jos en päässyt opiskelemaan lähihoitajaksi voinko yrittää päästä oppisopimuksella johonkin?

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"epätoivoinen"
En päässyt opiskelemaan lähihoitajaksi, voinko silti yrittää päästä oppisopimuksella johonkin töihin? Ja saada sen ammatin? Vai tarvitsenko opiskelupaikan ennen oppisopimusta?
 
halipupu harmaana
Yleensä oppisopimusopiskelijaksi pääsemiseen tarvitsee jonkun oppilaitoksen, joka järjestää ko koulutusta, koska osa opinnoista tapahtuu koulussa ja koulun puolesta.
 
Mä joskus harkitsin tuota vaihtoehtoa (oppisopimus siis, mutta eri alalle).
Ensin piti olla valmiina työpaikka, joka kouluttaisi, sitten olis pitänyt marssia oppisopimustoimistoon ja hoitaa heidän kauttaan loput.
Oppisopimustoimistolla pitäis oleman sitten tiedot, mihin oppilaitokseen otetaan teoriapuolta opiskelemaan- ja onkin siis.

Ensin paikka, sitten vasta koulu.
 
[QUOTE="jep";26563526]Aika pirun surkea todistus kyllä saa olla, jos ei pääse. Näin se vain on.[/QUOTE]

En päässy minäkään. Todistuksen keskiarvo 8,3. Ehkä se on sitten surkea, minun mielestäni kuitenkin hyvä. Soveltuvuuskokeet hylätty, eikä kyllä voinut johtua muusta kuin psykologin haastattelusta, ne tehtävät oli mielestäni kuitenkin helppoja. Ellen sitten ole vahingossa esim. ympyröinyt kun piti alleviivata.

Mutta vastauksena aloittajalle, käy kyselemässä niistä oppisopimuskonttoreista vai mitä ne on.. :D
 
[QUOTE="jep";26563526]Aika pirun surkea todistus kyllä saa olla, jos ei pääse. Näin se vain on.[/QUOTE]

Älä kehtaa. Jos opiskelupaikkoja hakee 250 ja niistä valitaan 25 niin kyllä ulkopuolelle jää monta jolla on hyvä todistus.
 
hwth
kyllä se vaan niin on, että lähihoitajaksi kyllä pääsee kuka vaan. Jokaiselle työttömällekin ehdotetaan ensimmäiseksi lähihoitajaksi kouluttautumista. Niin kamalaa kuin se onkin, koska kaikista ei tuohon hommaan todellakaan ole.
 
kyllä se vaan niin on, että lähihoitajaksi kyllä pääsee kuka vaan. Jokaiselle työttömällekin ehdotetaan ensimmäiseksi lähihoitajaksi kouluttautumista. Niin kamalaa kuin se onkin, koska kaikista ei tuohon hommaan todellakaan ole.
:O

johtunee siitä että alalla on valtava työvoimapula ja työntekijöitä on saatava hinnalla millä hyvänsä lisää. Sitte töihin tulee jotain vatipäitä jotka ei ollenkaan sovellu alalle, sitte koko koulutusta aletaan pitää ihan sekundana ja sitä rataa.
 
"vieras"
Jos ei pääse pääsykokeista läpi niin ei ei pääse kyllä oppisopimuskoulutukseenkaan.
Jos vielä paljastat edellä mainitun.
Ei niitä kokeita turhaan tehdä.
Yksikin tyttö haki 5 kertaa ja koskaan ei pääsy läpi.
 
[QUOTE="vieras";26563671]Itse tiedän joitakin ulkomaalaisia lähihoitajia. Joten on niitä aloja (kuljetusalan ja siivousalan ohella) jonne myös ulkomaalaiset pääsevät helposti.[/QUOTE]

mä tunnen useita ulkomaalaisia lääkäreitä, insinöörejä, tradenomeja ja opettajia. Todella monelle alalle myös ulkomaalaiset pääsevät helposti.
 

Yhteistyössä