopin reunalla ja koitan vielä puhaltaa savut siten ettei ne osu muihin, ja tämäkään ei riitä, niin minun puolestani voi sitten itse painua sinne sateeseen seisomaan.
Kyllähän se kastuminen varmaan vituttaa, mutta ei ilmeisesti niin paljon kuin tupakan haistaminen kaiken liikenteen päästöjen seasta.

Enemmän on tullut sellainen fiilis, että tällaisiin todella helvetin tärkeisiin asioihin puuttuvat ihmiset on vain yksinäisiä ja kaipaavat juttukaveria, edes sitä tupakalta haisevaa..
No ei kun ihan oikeasti se savu haittaa hengittämistä. Ei se sitten haittaa jos se ei tule hengitettäväksi, mutta ei se monesti auta että puhaltelee poispäin. Kyllä se savupilvi siinä aikas laajalla alueella leijuu, jos ei tuuli vie sitä ihan suoraan johonkin poispäin. Mutta kun ollaan kaupungissa, niin ihmisiä on yleensä siellä tuulen puolellakin. Tupakoitsijat ei vaan ehkä tajua tätä, koska ovat itse niin tottuneet siihen savuun.

Jos sä menet kauemmaksi ja pidät huolen siitä että se savu ei oikeasti leiju toisten hengitettäväksi, niin sitten ei todellakaan haittaa.
 
niin menee
No ei kun ihan oikeasti se savu haittaa hengittämistä. Ei se sitten haittaa jos se ei tule hengitettäväksi, mutta ei se monesti auta että puhaltelee poispäin. Kyllä se savupilvi siinä aikas laajalla alueella leijuu, jos ei tuuli vie sitä ihan suoraan johonkin poispäin. Mutta kun ollaan kaupungissa, niin ihmisiä on yleensä siellä tuulen puolellakin. Tupakoitsijat ei vaan ehkä tajua tätä, koska ovat itse niin tottuneet siihen savuun.

Jos sä menet kauemmaksi ja pidät huolen siitä että se savu ei oikeasti leiju toisten hengitettäväksi, niin sitten ei todellakaan haittaa.
pakokaasutkin, eikä minulla tunnu senkään suhteen olevan mitään valtaa, ihan vapaasti saa ihmiset pörisytellä niitä henkeen käyviä ja pääkipua aiheuttavia päästöjään, ihan jopa metrinkin päästä minun herkkää elimistöäni.
Ja mitä olen yhtään kaupungissa koko ikäni asuneena huomannut, niin niitä pakokaasuja joutuu hengittämään pitkälti kokoajan, tupakan satunnaiset tuprahtelut ei siinä kohtaa enää tunnu missään, ei varsinkaan jos sattuu kukka haisemaan seassa, vaikka se tekeekin siitä savusta vain entistäkin tervaisempaa! *gasp*

ja niin, onhan tuota sähkötupakkiakin tullut tupruteltua, ja vaikka se on pelkkää vesihöyryä, niin onpa siitäkin tullut joku ulisemaan, ulkona vielä.

vähän veikkailen että kyllä suurin ongelma piilee siellä "hatsinatsien" pääkopassa, eikä siinä että tupakoitsijat nyt jotenkin konkreettisesti vaarantaisi saati edes aiheuttaisi merkittävää haittaa muille toiminnallaan.
moni jaksaa passiiviseen vedota, mutta tässäkään kohtaa ei jakseta ottaa huomioon sitä kaikkein olennaisinta:
ne tutkimukset on tehty sisätiloissa savulle altistuville, esim. baarityöntekijöille jotka altistui työssään kokoajan savulle, ulkona tuon altistumisen mittaaminen kun on jostain kummallisesta syystä melko hankalaa, saati vaikea todentaa sitten mahdollisten ongelmien syntyä sivullisille, ilmassa kun pyörii jatkuvasti muutenkin mahdollisesti ongelmia aiheuttavia aineita.

Mamman polttelussa leikkipuistossa ei ollut muuta vikaa kuin se että tumpit pitää kyllä poimia moisista paikoista, joku roti.

Tulee vähän mieleen kun joskus tulee ostettua olut kaupasta ja juotua se samalla kun odottelee taaperon kanssa bussia.
Ehkä se nyt näyttää vähän oudolta varsinkin nykypäivänä, mutta ei "toiseus" kai pitäisi olla nykyisenä yltiösuvaitsevana aikana mikään paha asia, varsinkaan kun tuossakaan kohtaa ei mitään haittaa tapahdu kenellekään, paitsi ehkä tietysti siellä joidenkin päänupeissa joilla on jokin pakottava tarve paasata muille suu vaahdossa, miten pitäisi olla ja minkälainen yhteiskunta on hyvä yhteiskunta ja kuinka kaltevalla pinnalla sitä liikutaan ihan kaikessa, jos ei tehdä just niinku hänen suvaitsevaisuutensa tahtoo.
 
