Joo.. Ei sitten ajella autolla viikonloppuna :(

Arvakkaa ottaako mua päähän??

Minä ajattelemattomana laitan käsijarrunpäälle. Sit kun autolla ei lähdetty muutamaan päivään mihinkään niin voitte kuvitella lopputuloksen :kieh:
Niin tiukasti jäätynyt et, vaikka mies yritti niin auto ei vaan helv***i voi liikkua ja päästää sitä käsijarrua vapaaksi. Niin tiukasti jäässä et täytyy odottaa lämpöasteita.Ei sitä voi väkisin loputtomiin nytkytellä, sithän se hajoaa koko käppäri.

Mä kyllä tiedän et ei kannattais talvella käyttää (pitkiä aikoja ainakaan) käsijarrua, mut ku.. :( vahinko..

No virheistä oppii! Täytyy olla viikonloppu kotona, jos ei tuohon farmariin ahtauduta koko porukka. perk***!! :kieh:

Hei pliis lohduttakaa nyt etten oo ainut jolla näin on käyny. enhän? :whistle:
 
Zoe-F
Meil vanha ruppana (-69) teki tota joskus. No, ei se talvi auto ookkaan. Omassa niin ei o käynny, ja jos käy, niin en tiedä kyllä mitä teen :D Varmaan revin pelihousut ja vien auton romuttamolle.
 
halogeeni vaan lämmittämään... tai sitte yrittää väkisin ajaa vähän etteenpäin/taaksepäin/eteenpäin... jos lähtee sillä, niin meillä ainakin kuului kova paukaus :D :whistle:
mä en koskaan käytä kässäriä talvisin enää ton takia :D
 
Hei, kyllä tuo tuosta voi vielä helpottaa. Jos käsijarruvaijeri vain jäätynyt, niin sitä voi parhaassa tapauksessa (jarrun rakenteesta riippuen) helpata ihan vain kahvan juurestakin, eikä tarvi auton allekaan mennä. Parhaimillaan se voi jo auttaa (irottaa vaijeri / löysätä ja päästää jarrut auki). Ajelee sitten vain jonkin aikaa kässäri "inaktivoituna".

Niin ja nuo mainitut puhallin / halogeenilamput ym. kikat saattavat todella helpostikin antaa myös avun, etenkin kun pakkasta on vain pari astetta.
 
Mä en kehtaa kyllä mennä minkään föönin kans auton alle :LOL:
Enkä miestäkään kehtaa laittaa sinne, kun moka tuo on.

Ja nytkyttelyllä tarkoitin sitä väkisin ajamista eteen ja taakse päin, mut ei auttanu.
Täs on vaan ongelmana se et paljon ei pysty tuota nytkyttelyä koittaa, kun täs pihas ei oo kamalasti tilaa.
 
Miel jumiutu viime talvena -25 pakkasella käsijarru, ku mie hölmönä sen menin laittamaan, vaikka tuo automaattivaihteinen auto pysyy loivassakin mäessa parkki päällä oikein yvin. Ei siinä sit muu auttanu, ku mie nytkyttelin autoa ees taas ja mies oli auton vieressä kontallaan ja piti kiinni jarruvaijerista ja sitä tempoi samalla ja lähtihän se siitä sitten vapaaks. Ja tuossa automaattivaihteisessa ku se käsijarru on vielä semmonen jalalla polkaistava...
 

Yhteistyössä