Jos koirasi on vapaana ja vastaan kävelee koira joka on talutushihanssa

Alkuperäinen kirjoittaja sartzu:
no niin on meilläkin iso koira, joka on koulutettu, mutta siltikään en anna sen olla irti kaupunkilenkeillä. Kun ei saa. Ja aina voikin sattua toinen irtokoira vastaan, joka alkaakin haastaa riitaa, ja ei nämä "pomminvarmatkaan" silloin jää paskat housussa ihmettelemään.

Meille koira on sen verran tärkeä, että viedään se useamman kerran viikossa muulle ulkoilemaan, missä saa juosta metsässä ja pelloilla, harrastaa vetohiihtoa ja muuta energiankulutusta.
Mä mitä suurimmalla todennäköisyydellä ehtisin ottaa omani kiinni (joskaan paskat siitä olisi hyötyä, jos se toinen käy päälle, sillä kyllä se käy päälle oli se mun koira kiinni tai ei) ja mun koira on niin tissiposki että se juoksis tasan mun jalkoihin :LOL:

Miten se mahdollinen irtokoira ja koiratappelu siellä sallitussa metsässä noin niinkuin tapahtumana eroaa siitä, että se tapahtuu alueella jossa irtipito ei ole sallittua? Koiralle käy ihan yhtä huonosti kummassakin tapauksessa.

Ja miehesi varmasti lakimiehenä tietää myös sen, että maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä...ja tämä pätee myös siihen taajaman ulkopuoliseen alueeseen. Eli mites ne metsissä juoksentelut luvallisesti sitten kesällä?

Ja kyllä mekin meidän piskejä rakastetaan ja niistä välitetään. Treeneihin ne pääsee 1-3 kertaa viikossa ja kisoihin vähintään kerran kuussa, mutta siltikin vapaa liikuntamuoto on mielestäni koiralle tärkeä taata. Ja erityisen tärkeä koiralle, joka harrastaa aktiivisesti fyysisesti rankkaa lajia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no juu:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä ne piskit otetaan äkkiä hihnaan kun sanot, että senttikin lähemmäs ja tulee monoa.

olen siis itsekin koiranomistaja, oma koira aina hihnassa enkä voi sietää irtorakkeja jotka tunkevat iholle. oma koirani ei siedä vieraita koiria. yllämainittu tapa toimii rutkasti tehokkaammin kuin se, että alat selitellä siinä mitään ettei koirasi siedä muita koska vastaukseksi tulee aina se sama klisee "tää on ihan kiltti"

Toinen hyvä on sanoa, että mun koirallani on täitä. hihna löytyy äkkiä.

Aina hihnassa? Pikkusen käy koirapoloa sääliksi :( Kyllä koiran pitäisi edes pari kertaa viikossa päästä juoksentelemaan irti paikkaan jossa ei muita koiria ole. Kai sillä on edes muutama tuttu koirakaveri jonka kanssa voivat irti juoksennella esim. koirapuistossa silloin kun siellä ei tuntemattomia ole?
..
Mun mielestä koiran elämää ei ole vain hihnan päässä kulkeminen.
Eiköhän tässä tarkoitettu juurikin koirapuiston ulkopuolella oleilua.

Joo, eli koira(t) saavat kyllä olla keskenään pihalla, koirapuistossa hiljaiseen aikaan ja omissa metsissä+laitumilla irti niin paljon kuin sielu sietää. vaan ei koskaan kaupungissa, yleisissä puistoissa jne. varsinaisia koirakavereita ei ole, kun eivät tule toimeen, mutta onhan noilla kahdella kiukkusella ämmällä sentään toisensa:)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja RvaNokkonen:
Kyllä se on ihan sen vapaana olevan koiran omistajan vika vaikka ei se koira mitään tee sen omistajan mielestä.

Meidän toisen koiran korvasta on lähtennyt pieni palanen kun vapaana oleva koira tuli ja omistaja huuteli perässä että ei se tee mitään että anna vaan haistella ja kas kummaa korvaan lävistys lenkin päätteeksi.
Onneksi vakuutus makso kulut ja vapaana oleva koiran omistaja sai kuulla kyllä kunniansa sillä hetkellä. Nyt en ole kertaakaan nähnyt sitä koiraa vapaana liikkumassa.
Mekin on saatu osuma korvaan (eikä ollut oma koira laittomasti tuolloin vapaana) josta muistona repaleinen korva :(

:(

 
vieras
Naapuri pitää koko ajan koiriaan irti. Ei siinä mitään jos koirat pysyis siellä omalla pihallaan eivätkä tulisi meidän pihaan tai tuolle yleiselle tielle. On meinaan todella vaikeaa ulkoiluttaa omaa koiraa joka ei voi sietää muita koiria. Eikä noi naapurinkaan koirat kovin ystävällisiä ole meinaan syöksyvät aina meidän koiraa kohti jolloin täytyy yrittää kipittää mahdollisimman nopeasti omiin tiloihin. Asiasta on valitettu lukuisia kertoja.
 

Yhteistyössä