***
pakokaasutkin, eikä minulla tunnu senkään suhteen olevan mitään valtaa, ihan vapaasti saa ihmiset pörisytellä niitä henkeen käyviä ja pääkipua aiheuttavia päästöjään, ihan jopa metrinkin päästä minun herkkää elimistöäni.
Ja mitä olen yhtään kaupungissa koko ikäni asuneena huomannut, niin niitä pakokaasuja joutuu hengittämään pitkälti kokoajan, tupakan satunnaiset tuprahtelut ei siinä kohtaa enää tunnu missään, ei varsinkaan jos sattuu kukka haisemaan seassa, vaikka se tekeekin siitä savusta vain entistäkin tervaisempaa! *gasp*

ja niin, onhan tuota sähkötupakkiakin tullut tupruteltua, ja vaikka se on pelkkää vesihöyryä, niin onpa siitäkin tullut joku ulisemaan, ulkona vielä.

vähän veikkailen että kyllä suurin ongelma piilee siellä "hatsinatsien" pääkopassa, eikä siinä että tupakoitsijat nyt jotenkin konkreettisesti vaarantaisi saati edes aiheuttaisi merkittävää haittaa muille toiminnallaan.
moni jaksaa passiiviseen vedota, mutta tässäkään kohtaa ei jakseta ottaa huomioon sitä kaikkein olennaisinta:
ne tutkimukset on tehty sisätiloissa savulle altistuville, esim. baarityöntekijöille jotka altistui työssään kokoajan savulle, ulkona tuon altistumisen mittaaminen kun on jostain kummallisesta syystä melko hankalaa, saati vaikea todentaa sitten mahdollisten ongelmien syntyä sivullisille, ilmassa kun pyörii jatkuvasti muutenkin mahdollisesti ongelmia aiheuttavia aineita.
Eli, koska maailmassa on muutakin paskaa ilmassa, niin ei haittaa jos sitä vähän lisää? Tällä asenteella päästään pitkälle :)
 
lölözzi
Eli, koska maailmassa on muutakin paskaa ilmassa, niin ei haittaa jos sitä vähän lisää? Tällä asenteella päästään pitkälle :)
Aivan, koska muut saavat paskoa, on myös minulla oltava oikeus paskoa, minä kun teen sen kaikenlisäksi paaaaljon pienemmässä mittakaavassa kuin vaikka keskiverto autoilija,ei pidä unohtaa että myös näiden paskaläjien valmistus saastuttaa, ja ei ihan vähää.

Se, että minun paskojeni haju häiritsee jotakuta toista enemmän kuin toista, ja vastaavasti pakokaasut taasen jotakuta muuta, on niitä elämän pikku nihkeyksiä jotka pitää vaan pystyä nielemään tai sitten on itse siirryttävä, samaahan minultakin odotetaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lölözzi;28612036:
Aivan, koska muut saavat paskoa, on myös minulla oltava oikeus paskoa, minä kun teen sen kaikenlisäksi paaaaljon pienemmässä mittakaavassa kuin vaikka keskiverto autoilija,ei pidä unohtaa että myös näiden paskaläjien valmistus saastuttaa, ja ei ihan vähää.

Se, että minun paskojeni haju häiritsee jotakuta toista enemmän kuin toista, ja vastaavasti pakokaasut taasen jotakuta muuta, on niitä elämän pikku nihkeyksiä jotka pitää vaan pystyä nielemään tai sitten on itse siirryttävä, samaahan minultakin odotetaan.
Tässä ketjussa olikin kyse LASTEN seurassa polttamisesta.
 
"vieras"
Elämä menee täysin hukkaan jos käyttää aikansa siihen että yrittää tehdä maailmasta juuri täsmälleen sellaisen minkälaisen sen itse haluaisi olevan.

