Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

Mä olen NIIN samaa mieltä sun kanssa. (Viittaan siis ekaan postaukseen). Tuntuu että vauvoja puusketaan maailmaan täyttämään vanhempien odotuksia, haluja ja tarpeita. Ja unohdetaan että me ne lapset tehdään, meidän pitäisi uhrautua eikä jatkaa itsekeskeistä minäminäminä elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80 ja vrs
Ihan sillein asiaa, mielipiteitä on monia. Sama se sanonko omani vai en, minun mielipiteeni ne on ja pysyy. Sama sinulla =)

Yks vaan mikä henk.koht. mua ärsyttää blogissa, (ei siis vain tässä, vaan muissakin), kun kirjotetaan tekstiä niin VÄLILLÄ kirjotetaan joitain sanoja ISOLLA. Ei sillä, ymmärrän kyllä, että näiden ISOLLA kirjotettujen sanojen kuuluu painottaa. Lukijana se vaan antaa vähän hölmistyneen olon, että pitääkö kirjoittaja lukijoitaan ihan daijuna vai miksi joitain sanoja pitää painottaa isolla kirjoittaen. Ja kun ei kyseessä ole yks tai kaks sanaa, vaan ihan useampia.
 
somperi
Vähän kirpaisee tuo 9 kk iässä hoitoon viennin arvostelu. Joskus on vaan pakko, niin minne se vauva pitäisi sitten viedä jollei päiväkotiin tai perhepäiväkotiin? Pitäiskö se sitten antaa mieluummin adoptioon samantien, jos tällainen tilanne tulee...

No, en lukenut enempää kuin tuon yhden kirjotuksen vaan. Hyvää jatkoa blogillesi.
 
vrs
Ihan sillein asiaa, mielipiteitä on monia. Sama se sanonko omani vai en, minun mielipiteeni ne on ja pysyy. Sama sinulla =)

Yks vaan mikä henk.koht. mua ärsyttää blogissa, (ei siis vain tässä, vaan muissakin), kun kirjotetaan tekstiä niin VÄLILLÄ kirjotetaan joitain sanoja ISOLLA. Ei sillä, ymmärrän kyllä, että näiden ISOLLA kirjotettujen sanojen kuuluu painottaa. Lukijana se vaan antaa vähän hölmistyneen olon, että pitääkö kirjoittaja lukijoitaan ihan daijuna vai miksi joitain sanoja pitää painottaa isolla kirjoittaen. Ja kun ei kyseessä ole yks tai kaks sanaa, vaan ihan useampia.
Koska silloin tekee mieli HUUTAA! :D
 
vrs
Vähän kirpaisee tuo 9 kk iässä hoitoon viennin arvostelu. Joskus on vaan pakko, niin minne se vauva pitäisi sitten viedä jollei päiväkotiin tai perhepäiväkotiin? Pitäiskö se sitten antaa mieluummin adoptioon samantien, jos tällainen tilanne tulee...

No, en lukenut enempää kuin tuon yhden kirjotuksen vaan. Hyvää jatkoa blogillesi.
Mun mielestä ei pidä hankkia lapsia tilanteeseen, jossa ne pitää tunkea hoitoon 9kk ikäsenä. 1v:ki on eri asia, olettaen että k.o. mukelo on päässy pahimman eroahdistuksen yli, vaikka ihan p*ska vaihtoehto seki... Mä tasan tiedän, että jopa nuori yh voi olla sen 3v kotona lapsensa kanssa, joten mun on vaikee uskoa, että se muillekaan olis ylitsepääsemätöntä, JOS halua on. Jos taas halua EI ole, katson (mielestäni) oikeutetusti pahalla.
 
:D
Se nuoruus ja mustavalkoisuus, vai miten se nyt meni... Mutta onneksi on näitä blogeja, niin saa mieltään tyhjennettyä. Muuhun tarkoitukseen tuota ei varmaankaan ollut kirjoitettu?
Jos haluaisit noihin kokemiisi epäkohtiin vaikuttaa, niin tokikin valitsisit vähän vähemmän angstia? Aikuisia(kin) opettaessa/neuvoessa näes parhaiten toimii heidän arvostaminen, ei aliarvioiminen tai väheksyminen ;)
 
"vieras"
Tarkoititko, ettei voi olla hyvä äiti/paras äiti lapselleen, jos on syyllistynyt yhteenkin noista uusimman bloggauksen asioista? Vai riittääkö, jos myöntää virheensä ja yrittää jatkossa paremmin?
 
vrs
[QUOTE="hmm";26851071]Tuo Nicopettereistä ja Jessicamikäseoli kirjoittaminen on jo tylsää. Antaa lattean kuvan kirjoittajastaan, koska on niin kulunut "vitsi". Samoin ISOLLA kirjoittaminen.[/QUOTE]

:'(
 
"vieras"
No joo, samaa settiä mitä tulee palstalta luettua päivittäin.

Mun mielestä korvikkeet ja alle vuoden ikäisenä hoitoon vienti ei tee äidistä huonoa ja todellakin on paras äiti lapselleen. En usko näiden olevan ratkaisevia lapsen tulevaisuuden kannalta.

Toiseksi tuo laatuajan haukkumien on jotenkin niin so last season.
Se että joillain on varaa ja energiaa viedä lapsiaan viikonloppuisin tai lomilla uusiin ja jänniin paikkoihin tekee vanhemmista vain parempia vanhempia, ei suinkaan huonoja.
Se kun ei todellakaan edellytä sitä että lasta on pakko laiminlyödä ne kaikki muut ajat.

Itse muistan lapsuudesta miten kivoja ja tärkeitä juttuja ne lomat, huvipuistot ja retket pois arjesta olivat, lämpimiä muistoja on niistä jäänyt.
 
Hyökkäykseen
Mun mielestä on pikemminkin lapsen kidutusta jos ottaa vauvan mukaan paskalle (ellei kakka haise ruusuille). Vauva ei tarvitse äitiä KOKO AJAN, kuten mainitset.

Muutoin olen kyllä pitkälti samaa mieltä.
 
Beep
Vähän kirpaisee tuo 9 kk iässä hoitoon viennin arvostelu. Joskus on vaan pakko, niin minne se vauva pitäisi sitten viedä jollei päiväkotiin tai perhepäiväkotiin? Pitäiskö se sitten antaa mieluummin adoptioon samantien, jos tällainen tilanne tulee...

No, en lukenut enempää kuin tuon yhden kirjotuksen vaan. Hyvää jatkoa blogillesi.

Sen pitääkin kirpaista, koska silloin vauvalla on luontaisesti eroahdistusikä.

Jos sä jouduit viemään, niin parempi et kirpaiseekin kuin se ettei tunnu missään.
 
vrs
[QUOTE="vieras";26851082]Tarkoititko, ettei voi olla hyvä äiti/paras äiti lapselleen, jos on syyllistynyt yhteenkin noista uusimman bloggauksen asioista? Vai riittääkö, jos myöntää virheensä ja yrittää jatkossa paremmin?[/QUOTE]

Nimim. 1 korvikemuksu itselläkin (toki siihen oli syynsä :saint: )
 
"vierailija"
Minusta hyvä äiti ei harrasta kimppakivaa kaverinsa kanssa eikä anna miehen nussia kavereitaan. Polyamoria ei kuulu normaaliin perhe-elämään. Eli ymmärrän paremmin äitiä joka antaa korviketta lapselle kuin äitiä joka jakaa isin muiden kanssa.
Enkä myöskään ymmärrä äitiä joka kertoo seksikokemuksistaan perhe-kerhossa kovaan ääneen!
 

Yhteistyössä