Ensinnäkin se on mahdotonta, toiseksi sillä ajalla voisi myös tehdä jotain hyödyllistä.
 
lölözzi
[QUOTE="vieras";28612085]Tässä ketjussa olikin kyse LASTEN seurassa polttamisesta.[/QUOTE]

niin? minä poltan ulkona vaikka lastenkin läsnäollessa, savut pyrin näidenkin kohdalla puhaltamaan pois, tuo kertomani stoori liittyy asiaan siten.

lapsikortti ei nyt oikein toimi argumenttina tässä asiassa muilta osin kuin että aloituksessa kerrottu äippä olisi voinut tumpit laittaa roskiin, vaikka tuskinpa tupakantumpin syöminen kovin vaarallista edes on.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lölözzi;28612129:
niin? minä poltan ulkona vaikka lastenkin läsnäollessa, savut pyrin näidenkin kohdalla puhaltamaan pois, tuo kertomani stoori liittyy asiaan siten.

lapsikortti ei nyt oikein toimi argumenttina tässä asiassa muilta osin kuin että aloituksessa kerrottu äippä olisi voinut tumpit laittaa roskiin, vaikka tuskinpa tupakantumpin syöminen kovin vaarallista edes on.
Siitä vaan, ole sellainen äiti ja aikuinen ihminen kun haluat, hyi helvetti.
 
lölözzi
[QUOTE="vieras";28612161]Siitä vaan, ole sellainen äiti ja aikuinen ihminen kun haluat, hyi helvetti.[/QUOTE]

asenteesi tupakoivia kohtaan tuntuu jokseenkin syrjivältä, etten jopa hienoisen rasismin häivähdyksen haivaitsisi tekstistäsi..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lölözzi;28612171:
asenteesi tupakoivia kohtaan tuntuu jokseenkin syrjivältä, etten jopa hienoisen rasismin häivähdyksen haivaitsisi tekstistäsi..
Olen ollut töissä lastenkodissa ja sen olen huomannut, että ne vanhemmat ketkä ovat piittaamattomia tupakoinnin ja muiden päihteiden haittoja kohtaan, ovat valitettavasti äiteinä/isinä myös piittamattomia monia muita asioita kohtaan. Ja lapset on ne ketkä kärsii siinä. :/
 
lölözzi
[QUOTE="vieras";28612211]Olen ollut töissä lastenkodissa ja sen olen huomannut, että ne vanhemmat ketkä ovat piittaamattomia tupakoinnin ja muiden päihteiden haittoja kohtaan, ovat valitettavasti äiteinä/isinä myös piittamattomia monia muita asioita kohtaan. Ja lapset on ne ketkä kärsii siinä. :/[/QUOTE]

Ai, etkö tohtinut sanoa mitään kun ne tuli käymään sätkä huulessa kaljalta haisten hakemaan pilttiä?

miten lastenkodissa työskentelyssä huomattu, epänormaaleista lähtökohdista olevat lapset ja niiden vanhemmat voidaan yleistää koskemaan myös niitä lapsia ja vanhempia, jotka eivät ole moisten laitosten asiakaskuntaa?

Kerroin jo tuossa aiemmin että joskus juon jopa kaljan bussia odotellessa lapsen kanssa.
Voisitko ilmeisenä asiantuntijana kertoa, minkälaiset haavat lapseni on tästä sisimpäänsä saanut?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lölözzi;28612230:
Ai, etkö tohtinut sanoa mitään kun ne tuli käymään sätkä huulessa kaljalta haisten hakemaan pilttiä?

miten lastenkodissa työskentelyssä huomattu, epänormaaleista lähtökohdista olevat lapset ja niiden vanhemmat voidaan yleistää koskemaan myös niitä lapsia ja vanhempia, jotka eivät ole moisten laitosten asiakaskuntaa?

Kerroin jo tuossa aiemmin että joskus juon jopa kaljan bussia odotellessa lapsen kanssa.
Voisitko ilmeisenä asiantuntijana kertoa, minkälaiset haavat lapseni on tästä sisimpäänsä saanut?
Ei lastensuojelun asiakaat ole läheskään aina epänormaaleista lähtökohdista lähtöisin. Huostaanottoja tehdään myös ihan vanhempien voimavarojen säästämiseksi, jos nuori esimerkiksi on tarpeeksi joutunut ongelmiin, vaikka perhetausta on kaikin puolin ok. Myös sijoituksia tehdään paljon.

Tuo kaljan juominen bussia odotellessa kertoo tietysti sinusta jotain niin kun varmaan itsekin sen tiedostat? Jos sinulla on päihteiden kanssa ongelmia se kaikki vaikuttaa lapseen, eli sellainen koti ei lapselle paljoa anna kuin ongelmia, pelkoa ja ahdistusta.
 
"vieras"
Se nyt on niin,että tupakkaa on poltettu kautta aikain. Eikä se ole ketään häirinnyt.
Nykymammat vaan pelkää kaikkea maailmassa. Helvetinmoiset rätit vaunujen peittona,ettei vaavi vaan saa aurinkoa tai raitista ilmaa?? Sit syötetään lääkkeitä kun lapset sairastaa.
 
lölötzki
[QUOTE="vieras";28612258]Ei lastensuojelun asiakaat ole läheskään aina epänormaaleista lähtökohdista lähtöisin. Huostaanottoja tehdään myös ihan vanhempien voimavarojen säästämiseksi, jos nuori esimerkiksi on tarpeeksi joutunut ongelmiin, vaikka perhetausta on kaikin puolin ok. Myös sijoituksia tehdään paljon.

Tuo kaljan juominen bussia odotellessa kertoo tietysti sinusta jotain niin kun varmaan itsekin sen tiedostat? Jos sinulla on päihteiden kanssa ongelmia se kaikki vaikuttaa lapseen, eli sellainen koti ei lapselle paljoa anna kuin ongelmia, pelkoa ja ahdistusta.[/QUOTE]

Nyt oli kyse mitä ilmeisemmin pienistä lapsista, ei varhaisteineistä.

Ai kertoo? mitä se kertoo?
Pidän oluesta?
Minulla on jano?

Juon päivittäin YHDEN oluen, joskus saatan jopa riipaista kännit.

Olenko nyt aivan rappiolla, minkälaisia ongelmia minulla nyt tietysti sitten on oltava, kun julkeasti kehtaan juoda oluen koko kansan nähden, ja vielä pieni lapsi 5m etäisyydellä?
 
"huhhuh"
On kyllä todella huonoa käytöstä mennä bussikatoksessa raskaanaolevan viereen istumaan ja polttamaan tupakkaa, tai jos on lapsia. Muutenkin, mutta varsinkin jo on lapsia.
Mulla ei ole tupakoitsijoita vastaan mitään todellakaan, mutta itsekkäitä ihmisiä kyllä.
Olen itsekin polttanut 8 vuotta elämästäni eikä tullut pieneen mieleenkään mennä sytyttämään tupakkaa katoksessa vauvan vieressä, ei vaikka olin teini-ikäinne. Silti en ollut niin itsekäs.

Kyllä tuollainen kertoo jo hyvin paljon siitä ihmisestä ja muiden arvostamisesta jos hänen mielestä lapsiperheen täytyy mieluummin mennä sateeseen seisomaan koska tupakoitsija haluaa vetää röökinsä just siinä kohdassa lapsen vieressä.

Mulle oli ihan selvää, että joko mä menen sateeseen tupakoimaan, tai sitten en polta.
Ehkä sitten tällaisille ihmisille on ihan ok polttaa tupakkaa kotonaankin vauva kainalossa, mutta mitäs se kertoo sellaisesta ihmisestä. :x

Vähän voisi ajatella muitakin kuin itseään.

Raskaanaollessakin jouduin nousta pois sateeseen kun joku halusi tulla minun ja 3vn viereen tupakoimaan, olin tilanteesta jotenkin tosi hämilläni, en ollut tiennyt että niin töykeitä ja itsekeskeisiä imisiä oli olemassa. Sanoin kyllä tukaoivalle naiselle, että koskaan ei ole liian myöhäistä opetella käytöstapoja. Siinä sitten naama punaisena veti röökinsä loppuun muiden katsellen halveksivasti ja pudistellen päitään.

Katoksissa se on valitettavasti vain suositus, koska ei sitä pystytä valvomaan kustannussyistä. :/ Luulisi ihmisten jo ilman suositustakin hoksaavan ettei kukaan normaalijärkinen mene pakottamaan raskaana olevaa, vauvaa, lasta, astmaatikkoa tai ketä tahansa hengittämään savua tai vaihtoehtoisesti paeta sitä. Huhhuh!
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";28612267]Se nyt on niin,että tupakkaa on poltettu kautta aikain. Eikä se ole ketään häirinnyt.
Nykymammat vaan pelkää kaikkea maailmassa. Helvetinmoiset rätit vaunujen peittona,ettei vaavi vaan saa aurinkoa tai raitista ilmaa?? Sit syötetään lääkkeitä kun lapset sairastaa.[/QUOTE]

Mulla ei ole rättiä enkä pelkää elämää, en edes ilmansaasteita juurikaan, enkä silti halua että vaunukoppa on ihan savun keskellä. En laita vauvaa nuotionkaan savuun kun mökillä ollaan tai polta raskausaikana...
 

Yhteistyössä